Štítek: vládní dotace
Obce a kraje získají na nákup elektromobilu až 230 000 Kč
Ranní tisková konference na Ministerstvu životního prostředí přinesla příjemné překvapení. Český stát ode dneška přijímá dotace krajů a obcí na nákup elektromobilů, aut na CNG a plug-in hybridů.
Německo se chystá podpořit nákup elektromobilů pro firmy
Kancléřka Angela Merkelová už několikrát potvrdila plán vedoucí k tomu, aby Německo mělo do roku 2020 na silnicích 1 milion elektrických aut. Samo to ale nepůjde, a tak teď po slovech mají přijít na řadu konkrétní vládní opatření.
Francie zvýší dotace na hybridy a elektromobily, zavede daně na vysokoemisní vozy
Francouzský koncern PSA Peugeot Citroen má problémy. Velké problémy. Sice je pořád druhou největší evropskou automobilkou po Volkswagenu a osmou největší na světě, ale v rámci reorganizace propustí 14 000 lidí, především ve Francii. Ekonomické problémy největší francouzské automobilky jsou podle magazínu BusinessWeek prvním z velkých testů nového francouzského prezidenta François Hollanda.
Mitsubishi chce být pionýrem elektromobilismu, podaří se?
Toyota jako jedna z prvních automobilek pochopila směřování automobilového průmyslu v novém tisicíletí. Díky tomu má proti konkurenci výrazný náskok, zejména díky svému hybridu Toyota Prius, který se prodává i v nové verzi pro rok 2010 velmi dobře. Od uvedení prvního modelu Priusu ale uplynulo už více než deset let a doba se opět posunula. Další chtějí také svoje místo na výsluní a jednou z automobilek, které se o něj perou je i Mitsubishi.
Francie dá €250 mil. na vývoj elektromobilů
Francouzský ministr průmyslu Luc Châtel oznámil, že vláda připravila pro společnosti zabývající se vývojem elektromobilů a souvisejících zařízení levné půjčky a podpory v hodnotě 250 milionů euro. Mohou o ně zažádat jak velké společnosti, tak start-upy. Dotace se týkají také plug-in hybridů a dalších vozů, které lze označit jako nízkoemisní – pevně je stanoven limit 60 g/km. Všechny projekty musí být odstartovány během následujících dvou až tří let a vláda zadotuje maximálně polovinu celkové ceny projektu. Francouzi se k tomuto kroku odhodlali především s ohledem na finanční krizi, ve které je pro firmy velmi obtížné získat půjčky od bank. Zároveň tak chtějí podpořit domácí průmysl a vytvořit nová pracovní místa. Francie má v oblasti vývoje elektromobilů dlouhou tradici, tamní automobilky jako Renault a Citroen se jejich výrobou zabývaly už před desítkami let.