FOTOGALERIE: elektromobil Škoda Octavia Green E Line

v uspořádala krátký test . Prototyp elektromobilu bylo možné si pořádně zblízka prohlédnout a pak i na 5 km projet. Nafotili jsme pro vás všechny detaily.

U nového školícího centra Škoda Auto v Mladé Boleslavi bylo k dispozici celkem devět elektromobilů
foto: Hybrid.cz

Škoda Octavia Green E Line

Na palubní desce a v interiéru nebylo možné najít žádné výrazné změny
foto: Hybrid.cz

Škoda Octavia Green E Line

Zato v palubním počítači už samozřejmě ano. Velká obrazovka zobrazovala informace o proudění energie v systému
foto: Hybrid.cz
ŠKoda Octavia Green E Line ŠKoda Octavia Green E Line ŠKoda Octavia Green E Line

Škoda Octavia Green E Line

V podrobnějších informacích jste si mohli zjistit informace o průměrné spotřebě elektřiny, která se pohybovala kolem 20 kWh/100 km
foto: Hybrid.cz

Škoda Octavia Green E Line

Pohled pod kapotu elektromobilu Škoda Octavia Green E Line nenechá chladným žádného nadšence do elektromobility
foto: Hybrid.cz

Škoda Octavia Green E Line

V přihrádce kufru jsou k dispozici dva dobíjecí kabely, na autě jsou pak dva konektory pro dobíjení – jeden vpředu pod znakem, druhý klasicky kde bývá víko nádrže. Nelze ale dobíjet z obou současně, aktivní je vždy jen jeden dobíjecí port.
foto: Hybrid.cz

Škoda Octavia Green E Line

Prvním elektromobilem značky Škoda ale nebude Octavia, nýbrž (test), a to už v roce 2014
foto: Hybrid.cz

Elektromobil Škoda Octavia Green E Line se nejspíš do prodeje nikdy nedostane. Je však jakousi testovací platformou elektromobilních technologií v rámci Škoda Auto.

11 Comments on “FOTOGALERIE: elektromobil Škoda Octavia Green E Line”

  1. Nejde o ziadne inovacie len
    Nejde o ziadne inovacie len SKODA prevzala elektro komponenty od VW group. Vysledok je absolutne amatersky elektromobil zvlast ak stale pouzivaju tazku Pb bateriu pretoze je lacnejsia ako step-down konvertor z Li-ion paku. To iste s menicom a synchronnym elektromotorom.

      1. Amaterska prestavbu
        Amaterska prestavbu automobilu na elektromobil bez profesnejsich znalosti problematiky. Osobne poznam stav vyvoja v SKODA takze viem ze slovo INOVATIVNE je v koncerne neprijatelne…..doslova a dopismena je pouzitie olovenej baterie v elektromobile absolutny vysmech celej snahy o dosiahnutie spickovych parametrov to iste plati o rekuperacii ved si uvedomte ze fixny prevod bez moznosti odlahcit elektromotor generuje brutalne prudove spicky pre batery pak zvlast ak to spojite zo synchronnym vysokotackovym elektromotorom……

    1. To byl ale trochu jiný
      To byl ale trochu jiný příběh, než toto a sešrotování těch aut tehdy bylo zcela logickou volbou. Jednalo se o nestandardní model (i karosářsky) a GM by musel, pokud by ta auta nechal v provozu, na ně také vyrábět náhradní díly (povinnost ze zákona). A to bylo velmi neekonomické. Koneckonců – GM nikdy lidem nesliboval, že jim ta auta nechá či odprodá. Byl to operativní leasing na dobu určitou, nikoho nepodvedli. Mě tahle hysterie kolem toho auta a kolem toho, jací jsou to darebáci, ti v GM, fakt baví…

      1. Ale kdeže iný prípad.
        Ale kdeže iný prípad. Keby GM dovolila predaj EV1 a stanovila cenu na normálnu úroveň, tak by sa nič takého nestalo. Veď dnes sa predávajú autá za 5-násobky ich výrobnej hodnoty, tak prečo sa toto nemohlo vyrávať s 2-násobkom, pričom by to vyšlo približne rovnako? Ja si stojím za tým, že za všetko môže GM. Ale na druhú stranu – vďaka protestom „poškodených“ sa myšlienka elektromobilu rozšírila a v USA sa strhla lavína elektro-prestavieb.

          1. Cena, za ktorú bolo možné
            Cena, za ktorú bolo možné elektromobil kúpiť bola 34000 USD. Auto bolo pritom vybavené obyčajnými olovenými akumulátormi s kapacitou 18,7 kWh (312V/60Ah). Takáto batéria dnes maloodberateľa stojí 3000€. Vzhľadom k tomu, že cena olova bola vtedy asi 3-krát NIŽŠIA a na druhú stranu „nová technológia“ vtedy čosi stála (hlavne keď to bola značka Panasonic), môžme rátať s cenou 8000 USD (stále hovoríme o malo-odberateľských cenách!). Ale kde sa vzalo tých zvyšných 26 000? Veď pohonný systém mali GM dávno vyvinutý a karoséria bez motora a prevodovky zasa tak veľa nestála (Saturn S-series stál vtedy okolo 10 000). Toto auto mohlo stáť 20 000 USD a nič by sa nestalo. Áno, poviete si, že sú to len konšpirácie. No veľké automobilky sa snažia extrémne navýšenie ceny zakryť do „drahých batérií“, alebo do auta napchajú zbytočnosti, ktoré pekne vyzerajú (napr. dotykové displeje s „Energy monitorom“), a hoci automobilku takmer nič nestoja, autu rapídne pridávajú na hodnote. Prečo dnes niekto nepríde s elektromobilom za 15 000€? Veď by to bolo jednoduché. Jednosmerný motor 20 kW (1000€), 18 kWh olovená batéria ako v EV1 (3000€), výkonný regulátor Zilla (1500€), 1-stupňová prevodovka (s návrhom 3000€), karoséria veľkosti Fabie bez motora a prevodovky (5000€) a na svete je elektromobil s rýchlosťou 100 km/h a dojazdom 130 km za 12500€. S prijateľnou maržou výrobcu 15 000€. Toto by podľa mňa išlo na dračku.

Napsat komentář