Inteligentní tlumiče vyrábějící elektrickou energii

Jan Grohmann - 20 Červenec 2011

dokáže využít jen malou část energie z paliva. Velká část je ztracena v důsledku brzdění nebo ve formě tepla či vibrací. Právě z vibrací bychom mohli část energie získat zpět, a to díky nové generaci tlumičů, které využívají nárazy a chvění auta k výrobě elektrické energie. Zavedení těchto „elektrických tlumičů“ sníží spotřebu paliva u až o 8 %. Samozřejmostí je také využití tlumičů v .  
inteligentní tlumič
foto: Stony Brook University

Nové tlumiče byly navrženy profesorem Lei Zuoem a studenty Xiudong Tangem a Zachary Brindakem na Státní universitě v (SUNY). Všichni tři badatelé se tak připojili k celé řadě výzkumných týmů, které se snaží zvýšit efektivitu automobilové dopravy.

Co se týče efektivity, uveďme si příklad ze . V USA ukusuje automobilová doprava přes 70 % celkové spotřeby , tj. 2 miliardy litrů denně. Bohužel auta využijí jen 10 - 16 % energie obsažené v ropě. Stovky miliard litrů ropy se každý rok pomyslně vylijí do kanálu.

Pojďme si nyní představit samotný tlumič profesora Zua. Zařízení se skládá z magnetického válce, na který se nasazuje cívka. Díky nárazům a vibracím se magnetický válec pohybuje uvnitř cívky, a ta vyrábí elektrickou energii.

Při instalaci na středně velký automobil dokáže tlumič, při rychlosti auta 100 km/h, poskytnout elektrický výkon mezi 100-400 watty. U cest s horším povrchem může výkon dosáhnout až 1600 wattů.

Ale to není vše. Tlumiče mohou být umístěný také v terénních vozech, nebo dokonce . V tomto případě by tlumiče poskytovaly elektrický výkon v rozmezí 1 -10 kW.

Vyrobená elektrická energie může nabíjet nejen , ale může také snížit spotřebu paliva automobilů se . U konvenčních automobilů vyrobená elektřina z tlumičů snižuje zatížení alternátoru a tak i zatížení spalovacího motoru. Díky tomu může dojít k poklesu spotřeby paliva o 1-4 % u vozidel se spalovacím motorem a až o 8 % u hybridních automobilů.

Tlumiče mohou být umístěny do automobilů bez jakýchkoliv konstrukčních zásahů. Podle tvůrců se náklady na instalaci vrátí během 3-4 let u osobních automobilů a během 1-2 let u nákladních vozidel.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jj, Česká Republika by při troše obchodního ducha mohla D1 pronajímat jako testovací polygon :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pamatujete aktivní tlumiče od BOSE?
w3.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw

pomalu mi přijde že tu někdo vymyslel něco co už dávno funguje a i lépe

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jeeej to video sa mi paci. skoda ze sa to nemontuje seriovo :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

su tlmice inteligentne preto lebo maju magnet a cievku ?
inteligentny je mozno moj pes, pocitac len tym cim je usporiadana binarna logika, ale tlmic ?
Dnes sa pomenuje aj pracka ze ma siesty zmysel v reklame, take hluposti...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na takej D1 by mozna stacili take tlmice na pokrytie celej spotreby elektriny auta na svietenie, ventilator a stierace. S tymto by sa mozna dali vyuzit aj uplne nove sposoby dobijania baterie auta.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ak si myslel cesky D1 tak to je sarkasticky pravdive :)))

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter


185.66.36.26