Autosalon Ženeva 2019: Polestar 2 se představuje, bude to Tesla killer?

Volvo rozjelo značku Polestar, aby zabodovalo v elektromobilitě. Teprve Polestar 2 je ale konečně slušný elektromobil. Slibuje dojezd až 500 km.

Na autosalonu Ženeva 2019 se ve světové premiéře představí výkonný elektromobil Polestar 2 automobilky Volvo. Vyrábět se bude v Číně.
foto: Volvo

Plug-in hybrid Polestar 1 nijak zvlášť nenadchnul. Polestar 2 se chce stát jedním z hlavních konkurentů pro Tesla Model 3, nebo – když nic jiného – se alespoň přiživit na značce Tesla.

Elektromobil Polestar 2

Elektromobil Polestar 2
foto: Volvo

Cena elektromobilu Polestar 2 začne na 39 900 eur (německá cena včetně daní). První rok výroby ale bude z pásu padat speciální „launch edition“, která vyjde na 59 900 eur. Výroba by se měla rozjet letos v Číně, do prodeje auto půjde příští rok.

Polestar 2

Polestar 2
foto: Volvo

S baterií o kapacitě 78 kWh, dvěma elektromotory a celkovým výkonem 300 kW/660 Nm se Polestar 2 alespoň parametrově své hlavní konkurenci v podobě Tesla Model 3 přibližuje.

Volvo hovoří o dojezdu kolem 500 km WLTP, EPA pak spíš kolem 442 km. Tak či onak je to už slušné číslo s (mid-range) Modelem 3 plně srovnatelné. Baterie je uložena, jak jinak, než v podvozku a skládá se z 27 modulů. Zrychlení 0-100 km/h zvládne Polestar 2 pod 5 sekund.

Polestar 2

Polestar 2
foto: Volvo

Zajímavostí je možnost přikoupit si Performance Pack, který zlepšuje jízdní dynamiku mimo jiné tlumiči Öhlins, brzdami Brembo a speciálními 20″ litými koly. Dojem by měly dotáhnout zlaté bezpečnostní pásy a brzdové třmeny.

Volvo se chce v Polestar 2 blýsknout také infotainmentem založeným na systému Android. Díky tomu budou v autě k dispozici služby jako Google Assistant, Google Maps a Google Play Store. To vše ovládáno skze 11″ dotykový displej.

Polestar 2

Polestar 2
foto: Volvo

Podobně jako u Tesla Model 3, také u Polestar 2 bude jako klíč sloužit mobilní telefon.

tisková zpráva

70 Comments on “Autosalon Ženeva 2019: Polestar 2 se představuje, bude to Tesla killer?”

  1. Já bych ty vášně s konkurencí TM3 taky krotil. Zatím za
    Já bych ty vášně s konkurencí TM3 taky krotil. Zatím za 40 tisíc k mání není, a sami píší že ještě rok nebude.
    Pravda Tesla smazala všechny termíny co se týče TM3 za 35ti USD, ale kdo říká, že se něco podobného po prvních měsících prodeje té „launch edition“ u Volva nestane to samé, a neodloží zlevnění na 40ti EUR o rok či dva, nebo přímo nezruší.
    Ne ne, konkurence je až to co si můžu koupit. Konkurence to bude, až přijdu do autosalonu Volvo, ukážu na Polestar 2 a oni řeknou, 40tis EUR a za pár týdnů ho tu máte. Do té doby, je to mediální zpráva.

    1. Ono to neplatí ani u Tesly, že přijdete do salonu a
      Ono to neplatí ani u Tesly, že přijdete do salonu a koupíte si to. Obě auta se prodávají jenom online a i u Tesly je dodací lhůta dlouhá a zatím je to teda omezené jenom na tu drahou verzi. A kdo ví, jestli tu levnou vůbec půjde kdu koupit. To už bých spíš věřil Polestaru (Volvu) než užvaněnému Muskovi 🙂

        1. Spíš jsem narážel na to, že Musk sliboval od počátku
          Spíš jsem narážel na to, že Musk sliboval od počátku verzi za 35 tis. USD, kterou ale možná ani nenabídne. A kamufluje to tím, že vlastně ta verze za 43 tis. po odečtení daňové výhody a virtuální úspory paliva, je vlastně za 35 tis. USD.

          Ano, pokud bych chtěl kupovat EV a měl na to ty prachy, tak počkám, není kam spěchat koupí Tesly 3, to je můj názor.

          1. USA továrna je už kousek od maximální výrobní kapacity
            USA továrna je už kousek od maximální výrobní kapacity 350 tisíc/rok a v létě bude dokončená čínská co má chrlit příští rok dalších 250 tisíc, celkem tedy 600 tisíc ročně a na takové množství rozhodně není poptávka, pokud by nešli s cenou k avizovaným $35k.
            Vidím to na $39900 v polovině roku hned po osekaní daňových úlev opět na půlku a $35000 začátkem příštího roku až skončí federální dotace úplně. Evropa pak všechno zhruba s půlročním zpožděním.

      1. Teď už to víme všichni, ale když jsem ten příspěvek
        Teď už to víme všichni, ale když jsem ten příspěvek psal, tak k mání nebyla. Pod tou velkou novinou co Musk tweetnul jsem si představoval prototip modelu Y. Že to bude TM3 za 35000 USD jsem ani nedoufal. Ani nevíte jak jsem rád, že jsem se mýlil.

  2. Z mého pohledu to vypadá skvěle. Baterie, dojezd, image,
    Z mého pohledu to vypadá skvěle. Baterie, dojezd, image, fajnový. Cena po jeden rok 60t€… Predikuji, že po roce to nespadne na 40t€ proto, že se jim do malobaterkáče nebude chtít (za čtyřicet nemužeme čekat 78kWh bat.) a oproti e-tronu i těch 60t je stále slušných. Možná etron je větší, ale to nebude až takový rozdíl a oba BEV jsou užitkově nastejno. Kdybych volil, tak polestar2, obecně SUV nemusím.

    1. Ale to je jenom tady, jen tady se píší jen a pouze kladné
      Ale to je jenom tady, jen tady se píší jen a pouze kladné články o Tesle a je glorifikována, zveličovány problémy a celé je to růžový obláček… a všichni ostatní jsou špatní…a tesla se stala synonymem elektromobilu…
      A máš tam drobnou chybu, při výběru auta by jsi opravdu šáhnout po Tesle nemusel, pokud by jsi nechtěl, ano u elektromobilu by jsi to měl trochu těžší, ale i jak tady ukazují zkušenosti vás, co glorifikovanou Teslu máte, i ta přináší uživatelská omezení a zbytek svými zkušenostmi ukazuje, že vlastně elektromobil pro moc lidí není – např. Radovan a cesta na lyže – problém…. řada lidí jezdí na takové lyže v zimě co 14 dnů (my) nebo každý týden (většina lidí kolem nás), v létě se lyže promění na kola…opět elektromobil nepoužitelný.

      1. Ano s Teslou jsou neustále nějaké problémy, které u mě
        Ano s Teslou jsou neustále nějaké problémy, které u mě eskalovali na přelomu roku kdy už mi vážně docházela trpělivost.
        I proto jsem se začal poohlížet co jiného použitelného (chápejte jako auto, které nemá pod kapotou hroudu hejblátek plnou černé tekuté břečky s účinností želvy bahenní a vzadu trubku s odvodem jedů do prostoru kde žijí lidé) se dá pořídit. K mému zklamání se ukázalo, že ani e-Tron nedosahuje parametrů Tesly, takže za mě je stále ta hrozná Tesla nejlepší volbou z celého automobilového trhu.

        Mimochodem auto se spalovacím motorem bych si nekoupil ani kdybych měl Teslu každý týden dva dny v servisu. To bych raději koupil druhou a střídal je. 🙂

        A jinak na hory jezdím na otočku do Kitzbuhelu přes 400km. Ráno vyjedu v 5h, v 9:30 jsem připojen k nabíječce na parkovišti hned u lanovky, takže nemusím šlapat přes celé přeplněné parkoviště v přeskáčích. No a odpoledne jedeme s plnou baterkou domů.

        1. Hezké, bohužel jen pro Teslu a danou destinaci- nicméně
          Hezké, bohužel jen pro Teslu a danou destinaci- nicméně přesně takové chování čekám od každého auta (jedno jaké palivo). Zatím destinace, kam nejraději jezdím si o nabíjení elektromobilů mohou nechat zdát, nebo jsou tam celé dvě tři místa – samozřejmě hned ráno plné a večer ještě plné (za pár hodin odjíždím, tak uvidíme, jestli se na dalším něco změnilo – u běžkařských destinací nic, teď uvidíme sjezdovky). Nehledě na to, jak píšete – Tesla je bohužel jediná nějak použitelná a bohužel ne zcela spolehlivá (jako většina amerik). Vše ostatní je takové cestování na fichtlu – je to děs, ale i tak jsou lidi, co s ním přejeli Afriku…

          1. Bohužel jen pro Teslu a danou destinaci? Pokud cokoliv z
            Bohužel jen pro Teslu a danou destinaci? Pokud cokoliv z nabízených elektroaut dinosauřích výrobců dostojí svým 450 km dle prospektu, tak to dají taky. A nabíječka hned u lanovky? Asi běžná věc, protože Zell am See hned naproti hlavnímu vchodu sloupek s pomalou a sloupek s rychlonabíječkou, označeny 3 vlajkami.

          2. Jak pisete Ameriky. Svagr si koupil pred rokem a pul noveho
            Jak pisete Ameriky. Svagr si koupil pred rokem a pul noveho Jeepa (made in USA) za 1,5M. A zrovna o vikendu zauvazoval nad tim, ze by sel do e-Trona, protoze pry mel toho Jeepa v souctu 4mes. v servisu a vzdy mu zmrvili neco dalsiho nez co opravovali.

          3. Tak tomu pomozte a zeptejte se jich tam kde mají nabíječku
            Tak tomu pomozte a zeptejte se jich tam kde mají nabíječku pro elektro auto, když to udělá víc lidí tak se po ní budou shánět, případně jim můžete dát kontakt na nějakého dodavatele té nabíječky.

            Jinak i u nás už některá zimní střediska mají u svých lyžařských areálů nabíječky pro EV.
            Např. Rýmařov, Ramzová, Červená Voda, Orlické Záhoří a možná i další.

              1. Stejne silne a velke auto by jezdilo na benzin jeste draz a
                Stejne silne a velke auto by jezdilo na benzin jeste draz a navic ja nenabijim na cestach 100% kilometru, ale jen tolik abych dojel, takze se to jeste zprumeruje.
                Chapu, ze pro nekoho je to hodne, ale je mi prijemnejsi zaplatit takovouto cenu nez jet treba k nabijecce Eonu zdarma se strachem jestli nebude obsazena.

                1. Myslím, že bude daleko hůře, jen co bude dost EV na
                  Myslím, že bude daleko hůře, jen co bude dost EV na silnicích, přijdou daně apod. Mezi námi kdo dnes nutně potřebuje auto s výkonem 200 kW+ v těch věcných kolonách.

                2. No prave ten cas ztraceny v kolone dozenete tim, ze pak bez
                  No prave ten cas ztraceny v kolone dozenete tim, ze pak bez problemu predjedete kamion tam kde by jste si to se slabsim autem netroufl a ztracel by jste dalsi cas plahocenim do kopce za tim kamionem sedmdesatkou.
                  A ze bude hur, to je jiste. Az se protne stoupajici poptavka s klesajici produkci ropy zacne cena veskere dopravy rust a pak se nam co musime jezdit pracovne treba trochu ulevi od tech kolon.

                3. V koloně se přejíždět nedá, na předjíždění kamionů
                  V koloně se přejíždět nedá, na předjíždění kamionů mi stačí auto 150 k 🙂

        2. Hele a máte na dobíjení Tesly separátor elektronů? Já
          Hele a máte na dobíjení Tesly separátor elektronů? Já jen, že určitě dobíjíte i produkt spalovací elektrárny, takže na autě ten výfuk/komín máte a také je na začátku černej humus, jen na něj přímo nekoukáte, takže tohle uvádět je trošku mazání si másla na hlavu v kombinaci s ekologistickou demagogií

          1. Kdyby jste cetl, pozorne tak by jste si vsiml, ze jsem napsal
            Kdyby jste cetl, pozorne tak by jste si vsiml, ze jsem napsal “do prostoru kde ziji lide”. A jestli jste jeste vsimavejsi tak jste si mohl vsimnout, ze uhelne elektrarny, na ktere narazite nestoji uprostred mesta, a pro vasi informaci ty kominy se stavi tak vysoke proto aby se to co vypusti dobre rozptylovalo.
            A nevsiml jsem si, ze by elektrarny produkovali vyjety olej, ktery jsem mel na mysli v pripade toho cerneho humusu.
            Zato jsem si mnohokrat vsiml toho, ze na vyrobu benzinu a nafty se spali spousta elektriny a na jejich distribuci spousta nafty.
            Nemluve o tom, ze vymahani dodrzovani emisnich limitu u aut absolutne selhava, viz. plne silnice aut s vykuchanymi katalizatory, filtry pevnych castic a nefunkcnimi lambdasondami zatimco ty uhelky, kterym se emisni limity take neustale zprisnuji je dodrzuji. A celkovy energeticky mix se posouva neustale smerem k uplne cistym technologiim vyroby elektriny. Zatimco spalovak jak bude starnout bude smrdet jen vice a vice.

            Proste nesnazte se obhajovat umastenou a smradlavou technologii vymyslenim debilnich argumentu proti technologii zatracene cistsi. To maslo na hlave mate akorad sam.

            1. Tu na hybride sa musí donekonečna roznym blbečkom
              Tu na hybride sa musí donekonečna roznym blbečkom vysvetlovať, že aj ich milovaný sračkomet používa tú istú elektrinu a na každý liter paliva spotrebuje 1.3kWh tej „špinavej“ elektriny.
              Je to nekonečný boj s „inteligenciou“
              A konkretne na tohoto diskutujúceho ja už dávnejšie nereagujem, lebo má v hlave nasr…

            2. Jenže já jí neobhajuju. Já se jen divím, jak se lidi
              Jenže já jí neobhajuju. Já se jen divím, jak se lidi perou za elektromobily, jako zázrak ochrany přírody a on je to zatím maximálně ekologistický zázrak a opravdu ne příliš ochrany přírody.
              Stejně jako vyprávění o výšce komínů – spad je vždycky a podle počasí závisí kde, takže když to blbě foukne a je blbej tlak, tak i do města. Dnes jsou pořád elektrárny a dokonce i spalovací ve městech a i když nejsou tak jejich spad je takový, že se zo do měst dostane.
              Katalyzárory dneska už snad nikdo nekuchá, to stojí pár kaček.
              A ano filtry pevných částic jsou průser, ale tento průser vznikl systémově – spalovací motory mohly býti mnohem čistší, kdyby ekologové na pomezí evoluční fáze ekologů a ekoteráristů neprosadili, že CO2 je toxický plyn, nezačal idiotské navyšování spalovacíh teplot a tlaků v motorech (vítej NOx – mimojiné) a downsizing a když ekoteráristů, kteří tohle zlobbovali (prd nafta, ale parta úředníků, politiků a jejich našeptávačů), tak zjistili, co zpískali a vrhli se na baterky – mezitím se uvedené skupiny aktivistů radikalizovali na ekologisty.
              Vůbec si netroufám tvrdit, že spalování ropných derivátů a napdprodukce plastů, je něco, co je v pořádku, ale to, jakým způsobem se situace řeší, je jenom další cesta do horoucích pekel a řeší se „drobnosti“, systémově se o tom akorát kecá na politickém poli. A přitom řešení je tak snadné….ovšem člověk se z minulosti nepoučil, tak se neustále odsuzuje k opakování chyb. Přitom jediní, kdo uměl zodpovědně chránit přírodu (čti žít s ní v symbioze a teď z toho my profitujeme a zároveň to posíláme, dle hlesla po nád potopa do pekel.), byli naši předkové. Jistě od roku 1850, to vlivem věděcko-technické revoluce nebylo už v mnoha ohledech tak slavné, ale pořád ještě nebyla kapacita to likvidovat ve všech oblastech lidského působení.
              A opět se ukazuje lidská hloupost, místo řešení zásadních otázek, tak se budeme patlat v tom, jak udělat auto na baterky, sice nebude co pít, nebude hmyz, nebude co dýchat (nebudou kytky), ale auta nebudou kouřit tam, kde jedou…hurááááááá….:o( :o( :o(

              Pořád říkám a opakuji, pro lidstvo je nejlepší ten výrobek a produkt, který nevznikne, protože není potřeba řešit, jak ho živit a jak recyklovat…nadprodukce a plýtvání zdroje je zásadní problém ochrany životního prostředí.

              1. Musím vám dát v mnohém za pravdu.
                Konkrétně, že

                Musím vám dát v mnohém za pravdu.
                Konkrétně, že snižování CO2 vedlo v motorech k nadprodukci NOx je fakt. V kombinaci s utahováním opasků po krizi v roce 2008 se pak stala ze spalovacích motorů nejen smradlavější, ale i o poznání poruchovější technologie. A na to jsem ve svém úvodním příspěvku žehral.
                Možná to vyznělo jako, že řeším primárně tu ekologii. Já jsem prostě naštvaný na tu aktuální technologii spalovacích motorů obecně, protože se z toho stala technologie pro vysoké nájezdy nepoužitelná. To jakým způsobem se k tomu došlo je věc jiná. Každopádně jsem přesvědčen, že auta na baterky mohou při troše snahy kompletně spalovací motory nahradit. Vyřešila by se tím poruchovost a tedy plýtvání prostředky při zbytečných předčasných výměnách aut (nebo motorů např. po 33tis.km a převodovek např. po 60tis.km) za novější a to, že nebudou smrdět maminkám ve městech pod kočárek je jen velký bonus navíc.
                Většina aut pak bude nabíjet přes noc kdy ty uhené elektrárny kouří nazdařbůh a produkují elektřinu, kterou nikdo neodebírá.

                Do řešení veškerých problémů lidstva a úvahami nad tím jak se to stalo, že jsme tam kde jsme se pouštět nehodlám. Já vidím, že jeden velký problém (co bude až se zvyšující poptávka po ropě protne se snižující produkcí a její cena začne prudce růst, čímž začne růst cena úplně všeho) se dá řešit techologií, která není nijak převratná, je tu už nějakou dobu a nic tedy nebrání v tom jí začít nasazovat masově. A proto reaguji podrážděně, když mě někdo začne přesvědčovat, že to vlastně taky smrdí adt.

                A jenom k tomu vyjetému oleji. Máme tady v obci jednoho garážového servismana, který přišel jako spousta jiných na to, že z vyjetého oleje se dá udělat do petky bezva mix buhví čeho a následně si udělat zadarmo teploučko, čehož vedlejším efektem je zamořená půlka vesnice. Na rozdíl od tohoto jsem spad z komínů uhelných elektráren nikdy necítil.
                Přes všechny vyhlášky a zákony s ním nikdo nepohne, takže už aby mu a všem dalším takovým došli auta, co produkují vyjetý olej.

                1. Na zmíněné servismany pomáhá jen domobrana. Protože si
                  Na zmíněné servismany pomáhá jen domobrana. Protože si volíme blby a ti to neumí řešit ani blbě, neřeší to vůbec. Tedy buď chodí servisman do hospody, kde mu to chlapi v debatě vysvětlí jednou, podruhé a pak ručně, nebo mu lze udělat super petku s benzínkem, to mu komín vyčistí. Na hrubý pytel, hrubá záplata.

                2. Uvidime jak to dopadne. My jsme nastesti v te druhe pulce
                  Uvidime jak to dopadne. My jsme nastesti v te druhe pulce obce, takze to k nam zavane jen zridka, ale treba sousedi kousek pod nami jsou uz hodne nastvani neb si fakt v zime ani nevyvetraji.

              2. V posledním odstavci máte pravdu.
                V těch předchozích jde

                V posledním odstavci máte pravdu.

                V těch předchozích jde prostě o to, že nějak se k té čisté mobilitě musí dojít. Lze to idiotsky přes CO2 a oteplování planety a klimatický alarmismus, což osobně taky nesnáším, nebo přes jednoduché místní věci – kravál z aut, smrad, dým, ranní startování v létě na celé sídliště, zimní opakované startování spolu s dýmením než se podaří oškrábat okna a shrnout sníh, čmoudící, hlučící, smrdící kolony, smrdící benzínky, rafinace, skladování a doprava paliv, oleje, vyjeté oleje a ostravské laguny, úniky kapalin na parkovištích, v garážích, neřešená hromadná doprava, neřešené zelené vlny a XY dalších věcí. Jenže na ty si asi lidé tak nějak zvykli – obvyklá otázka spalovacího idiota (jak jinak to nazvat) zda nám nevadí, že je to auto tiché. Nebo superidiota, co bez kraválu nedá ani ránu a samozřejmě nejraději vytáčí svou motorku – to jsou v letních dnech a nocích ti, co otravují všechny široko daleko kraválem startující stíhačky. Na což máme na letištích limity a zákaz nočních startů, na silnici kupodivu ne, o zákazu jejich prodeje nemluvě. Prostě je toho spousta, co je třeba změnit, CO2 je nejmenší problém.

      2. Mám stejně jako kolega Radovan iOna a minulý víkend jsem s
        Mám stejně jako kolega Radovan iOna a minulý víkend jsem s ním byl na lyžích a vůbec žádný problém. Ale je pravdou, že jsme jeli na dvou, kdežto kolega Radovan jezdí ve 4.

        Inu, v zimě sem tam nějaká omezení (na rozdíl od léta) pociťuju. Ale vše je otázkou kompromisu

        1. Tak samozřejmě jezdíme ve čtyřech s „plnou lyžařskou“
          Tak samozřejmě jezdíme ve čtyřech s „plnou lyžařskou“ polní, což znamená kufr po střechu a na střeše box.¨
          V létě to samé na kouli nosič na 4 kola, plus někdy na střeše box – záleží jestli bereme jenom kola, nebo i další sportovní vybavení.

          1. Promiňte, ale Vy byste jel ve 4 lidech s lyžemi a výbavou
            Promiňte, ale Vy byste jel ve 4 lidech s lyžemi a výbavou na týden Škoda CitiGo 700 km po dálnici jedním směrem do Alp? Nebo byste si spíše půjčil větší auto?
            To totiž byl přesně náš případ. Jinak ve dvou do hor na otočku tady po okolí bez problémů, dokonce i ve 4, když bych na Iona dal rakev (ano, i na Iona dělají ti šílenci z Thule střešní nosič, respektive packy k univerzálnímu nosiči, ostatně věrni heslu Thule na vše!).

            1. Ne, já nejsem tak bohatý, abych si kupoval nesmyslně malá
              Ne, já nejsem tak bohatý, abych si kupoval nesmyslně malá auta. A rozhodně si nechci hrát na polskou rodinu, která to jezdila s maluchem, jedno, co to pohání. Pro mě je Citygo či eon malý i pro rozvoz dětí do školky a školy, neb tam často potřebuji dva dospělé a tři děti

              1. Naopak, jste nesmírně bohatý, abyste si mohl dovolit
                Naopak, jste nesmírně bohatý, abyste si mohl dovolit kupovat velká auta, která využijete jen v malém procentu případů. Ale nejste sám, stačí si ráno stoupnout ke křižovatce a počítat, v kolika velkých autech jede víc než 1 člověk…..

                1. Jsem tad , ze vite, co potrebuju, priste si koupim pro pet
                  Jsem tad , ze vite, co potrebuju, priste si koupim pro pet lidi ctyrmistne auto dle vasi rady

                2. Udělejte to úplně jako já, kupte pro 4 lidi 2
                  Udělejte to úplně jako já, kupte pro 4 lidi 2 čtyřmístná 🙂

                3. Super, takže ráno místo jedním autem odjedeme z domova
                  Super, takže ráno místo jedním autem odjedeme z domova dvěma… na dovolenou pojedeme dvěma auty, na víkend taktéž….hmmm to je výborná ekologistická teorie, ale asi trochu nefunguje ne? Nebo jste jeli na dovolenou dvěma auty? :oD
                  Že by se rodil další ekologistický postulát?

                4. Proto je tam na konci smajlík, protože to je nadsázka.
                  My

                  Proto je tam na konci smajlík, protože to je nadsázka.
                  My drtivou většinu cest absolvujeme bez potřeby rychlonabíjení, tak nám stačí 2 malé elektromobily, přestože jsme mohli mít jeden větší a druhý menší. A elektrokolo k tomu máme navrch, tím často elektromobil nahrazuji já. A ano, pokud by to bylo potřeba vezli jsme více věcí, tak bychom jeli 2 auty. Zatím se to tak děje jen v rámci akcí a srazů, kdy do jednoho auta naložíme řidiče a spousty materiálu včetně stánku, stolu, židlí, displeje, elektrokola, veslařského trenažéru atp. a do druhého lidi.

                  Kolega to má podobně, taky 2 auta, jen místo 2 Ionů má 2 Leafy, jeden 1.generace s 24 a druhý 2.generace se 40 kWh baterky. A další kolega má Teslu a Smart a elektrokolo, nejčastěji jezdí po městě, takže na kole a Smartem. A další má v rodině Teslu a Leaf a Smart, jezdí s nimi dle potřeby. Prostě každý si to řeší individuálně a jak mu to vyhovuje.

    2. Otazka je, jestli to porovnavani s Teslou a „killer“ hlasky
      Otazka je, jestli to porovnavani s Teslou a „killer“ hlasky jsou opravdu z te tiskove zpravy nebo „horcikovina“ pro vic blitku (pardon, hodnotnych prispevku) v diskuzi a tim padem vic zobrazenych reklam. Osobne tipuju to druhe.

        1. Tak mi to nedalo a nasel jsem si origo tiskovou zpravu
          Tak mi to nedalo a nasel jsem si origo tiskovou zpravu (https://www.polestar.com/press-release/2019/02/27/polestar-reveals-new-polestar-2 kdyz uz je redakci zatezko to sem dat) a prekvapive, fraze o zabijaku tesly vyzaduje notnou prekladatelskou kreativitu:

          Polestar 2 is the first electric car to compete in the marketplace around the Tesla Model 3, with the range starting at a guide price of 39,900 euros.

          1. To mi neprijde jako velka kreativita. Proste opravdu to tak
            To mi neprijde jako velka kreativita. Proste opravdu to tak napsali, ze pujde o primeho konkurenta TM3. Tedy fdrive i pan Horcik to podle meho uchopili v ramci nosne myslenky.
            Ono to psani chce trochu kreativity, jinak by to byla desna nuda a na kazdem serveru by jste si precetl ten stejny preklad.
            Jinak nepopiram, ze sympatie pana Horcika k Tesle jsou neprehlednutelne, ale jak uz jsem tu jednou psal. Vetsina casopisu nebo serveru s motoristickou tematikou je naopak silne a neomalene zaujata proti vsemu co nema vyfuk a Tesla je jim pak teprve trnem v oku, a tak vnimam jako prijemne, ze se take nekde o ev pise pozitivne a do Tesly se tu nenavazi, ale spise naopak.
            Na druhou stranu je to tak v poradku. Od listopadu 89 zijeme v alespon zdanlive svobodnem svete, takze at si kazdy pise co chce a stejne tak si vy muzete svobodne vybrat, ktery casopis/server vam nazorove vyhovuje a budete jej tedy cist.

            1. Vsak jasne, at si pise co chce (a z jakeho duvodu chce).
              Ale

              Vsak jasne, at si pise co chce (a z jakeho duvodu chce).
              Ale tady uz nekolik lidi lyncuje Polestar za to, ze rekl v tiskovce neco, co proste nerekl. „Cilit na podobny segment trhu jako nekdo“ podle me prece vubec neznamena, ze toho nekoho chci znicit/prevalcovat.

              1. Ja to vidim tak, ze autor puvodniho textu dobre vedel, proc
                Ja to vidim tak, ze autor puvodniho textu dobre vedel, proc nenapsal, ze cili na vyssi stredni tridu cistych elektromobilu, ale pouzil kouzelne sluvko Tesla, ktere pouta pozornost. A jsem si jisty, ze si byl vedom toho, ze ta pozornost bude i negativni, ale to mu nevadi, protoze i to se pocita.

  3. No nevím, moc hezky to není. Vtipný je to nekončící
    No nevím, moc hezky to není. Vtipný je to nekončící srovnávání s Teslou. Proč? Proč killer? Jako že lidi přestanou kupovat Tesla kvůli Volvo. Ani prd. Lidi taky pořád kupují Fabie i když tu máme ix20 a pod.

    Odbočka:
    Jinak mi ta stará ix20 přišla vždy vtipná zezadu jak vypadá jak helma stormtroopera. 🙂

      1. Tak Teslu si nyní lidé kupují spíše jako něco, co
        Tak Teslu si nyní lidé kupují spíše jako něco, co ostatní nemají. Nevidím jediný důvod, proč nekupovat evropská auta, pokud budou na podobné úrovni jako Tesla. A na to budou zase různé názory. Nikdo preferuje dojezd, někdo zpracování interiéru…atd. Vše zavisí na prioritách. Kdo pořád nespěchá a nehoní se jako blázen, tak si klidně na hory zajede malobaterkáčem a dvě zastávky na nabíjení jsou mu šumák. Kdo honí minuty, tak bude preferovat dojezd na jedno nabití. Osobně si tedy raději koupím třeba e-Golfa a Teslu 3 nechám nadšencům. Když odečtu dotaci, tak bez DPH je za 515.000 Kč ( cca 22.403. USD ). Když jsem v roce 2003 kupoval „zlatý automobil“ Škoda Octavia 1,9 TDI 96 kW, tak mne stála bez DPH 603.305 Kč. Zlatá je proto, protože mi slouží do teď a pokazilo se jen levé přední ložisko. Pak je běžná provozní údržba co si cca 300.000 km vyžádalo. Jezdí za 4,5 až 5 litrů nafty. Akorát mi už „trochu“ smrdí, ale za to ona memůže. Až půjde „do světa“, tak ještě někomu dlouho poslouží.

        1. Já klidně taky koupím evropské auto. Zatím se ovšem
          Já klidně taky koupím evropské auto. Zatím se ovšem ukazuje, že na stejné úrovni jako Tesla moc nejsou. Možná třeba bude BMW, ale zatím nic srovnatelného nemá. E-Tron je rozežraný, I-Pace ještě víc… eGolf je fajn, ale má proti Tesle malou baterku. Efektivitou se mohou Tesle postavit snad jen Korejci.

        2. Me je uplne egal jestli to auto je tuctovka nebo ho nikdo
          Me je uplne egal jestli to auto je tuctovka nebo ho nikdo nema. Naopak jsem vzdy razil teorii, ze s tuctovym autem si poradi v kazdem servisu.
          Kdyz, ale najedete 65tis. rocne tak se vam fakt nebude chtit jezdit malobaterkacem.
          A zase kdyz uz dam za auto 2,5M tak nechci mit dojezd 270km jeste, kdyz je nove.

      2. Volva se kvuli Tesle urcite prodavat neprestala, Volvo ma od
        Volva se kvuli Tesle urcite prodavat neprestala, Volvo ma od roku 2013 stale stoupajici prodeje , jen v USA od 2014 a to v radu cca 10% rocne, zakaznici Volva jsou celkem hodne konzervativni a velmi malo meni znacku, to ukazalo hned nekolik anket

        Cinanum se nakup Volva velice povedl, a bude jeste zajimave pozorovat jak budou stoupat i dalsi automobilky v koncernu Geely, mimo jine krom samotneh Geely a Volva i Proton, Lotus nebo Lynk & Co, to budou casem hlavni souperi pro Evropske automobilky, Tesla se da hodne prirovnat k Apple, ma fanousky a ne malo, ale taky hodne odpurcu, a ti odpurci pokud si nekdy poridi elektromobil, bude to jina znacka nez Tesla

        ja osobne ac Tesle fandim a podporil jsem ji nakupem par set akcii bych si ji neporidil, ani jeden z modelu Tesly me nepresvedcil o kvalitach, a jedine co se me u nich libilo byla vetsi kapacita baterie a vetsi dojezd, ve vsem ostatnim bych dal prednost konkurenci

      1. Hledal jsem ji předevčírem, měla by být přímo u sídla
        Hledal jsem ji předevčírem, měla by být přímo u sídla EONu, ale nenašel jsem vůbec nic. Buď mám něco s očima, nebo je nějaký problém v EONu. 🙂 Jediný nový přírůstek je AC u kavárny u Dlouhého mostu, jinak o ničem dalším nevím. Je tu ale ČEZ u Benziny. Čip mám, zkoušel jsem, funguje. Kdyby byla nouze, tak jsem k dispozici na ok1zjv @ gmail.com.

Napsat komentář