Hyperloop se testoval u SpaceX a Elon Musk při té příležitosti potvrdil, že se teď zabývá tunelováním. Nikoliv v tom špatném smyslu slova, ale pravým kopáním tunelů. Vidí v nich velkou budoucnost.
foto: SciNews
Ve své krátké prezentaci na Hyperloop Pod Competition 2017 se Elon Musk rozpovídal také o svém projektu tunelování. Řekl, že už dnes kope pod Los Angeles testovací tunel, a že má ambici zvýšit rychlost tunelování o 500 % až 1000 %.
„…Prozkoumávat hranice fyziky a hledat co je opravdu možné,“ komentoval důvod, proč vlastně vznikla studentská soutěž o stavbu kapslí pro Hyperloop. A to samé platí i pro tunely. Musk chce jít k samým fyzikálním základům celé věci, jak to ostatně dělá ve všech svých podnicích.
„Díry v zemi mi připadají ohromující,“ řekl smějícím se divákům Musk. „Říkal jsem o tom své přítelkyni, té to tak zajímavé nepřišlo,“ dodal. První testovací ďuzna se nachází v areálu společnosti SpaceX.
Jde o startovací díru pro úplně nový stroj určený pro ražbu tunelů. „Chceme přijít na to jak zrychlit ražbu tunelů o 500 % až 1000 %. Myslím, že je to možné,“ dodal Musk. „Uvidíme, jak daleko se můžeme dostat.“
Vzápětí ale Musk doplnil, že si zatím doopravdy jen „hrají“, rozebírají stávající razící stroje a zkouší přijít na to jak to udělat, aby byly mnohem rychlejší. Bez toho, aby jakkoliv snížili jejich bezpečnost. „Jsem docela optimistický a myslím, že tunelování lze zlepšit 5x až 10x,“ řekl Musk.
Tuto technologii pak vnímá jako klíčovou pro další rozvoj silniční sítě, ale třeba i tunelů pro Hyperloop. Podle některých názorů totiž budou muset být tunely tohoto dopravního systému umístěny v podzemí.
Já věřím i tomu že bude to jeho ražení tunelu 500x až
Já věřím i tomu že bude to jeho ražení tunelu 500x až 1000x rychlejší. Minimálně oproti tomu pražskýmu tunelu určitě 😀
Šéf Uberu odešel z týmu Trumpových poradců. Brání se
Šéf Uberu odešel z týmu Trumpových poradců. Brání se negativní kampani #DeleteUber
novinky.cz/ekonomika/428377-sef-uberu-odesel-z-tymu-trumpovych-poradcu-brani-se-negativni-kampani-deleteuber.html
… a élon zavrtává … ;))
google.com/finance?q=BTC
google.com/finance?q=BTC
A je to tady, první obrázek ty jeho
A je to tady, první obrázek ty jeho taškařice
https://electrek.co/2017/02/03/elon-musk-picture-tunnel-boring-machine/
víš co von to teďka nemá jednoduchý s trumpetou vzádech
víš co von to teďka nemá jednoduchý s trumpetou vzádech tak se prostě a jednoduše v rámci zachování zdravého rozumu rozhodl minimálně na 4 roky zavrtat pod zem jako krtek, to je pochopitelný že ;)) buďme solidární :))
youtube.com/watch?v=UGf1d2tQkXE
Na Marsu se dlouhodobě nedá přežít na povrchu bez ochrany
Na Marsu se dlouhodobě nedá přežít na povrchu bez ochrany proti záření. Nejlepší a nejlevnější ochrana je se zakopat pod zem. Vyvinout a otestovat v praxi na zemi, přispět k rozvoji a ještě na tom vydělat..smekám před Elonem a jeho nezlomném odhodlání.
Nemate nejake hodnoty radiace na povrchu Marsu? by me zajimalo
Nemate nejake hodnoty radiace na povrchu Marsu? by me zajimalo o kolik jsou vetsi ci mensi nez treba na Zemi/ISS/meziplanetarnim prostoru?
Myslim si, ze radiace je jeden z tech mensich problemu 🙂
Něco pohltí atmosféra, něco odkloní magnetosféra.
Něco pohltí atmosféra, něco odkloní magnetosféra. Měsíc atmosféru nemá tak to je blbé a o jeho magnetosféŕe vím prd.
K tomu tématu existuje velmi slušná, tj. i laikovi
K tomu tématu existuje velmi slušná, tj. i laikovi pochopitelná, přednáška:
Doc. RNDr. Petr Kulhánek, CSc.; FEL ČVUT, Magnetosféry planet
https://www.youtube.com/watch?v=GCGiUUrdIFI
Přesnější informace o intenzitě záření při letu na
Přesnější informace o intenzitě záření při letu na Mars poskytly nejnovější kosmické sondy, především americká pojízdná laboratoř Curiosity…
astro.cz/clanky/slunecni-soustava/radiace-na-povrchu-marsu-a-pilotovane-lety.html
a WorldWide Telescope 5.5 for Windows znáte??
Recommended
a WorldWide Telescope 5.5 for Windows znáte??
Recommended System Requirements:
Intel 5th generation (Broadwell) or 6th (Skylake) Core i7 CPU
8+ GB system memory DDR4
Discrete graphics card with 1+ GB VRAM, DirectX 10 or DirectX 11 compatibility, such as NVIDIA GTX 480 or ATI Radeon HD 5850 or
better 😉
worldwidetelescope.org/Download/
Sakriš ten chlap je dobrej,jen mne mrzí že se tak
Sakriš ten chlap je dobrej,jen mne mrzí že se tak kouskuje.Elonku,udělej nám lidovku,dodávku a pick up.
Pak se dej do toho tunelkrtka.
Na lidovce by se naprosto zasekal díky minimálnímu
Na lidovce by se naprosto zasekal díky minimálnímu výdělku na 1 auto. Lidovka je práce pro kolosy jako Toyota apod. Jenže ty to brzděj seč se dá, takže nakonec je v tom předstihne Čína a pak už bude sakra pozdě.
Jeho nejlevnější auto bude Model 3 a podle objednávek je to pro něj sakra sousto.
Na lidovce je hlavni problem v tom, ze i mala baterka stoji na
Na lidovce je hlavni problem v tom, ze i mala baterka stoji na vyrobu vic jak cela spalovaci lidovka…
Cena za 1kWh klesla za posledních 5 let o 77%. Nejpozději v
Cena za 1kWh klesla za posledních 5 let o 77%. Nejpozději v roce 2022 se cena vyrovná.
Zajimave, ze tento nazor nidko verejne nesdili, ze cney
Zajimave, ze tento nazor nidko verejne nesdili, ze cney baterek dal budou rapidne klesat.
Cena se vyrovna, mozna tak u drahych aut, ale ty opravdu levne auta za 300 – 500 000 se cenove jen tak nemaji moc sanci srovnat, i kdyby baterky spadly na 100 dolaru za kWh…
Z hlediska celkových nákladů vlastnictví se to vyrovná i
Z hlediska celkových nákladů vlastnictví se to vyrovná i u těch levnějších.
Pri 100$/kwh by baterka 50kWh čo stačí vyše 80% populácie
Pri 100$/kwh by baterka 50kWh čo stačí vyše 80% populácie bola 5000$ čo je dnes cena väčšieho nahr.dielu (U BMW rameno a homokybeticky kĺb na xdrive).
Veď za blbé ‚plasty‘ prednej masky a nárazníka chcú bežne 1500eur…
Keď nemáš vývoj motora a výfuk.potrubia atď ktoré si zarátava automobilka do ceny, môže byť pod 500tis Kč..
No to ze ND se prodavsji za mnohonasobek vyrobni ceny s tim
No to ze ND se prodavsji za mnohonasobek vyrobni ceny s tim douvisi jak? Tech 5000dolaru je vyrobni cena stredne vyrobene fabie co se prodava bezne za vic jak 300 000
Tak že baterky nebudú stáť viac ako auto, ale budú len
Tak že baterky nebudú stáť viac ako auto, ale budú len (drahší) náhradný diel.
Robíte v automobilke? Ja mám info, že to tak ružové nie je (náklady sú viac ako 5k USD, pri aute 300k CZK).
No asi mas informace spatne, a uvaha o drazsim „nahradnim
No asi mas informace spatne, a uvaha o drazsim „nahradnim dilu“ je rekneme lehce zcestna a postradajici jakoukoli logiku….
Reagoval som na:
„Cena se vyrovna, mozna tak u drahych aut,
Reagoval som na:
„Cena se vyrovna, mozna tak u drahych aut, ale ty opravdu levne auta za 300 – 500 000 se cenove jen tak nemaji moc sanci srovnat, i kdyby baterky spadly na 100 dolaru za kWh…“
Ja si myslím, že budú aj EV za tú cenu. Hlavne keď výroba Fabie podľa vás je pod 5000usd, tak mínus motor atd plus baterka 50kWh za 5000usd stále pod 300000ckz. Logiku potom skor nemá vaše tvrdenie.
No tak ono jde hlavne o to, ze auto se neda prodavat za cenu
No tak ono jde hlavne o to, ze auto se neda prodavat za cenu vyrobnich nakladu ze… takovy superb stoji na vyrobu v levnejsich verzich pod 300, ale cenove zacina nekde na 600….gsjjh
Tak samozrejme, treba zaplatit vyvoj, marketing, drzanie
Tak samozrejme, treba zaplatit vyvoj, marketing, drzanie nepredanych sklad.zasob …
Ok, moja myslienka bola, ze ked (z dlhodobeho hladiska) nemusi automobilka platit za vyvoj novych motorov, palivoveho vstrekovania a managementu, vyfukov, vymyslat ako ofajat emisie, atd. a potom to an vyrabat a skladat tieto „zbytocne diely“, tak ked tieto naklady odratame a zaratame zjednoduseny vyrobny proces EV, tak usetrene naklady v blizkej buducnosti vyrovnaju cenu baterie, motora, nabijacky atd a je mozne dosiahnut rovnaku cenu takmer akejkolvek triedy a ceny auta,aj 300-500tis CZK.
Ale ak mate to info, zaujimalo by ma aka je cista marza (%) na predanom aute, napr. Skoda, ked spominate…
V Německu se budou stavět dálnice s
V Německu se budou stavět dálnice s trolejemi
novinky.cz/auto/428427-v-nemecku-se-budou-stavet-dalnice-s-trolejemi.html
Nemci ty tunelovaci stroje delaji uz par desitek let , A Eon
Nemci ty tunelovaci stroje delaji uz par desitek let , A Eon ted prijde a rekne od stolu ze to udela 10x rychleji . LOL
Přesně takovýmhle výkřikem to začíná a pak se buď
Přesně takovýmhle výkřikem to začíná a pak se buď všichni divěj a zaraženě čučej nebo se mu vysmějou :))
Já osobně teda pokaždé zaraženě čučim na ty přistávajíci rakety, to je majstrštych :O
Mlask hlavně říkal, že nevěděj co dělaj ;-)))
Elon si hraje na písečku, ještě bude švanda.
Z toho přistání raket na ponton v moři si pokaždý sednu
Z toho přistání raket na ponton v moři si pokaždý sednu na zadek. Je to pecka.
Jo no jo, ten kymácejíci ponton v 3 metrovejch vlnách to
Jo no jo, ten kymácejíci ponton v 3 metrovejch vlnách to mě naprosto rozsekává jak je to vůbec možný.
Myslíte ty Němce, co kvůli aktualizaci SW ve svých autech
Myslíte ty Němce, co kvůli aktualizaci SW ve svých autech musí svolat auta do servisu v roce 2017? Ano, ti budou čumět na drát…
Jo myslí ty Němce co je jejich elektro auto žene po 50 000
Jo myslí ty Němce co je jejich elektro auto žene po 50 000 km do servisu na výměnu voleje v motoru! :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
nj, elektromobily take meli driv nez Tesla. A Lockheed s
nj, elektromobily take meli driv nez Tesla. A Lockheed s Boeingem meli rakety take driv nez SpaceX a ted je SpaceX jedina firma co pouziva deep-cryo LOX (coz jsem do vcerejska netusil) a pristava s raketami.
btw: o deep-cryo LOXu se vi uz od 40. let, stejne tak o elektromobilech se vi jiz dlouho, ale udelat to tak aby to funguvalo… Jestli Elon rekne, ze udela lepsi tunelovaci masinu, tak nad tim nelamentuju a raci si pockam na vysledek.
Roztěkanej megaloman 😀
Co má dalšího v rukávu? 😀
Roztěkanej megaloman 😀
Co má dalšího v rukávu? 😀
A jak fungujou solani panely v tunelu? Hyperloop ma byt
A jak fungujou solani panely v tunelu? Hyperloop ma byt pohanen solarni energii z panelu na tubusu.
Celý Hyperloop vypadá spíše, že to bude tunel po
Celý Hyperloop vypadá spíše, že to bude tunel po „českém“ způsobu.
Copak von to zase cáluje Kolibřík Bém? 😀
Copak von to zase cáluje Kolibřík Bém? 😀
je to síce pre EM divné, ale tunelovať tunel sme na našom
je to síce pre EM divné, ale tunelovať tunel sme na našom slovensku dokázali bez veľkých nproblémov a vieme určite, že sa tunelovanien tunelov dé mnohokrát zlepšiť. a už kléma so zápodotondou dokázali VZIAŤ (ukradnúť) DIERU V ZEMI.
„Podle některých názorů totiž budou muset být tunely
„Podle některých názorů totiž budou muset být tunely tohoto dopravního systému umístěny v podzemí“
Přesně – podle mě je to jediná možnost jak vyřešit ten Hyperloop
Zajímavý názor, že by bylo vhodné stavět tunely pod
Zajímavý názor, že by bylo vhodné stavět tunely pod zemí 🙂
Hlava mi z toho jde kolem.
Hlava mi z toho jde kolem.
no sakra tak to by se mohl dovrtat až do čech, protže tady
no sakra tak to by se mohl dovrtat až do čech, protže tady sme na tunelování světoví experti :DDDD
Pošleme mu tam školitele. Zaplatíme celému parlamentu
Pošleme mu tam školitele. Zaplatíme celému parlamentu jednosměrnou jízdenku a požádáme Trumpa ať je tam jako ilegály pozavírá až zčernají.