Fisker má problémy s následovníkem plug-in hybridu Karma

Jan Horčík - 09 Únor 2012

Mladá americká automobilka Fisker Automotive je poslední dobou v hledáčků médií. Aktuální informace totiž hovoří o tom, že má problémy s financováním vývoje a výroby nového automobilu Project Nina, který následuje po úspěšném startu výroby plug-in hybridu Fisker Karma.

Fisker Karma plug-in hybrid je sériový hybrid. To znamená, že spalovací motor slouží pouze jako generátor elektrické energie. Karma se tak může pochlubit spotřebou kolem 2 l/100 km. Project Nina by měl nabídnout podobnou spotřebu.
foto: Fisker Automotive

Project Nina jde ve šlépejích svého staršího sourozence. Už v roce 2009 Henrik Fisker, zakladatel automobilky, mluvil o sériovém plug-in hybridu, který bude levnější než Karma a bude se vyrábět ve větším objemu.

Cílem bylo vyrábět ročně až 100 000 aut přímo v USA, na což také automobilka získala přislíbenou výhodnou půjčku několika stovek milionů dolarů od amerického ministerstva energetiky. Kromě toho Fisker získal bývalou továrnu General Motors ve Wilmingtonu ve státě Delaware.

V současné době je dokončeno převzetí továrny. Bohužel, protože se jednání s DOE (am. ministerstvo energetiky) protahují, musela automobilka propustit stávajících 26 zaměstnanců továrny.

Fisker Automotive dosud obdrželi $193 mil. z přislíbených $529 mil. dolarů půjčky. Převážná část těchto peněz šla na projekt Fisker Karma. Zbylých $336 mil. má jít na Project Nina, který je již ve velmi pokročilé fázi – vetšina návrhů, designu a vývoje je téměř dokončena, a výroba by tak mohla začít velmi rychle.

Mezitím co se bude jednat, chce Fisker Automotive především rozšířit a případně upevnit pozice ve světě a založit na plug-in hybridu Fisker Karma silný byznys. Ten pak bude základem pro mnohem objemnější výrobu vozu Project Nina.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je jasné, že mocná automobilová lobby nafoukne každý problém nově přicházejících automobilek do mediálně obludných rozměrů. S tím se musí počítat a brát každou informaci s odstupem. Ty nejhorší manipulace nás ještě teprve čekají, až noví hráči začnou opravdu ukusovat z krajíce mastodontů.


Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?