Elon Musk: elektromobilů Tesla Model S a X vyrobíme 100 000 ročně

Jan Horčík - 03 Listopad 2015

Dlouhodobé plány Tesla Motors spočívají v masové výrobě levných elektromobilů - prvním takovým bude Tesla Model 3. Mezitím ale chce vyrábět až 100 000 elektroaut Tesla Model S a Tesla Model X ročně.auto elektromobil Tesla Model S P85D

Elektromobil Tesla Model S P85D už není nejsilnější verzí tohoto auta, nahradila ho verze P90D
foto: Tesla Motors

V současné době vyrábí automobilka Tesla 11 580 elektromobilů Tesla Model S za čtvrtletí. Za celý letošní rok chce vyrobit 50 až 55 000 aut, v což ale počítá i několik tisíc vozů Tesla Model X.

V radiovém rozhovoru aktuálně Elon Musk, šéf Tesly, řekl, že "… pro X a S mají docela slušnou poptávku." Dále dodal, že si myslí, že časem se dostanou až na 100 000 nebo i více kusů ročně společně s tím, jak Tesla bude rozvíjet další trhy.

Musk znovu zopakoval, že stále platí cíl vyrábět 500 000 aut ročně. Dalších 300 až 400 000 má totiž dodat chystaný levný elektromobil Tesla Model 3 a "jeho různé variace".

Dodatkem Musk de-facto potvrdil, že Model 3 bude platforma na které bude Tesla vyrábět více různých aut. Tesla Model 3 tedy bude celá rodina elektromobilů.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Osobně Tesle fandím!!
Stále se však pohybuje na okraji propasti.
Ty počty vyrobených aut jsou opravdu směšné.
A nějaký velký převis poptávky po Teslách taky nevidím.
Mám-li věštit, tak Tesla už přežije jako značka, ale bude koupena nejspíš velkou americkou automobilkou (do cca 5 ti let).
Jak rád bych se pletl!

Obrázek uživatele Hyperloop

Co je směšného na výrobě 50 tisíc kusů ročně u automobilky, která začala pořádně produkovat před pár lety? Porsche až do nedávna nevyrábělo o moc víc a to je automobilka stará 84 let.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Směšné počty vyrobených aut? Můžete mi říct, která nová automobilka za posledních řekněme 15 let se na takováto čísla dostala? A vlastně ani nemusí být nová, co třeba, abychom byli féroví, porovnávali vyrobené vozy v cenové relaci nad $50 000, kolik takových vozů vyrobila třeba Škoda? Nebo třeba Ferrari s produkcí jen 7000 aut ročně, bude také nejspíš do 5 let koupena jinou velkou automobilkou?
Tesla klidně může přestat vyrábět auta, přestat investovat jen dostavět Gigafactory a být ze dne na den v plusu jenom z prodeje baterií, v mínusu je totiž jedině proto, že masivně investuje do své budoucnosti.
A ještě pro zajímavost - tržní hodnota Volkswagenu je teď jen 53 mld. dolarů, pokud by někdo uvažoval o koupi Tesly, je klidně možné, že by se rázem dostala na podobnou hodnotu.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele JIP

Ferrari je jen hladový Fiat.

---

Můj článek o tom jak jsem navštívil Tesla Motors ;)

Obrázek uživatele Hyperloop

Moudrost dne ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a ktera velka americka automobilka to bude? to aby zacala setrit, pac na odkoupeni automobilky jako je Tesla je potreba si pripravit krapet vic nez kolik je jeji akciova hodnota, a nerekl bych ze nejaka americka automobilka ma dnes v podobe volnych financi jen tak treba 50 miliard dolaru :D

odkup nebo fuze takove spolecnosti neni jen o tom na to mit, ale i o dalsich faktorech vcetne toho ze s tim musej souhlasit velci akcionari a musi to odlouhlasit i urady ;) v soucasnosti je v US asi jen jedina firma ktera by na Teslu mela volne finance,.... Apple, ovsem ani u nej se neda rict ze by mu nakup Tesly prosel a mohl se uskutecnit, a to ikdys pomineme ze by s tim Musk nebo nejvetsi akcionari Tesly souhlasili

Obrázek uživatele Josef

Apple nemá volných 50 mld dolarů. Má sice cash cca čtvrt bilionu, ale v zahraničí, aby to nemusel zdanit, takže s nimi nemůže operovat v USA.

to mate pravdu ze nema 50miliard dolaru, posledni zprava pred nekolika mesici byla ze ma cache cca 150mld :)

Obrázek uživatele Josef

Budu tu citovat: "Apple may be waiting for tax changes in the United States before it puts more of its cash to use though. Maestri noted that $181 billion of its cash -- nearly 90% of the entire iMountain -- is held offshore." To jsou údaje ze srpna. Celkem měl cash 203 mld. USD.

aha, takze se shodujeme :) nejak jsem si spatne precetl vas predchozi prispevek

Obrázek uživatele Josef

Všichni jsou dnes tak nabroušení do sporu :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ikdyby je měl v offshorkach, tak čemu to vadí? Pokud je majetek offshorové společnosti, tak jej může následně utrácet v USA utrácet. Nechápu proč by jimi takto nemohl disponovaa, to je normální praxe.

Obrázek uživatele Josef

Nedávno to rozebírali v různých investičních magazínech. Přesný důvod potíží neznám, ale Tvrdili tam, že to nejde. Možná jsem to špatně pochopil.

Obrázek uživatele Hyperloop

Ne že bych v tom byl nějak kovaný, ale dle mě samotný fakt offshorových peněz neomezuje jejich teoretického utrácení v USA. Spíš jde asi o to, že je nemůže uložit v USA, protože pak by zdaněny byly.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ten ctvrtbilion je udajny cislo celosvetove, jako firma ma Apple samozrejme i doma velke volne prostredky, jinak by si nemohl dovolit rozhazovat tak jak rozhazuje hned na nekolika projektech jednims z nich je i udajny vyvoj autonomniho elektromobilu

ty drby co se o Apple sirej a o miliardach ruzne po svete jsou jen hoaxy, vpodstate to vi jen par vyvolenych primo z Apple a abytek sveta se jen domniva, spekuluje a tvori ruzne reorie, ... inrternet z toho pak diky hoax dela jakesy "zarucene pravdy" :)

Obrázek uživatele Josef

Mé zdroje pochází z článků na Forbesu a dalších podobných magazínech.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

me informace pochazi z ctvrtletnich zprav akcionarum (mensinovim akcionarum) mam mensi mnozstvi akcii Tesly (serie E), Apple, Nvidie a par "ceskych" firem

Obrázek uživatele Jolinar

Takze ocekavate vyrazny pokles ceny akcii? Anebo si myslite, ze nejaka automobilka vysoli 28 miliard dolaru?
Jestli to prvni, tak doporucuji kratit jejich akcie, vydelate pekny balik a muzete si kopit Model S.
A jestli cekate spise tu druhou variantu, no, tak to jste blazen :-D
Jiste by se nasla i dalsi varinta, protoze ani prvni ani druhou moznost nepovazuji za realnou.

Obrázek uživatele Josef

V tomto segmentu (tedy high tech) obvykle po čase dochází k vystřízlivění, pokud společnosti nedokáží plnit své sliby. Pak obvykle dochází k masivnímu pádu akcií a převzetí jinou společností převážně kvůli patentům. Stalo se to v historii už mnohokrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

opravdu nekdo veri ze by Teslu prevzal nekdo kdo by se postavil akcionarum co patri k nejsilnejsim spolecnostem sveta? skoukni si akciovou strukturu Tesly a pochopis ;)

Obrázek uživatele Josef

Myslíte investiční fondy? Protože to jsou v podstatě největší institucionální akcionáři. A ti opustí loď v okamžiku, kdy začnou akcie výrazněji klesat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nejvetsim akcionarem tesly jsou Aabar Investments (statbni podnik AbuDhabi) a Google (dohromady prez 49%), pak si pripoctete Muska, velke soukrome akcionare a drobne akcionare, a jste na sume asi 15-20% pro fondy, ne ty s tim opravdu prd nadelaj ikdyby nakrasne opustili celou lod

Obrázek uživatele Josef
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zakladem Tesly jsou kmenove akcie, ty si koupis jen jako celej balik a na jejich koupi si musis pripravit desitky miliard dolaru, ty totiz vlastni ony zminene 2 spolecnosti co jsem ti vypsal vejs, to co se obchoduje jsou akcie obchodovatelne v ruznych kolech a s ruznou budouci hodnotou podle dalsich emisi co se vydavaj, posledni takova emise byla vydana ted nedavno\

akciovej trh je holt krapet slozitejsi nez jak se to jevi v tabulkach

Obrázek uživatele Josef

Jste prostě chytřejší a víte to určitě lépe. Užijte si to. Já jsem si třeba nastudoval, co to jsou kmenové akcie a zjistil jsem, že se k nim nevážou vůbec žádná práva navíc. Existuje celkem 130 milionů akcií, z nichž 100 milionů se běžně obchoduje, zbytek drží insideři. Vysvětlete mi, jak může mít Google takovou část společnosti? Asi to pořád nechápu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

treba proto ze mali v Tesle podil drive nez vubec vzstoupila Tesla na akciovej trh a zacala se obchodovat? podobnej podil meli v tesle i dalsi spolecnosti, mimo jine Toyota nebo Daymler a Daymlet svuj podil prodal prave prvni zminene spolecnosti sidlici v AbuDhabi

vase studium zrejme skoncilo prectenim par textu na internetu, coz?

Obrázek uživatele Josef

Chápete vy vůbec, že emisí akcií, se původní balík ředí? A co jim ten podíl v Tesle před vstupem na akciový trh zaručuje? Nebo co si myslíte, že jim zaručuje? To by mě vážně zajímalo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a chapes vubec jak se to redi, nebo sis to jen nekde na netu nastudoval? tak abys byl v obraze, ridi se to 2 moznymi zpusoby, bud se redi tak ze dani partneri z te emise dostanou dany podil ;) nebo se dana firma stepi

rekneme ze ja sve vzdelani neskoncil uspesne dokoncenym ekonomickym vzdelanim kde se tohle "uci" nekde v prvvaku, ale dal v tom pokracuju a jsem nejen vlastnik par akcii par firem, ale jednu akciovku i vlastnim jako majoritni podilnik (nejsme obchodovatelni), a jak nekteri radi namitaji ze neumim pravopis a typuji me spidse na nedokoncenou zakladku, tak ja rad podotykam ze pravopis neni neco co by branilo nejen ve studiu, ale ani v zivote

Obrázek uživatele Josef

Vy slovutný ekonome, děkuji že jste nás poučil, vaše inteligence z vás totiž jen prýští.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hele mysli si co chces, ty si mej svou pravdu a ja si budu mit svou pravdu, nase zivoty to nijak neovlivni a me se myslim dari ve svem oboru celkem dobre, takze at se dari dobre i tobe a treba se jednou sejdem na srazu Tesel coby majitele tech aut :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no dal jsi odkaz na to co jsem psal, tedy na to co zacina v mem postu od Muska ;)

Obrázek uživatele Josef

A všimněte si, že nikde netvrdím, že k tomu dojde. Třeba ne. Osobně v to i doufám.

50 000 aut ročně v segmentu drahých aut není rozhodně málo. Hlavně když Tesla S je ve svojí kategorii nejprodávanější auto v USA. Směšné byly počty vyrobených Roadsterů.
A která US automobilka by je měla koupit, když jejich tržní hodnota enní o moc vyšší než tržní hodnota Tesly?

Obrázek uživatele Jolinar

nejen v USA, ale taky na mnoha Evropskych trzich. Viz Svycarsko a Norsko. Nevim jestli ne treba i v UK nebo Nizozemsku ci Belgii.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

v ktorom roku to bude real, v roku NIKDY?
Musk tajne caka v kutiku svojej dusi, kedy pride investor (Benz? Toyota?) a ich kupi, to je jediny business co tento "inovator" predpokladam ocakava.

Obrázek uživatele Hyperloop

Můžu vědět, co tě vede k takovýmhle komentům? Máš nějaký osobní problém s Muskem? Závidíš mu? Nebo snad obhajuješ ropný sektor? Fakt by mě to zajímalo ;)

Btw. Musk nemusí čekat na žádného investora, stačí mu vydat další emisi akcií, investoři se najdou sami ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toyota i Daymler meli v Tesle jiz podily a prodejem na nich vydelali ;) a ani jedna z tech dvou automobilek na Teslu nema dostatk volnych financi aby mohla Teslu prevzit, navic by stali vpodstate proti nejvetsim akcionarum Tesly a to proti Google a proti Aabar Investments (statni podnik Abu Dhabi)

mimochodem z prodeje Tesly jiz jednou seslo a to jeste pred uvedenim Modelu S do prodeje kdy mela podle akcii Tesla hodnotu ani ne pul miliardy (+ necelou pulmiliardu tehdejsich dotaci na vyvoj alternativnich pohonu), kupujicim mel byt zakladatel Google Larry Page a nabidl $6 miliard, tedy 12x vic nez byla tehdejsi hodnota akcii

Obrázek uživatele Jolinar

V te dobe byl market cap mezi $3B a $4B, rozhodne ne $0,5B :-D

EDIT: a kdyz uz jsme v tom, Tesla hned po vstupu na burzu mela $1.9B, vazne chalpe, kde na to chodite? Mozna jste mel na mysli "shareholders equity"? To je mozne...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

aha tady nekdo nechape jak se tvori cena spolecnosti, "market cap" je jen cena obchodovatelnych akcii, a rozhodne to neznaci cenu spolecnosti, na svete je spousta ale obrovska spousta spolecnosti kde market cab cini treba i 10x tolik co je skutecna hodnota spolecnosti, nebo naopak je mnohem vyssi nez co hlasa market cap

nazorna ukazka, firma AMD, jeji "cena" akcii je podle market cap asi 2 miliardy, ale veskutecnosti pokud by nekdo tuhle skomirajici firmu chtel koupit, tak si musi pripravit minimalne 20 miliard, a to je firma co je jiz nekolik let v cervenych cislech, ale jen hodnota samotnych patentu dane spolecnosti se odhaduje va 15-16 miliard, pak financni aktiva asi 1 miliarda a abylej kapital asi na 3 miliardy, presne naopak je to ale u Nvidie (prima konkurence) ktera ma v soucasnosti market cap hodnotu asi 15 miliard, ale jeji celkova hodnota veskerych aktiv a patentu se odhaduje jen na cca 10 miliard, a market cap tedy hodnotu akcii ma vyssi protoze dse ji dari drzet v cernych cislech ;) hodnota spolecnosti proste neni jen o "market cap" ale o dalsich mnoha faktorech

u Teslu byl market cap v dobe kdy za ni Page nabizel penize asi 3.6miliardy, ovsem v te dobe celkovej kapital, aktiva a vse melo hodnotu asi jen pul miliardy, a asi 460 milionu ktere jiz mela prikleplich na dotacich od US vlady, ta hodnota se ale rapidne otocila ve chvili kdy po asi roce prodali prvni kus Tesly S, kdy bylo jasne ze ta firma neni jen bezedna pokladnicka kam je potreba lejt finance, cena akcii na to ale reaguje jinak, ta reaguje nejen na skutecne deni v dane firme, ale i na to jak velky ci maly zajem je o akcie dane firmy, stejne jako treba o to jaky ma dana firma vyhled do budoucna, market cap ber jen jako nejaky zakladni bod ze ktereho se vychazi, o skutecne fodnode dane firmy ale rozhoduje jen z casti

asi nejlepsim prikladem uplne nesmyslne hodnoty akcii "market cap" jsou Facebook a Twitter, to jsou firmy kde je minimum skurtecnych aktiv, a jedine diky cemu ty firmy maji tak vysokou hodnotu akcii je fakt, ze proste vydelavaj a snazi se pomalu zasadit i v oblasti kde ty aktiva jsou hmotna a ne jen virtualni, takze FB skoupil treba Oculus a spoleha se zase na bublinu okolo ktera se okolo nej vytvorila

Obrázek uživatele Hyperloop

Děkujeme, že jsi nám to tady shrnul. Ale myslím, že každému, kdo má aspoň trochu přehled, je to jasné ;)

Obrázek uživatele Jolinar

jo, takze tomu rozumim sparvene a jak jsem rikal, "shareholders equity" neboli vlastni kapital byl pul miliardy, ale firma pritom mela trzni hodnotu 3-4 miliardy.

Obrázek uživatele Josef

Nevím proč, ale studenti ek. fakult mají obvykle pocit, že sežrali všechnu moudrost světa ;)

Obrázek uživatele Jolinar

no a ne? Vzdyt tech eseji co tam museli sepsat, to urcite vyda za vsechnu moudrost sveta :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zajiste, a tu nejvetsi moudrost sveta sezrali ti kdos je to zivi, a kdys je to zivi uspesne, tak to us je doslova skaza :D

a co jsi sezral ty? vypada to na trolling v diskuzich..."hele tady je zajimavej servr, bavej se tam o autech a alternativnich pohonech, juuu tam se me bude trollit"

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

trollujes tady akorat tak ty, ty "skazo"

Twitter vydělává? EBITDA má -$200M...
Důvod, proč má Twitter tak vysoký market cap je to, že všichni doufají, že brzo začne - jeho příjmy už jsou na dvou miliardách dolarů a investoři čekají, že během pár kvartálů dokáže vyšponovat příjmy z reklam a začít rejžovat. Což sice může, ale taky nemusí, nebo to začne odrazovat zákazníky, a velká akciová párty rychle splaskne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

google+ nefunguje, resp. len ako nutnost k inym sluzbam a twitter je akosi nemastny neslany a fc nenahradi /asi ani nechce/.

ja osobne sa musim k twitteru nutit, kym fc si ob tyzden pozriem zo zvedavosti lebo su tam vsetci, a pod vlastnym menom ..

nieco ako ked sa vimeo nemoze presadit, a yt uz definitivne ovladol trh

uz vacsie chyby ako MS nerobi nikto (mozno selektivne apple),
aby ich tromfol obch. chybami pri YT alebo FB a stale je tu,
bezkonkurencne.

MS je monopol ktory si nedovoli nikto rozdelit.

Obrázek uživatele Jolinar

jj 2010 byl Model S take jen snem. 2013 byl Model X jen snem. A 2015 je Model 3 jenom snem. Jenze tady se sny plni...

Puvodni vyrobni kapacita Modelu S byla 20.000 za rok, ted uz jich delaji 50.000 za rok.

Obrázek uživatele ozana

Podle sebe soudím Tebe.

---

Jezdím na proud, najeto 97 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 100 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

poculi ste slovo bozie....lebo aj blbost je dar od boha

Obrázek uživatele Hyperloop

.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolInfotherma