Elektromobil Polestar 2 se v Číně začal vyrábět koronaviru navzdory

Značka Polestar patřící pod Volvo začala v Číně vyrábět elektromobil Polestar 2. V továrně platí přísná zdravotní opatření.

Do konce roku 2020 chce mít značka Polestar po celém světě až 60 obchodů, z toho asi 25 v Evropě, 20 v Číně a 15 v Severní Americe.
foto: Volvo

Původně švédská automobilka Volvo dnes patří pod čínský konglomerát Geely. Elektromobil Polestar 2 vyrábí ve východní pobřežní provincii Če-ťiang (Zhejiang).

V továrně jsou nastavena přísná opatření – všichni dělníci nosí roušky a pravidelně je jim kontrolována teplota. První elektromobily díky tomu mají dorazit k majitelům ještě v první polovině letošního roku.

Elektromobil Polestar 2 nabídne dojezd kolem 440 km na jedno nabití díky 78kWh baterii a možnosti až 150kW DC nabíjení. Speciální úvodní edice auta se bude prodávat za €59 900 (asi 1,665 mil. Kč).

61 Comments on “Elektromobil Polestar 2 se v Číně začal vyrábět koronaviru navzdory”

  1. Francouzi přišli přes noc o tři čtvrtiny dálničních
    Francouzi přišli přes noc o tři čtvrtiny dálničních rychlonabíječek

    Francouzský energetický gigant EDF ze dne na den vypnul 189 rychlonabíječek, které fungovaly na dálnicích. Protože jim to začalo hořet.

    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/nabijeni-elektromobil-izvia-edf-rychlonabijecka-francie-dalnice.A200321_213758_automoto_fdv?

    1. V Ceskem prihranici uz pro zmenu resi co s palivem na pumpach
      V Ceskem prihranici uz pro zmenu resi co s palivem na pumpach u zavrenych hranicnich prechodu.
      Viz. email, ktery jsem obdrzel od znameho. Je to majitel jedne z takovych pump:

      “ Prosím, mám na Vás prosbu o „sousedskou“ a partnerskou výpomoc.

      Máme v podzemní nádrži cca desítky tisíc litrů PHM. Pokud zůstanou hranice ze SRN
      zavřené déle než 3 měsíce, vše se nám znehodnotí. Bohužel benzín ani nejde přečerpat
      Zpět do velké cisterny, je to těkavé a plyny by mohly vybouchnout…

      PO zavření hranice se nám propadli tržby o cca 98%, takže jsme v pasti. Bylo to
      Hodně rychlé…

      Píšu všem obchodním partnerům s prosbou, zda mi mohli v této vyjimečné
      době vyslat aspoň nějaké auto k nam na natankování.
      Pomohlo by nám to od velkých problémů…

      Děkuji moc za případnou pomoc”

        1. Selhal stat. Meli ty lidi dat do povinne karanteny.
          Jenze

          Selhal stat. Meli ty lidi dat do povinne karanteny.
          Jenze priznejme si natvrdo. Ted se nam to mudruje, po bitve. (spise po jejim zacatku). Kdyby to vlada udelala tak budou zase vsichni nadavat ze k tomu neni duvod. Podivejte se na UK a USA. Porad to samy a to uz maji pred sebou prusvih v Evrope. I Svycarsko to podcenilo, coz me docela prekvapilo. I v Japonsku to ted nejak zacina rust. Mam obavy ze tu jsou lidi ukolibani falesnym pocitem jakehosi bezpeci.

          A obavam se ze pravy maso nastane za se to rozjede ve „tretim“ svete.

          1. Zbytečná hysterie..
            Nějaký ekonom uvedl, že covid zabije

            Zbytečná hysterie..
            Nějaký ekonom uvedl, že covid zabije 1% ekonomicky produktivnich lidí ve věku 20 až 65 let, což pro ekonomiku není problém…
            Ovšem s těmi drastickými opatřeními, kterými každým dalším dnem jen ničí ekonomiku více lidí pak umře na sebevraždu než na covid….
            U Švýcarska je snad hlavně problém ten jižní italský kanton… Kde pracuje spousta italských pendleru…
            Japonsko zase minimálně testuje… Proto tak nízká čísla..
            Jinak taky dobré osvětlení šíření covidu v Itálii…

            https://sport.aktualne.cz/fotbal/liga-mistru/ten-zapas-byl-jako-biologicka-bomba-byla-na-nem-tretina-obyv/r~bfaea76e6ec111eaa6f6ac1f6b220ee8/

            1. Kdyz vidim ty aktualni cisla v CR, tak jsme statisticky uplne
              Kdyz vidim ty aktualni cisla v CR, tak jsme statisticky uplne nejhorsi stat. Uzdravenych 10 a mrtvych 9. Takze podil lidi, kteri prosly delsi dobu nakazy prezilo pouhych 10 z 19. Smrtnost je snad nejvyssi na svete. 9 z 19! Doufejme ze se to s vetsim vzorkem zlepsi.
              Edit. Velka Britanie je jeste hur se smrtnosti. CR je o trochu horsi nez Italie. Ostatni staty jsou lepsi.

              1. Zrovna teď ukazovali, že vyhodnocuji kolik pendleru se
                Zrovna teď ukazovali, že vyhodnocuji kolik pendleru se nakazilo v SRN a Rakousku, zatím mají čísla ze 2 krajů..
                Ty čísla jsou děsivá…
                Ústecký kraj 0
                Karlovarsky 6
                Ale důležité že jediným rozhodnutím o kompletním uzavření hranic poslali na úřad práce cca 50tisic lidí….

              2. Tak mrtvý můžete být za týden nebo dva, ale potvrzeně
                Tak mrtvý můžete být za týden nebo dva, ale potvrzeně zdravý za tu dobu nebudete, i kdyby jste byl fyzicky zdravý za týden nebo 2, takže to nelze takto porovnávat.

                Pro představu mám kamarádku zdravotní sestru na JIP, která už je druhý týden v karanténě, protože se starala o pacienta s covid-19 a nebylo známo že je nemocný (dostal se na JIP kvůli dopravní nehodě). Stále není oficiálně uznaná za zdravou i když jí nic není a v nemocnici by ji potřebovali. A i po negativním testu má být ještě týden doma, pro jistotu.

                1. Oficielne vypukla nakaza v CR 1.3. Kdyz 26.3. je 10
                  Oficielne vypukla nakaza v CR 1.3. Kdyz 26.3. je 10 uzdravenych, tak se clovek uzdravi zrejme za 3 tydny, protoze uzdravene osoby mame jiz nekolik dni. Ale to neni podstatne, protoze procesy uzdraveni a umrti muzou byt po celem svete casove podobne. Velka neznama jsou asi zjisteni diagnozy umrti v jednotlivych statech. Treba ted jsem cetl zjisteni nejakeho starosty v Italii. Ofiko tam zemrelo na Covid 31 osob. Ale celkove tam zemrelo o 100 osob vice, nez loni ve stejnem case. Sice meli tam zaplavy, meli snehovou pohromu. Asi lze jen konstatovat, ze ne vsechny umrti jsou vyhodnoceny spravne.

      1. No jo, takových obchodníků co teď nemají odbyt je spousta
        No jo, takových obchodníků co teď nemají odbyt je spousta i v jiných oborech, benzinky nejsou výjimka. A zvlášť, když jsou takto jednostranně orientovaný na zákazníky spoza hranic. To je stejné jako hotelieři v Karlových varech po zavedení sankcí s Ruskem – brečeli, že nemají zákazníky. Ale to, že se prakticky orientovali na ruskou klientelu, v čase hojnosti vydělávali, to už nepřiznají 🙂 Jinak, u nás na Tank Ono se to pořád točí krize-mekrize, benzín za 23,90!

        Předpokládám, že s poklesem dopravy budou mít pokles i dobíječky… i když, jim se ta elektřina „nezkazí“, to je fakt 🙂

      2. To si z vás asi někdo vystřelil ne? Už jste viděl naftu
        To si z vás asi někdo vystřelil ne? Už jste viděl naftu nebo benzín co se po třech měsících znehodnotí? Já tedy ne.

        Vím že je norma která řeší vznik usazenin po třech měsících. V praxi to nikdo neřeší, protože to byste po sezoně nemohl vyjet ani s motorkou nebo cabriem, aniž byste vypustil nádrž.

        1. Problem dnesnich paliv jsou bioslozky, ktere se zacnou po case
          Problem dnesnich paliv jsou bioslozky, ktere se zacnou po case rozkladat.

          Kazdy motorkar vi, ze na zimu musi natankovat nektery z premiovych vysokooktanovych benzinu, do kterych se bioslozka nepridava.

          S naftou je to jeste horsi.

                1. Stačí napsat do přítele googlu „skladovatelnost benzínu“
                  Stačí napsat do přítele googlu „skladovatelnost benzínu“ a první co na vás vykoukne je:
                  „Při běžných podmínkách skladování benzínu lze za strop jeho životnosti považovat dobu šesti měsíců. … Dle normy EN 228 by si měl benzin zachovat své vlastnosti po dobu minimálně třech měsíců.“

                  nafta:
                  „Požadavky na skladování SMN obsahuje biosložku, která je hygroskopická. Pokud dojde v průběhu nevhodného nebo dlouhodobého (více než 3 měsíce) skladování k zvýšení obsahu vody, může dojít k znehodnocení paliva.“
                  zdroj zde

                2. To já jsem samozřejmě našel než jsem vám napsal.
                  To já jsem samozřejmě našel než jsem vám napsal. Ostatně píšu to i v prvním příspěvku.

                3. To si můžete dovolit riskovat vy ve své motorce.
                  Prodejce

                  To si můžete dovolit riskovat vy ve své motorce.
                  Prodejce pohonných hmot se musí řídit tím co říká norma…

                  Hranice navíc můžou být podle Prymulovo slov uzavřené až dva roky podle situace v okolních státech, ten benzín asi také nenakoupili zrovna včera, takže nevím co tady zase vedete za dementní diskuzi.

                  To jsem si zase naběhl.

                4. Z vlastni zkusenosti vim jak rychle degraduje benzin. Mam
                  Z vlastni zkusenosti vim jak rychle degraduje benzin. Mam cabrio se kterym jezdim jen v lete a to jen obcas. Potrebuje superbenzin. Drive jsem kvuli kondenzaci vody v nadrzi na zimu mel plnou nadrz. Bohuzel na jare byl benzin zkazeny, motor nebezel spravne. Odcerpal jsem 60 litru. Daval jsem to do sekacek na travu a trakturku. Svinstvo zaneradilo 3 sekacky a trakturek. Dokonce i pridavani do nafty u traktoru delalo potize. To same bude i s dnesni naftou. Kde jsou ty casy, kdyz 50 let po valce nekdo nasel zasoby nafty po Wehrmachtu. Nalil do Mercedesa diesel a auto bezelo v pohode. Repka je svinstvo a CR zablokovala v EU snizeni povinneho podilu v PHM. Jinak by toho byl uz mensi podil. Proc asi?

                5. „Repka je svinstvo a CR zablokovala v EU snizeni povinneho
                  „Repka je svinstvo a CR zablokovala v EU snizeni povinneho podilu v PHM. Jinak by toho byl uz mensi podil. Proc asi?“

                  Že by Agrofert a zájmy agente Bureše, toho času nějakým omylem premiéra ČR? 🙂 Ale to snad ne, to asi bude jenom nějaká štvavá kampaň…

                6. Nechtel jsem to tak otevrene napsat. Cenzura na jinych
                  Nechtel jsem to tak otevrene napsat. Cenzura na jinych serverech Babise prituhuje. Ucty jsou blokovany. Asi kvuli spojovani Babis a Agrofert. Pry to spolu nesouvisi. Jsou pry nezavisly.

                7. Jo, jo, nezávislý… pohádky pro malé děti 🙂 Ale tak
                  Jo, jo, nezávislý… pohádky pro malé děti 🙂 Ale tak tady to snad nepatří Babišovi, ne?

                8. Ale asi by som tu nemal provokovať, lebo ho nedajbože ešte
                  Ale asi by som tu nemal provokovať, lebo ho nedajbože ešte zabalíte a pošlete späť. 🙁
                  Ešte že sú tie hranice teraz pozatvárané. 🙂

                9. To víš, ne každá plíseň je ušlechtilá ….
                  To víš, ne každá plíseň je ušlechtilá ….

                10. Ale no tak Michelline. Myslel jsem, že jste byl na ozdravném
                  Ale no tak Michelline. Myslel jsem, že jste byl na ozdravném pobytu mimo hybrid a jste již v pořádku. Vidím ale, že máte nervy stále na pochodu. Snažně vás prosím, nebuďte hrubý. Chovejte se slušně a vyrovnaně jak se na majitele tesly sluší a patří. Koneckonců jsme kolegové. Já respektuju co tvrdíte, jen jsem se s tím prostě nikdy nesetkal. Jdu tedy vypustit nádrž motocyklu a objednám se na servis na vyčištění palivové soustavy.

                11. Nezapomeň taky vypustit miniona..
                  Nezapomeň taky vypustit miniona..

                12. Akcie jdou dolů tak by se JaTy mohl objevit.
                  Akcie jdou dolů tak by se JaTy mohl objevit.

                13. To, že dva různí jedinci mají stejné auto nebo auto
                  To, že dva různí jedinci mají stejné auto nebo auto stejné značky ještě neznamená, že jsou kolegové. Pokud se mýlím, Michelin mi to jistě vyvrátí.
                  A to, že si někdo něco koupí, ještě neznamená, že sežral všechnu moudrost světa. Na rozdíl od Michelina se tak chováš. Dej si vyčistit pro jistotu celou svoji soustavu, třeba to pomůže, Vaše Ušllechtillosti.

    1. Kdyz se dari dobre nemecke ekonomice, dari se i nam. Ta
      Kdyz se dari dobre nemecke ekonomice, dari se i nam. Ta srandovni particka zvana ceska vlada s tim nepohne ani o milimetr. Umi trochu skodit, ale zahranicni firmy to zvladnou. Cela vyroba zahranicnich filialek funguje nezavisle na vlade. To nas zivi a vcelku dobre. Dekujeme.

      1. Leo co říkáš na ten zákaz pro pendlery? Asi ta vládní
        Leo co říkáš na ten zákaz pro pendlery? Asi ta vládní partička chce skokově poslat na úřad práce 50000tisic lidí…
        Navíc firmy v Bavorsku a Sasku budou mít určitě velkou radost když jim vypadne tolik zaměstnanců…

        1. Kdybych jeste makal v Reichu, hned bych vzal kramle a byl tam
          Kdybych jeste makal v Reichu, hned bych vzal kramle a byl tam az do skonceni manevru. Stravil jsem tam dost casu a bylo tam fajn. Radim vsem pendlerum k tomuto kroku. Podle meho je riziko nakazy v CR a DE priblizne stejne. Maji vic nakazenych, vic mrtvych, vic uzdravenych. Jsou o mesic napred. Taky to asi zvladnou o mesic driv. Zavreni hranic s DE bylo zbytecne.

  2. Jsou to pěkná auta, Volvo, Mercedes, Audi, Mustang ale vše
    Jsou to pěkná auta, Volvo, Mercedes, Audi, Mustang ale vše mi přijde oproti Tesle jednak dražší a za druhé tak nějak komplikovanější, nedůvěryhodnější a pro mě do města zbytečně velké. Ostatní jsou potom „laciné plastíky“ a měl bych obavu že se časem rozpadnou. Ale i Tesla něco menšího snad chystá, před časem proběhla zpráva že v Číně bude vývoj „celosvětového“ nového modelu. Měl by to být malý hatchback a tak na ten čekám já.

    PS akcie Tesla šly přez 500, je to „psychologická“ hranice a jestli se tam už udrží uvidíme, můj tip- spíše ano.

    1. Tento Polestar by neměl být výrazně dražší od Tesly 3,
      Tento Polestar by neměl být výrazně dražší od Tesly 3, začínat bude na 40 tisíc eur, toto je nějaká první edice za víc. Stejně tak ten Mustang, v základu bude levnější než Tesla 3. Velikostně by to mělo být cca. stejné, takže i ta Tesla 3 je do města velká, městské auto není ani jedno z nich 🙂

  3. Cena by měla začínat pod 40.000 eur, za těch 60 je to
    Cena by měla začínat pod 40.000 eur, za těch 60 je to speciální první edice. Akorát jsem nenašel, o co bude ta levná verze ochuzena… menší baterka, výbava, pohon jedné nápravy? Ale o baterce všude čtu, že to má jenom jednu velikost – 78 kWh, resp. 72 kWh využ. na rozdíl od Tesly 3, kde je levnější verze osazena 47,5 kWh baterkou. No uvidíme, každopádně za cenu pod milion je to (s ohledem na ceny ostatních EV) slušná nabídka.

                1. Mezi námi všechny tři jsou předražená auta.
                  Mezi námi všechny tři jsou předražená auta.

                2. Souhlasím, to každopádně.
                  Souhlasím, to každopádně.

      1. No jo, pravda, teď to poslední měsíc vyletělo naoru,
        No jo, pravda, teď to poslední měsíc vyletělo naoru, člověk ani nestačí sledovat. není to tak dávno, co jsem eura kupoval za 24,99 🙂

        Ale i tak to bude dobrá cena, předpokládám, že to bude levnějšá než Tesla 3, Kona nebo Soul s tou větší baterkou. Vypadá to dobře, jsem na to zvědavý. Ještě pokud k tou dají nějakou nabíjecí kartu i po Evropě…

Napsat komentář