Elektromobil Polestar 2 si prošel prvními crash-testy

Jan Horčík - 05 Květen 2020

Čínský elektromobil Polestar 2, konkurence pro Tesla Model 3, úspěšně absolvoval první crash-testy. V Evropě se prodává za cenu od €58 800.auto elektromobil Polestar 2 crash test

Polestar 2 naráží v rychlosti 64 km/h do pevné překážky s 25% překrytím přední části. Na sedadle řidiče je figurína vybavená 70 senzory. Jasně je vidět odlétávající přední levé kolo.
foto: Polestar

Pětimístný elektromobil Polestar 2 se začal v Číně vyrábět na konci letošního března - koronaviru navzdory. S baterií o kapacitě 78 kWh, dvěma elektromotory a celkovým výkonem 300 kW/660 Nm se Polestar 2 svými parametry konkurenci jako je Tesla Model 3 skutečně přibližuje.

Vozy značky Tesla ale dnes patří mezi ty nejbezpečnější na silnicích. Jak dokáže čínská výroba konkurovat v tomto ohledu? Podle automobilky Volvo, která značku Polestar vlastní, posunuje vůz bezpečnost na novou úroveň.

Což je ale do značné míry dáno skateboardovou konstrukcí elektromobilu. Baterie (324 článků, 27 modulů) je umístěna v hliníkovo-ocelovém obalu v podvozku, čímž zvyšuje tuhost celého rámu. V případě kolize se automaticky odpojí od zbytku auta, jak je u elektromobilů běžné.

Další crashtest elektromobilu Volvo Polestar 2

Další crashtest elektromobilu Volvo Polestar 2
foto: Polestar

Navíc podle Volva, které je dobře známé svým důrazem na bezpečnost, přichází Polestar 2 s novou generací bezpečnostních systémů. Obsahuje například SPOC bloky, pevné hliníkové bloky, které mají zabránit proniknutí objektů do kabiny nebo baterie.

Auto je vybaveno množstvím airbagů - například i středovým mezi řidičem a spolujezdcem. Auto také nabízí asistenční systém Pilot Assist (obdoba Tesla Autopilot), což je v podstatě chytřejší adaptivní tempomat pro rychlosti do 130 km/h.

Samozřejmostí je pak také systém akustického varování pro chodce AVAS (Acoustic Vehicle Alert System). Díky němu mají mít vozy Polestar jedinečnou zvukovou stopu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

A ty 2 dekly na střeše se utrhly odkud? Patří vůbec k autu?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

"Díky němu mají mít vozy Polestar jedinečnou zvukovou stopu."

Může mi někdo vysvětlit co to je zvuková stopa? Zvuk nezanechává žádnou stopu, teda pokud to není ultrazvuk, který vám roztrhá vnitřnosti a zabije vás. Zvuk prostě buď je a nebo není. To je zase blábol.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

A kolik dostal hvezdicek se uz nedozvime. Mozna ze testy jeste nejsou kompletni. Ale aspon to chtelo nejak naznacit.

Obrázek uživatele Kuk

Todle je testování automobilkou a ne NCAP nebo podobnou laboratoří kde to platí pojišťovny. Atomobilka bude asi tězko zveřejňovat že její nová kára se vybourala jen za 2 hvězdičky. ;-)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Joe

Jóó , jakýpak hvězdy.

V Číně se hvězdy nedávaj. Počítá se to na prasata.

Místo figuríny na sedadlo přikurtujou rovnou čuníka.

Jestli přežije, jede daší kolo. Jestli ne, tak rovnou do klobás.

Detaily naznačuju tady:

https://www.peta.org/blog/peta-china-car-crash-tests/

---

Fotovoltická elektrárna 9 KWp -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Chudaci cunici. Neco podobneho stoji take za nakazou Covidem. Ve Wuhanske laboratori delali pokusy s nakazenymi prasaty. A zrejme ty cuniky kdyz je testovali jako zdrave prodali na cernem trhu. Tak se Covid dostal na trznici i jinam. Hamizdnost stoji za pruserem co svet nevidel. Asi o tom v laboratori nemeli poneti a kseftovali s tim externi firmy. Nejspis za chybnym testovanim jsou na vine nespolehlive cinske testovaci sady. O pokusech s cuniky jsou zaznamy v odbornych publikacich. Melo by se prosetrit, kam se pak dostaly. Ne jen papirove.
edit. studie o coronavirech u prasatek z netopiru v Cine
https://www.nature.com/articles/s41586-018-0010-9
druha studie
https://journals.plos.org/plospathogens/article?id=10.1371/journal.ppat.1006698

Obrázek uživatele Kuk

Mimochodem v minulým roce umřela v Číně polovina veškerých prasat. Svět ani nepozved obočí.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol