Aliance Renault-Nissan je světovou jedničkou v oblasti mobility s nulovými emisemi. Od prosince roku 2010, kdy byl zahájen prodej elektromobilu Nissan Leaf, obě automobilky prodaly už 350 000 elektromobilů.
foto: Renault-Nissan Alliance
Alianci Renault-Nissan, která je strategickým partnerstvím společností Renault se sídlem v Paříži a Nissan se sídlem v Jokohamě, se podařilo historického milníku dosáhnout v srpnu. Současně také vytvořila rekord tohoto segmentu, když se jí povedlo prodat 100 000 elektromobilů za jediný rok.
Na alianci Renault-Nissan tak nyní připadá více než polovina celkového počtu světově prodaných elektromobilů. Co se týká prodejů v rámci odvětví, zůstává na špičce Nissan Leaf, který je s 230 000 celosvětově prodanými kusy nejprodávanějším elektromobilem vůbec.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Prodeje elektromobilů ve Francii poskočily o 42 %
V Evropě jezdí 500 000 aut do zásuvky
ČERVENEC 2016: třetí nejlepší měsíc prodejů aut do zásuvky v USA
Renault je zase nejúspěšnější značkou elektromobilů v Evropě. „Dosažením tohoto historického milníku se potvrzuje, že naši zákazníci jsou si plně vědomi výhod, které jim elektromobily Renault a Nissan přináší,“ uvedl prezident a výkonný ředitel aliance, Carlos Ghosn.
Aliance Renault-Nissan je zatím jediným výrobcem vozů, který je globálně schopný nabídnout pro soukromé i obchodní využití širokou řadu vozidel s nulovými emisemi.
Kromě modelu LEAF prodává Nissan ještě lehký užitkový vůz Nissan e-NV200. Prodávat se začal v roce 2014 a nejvíce jde na odbyt v Evropě a Japonsku. Renault pak vedle modelu Renault Zoe prodává ještě dodávku Kangoo Z.E., sedan SM3 Z.E. a k tomu dvoumístné městské vozidlo Twizy.
K dnešnímu dni prodal Nissan více než 250 000 elektromobilů, a to na 48 světových trzích. Vozy Nissan LEAF už najely více než 2,7 miliardy kilometrů (1,7 miliardy mil), čímž omezily znečištění atmosféry emisemi CO2 o 455 249 190 tun (odhadovaná hmotnost).
Prodej modelu Leaf připadá z 90 % na Spojené státy, Japonsko a Evropu. Nejvíce vozů LEAF se prodalo ve Spojených státech (97 000 ks). Na Japonsko připadá 68 000 prodaných kusů a na Evropu 61 000 kusů.
Renault od roku 2011, kdy byl uveden na trh model Kangoo Z.E., prodal už 100 000 elektromobilů. Dosažení milníku bylo oslaveno ceremoniálem při slavnostním převzetí vozu Renault ZOE zákazníkem v Norsku.
Model Zoe je nejprodávanějším elektromobilem v Evropě. Samotný Renault je pak s prodeji, které za prvních šest měsíců tohoto roku narostly o 32 %, nejúspěšnějším evropským výrobcem elektromobilů. Každý čtvrtý elektromobil, který jezdí po evropských silnicích, nese značku Renault.
V lednu aliance oznámila plán, podle kterého chce do roku 2020 uvést na trh více než 10 vozidel s technologií autonomní jízdy.
Technologie bude součástí především nejrozšířenějších a nejprodávanějších sériových vozů za dostupné ceny. Bude i důkazem závazku aliance ke splnění dvojitého cíle v podobě dosažení nulových emisí a nulového počtu smrtelných nehod.
97.000 ks USA 322.000.000
97.000 ks USA 322.000.000 obyvatel = každý 3.319 ctý koupil
68.000 ks JPN 126.000.000 obyvatel = každý 1.852 ctý koupil
61.000 ks EU 507.000.000 obyvatel = každý 8.311 ctý koupil
Japonci jednoznačně vedou a EU jednoznačně ztrácí skoro 3x jak USA
Japonsko má ovšem trochu
Japonsko má ovšem trochu náskok. Tam se elektromobily prodávají podstatně déle.
Kolega se právě vrací z
Kolega se právě vrací z eRuda v Německu a hlasí, že je tam Zoe ve velké oblibě skrze svou palubní nabíječku obrovského výkonu. Nepotřebuje totiž rychlonabíjecí stojany, nabije se sám rychle a všude z libovolné zásuvky.
Trochu to nechápu,
Trochu to nechápu, klasická zásuvka má 16A a 220V, vychází mi výkon 3,5 KW, to je prostě příkon.
Renault ZOE muze nabijet z
Renault ZOE muze nabijet z 3x400V. Stara verze mohla nabijet az 43kW. Ta novejsi R240 muze uz „jen“ 22kW. Podminkou je jisteni 32A a Wallbox typ2. Samozrejme ze existuje i moznost nabijeni z klasicke 230V 16A zasuvky. Jelikoz nabijecka je stavena na velky prikon, tak pri nabijeni 10/16A ma malou ucinnost kolem 70%. 22kW 3f nabijeni ma i Smart ForTwo.
A samozrejme Tesla strci vsechny do kapsy.
Edit:Peugeot Ion nabiji maximalne 230V 14A = 3,2kW. Do baterie se nabiji pouze ca. 2,5kW a zbytek jsou ztraty v nabijecce a vetraku baterie. Cim mensi nabijeci proud, tim vetsi jsou ztraty. Vsechny hodnoty lze sledovat pres OBD a Android/Iphone App CanIon. Funguje jen s drahym OBDLink MX Bluetooth dongle.
Pro kalkulaci nabijeci doby je nutne znat efektivni nabijeci prikon. Kalkulace pres vykon zasuvky je chybna.
Existuje nějakej graf
Existuje nějakej graf rychlostí jednotlivej typů nabíjení u elektrouat, aby bylo pro laika jednoduché hnedle vidět ty výhody?
Grafy ne, víte přece, jak
Grafy ne, víte přece, jak je na tom naše populace s matematikou a Vy byste na ně pouštěl grafy s vidinou jednoduchosti pro laika…..
Raději takhle lehce popisně, včetně lekce pro pokročilé.
Právě proto je potřeba s
Právě proto je potřeba s tim hned začit, když to zvládaj i povšechně jednoduchý američani 🙂
Zaujimave info.
Máte aj
Zaujimave info.
Máte aj informácie o účinnosti pri nabíjani iných aut z 230V/16A zásuvky?
Leaf? Soul?
Michal
Mam jen Peugeot Ion.
Mrknete
Mam jen Peugeot Ion.
Mrknete zde.
http://www.evpositive.com/
Nevím co myslite pod tou
Nevím co myslite pod tou ucinnosti, ale ted jsem mel pujceneho Leafa na tyden. Cesta do prace, z prace (10km+10km) a pojizdeni po meste – rovina. Za den jsem najel max 80km. tj. cca 1/2 kapacity. Nabijeci kabel byl k autu jen 230V a tak jsem to vzdy vrazil jen do klasicne zasuvky 16A. Doba nabijeni se vzdy ukaze na pristrojovce. Vzdy cca 5-6 hodin. Pri prebirani mi bylo receno, ze z 0% do 100% to je cca 12hodin. V nastaveni leafa jde upravit nabijet jen na max 80% coz dle vseho co jsem cetl je pro auto nejlepsi.
Ano. Zoe ho dokáže
Ano. Zoe ho dokáže zpracovat až do 43 kW, takže je jedno zda bere ze zásuvky Mennekes 11 či 22 kW, to samé u červených pětikolíků v ČR. Vyzkoušeno v dubnu ve středních Čechách, nabíjení je opravdu pohoda kdekoliv a kdykoliv.
Ve verzích 2016 prý už jen do 22 kW.
Osobne tvrdim už 5 rokov,
Osobne tvrdim už 5 rokov, že elektromobili potrebujú rýchlonabíjačky cca 100kW a viac iba na dialničných ťahoch !!!
všade inde postačuje klasická 5kolíková zástrčka čo stojí pár korún a do auta namontovať nabíjačku čo vie využiť všetky 3 fázy.
Takáto infraštruktúra na celú ČR/SR by stále menej ako jedna vodíková čerpačka.
Žiaľ, nikomu na takomto riešení nezáleží a nikto to takto matketingovo nikdy predávať nebude 🙁
No oni ty palubní
No oni ty palubní dobíječky také něco stojí. Nechci teď spekulovat o tom jestli to je předražené, ale dnes se pohybuje MOC palubních dobíječek zhruba 1000Eur za 3,3kW výkonu. Tudíž taková 22kW dobíječka je na výsledné ceně vozidla určitě znát.
Chytrý mobilní telefon je
Chytrý mobilní telefon je mnohem složitější zařízení a stojí max. 30 tisíc. Cenu palubních dobíječek by také měla stlačit velkosériová výroba. Výkonové spínací prvky jsou drahé, ale že by to jako celek mělo stát 200 tisíc?!
Je to všechno řízeno
Je to všechno řízeno elektronicky, nebo je v tom i trochu drahých materiálů (trafo)?
Trafo na 22kW by byla
Trafo na 22kW by byla pořádná svině.
Viděl jsem. Je sice velká,
Viděl jsem. Je sice velká, ale do normální krabice na zeď se v pohodě vejde.
Součástky nehrají v ceně
Součástky nehrají v ceně až tak velkou roli. Problémem je, že tyhle nabíječky nelze osazovat strojně jako ty zmíněné mobily právě kvůli množství velkých(neSMD)součástek jako jsou cívky, trafíčka, kondenzátory, chladiče… Tj. je to do jisté míry ruční práce a ta je prostě v západním světě drahá.
Co se týče velikosti trafa, tak zde se jedná výhradně o spínané zdroje, takže jsou to relativně malé a lehké součástky. Oproti běžnému spínanému zdroji třeba do PC je zde komplikace v tom, že ta palubní nabíječka musí umět nabíjet z jedné fáze na napětí něco málo pře 400V DC, tedy je třeba aby uměla navíc zvyšovat napětí.
Taková profi nabíječka na 22kW může vypadat jako třeba Brusa NLG664, tedy cca 12kg těžká, ale ne úplně skladná krabice. Akorát ta cena kdysi začínala přes 6000Eur, dnes už snad bude o dost nižší. Moderní 3,3kW nabíječka pak může vypadat zhruba jako tento Eltek/Valeo
Mimochodem 3,3kW nabíječka z Leafu 2011 byla kráva největší co vážila snad přes 30kg.
Něco takového podobného
Něco takového podobného tvaru (Eltek/Valeo) mám v autě, ale s výkonem 11kW.
ikdyby byla jako priplatkova
ikdyby byla jako priplatkova za 50 tisic, poard je to zajime a jiste to ani nebude mit takovou vyrobni cenu, ono je to velikostne celkem mala zalezitost
https://goo.gl/Qo93kg