Německo se chystá podpořit nákup elektromobilů pro firmy

Kancléřka Angela Merkelová už několikrát potvrdila plán vedoucí k tomu, aby Německo mělo do roku 2020 na silnicích 1 milion elektrických aut. Samo to ale nepůjde, a tak teď po slovech mají přijít na řadu konkrétní vládní opatření.

Elektrická dodávka Nissan e-NV200 je jedním z elektromobilů, které by mohly z německé podpory významně těžit
foto: Nissan

Zatímco , nebo jsou země elektromobilům a obecně autům do zásuvky zaslíbené, Německo zatím novému trendu příliš neholduje. Měsíčně se tam v průměru prodá něco přes 1000 elektromobilů a plug-in hybridů.

Podle Wall Street Journal proto chystá německá federální vláda nová podpůrná opatření. Až 60 % prodejů nových aut v Německu dělají firemní nákupy, a proto se chce vláda zaměřit primárně na ně.

Jedna z hlavních forem podpory má spočívat v tom, že firmy si budou moct odepsat z daní až 90 % hodnoty elektrovozidel komerně využívaných. Pokud se něco takového podaří schválit i v jednotlivých spolkových zemích, bude to pro prodej elektroaut v Německu znamenat obrovskou vzpruhu.

Velmi brzy díky tomu totiž vznikne to, po čem dnes mnozí volají: trh s elektrickými ojetinami. Ty pak budou cenově zajímavé i pro soukromé zákazníky, což dále podpoří rozvoj trhu s elektrickými auty.

Pokud se vše podaří, mohla by nová podpora nákupu elektromobilů (resp. elektrických aut) pro firmy začít platit už od příštího ledna.

9 Comments on “Německo se chystá podpořit nákup elektromobilů pro firmy”

  1. Jdou na to ti němčouři
    Jdou na to ti němčouři velmi opatrně. Teprve až domácí Mercedes a VW vylezly s prvními elektromobily, tak se pomalu o podpoře začíná hovořit. A ještě je otázka, zda je to podpora. Oni říkají, že si firma bude moci dát v prvním roce pořízení do daní 90% hodnoty elektromobilu. Dnes auto odepisují 3-5 let. Takže koupí elektromobilu si trochu snížíte daň z příjmu v roce jeho pořízení. nic víc, nic míň. Tomu se říká držet se při zdi.

    1. Ono to záleží na vkusu
      Ono to záleží na vkusu každého soudruha už dnes. Můžete si pořídit vozidlo na jiné palivo než benzín/nafta, jen musíte dobře počítat. Příklad ze slovenského fóra Tesly – borec má Mercedes GL za 2 miliony. Ujel s ním 250 tis. km a za palivo dal další milion. Teď uvažuje o Tesle Model S za 2 miliony a to palivo (pokud bude intenzivně využívat jen superchargery) už je v ceně. A má milion doma.

      A můj vlastní příklad s provozem elektromobilu Peugeot Ion v naší rodině od dubna 2014 (pořizovací cena nového s prodlouženou zárukou byla 439 tis. Kč s DPH): žena poprvé po půl roce tankovala svůj spalovák, já za posledních 8 měsíců svůj spalovák jen 3x. Zbytek jízd připadl na elektroauto (aktuálně 12 tis. km) a elektrokolo (690 km od letní montáže cyklokompjůtru).

      Náklady na spalovák spočteny díky severu http://www.spritmonitor.de za uplynulých 7 let a 104 tis. km u Citroenu Berlingo 1.4 MPi jen na palivo 261,37 Kč na 100 km.

      Náklady na palivo Peugeot Ion měsíčně 182,- Kč čip ČEZu k jeho nabíječkám. Dobíjení mimo dům (kromě ČEZu) mám zdarma. Domácí dobíjení mám díky nočnímu proudu taky zdarma (platím méně než loni, protože díky noční sazbě mám celou fakturu levnější. přestože občas v noci dobíjím elektromobil. Po 8 měsících a 12 tis. km v elektro autě je náklad na palivo jen oněch 182,- x 8 = 1.456,- Kč za čip ČEZu. Spalovací auto by mne přišlo jen na benzínu na 31 tis. Kč (a v blížící se garančce bych musel ještě počítat s výměnou oleje za další +-2 tisíce).

Napsat komentář