Nissan pracuje na novém malém elektromobilu

Britský AutoExpress informuje, že Nissan nejspíš pracuje na novém elektromobilu. Má jít o auto odvozené od Renault Zoe, menší než je jeho elektrická vlajková loď Nissan Leaf.

Co vznikne spojením elektromobilů Renault Zoe a Nissan Leaf? Nový malý elektromobil, který by měl Nissanu pomoci udržet si vedení v segmentu elektromobility.
foto: Nissan

Podle zdroje přímo v automobilce Nissan bude nový elektromobil uveden po představení „příštího“ Nissanu Leaf. Zda se tím myslí Leaf s 40kWh baterií nebo nová, druhá generace Nissan Leaf, není jasné.

Velikostně bude nový elektromobil někde na úrovni Renaultu Zoe, se kterým bude také sdílet některé komponenty. To už dříve naznačoval , šéf aliance Renault-Nissan.

Je ostatně s podivem, že toto sdílení v oblasti elektromobility už obě automobilky nepraktikují už déle. Velikostně se nový elektromobil bude podobat vozům jako je už zmíněný Renault Zoe nebo Ford Fiesta.

Je možné, že dokonce využije stejný podvozek jako Zoe. Podle AutoExpressu by nový elektromobil mohl být také malý crossover. Ten by pak využil podvozek Leafu.

Že se Nissan chystá uvést nové elektromobily v populárních segmentech potvrdil nedávno Roel de Vries, vice prezident produtků. Ten řekl, že Nissan chce udělat z elektromobilů velkou součást své nabídky, a že dalším krokem by pak logicky byl další „objemový“ sektor, nikoliv sportovní auta.

60 Comments on “Nissan pracuje na novém malém elektromobilu”

  1. V2G – aneb energie Vehicle
    V2G – aneb energie Vehicle to Grid ze zlatýho Leafa 🙂
    https://youtu.be/le1BKN1vAOs?t=8m24s

    Otázka: z kterýho auta je možný brát elektriku místo toho aby sebou člověk musel tahat benzínovej generátor? Když to budu brát u EV z jeho 12V zásuvky tak asi nespíš vymlátim 12V baterku, nebo tomu může velká baterka pomáhat?

    Příklad brácha maká u filmu často na lokacích mimo elektriku a potřebuje pro svůj vozejk s počítačema, monitorama a dalším vercajkem smradlavou elektrocentrálu. Jedná se třeba o 15 hodin denně. Využití značný kapacity velký autobaterky je na snadě.
    To samý by se hodilo, řemeslníkům, výjezdním technikům, fotografům, muzikantům, vejletníkům, chatařům apod. Bylo by dobrý nějaký zásuvky zabudovat do elektro dodávek, pickupů, vanů a kombíků. Už někdo něco takovýho dělá?

  2. Off:
    V jedné z komor

    Off:

    V jedné z komor německého parlamentu získal podporu (napříč stranami) návrh na zákaz prodeje nových spalovacích aut k roku 2030, nyní by stejnou věc rádi od Bruselu.

    channelnewsasia.com/news/technology/german-push-to-ban-combustion-engine-cars-by-2030-wins-support/3190508.html

      1. A Dieter z Mercedesu říká
        A Dieter z Mercedesu říká že jen dízl má prej budoucnost ještě na 20 let výroby. Nevim jak si to představuje protože Pařiž je zakáže coby dup a Londýn se stím potýká už dýl a do pár let se tím bude opičit každý druhý město. Krnáčová už rovnou chce do centra jen elekřtinu. No a teď už vládne to její ANO skoro v každém kraji.

        1. Prrr, ještě to není
          Prrr, ještě to není jisté, vypadá to že se v některých krajích objevuje myšlení všichni proti ANO. A je to logické.

          Myslím že nastává otázka na koho se v EU teď s nastávajícím odchodem Británie orientovat, jestli trochu tradičně na Paříž nebo nebo netradičně na Berlín. Nebo jestli se má V4 semknout (v případě výhry Hofera v Rakousku je případně přibrat) a vytvořit protiváhu SRN a Francii.

          Také bych byl za omezení dopravy v centrech měst, bohužel někde to nejde tak snadno, nejsou objízdné trasy, to bývá často problém menších měst, kde se horko těžko udělá průtah. A problém je to hlavně na I/55. Ano, daly by se vydat rezidenční karty atd., ale je to myslím dost otázka. Ale obecně by se musela stavět velká PR parkoviště při krajích aglomerací, nejlépe u dráhy a lístky z nich platit jako jízdenky na vlaky a MHD.

          Na druhou stranu by možná zvednutí nákladů na auta o cca 200k Kč mohlo vést ke snížení počtu a většímu využívání hromadné dopravy. Ale to by tomu musela dráha odpovídat hlavně rychlostně. Průměrná rychlost alespoň 90km/h na osobním vlaku.

          1. Ale já vůbec nemluvím o
            Ale já vůbec nemluvím o snížení dopravy, já mluvím o snížení či rovnou eleminaci emisí ze sračkometů! Možná že zákaz dízlů a pak i spalováků přinese chvilkové snížení dopravy, ale pak to zase zaplněj elektrovozítka, to si vůbec nedělej iluze 😉
            Snižovaní dopravy je zase jiné kolbište – uzavírky, redukce pruhů, sudý lichý dny, park. zóny atd.

            1. On krátkodobý pokles
              On krátkodobý pokles může vyvolat přechod lidí na hromadnou dopravu a pak nebudou mít dále potřebu, pokud bude celkem slušná, což je u nás trochu pochybné, si nové vozidlo pořídit. Navíc EV asi jen málokdy již budou k mání za směšné ceny jako mnoho dnešních ojetin.

              1. Mozna jsem pesimista, ale
                Mozna jsem pesimista, ale ona hromadna doprava neni mimo oblast velkych mest „docela slusna“ skoro nikde. A v tech velkych mestech ji zase uz ted skoro vsichni pouzivaji (az na par psychopatu recitujici svou mantru u neponizovani se cestovanim se sockami).

                Navic prakticky zadna podoba verejne dopravy (dobre, krome autonomniho car sharingu a to je zalezitost na desitky let; dobre, taxi to resi ted 🙂 ) neresi „posledni mili“ – je rozdil vracet se pro kramy dvakrat/trikrat do garaze (nebo koneckoncu na ulici) a nechat je lezet na zastavce a doufat, ze tam za 15 minut jeste budou.

                1. Délka poslední míle se
                  Délka poslední míle se samozřejmě liší a je rozdílná (docházet míli moravskou bych vám vážně nepřál :), ale pro denní dojíždění (nebudeme se bavit teď o venkovské situaci) zejména za prací použitelná být může, ale jak říkáte je problém jednak poslední míle a jednak dneska není dostatečně rychlá.

                  Chronickým příkladem budiž Znojmo kde jakékoliv spojení s Brnem je pomalejší než osobní auto (A letiště pokud vím nemají), k tomu jeho jediné vlakové spojení je vždy s přestupem, buď v Hrušovanech, nebo v Břeclavi, časově totálně nepoužitelné.

                  Ohledně problému socek v MHD, bohužel je ve městech MHD relativně levná, možná příliš, a také vozy nemají průvodčího, takže podivných individuí cestuje až příliš, takže tento argument i chápu. Nehledě na častou poddimenzovanost kapacity spoje. A chápu že někteří lidé prostě nemají zájem o cestování bez kousku osobního prostoru, k čemuž mnohdy dochází.

                  Jinak z historického pohledu byla MHD záležitostí střední třídy (a samozřejmě tam byl nějaký rozptyl) a podobně u vlaků, ale to byly časy soukromých drah. To že se to zestátnilo a dnes se tím dělá v podstatě charita je jiná věc. Ono provozovat jakýkoliv spoj za „sociálně přijatelné“ ceny bez dotací nejde a i s nimi se to podepisuje na stavu vozového parku.

                  A poslední věc, která mne k takové úvaze vede je něco co asi u nás nevidíme, nebo to není zjevné, ale v zemích typu Německa, Francie, ale zejména Velké Británie a USA dochází k zajímavému fenoménu, vlastně je jich tolik že bychom mohli mluvit hodiny na toto téma, ale třeba generace narozená zhruba po roce 1985 má v porovnání s předchozími ve stejném věku výrazně menší majetek, nevlastní byty a domy, existují problémy se získáním práce, a všechno je pro ni jakoby o deset let posunuté, to snadno povede i k tomu že si možná zajímavá část, také se to děje, nepořídí auto. A de-facto ještě jsou skrze „sociální programy“ nuceni sponzorovat výrazné slevy pro seniory, kteří ale mají majetek násobně větší. U nás je to nepředstavitelná situace, ale tam realita.

                  Takže vize poklesu dopravy po zákazu spalovacích aut a nějakém dalším ekologizačním opatření může být zcela reálná.

                1. Zle ste ma pochopili. Ja
                  Zle ste ma pochopili. Ja nemám nič proti BMW, ale kúpiť ojazdené auto takej triedy, ako BMW7, sú vyhodené peniaze. To radšej doložiť a kúpiť jazdenú Teslu.
                  K tej i3 samozrejme gratulujem, je to neskutočné žihadlo…
                  Mal som možnosť na tom jazdiť, je to sakra návykové 🙂

                2. Splnil jsem si sen, protože
                  Splnil jsem si sen, protože nejsem zrovna milionář, ale tak nějak to teď vyšlo, že na to mám. Holt budou dvojčata jezdit žihadýlkem 🙂 Nejzajímavější bude cesta ze Zlína do Hradce Králové. Zřejmě to budu muset vzít přes Šumperk, což je asi trochu o pokoušení osudu (120 km trochu do kopce), uvidíme. Možná to vezmu přes Prostějov a chvíli tam strávím na té bezplatné zásuvce.

                3. Mám úprimnú radosť a
                  Mám úprimnú radosť a teším sa, že bude o jeden EV na cestách viac 🙂 Ja tiež na niečom pracujem, ale pokiaľ to nebude isté, tak o tom nechcem písať, ale keď to vyjde …
                  Ak to nie je tajné, koľko vás to vyšlo?

                4. Tři čtvrtě milionu s DPH.
                  Tři čtvrtě milionu s DPH. Je to verze s menší baterií a předváděčka.

                5. Nabíječka 7 kW, kabel
                  Nabíječka 7 kW, kabel ještě nemám. Ale asi pořídím, protože ten Zábřeh vypadá nadějně jako dobré místo poslední záchrany.

                6. RPSnet slibovalo i funkční
                  RPSnet slibovalo i funkční stanici v Mohelnici (už do konce září), ale ještě jsem z nich nedostal, kde přesně stojí. To byste měl úplně po cestě, bez zajížďky.

                  Bohužel z nich člověk tahá informace jak z chlupaté deky.

                7. I tak moc díky za rady,
                  I tak moc díky za rady, budou se hodit. Já to zkusím dát na jeden zátah, ale bude záležet dost na počasí a dalších podmínkách.

                8. Otázka: jak moc skočí ten
                  Otázka: jak moc skočí ten tvůj BMW i3 či jiný malobaterkáči na ceně třeba za 2, za 3, za 5 let až už bude dost aut s normálním dojezdem za milion nebo i pod? Očekávám, že to bude pěknej sešup.

                9. Já taky. Nicméně já
                  Já taky. Nicméně já očekávám, že baterka vydrží alespoň tak 5 let a pak ji vyměním za tu větší s 33 kWh. Jde to. A auto to vydrží, je v podstatě celé z uhlíkových vláken nebo plastu. Jednoduše se vyhnu poklesu ceny díky tomu, že si ho nechám hodně dlouho.

                10. Hodí se i kabel (s
                  Hodí se i kabel (s elektronikou) z průmyslové zásuvky 32A/400V na Type2(Mennekes). Ten umí vyrobit ePavel také.
                  Třeba i pro rychlejší nabíjení ve své vlastní garáži.

                11. Vím, nicméně v garáži
                  Vím, nicméně v garáži mám 3×20 A, takže je to vlastně asi zbytečné.

                12. Určitě není zbytečné.
                  Určitě není zbytečné. Jestliže auto umí 32A, neváhat a mít kabel na 32A. Na cestách pak člověk ocení toto rozhodnutí. Na kabelu se dá nastavit – snížit velikost nabíjecího proudu.

                13. Ok, zkusím nad tím
                  Ok, zkusím nad tím popřemýšlet. Nicméně to budu řešit, až to bude aktuální.

                14. Na jeden zátah bych si
                  Na jeden zátah bych si netroufl ani s verzí 94Ah.

                  A ty Mohelnice jsou u SPŠE. Ale (zatím) nemám potvrzeno, že je funkční.

                15. Do Šumperka byste si
                  Do Šumperka byste si netroufl? Já nemyslel až do Hradce, to bych se také neodvážil ani s 94 Ah.

                16. Ale ze Šumperka bych
                  Ale ze Šumperka bych raději nejel přes Skřítek.

                17. Tak Mohelnice bude prý
                  Tak Mohelnice bude prý rychlodobíjecí a funkční by měla být nejpozději 31.10.2016.

                18. Hmm, to zní dost dobře. To
                  Hmm, to zní dost dobře. To by mi za to snad i stálo a mohlo by to teoreticky vyjít i časově. Uvidíme.

                19. Pokud by Vám to pomohlo,
                  Pokud by Vám to pomohlo, mohu nabídnout nabíjení po trase u nás. Pak by trasa vypadala TAKTO

                  Kabel pro 7kW nabíjení můžu půjčit svůj, případně i vyrobit…

                20. Děkuji za nabídku, ale já
                  Děkuji za nabídku, ale já to asi opravdu zkusím přes Šumperk. I kdybych měl chvíli nabíjet někde na benzině ze zásuvky 🙂 Je tam rychlonabíječka, tak snad bude fungovat. Koukal jsem ještě na nejkratší trasu, činí 113 km s převýšením 200 metrů. Já myslím, že to půjde. Pak ze Šumperka do Hradce k ČEZácké nabíječce u hlaváku už to bude pohoda.

                  Nicméně s tou nabídkou výroby kabelu bych vás vzal za slovo!

                21. Takhle by to bylo
                  Takhle by to bylo rozložené na pohodu. Tři krátké úseky 86+80+73km.
                  Od nás je to do HK z kopce, mělo by stačit 13kWh Takže nabíjení 1:50 z nuly. Od nabíječky z Brna přijedete ale s min 30%, takže teoreticky by stačila hoďka. Myslím, že časově by to bylo kratší…
                  S kabelem samozřejmě není problém. Pětimetrový vychází na cca 4320 i s DPH.

    1. Problém bude asi v tom, že
      Problém bude asi v tom, že v alianci Renault-Nissan si nemyslí, že Zoe je miniauto 🙂 (Co si myslíme my, není rozhodující). Zoe je kratší a má menší rozvor než Leaf, je nepatrně užší a nepatrně vyšší než Leaf. Dostává o trošku větší baterii a při menší hmotnosti má větší (papírový) dojezd než Leaf a cenově je, obávám se, přibližně na stejné úrovni jako Leaf (ten z podobného roku s trochu menší baterií) – ale u Zoe se cena vč. baterie obtížně zjišťuje…
      Úsměvně to ilustruje fotka v článku, kde Zoe vypadá dokonce mohutněji než leaf 😀

      Info uvedená v článku „Velikostně bude nový elektromobil někde na úrovni Renaultu Zoe, se kterým bude také sdílet některé komponenty.“ mi do toho tedy moc nezapadá…

      Leda že by „malý“ Nissan odvozený od Zoe byl trošku „očesaný“: menší baterka, méně výkonná palubní dobíječka, ještě něco „zjednodušíme“… Začínám se děsit, co z toho vyleze…

Napsat komentář