Elon Musk kope tunel pod Los Angeles, chce tunelování zásadně vylepšit

Hyperloop se testoval u SpaceX a Elon Musk při té příležitosti potvrdil, že se teď zabývá tunelováním. Nikoliv v tom špatném smyslu slova, ale pravým kopáním tunelů. Vidí v nich velkou budoucnost.

Elon Musk má zálusk na tunelování. Ne to naše, české, ale to opravdové, podzemní. Chce ho prý zlepšit tak, aby ražba tunelů trvala 10x menší množství času. Jeden takový stroj bychom si pak přáli poslat i sem do ČR, děkujeme!
foto: SciNews

Ve své krátké prezentaci na Hyperloop Pod Competition 2017 se Elon Musk rozpovídal také o svém projektu tunelování. Řekl, že už dnes kope pod Los Angeles testovací tunel, a že má ambici zvýšit rychlost tunelování o 500 % až 1000 %.

„…Prozkoumávat hranice fyziky a hledat co je opravdu možné,“ komentoval důvod, proč vlastně vznikla studentská soutěž o stavbu kapslí pro Hyperloop. A to samé platí i pro tunely. Musk chce jít k samým fyzikálním základům celé věci, jak to ostatně dělá ve všech svých podnicích.

„Díry v zemi mi připadají ohromující,“ řekl smějícím se divákům Musk. „Říkal jsem o tom své přítelkyni, té to tak zajímavé nepřišlo,“ dodal. První testovací ďuzna se nachází v areálu společnosti SpaceX.

Jde o startovací díru pro úplně nový stroj určený pro ražbu tunelů. „Chceme přijít na to jak zrychlit ražbu tunelů o 500 % až 1000 %. Myslím, že je to možné,“ dodal Musk. „Uvidíme, jak daleko se můžeme dostat.“

Vzápětí ale Musk doplnil, že si zatím doopravdy jen „hrají“, rozebírají stávající razící stroje a zkouší přijít na to jak to udělat, aby byly mnohem rychlejší. Bez toho, aby jakkoliv snížili jejich bezpečnost. „Jsem docela optimistický a myslím, že tunelování lze zlepšit 5x až 10x,“ řekl Musk.

Tuto technologii pak vnímá jako klíčovou pro další rozvoj silniční sítě, ale třeba i tunelů pro Hyperloop. Podle některých názorů totiž budou muset být tunely tohoto dopravního systému umístěny v podzemí.

SciNews

42 Comments on “Elon Musk kope tunel pod Los Angeles, chce tunelování zásadně vylepšit”

  1. Šéf Uberu odešel z týmu Trumpových poradců. Brání se
    Šéf Uberu odešel z týmu Trumpových poradců. Brání se negativní kampani #DeleteUber

    novinky.cz/ekonomika/428377-sef-uberu-odesel-z-tymu-trumpovych-poradcu-brani-se-negativni-kampani-deleteuber.html

    … a élon zavrtává … ;))

    1. víš co von to teďka nemá jednoduchý s trumpetou vzádech
      víš co von to teďka nemá jednoduchý s trumpetou vzádech tak se prostě a jednoduše v rámci zachování zdravého rozumu rozhodl minimálně na 4 roky zavrtat pod zem jako krtek, to je pochopitelný že ;)) buďme solidární :))

      youtube.com/watch?v=UGf1d2tQkXE

  2. Na Marsu se dlouhodobě nedá přežít na povrchu bez ochrany
    Na Marsu se dlouhodobě nedá přežít na povrchu bez ochrany proti záření. Nejlepší a nejlevnější ochrana je se zakopat pod zem. Vyvinout a otestovat v praxi na zemi, přispět k rozvoji a ještě na tom vydělat..smekám před Elonem a jeho nezlomném odhodlání.

      1. Přesnější informace o intenzitě záření při letu na
        Přesnější informace o intenzitě záření při letu na Mars poskytly nejnovější kosmické sondy, především americká pojízdná laboratoř Curiosity…

        astro.cz/clanky/slunecni-soustava/radiace-na-povrchu-marsu-a-pilotovane-lety.html

        1. a WorldWide Telescope 5.5 for Windows znáte??
          Recommended

          a WorldWide Telescope 5.5 for Windows znáte??
          Recommended System Requirements:
          Intel 5th generation (Broadwell) or 6th (Skylake) Core i7 CPU
          8+ GB system memory DDR4
          Discrete graphics card with 1+ GB VRAM, DirectX 10 or DirectX 11 compatibility, such as NVIDIA GTX 480 or ATI Radeon HD 5850 or
          better 😉

          worldwidetelescope.org/Download/

    1. Na lidovce by se naprosto zasekal díky minimálnímu
      Na lidovce by se naprosto zasekal díky minimálnímu výdělku na 1 auto. Lidovka je práce pro kolosy jako Toyota apod. Jenže ty to brzděj seč se dá, takže nakonec je v tom předstihne Čína a pak už bude sakra pozdě.
      Jeho nejlevnější auto bude Model 3 a podle objednávek je to pro něj sakra sousto.

          1. Zajimave, ze tento nazor nidko verejne nesdili, ze cney
            Zajimave, ze tento nazor nidko verejne nesdili, ze cney baterek dal budou rapidne klesat.
            Cena se vyrovna, mozna tak u drahych aut, ale ty opravdu levne auta za 300 – 500 000 se cenove jen tak nemaji moc sanci srovnat, i kdyby baterky spadly na 100 dolaru za kWh…

            1. Pri 100$/kwh by baterka 50kWh čo stačí vyše 80% populácie
              Pri 100$/kwh by baterka 50kWh čo stačí vyše 80% populácie bola 5000$ čo je dnes cena väčšieho nahr.dielu (U BMW rameno a homokybeticky kĺb na xdrive).
              Veď za blbé ‚plasty‘ prednej masky a nárazníka chcú bežne 1500eur…
              Keď nemáš vývoj motora a výfuk.potrubia atď ktoré si zarátava automobilka do ceny, môže byť pod 500tis Kč..

                1. Tak že baterky nebudú stáť viac ako auto, ale budú len
                  Tak že baterky nebudú stáť viac ako auto, ale budú len (drahší) náhradný diel.
                  Robíte v automobilke? Ja mám info, že to tak ružové nie je (náklady sú viac ako 5k USD, pri aute 300k CZK).

                2. No asi mas informace spatne, a uvaha o drazsim „nahradnim
                  No asi mas informace spatne, a uvaha o drazsim „nahradnim dilu“ je rekneme lehce zcestna a postradajici jakoukoli logiku….

                3. Reagoval som na:
                  „Cena se vyrovna, mozna tak u drahych aut,

                  Reagoval som na:
                  „Cena se vyrovna, mozna tak u drahych aut, ale ty opravdu levne auta za 300 – 500 000 se cenove jen tak nemaji moc sanci srovnat, i kdyby baterky spadly na 100 dolaru za kWh…“
                  Ja si myslím, že budú aj EV za tú cenu. Hlavne keď výroba Fabie podľa vás je pod 5000usd, tak mínus motor atd plus baterka 50kWh za 5000usd stále pod 300000ckz. Logiku potom skor nemá vaše tvrdenie.

                4. No tak ono jde hlavne o to, ze auto se neda prodavat za cenu
                  No tak ono jde hlavne o to, ze auto se neda prodavat za cenu vyrobnich nakladu ze… takovy superb stoji na vyrobu v levnejsich verzich pod 300, ale cenove zacina nekde na 600….gsjjh

                5. Tak samozrejme, treba zaplatit vyvoj, marketing, drzanie
                  Tak samozrejme, treba zaplatit vyvoj, marketing, drzanie nepredanych sklad.zasob …
                  Ok, moja myslienka bola, ze ked (z dlhodobeho hladiska) nemusi automobilka platit za vyvoj novych motorov, palivoveho vstrekovania a managementu, vyfukov, vymyslat ako ofajat emisie, atd. a potom to an vyrabat a skladat tieto „zbytocne diely“, tak ked tieto naklady odratame a zaratame zjednoduseny vyrobny proces EV, tak usetrene naklady v blizkej buducnosti vyrovnaju cenu baterie, motora, nabijacky atd a je mozne dosiahnut rovnaku cenu takmer akejkolvek triedy a ceny auta,aj 300-500tis CZK.
                  Ale ak mate to info, zaujimalo by ma aka je cista marza (%) na predanom aute, napr. Skoda, ked spominate…

    1. Přesně takovýmhle výkřikem to začíná a pak se buď
      Přesně takovýmhle výkřikem to začíná a pak se buď všichni divěj a zaraženě čučej nebo se mu vysmějou :))
      Já osobně teda pokaždé zaraženě čučim na ty přistávajíci rakety, to je majstrštych :O

      Mlask hlavně říkal, že nevěděj co dělaj ;-)))
      Elon si hraje na písečku, ještě bude švanda.

    2. nj, elektromobily take meli driv nez Tesla. A Lockheed s
      nj, elektromobily take meli driv nez Tesla. A Lockheed s Boeingem meli rakety take driv nez SpaceX a ted je SpaceX jedina firma co pouziva deep-cryo LOX (coz jsem do vcerejska netusil) a pristava s raketami.

      btw: o deep-cryo LOXu se vi uz od 40. let, stejne tak o elektromobilech se vi jiz dlouho, ale udelat to tak aby to funguvalo… Jestli Elon rekne, ze udela lepsi tunelovaci masinu, tak nad tim nelamentuju a raci si pockam na vysledek.

  3. je to síce pre EM divné, ale tunelovať tunel sme na našom
    je to síce pre EM divné, ale tunelovať tunel sme na našom slovensku dokázali bez veľkých nproblémov a vieme určite, že sa tunelovanien tunelov dé mnohokrát zlepšiť. a už kléma so zápodotondou dokázali VZIAŤ (ukradnúť) DIERU V ZEMI.

Napsat komentář