Čínský elektromobil Polestar 2, konkurence pro Tesla Model 3, úspěšně absolvoval první crash-testy. V Evropě se prodává za cenu od €58 800.
foto: Polestar
Pětimístný elektromobil Polestar 2 se začal v Číně vyrábět na konci letošního března – koronaviru navzdory. S baterií o kapacitě 78 kWh, dvěma elektromotory a celkovým výkonem 300 kW/660 Nm se Polestar 2 svými parametry konkurenci jako je Tesla Model 3 skutečně přibližuje.
NEPŘEHLÉDNĚTE Autosalon Ženeva 2019: Polestar 2 se představuje, bude to Tesla killer? Dojezd 500 km WLTP
Vozy značky Tesla ale dnes patří mezi ty nejbezpečnější na silnicích. Jak dokáže čínská výroba konkurovat v tomto ohledu? Podle automobilky Volvo, která značku Polestar vlastní, posunuje vůz bezpečnost na novou úroveň.
Což je ale do značné míry dáno skateboardovou konstrukcí elektromobilu. Baterie (324 článků, 27 modulů) je umístěna v hliníkovo-ocelovém obalu v podvozku, čímž zvyšuje tuhost celého rámu. V případě kolize se automaticky odpojí od zbytku auta, jak je u elektromobilů běžné.
foto: Polestar
Navíc podle Volva, které je dobře známé svým důrazem na bezpečnost, přichází Polestar 2 s novou generací bezpečnostních systémů. Obsahuje například SPOC bloky, pevné hliníkové bloky, které mají zabránit proniknutí objektů do kabiny nebo baterie.
Auto je vybaveno množstvím airbagů – například i středovým mezi řidičem a spolujezdcem. Auto také nabízí asistenční systém Pilot Assist (obdoba Tesla Autopilot), což je v podstatě chytřejší adaptivní tempomat pro rychlosti do 130 km/h.
Samozřejmostí je pak také systém akustického varování pro chodce AVAS (Acoustic Vehicle Alert System). Díky němu mají mít vozy Polestar jedinečnou zvukovou stopu.
A ty 2 dekly na střeše se utrhly odkud? Patří vůbec k
A ty 2 dekly na střeše se utrhly odkud? Patří vůbec k autu?
„Díky němu mají mít vozy Polestar jedinečnou zvukovou
„Díky němu mají mít vozy Polestar jedinečnou zvukovou stopu.“
Může mi někdo vysvětlit co to je zvuková stopa? Zvuk nezanechává žádnou stopu, teda pokud to není ultrazvuk, který vám roztrhá vnitřnosti a zabije vás. Zvuk prostě buď je a nebo není. To je zase blábol.
A kolik dostal hvezdicek se uz nedozvime. Mozna ze testy jeste
A kolik dostal hvezdicek se uz nedozvime. Mozna ze testy jeste nejsou kompletni. Ale aspon to chtelo nejak naznacit.
Jóó , jakýpak hvězdy.
V Číně se hvězdy nedávaj.
Jóó , jakýpak hvězdy.
V Číně se hvězdy nedávaj. Počítá se to na prasata.
Místo figuríny na sedadlo přikurtujou rovnou čuníka.
Jestli přežije, jede daší kolo. Jestli ne, tak rovnou do klobás.
Detaily naznačuju tady:
https://www.peta.org/blog/peta-china-car-crash-tests/
Chudaci cunici. Neco podobneho stoji take za nakazou Covidem.
Chudaci cunici. Neco podobneho stoji take za nakazou Covidem. Ve Wuhanske laboratori delali pokusy s nakazenymi prasaty. A zrejme ty cuniky kdyz je testovali jako zdrave prodali na cernem trhu. Tak se Covid dostal na trznici i jinam. Hamizdnost stoji za pruserem co svet nevidel. Asi o tom v laboratori nemeli poneti a kseftovali s tim externi firmy. Nejspis za chybnym testovanim jsou na vine nespolehlive cinske testovaci sady. O pokusech s cuniky jsou zaznamy v odbornych publikacich. Melo by se prosetrit, kam se pak dostaly. Ne jen papirove.
edit. studie o coronavirech u prasatek z netopiru v Cine
https://www.nature.com/articles/s41586-018-0010-9
druha studie
https://journals.plos.org/plospathogens/article?id=10.1371/journal.ppat.1006698
Mimochodem v minulým roce umřela v Číně polovina
Mimochodem v minulým roce umřela v Číně polovina veškerých prasat. Svět ani nepozved obočí.
Todle je testování automobilkou a ne NCAP nebo podobnou
Todle je testování automobilkou a ne NCAP nebo podobnou laboratoří kde to platí pojišťovny. Atomobilka bude asi tězko zveřejňovat že její nová kára se vybourala jen za 2 hvězdičky. 😉