Nissan: elektromobily s dojezdem 550 km v roce 2020

Japonský web Techon přinesl zprávu, že Nissan už vyvinul prototyp elektromobilu, který dokáže ujet 550 km na jedno nabití. Na trh ale půjde až v roce 2020.

Koncept elektromobilu Nissan IDS představený už na autosalonu v Tokiu v roce 2015 hodně napovídá jak by mohla vypadat příští generace Leafu.
foto: Nissan

Nissan chce být znovu vedoucím hráčem v elektromobilitě poté, co technické vedení převzala Tesla. Nissan, resp. aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, nicméně stále zůstává s velkým odstupem na vedoucí pozici co se týká celkových prodejů.

Technicky ale už zastaralý Nissan Leaf, včetně nejnovější verze s 30kWh baterií, ztrácejí. Na trh se hrnou novinky jako Hyundai Ioniq Electric nebo Opel Ampera-e, které nabízejí lepší parametry.

Dnes už víme, že nová generace elektromobilu Nissan Leaf bude odhalena v září a na trh půjde do konce letošního roku. Nabídne dojezd přes 320 km na jedno nabití a 40kWh a později i 60kWh baterii.

A právě tato verze by mohl být onen elektromobil s 550km dojezdem dle benevolentního japonského standardu Jc08. V reálu by tak auto nabídlo spíše kolem 400 km až 450 km dojezdu.

Nissan zůstává ohledně svých plánu extrémně tajnůstkářský a poskládat z různých střípků zpráviček a rozhovorů smysluplný pohled do následujících tří let je obtížné.

I samotný šéf Nissanu Hiroto Saikawa nicméně nedávno hovořil o plánech na elektromobil s dojezdem kolem 480 km, který by měl být na trhu do tří let. Aktuální informace magazínu Techon pochází od Kazuo Yajimy, globálního ředitele technologií EV a HEV.

Ten dále dodal, že v budoucnosti jasně převládnou čisté elektromobily nad hybridy či plug-in hybrid. Plug-in hybridy budou podle něj brzy zastaralé díky stále se zlepšujícím dojezdům a rozšiřující se infrastruktuře.

24 Comments on “Nissan: elektromobily s dojezdem 550 km v roce 2020”

  1. „Na trh se „hrnou“ novinky jako Ioniq a Ampera…“
    Lol na trh

    „Na trh se „hrnou“ novinky jako Ioniq a Ampera…“
    Lol na trh se žene leda tak stará bela, Ioniqu se prodalo jen pár kousků a zbytek dorazí až koncem roku a ty předváděcí kousky, ketrý tahaj po výstavách honěj jenom vodu. Opel s Amperou dorazí až za 2 roky a tam kam dorazí letos už je vyprodanej!!! Takže prdlačky automobilky ukázali, že maj taky elektroauta, ale s masovou výrobou vůbec nepočítaj, takže bude notorická nedostupnost jako za komančů.

  2. Na trh se hrnou novinky jako Hyundai Ioniq Electric ….co je
    Na trh se hrnou novinky jako Hyundai Ioniq Electric ….co je to za pi*ovinu ten Ioniq má baterku v podstatě menší než Leaf. Další kravina je ukazovat prototyp na 550km za hrš let. Prostě narvou de nového Leafa 44-60kWh a frčí se dál. Plus ten nechutnej design současného Leafa by mohli trošku polidštit.

        1. Mám elektromobily něco naježděno a jedno to rozhodně
          Mám elektromobily něco naježděno a jedno to rozhodně není. Zvláště v okamžiku, kdy je na cestě něco neočekávaného a pár kiláků dojezdu navrch by se šiklo. A to mi nevadí dojíždět k nabíječce s 1-2% baterie a na výhružně svítící želvu. V podstatě každý kilák dobrý.

          1. Jasně ale Vy jste se svým asketickým přístupem
            Jasně ale Vy jste se svým asketickým přístupem zanedbatelná položka celkové populace – to snad vidíte i vy sam. Normální je se o to nestarat a plus mínus pár procent neresit resp. nevyvolávat kvůli nim vlnu jak to není pokrokové.

            1. Souhlasím s Radovanem
              Alfa a Omega elektromobilu je

              Souhlasím s Radovanem
              Alfa a Omega elektromobilu je akumulátor a jeho Kapacita. Každý km je dobrý .
              Také je potřeba počítat s poklesem kapacity. V tomto jsou na tom mnohem lépe Plug- in- hybridy u kterých to tak nebolí, protože je na palubě záložní zdroj energie. Nemusíte řešit obsazenou / nefunkční nabíjecí stanici.
              hybrid.cz/test-bmw-i3-uzivatelska-recenze ( diskuze pod článkem )

    1. Pokial novemu Leaf-u nevylepsia jazdne vlastnosti, tak aj s
      Pokial novemu Leaf-u nevylepsia jazdne vlastnosti, tak aj s tou 40kWh bateriou (max. kapacity) bude mat dojazd rovnaky ako Ioniq s jeho 28kWh (vyuzitelnej kapacity)

      Leaf (sucasny 30 kWh): 18 kWh/100km : dojazd 167km (EPA range)
      Ioniq (28 kWh): 14,1 kWh/100km : dojazd 200km (EPA range)
      Leaf (extrapolovany na 40 kWh) : dojazd 222km (extrapolovany EPA range)
      Leaf (28 kWh): 12-13 kWh/100km (info od viacerych majitelov) : dojazd 230-240 km

      1. Oprava:
        Ioniq(28 kWh): 12-13 kWh/100km (info od viacerych

        Oprava:
        Ioniq(28 kWh): 12-13 kWh/100km (info od viacerych majitelov) : dojazd 230-240 km

        Leaf (extrapolovany na 40 kWh) : dojazd 222km (extrapolovany EPA range)

        Leaf (sucasny 30 kWh): 18 kWh/100km : dojazd 167km (EPA range)

        Ioniq (28 kWh): 14,1 kWh/100km : dojazd 198km (EPA range)

              1. Asi nejen v ČR. Podle mého názoru je na světě asi tak 5x
                Asi nejen v ČR. Podle mého názoru je na světě asi tak 5x víc aut, než by bylo potřeba a vyrábí se asi tak 20x víc aut, než by bylo potřeba vyrábět. Smutné je, že auta se nevyrábí proto, aby se pokryla poptávka motoristů, ale proto, aby se vydělávalo. To je mnohem větší průser, než to, kolik auto vypouští CO₂.

                1. Tomiq:
                  Ano, vcelku souhlasím, že automobilů je spíše

                  Tomiq:
                  Ano, vcelku souhlasím, že automobilů je spíše vyšší počet, než je skutečně třeba a jejich výroba je také příliš vysoká.

                  Pokud by mě někdo chtěl nálepkovat či škatulkovat, uvedu o sobě některé údaje:

                  – s motorovými vozidly jezdím jako řidič od 15 let (i před tím jsem jezdil mimo komunikace)
                  – můj nájezd je v současné době zhruba 1 200 000 km
                  – jezdil jsem s mopedy, motocykly, osobními i nákladními vozy
                  – vím, jak fungují i větší dopravní stroje, např. jsem se zabýval i lokomotivami (i s těmi jsem občas při zkoušení jel)
                  – momentálně využívám nejvíce veřejnou dopravu (vlak, občas autobus či MHD)
                  – pro kratší cesty používám jízdní kolo
                  – trasy do 3-5 km obvykle chodím pěšky, pokud je to možné
                  – velký problém vidím v přepravě ZCELA zbytečného NÁKLADU, ZEJMÉNA PROSTŘEDNICTVÍM KAMIONOVÉ DOPRAVY

                  – – –

                2. Co píšeš je jeden aspekt. Jezdit do práce po městě autem
                  Co píšeš je jeden aspekt. Jezdit do práce po městě autem co žere 12 je idiotismus.
                  Přeprava zbytečného materiálu je samozřejmě také hovadismus.
                  Že si u nás Amazon postavil překladiště pro zboží, které na našem trhu vůbec neprodává protože tu má levnější pracovní sílu a stát to ještě podporuje atd.
                  Ale druhá stránka věci je ta, že i když auto používám a potřebuju, není potřeba kupovat neustále nové. Dnešní technologie umožňují vyrobit auto, které bude spolehlivě a bezpečně fungovat 30let a najede milion kilometrů. Ale to nikdo nechce. Firmy dávají auta svým zaměstnancům jako bonusy. Automobilky tlačí auta formou operativního leasingu. Každé 2 roky nové auto, co s ním bude dál je nezajímá.
                  Z původního poslání umožnit široké veřejnosti přepravu z místa na místo se stal šílený byznis, který s dopravou má už málo společného.

                3. Tomiq:
                  Ježdění pravidelně do práce autem přímo

                  Tomiq:
                  Ježdění pravidelně do práce autem přímo nenávidím – byl jsem nucen takto několik roků dojíždět kvůli špatně navazující dopravě zhruba 20 km daleko.

                  Přeprava zbytečného materiálu je dle mého názoru třeba tahání mnoha tun vody.
                  Ještě pochopím smysl vézt některé minerálky, ale třeba obyčejnou vodu, jak např. různé limonády, které se daly míchat v místě, to je zvěrstvo. Problém je i v tom, že byly zlikvidovány desítky stáčíren po okresech.

                  Amazon = banda lumpů. Stačí ty jejich ujeté vize s dopravou létajícími drony.

                  Sám jsem měl řadu let velmi kvalitní a dosti rychlý automobil (až 200 km/h), který patřil v 80. letech ke světové špičce. Měl spotřebu ve velkém ročním průměru do 7,5 litru.
                  Vyjma některých speciálních prací jsem veškerou údržbu a opravy prováděl sám.

        1. Všechno je jenom úhel pohledu. Pro majitele Fabie je socka
          Všechno je jenom úhel pohledu. Pro majitele Fabie je socka ten, co žádné auto nemá. Pro majitele Tesly je socka majitel Fabie. Pro majitele Bugatti Chiron je socka majitel Tesly. Pro majitele jachty a tryskáče za x miliard je socka majitel Chironu a pak je tady ještě úzka skupina lidí, pro které je socka prakticky celý zbytek lidstva.

Napsat komentář