e-Salon 2019: Volkswagen představil ID.3, Škoda ukázala Vision iV, Superb iV i CitigoE iV

O víkendu se na výstavišti v Letňanech konal již druhý ročník veletrhu e-Salon. Návštěvníci si mohli sednout do nejnovějších modelů elektromobilů a plug-in hybridů, jako třeba Volkswagen ID.3 nebo Škoda CitigoE iV.

Elektromobil Volkswagen ID.3 na veletrhu e-Salon
foto: Hybrid.cz

Na veletrhu e-Salon se ve dnech 14. – 17.11. 2019 představilo celkem 104 vystavovatelů. Během čtyř dnů akci navštívilo téměř 25 000 návštěvníků, což dokazuje, že elektromobilita mezi lidmi rezonuje.

V české premiéře bylo možné si na e-Salonu sednout do elektromobilu Volkswagen ID.3. Vyzkoušeli jsme si ho a dojmy jsou spíše rozpačité.

Na jednu stranu nás zaujal design vozu i interiér, který disponuje mnoha pokrokovými vlastnostmi, jako jsou dotyková tlačítka, světelná signalizace, a podobně.

Na druhou stranu, co se týká prostornosti, měli jsme mnohem více prostoru v kabině ve Škoda CitigoE iV! A to jak vpředu, tak vzadu. Ani jedno z aut bohužel nebylo možné projet. K vidění a prošmejdění byl také koncept Škoda Vision iV. Ten zaujal především futuristickým provedením interiéru.

Elektromobil Škoda CitigoE iV zavazadlovým prostorem rozhodně nenadchne, ale uvnitř je místa překvapivě dost.

Elektromobil Škoda CitigoE iV zavazadlovým prostorem rozhodně nenadchne, ale uvnitř je místa překvapivě dost.
foto: Hybrid.cz

Součástí expozice značky Škoda byly také již fungující projekty inovačního centra Škoda Auto DigiLab, které vyvíjí nové obchodní modely a řešení služeb mobility. Např. elektroskútry BeRider nebo aplikaci pro efektivní městskou mobilitu Citymove.

Do konceptu elektromobilu Škoda Vision iV bylo možné se i posadit.

Do konceptu elektromobilu Škoda Vision iV bylo možné se i posadit.
foto: Hybrid.cz

Pod zastřešující značkou MOON představil v Letňanech Volkswagen, resp. dovoze Porsche Česká republika, rozsáhlé portfolio produktů a služeb pro rychlé a bezpečné nabíjení elektromobilů, včetně výkonné nabíječky MOON Power Charger 150.

Velký stánek si na letošním e-Salonu zařídil tchajwanský výrobce elektroskútrů a nově i elektromotorek Kymco.

Velký stánek si na letošním e-Salonu zařídil tchajwanský výrobce elektroskútrů a nově i elektromotorek Kymco.
foto: Hybrid.cz

Pro rychlé nabíjení nové generace elektromobilů, do které patří např. i Volkswagen ID.3, je koncipován výkonný nabíjecí stojan MOON Power Charger 150 z řady modulárních stejnosměrných nabíječek Power Charger.

Verze Power Charger 150, s níž se mohli seznámit návštěvníci expozice značky MOON na veletrhu e-SALON, je tvořena dvěma nabíjecími moduly o celkovém nabíjecím výkonu 150 kW (2x 75 kW).

I takovéto historické stroje byly na e-Salonu k vidění.

I takovéto historické stroje byly na e-Salonu k vidění.
foto: Hybrid.cz

Nabíječka s jednoduchou údržbou a uživatelským rozhraním na 15“ displeji, na přání dotykovém, podporuje všechny běžné standardy nabíjení, včetně chlazeného nabíjecího kabelu s konektorem CCS. Účinnost nabíjení při nejvyšším výkonu je 94 %. Nabíjecí proud může být maximálně 500 A, napětí 150 až 1000 V.

Na stánku značky Kia bylo k vidění kompletní portfolio elektromobilů, včetně skvělé nové Kia e-Soul, Kia e-Niro a dalších modelů.

Odkrytý akumulátor elektromobilu Kia e-Soul

Odkrytý akumulátor elektromobilu Kia e-Soul
foto: Hybrid.cz

Především si ale české zastoupení Kia připravilo velmi zajímavou přehlídku jednotlivých komponent, které v elektromobilech najdeme. Návštěvníci si tak mohli zblízka prohlédnout otevřenou baterii a další klíčové prvky elektromobilu.

Sesterský značka Hyundai nezapomněla přivézt vůz Hyundai Kona ve verzi Electric i novější Hybrid. A samozřejmě nechyběl modernizovaný Hyundai Ioniq Electric.

Došlo i na užitkové elektromobily a jiné elektrické stroje.

Došlo i na užitkové elektromobily a jiné elektrické stroje.
foto: Hybrid.cz

Na stánku Renault byl k vidění nový Renault Zoe s 52kWh baterií. Souběžně byla ohlášena i akční cena, která činí pro nejlevnější výbavu 695 000 Kč. Standardní ceníkova cena je však 835 000 Kč.

Popravdě musíme přiznat, že od nového Renaultu Zoe jsme čekali o něco víc. Auto při pohledu zvenku do značné míry připomíná starý model a první testy ukazují, že ani s dojezdem to nebude žádná sláva.

My jsme ho ale zatím neměli možnost otestovat, a tak nebudeme dělat žádné zbytečné závěry. Celkově musíme všechny vystavovatele i organizátory akce pochválit.

Na e-Salonu samozřejmě nechyběly velké energetické společnosti jako ČEZ, E.ON či PRE. Právě stánek PRE byl asi nejhravější a nejzajímavější, mimo jiné tam byla k vidění elektrická motorka Harley-Davidson LiveWire.

Elektromotorka Harley-Davidson LiveWire byla k vidění na stánku PRE.

Elektromotorka Harley-Davidson LiveWire byla k vidění na stánku PRE.
foto: Hybrid.cz

Hned u vstupu do jedné z výstavních hal byla na stánku Asociace pro elektromobilitu ČR k vidění – mimo mnoha jiných unikátních strojů, včetně historických elektromobilů – také luxusní elektrická loď KeelCraft. Je vybavena bateriemi o kapacitě 60 kWh, které jí umožňují ujet až 100 km.

Elektrická loď Keelcraft

Elektrická loď Keelcraft
foto: Hybrid.cz

Bohužel letos mezi vystavovateli oficiálně chyběla značka Tesla, ale elektromobilů Tesla Model 3, Tesla Model S a Tesla Model X bylo na výstavišti přesto k vidění a dokonce i projetí víc než dost.

Také na veletrhu e-Salon je jasně vidět, že elektromobiltia začíná pomalu, ale jistě pronikat do hlavního proudu. Bude to ještě pár let trvat, nicméně cesty zpět už určitě není.

Návštěvníci se mohli na vlastní oči přesvědčit, že už není stroje nebo dopravního prostředku, který by nebylo možné elektřinou pohánět – ať už šlo o jízdní kola, tříkolky, koloběžky, auta, motorky, letadla nebo lodě.

vlastní

69 Comments on “e-Salon 2019: Volkswagen představil ID.3, Škoda ukázala Vision iV, Superb iV i CitigoE iV”

  1. Nevíte někdo, jak to, že nový VW e-UP má mít s kapacitou
    Nevíte někdo, jak to, že nový VW e-UP má mít s kapacitou 32,3 kWh dojezd 260 km WLTP a Škoda Citigo-e IV s kapacitou 36.8 kWh jenom 252 km? Respektive jak to, že se jejich tabulková spotřeba podle normy WLTP tolik liší (12,8 vs 14,8 kWh/100km)? Měl jsem za to, že to jsou technicky v podstatě identický auta, takže bych čekal, že i spotřebu budou mít stejnou.

        1. Kde se to uvádí? Škoda určitě psala taky wltp
          Kde se to uvádí? Škoda určitě psala taky wltp 12.8kwh/100km. Určitě s tím půjde jezdit za 12, záleží kde, ale těch 14 bude určitě reálnějších. Na tu třídu a předpokládané využití auta mi 200+ km dojezdu přijde v pohodě. Při 130km/h a topením na plno to bude holt 160-170 km dojezdu.

            1. Máte pravdu, ve starém ceníku co jsem teď koukal bylo
              Máte pravdu, ve starém ceníku co jsem teď koukal bylo také 14,8. Ale pomatuju že úplně začátku se udávalo kolem 12, možná to okopírovali podle starého e-upa který byl NEDC a u nového jim to ještě zůstalo. Vw má na stránkách pořád neaktuální katalog s neaktuální výbavou a spotřebou 11,7.

  2. Jsem sám komu vadí na EV autech ten zmršený vnitřní
    Jsem sám komu vadí na EV autech ten zmršený vnitřní prostor? Prošel jsem e-salon, třeba v ID3 je v podélném směru místa na nohy dost,ale máte je u kolen,hlavně vzadu je to děs. V KIA Niro také, ale tam je alespoň baterka jen vzadu.

    1. Přesně to jsem taky pozoroval, sezení s kolanama vzhůru.
      Přesně to jsem taky pozoroval, sezení s kolanama vzhůru. Ale musím říct, že ID.3 na tom zdaleka nebyl nejhůř.

      A jak jsem koukal na videa na youtube od Elektrodad, tak je to obecný nešvar elektromobilů. A kvůli tomu „vynalezl“ nový způson sezení na zadních sedačkách, nohy vepředu překřížené a stehna pak opřená o sedák 🙂

  3. „Souběžně byla ohlášena i akční cena, která činí pro
    „Souběžně byla ohlášena i akční cena, která činí pro nejlevnější výbavu 695 000 Kč. Standardní ceníkova cena je však 835 000 Kč.“

    Koukal jsem na ceny u vystavených Zoe a u jednoho cena 900 tis. u druhého 935 tis.

      1. K čemu DC, když to má palubní nabíječky 23 nebo 43 kW???
        K čemu DC, když to má palubní nabíječky 23 nebo 43 kW??? Náhodou to je na ZOE super, protože třífázové nabíjení AC má mnohem stabilnější nabíjecí charakteristiku než DC.
        Ono se řekne 50 kW DC – jenže to platí max do 80% kapacity baterie, a to jsem hodně velký optimista. Povětšinou když to těch 50 kW vůbec nabíjí tak do 60ti % a pak to jde s příkonem strmě dolu. Není výjimkou, že posledních 30% nabíjíte příkonem 20 kW.
        Takže takovou 40 kWh baterii na DC ve skutečnosti nabíjíte do 100% třeba 90 minut, kdežto třeba ZOE Q90 tam nahustí přes AC 43 kWh za cca 60 minut.
        Na nabíječkách E-ONu je to vysloveně výhoda.

        1. Ale jo, někomu to stačit může… Ale když třeba P208
          Ale jo, někomu to stačit může… Ale když třeba P208 nabízí v ceně už i DC nabíjení a to dokonce 100 kW, tak je to asi lepší, ne? Hodit se to může někomu, kdo občas cestuje i dál a potřebuje nabíjet na cestě a nechce se zdržovat.

          Předpokládáte, že Zoe za ten příplatek nabízí DC 50 kW. Neznám parametry, odkud je tato info? Protože 50 kW oproti 43 opravdu není nic moc posun.

          Další věc je nabíjecí křivka. tvrdíte, že AC nabíjení a DC nabíjení je jiná křivka? Že teda s AC nabíjením nabíjíte pořád plným výkonem? Když teda předpokládáte, že 40 kWh se tam „nahustí“ AC nabíjením za hoďku. Podle mě to tak není. Ono to totiž je vlastnost litiových baterek, že ke konci už nenabíjí plným výkonem. A je jedno, jestli DC nebo AC – protože to AC se stejně mění na DC a využívá se zabudovaná nabáječka. Když tak někdo znalejší potvrdí, vyvrátí.

          A co se týká DC nabíjení, taky je to auto od auta, záleží jak je udělané. Tady máte třeba křivku pro BMW i3 a pro ty novější baterky je vidět, že ta křivka je krásně plochá a plný výkon těsně pod 50 kW drží až do 85 procent!
          https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/204784718-Charging-with-a-BMW-i3

          Nesmíte vše poměřovat dle toho JAC 🙂

          1. Některá auta sice mají možnost dobíjet DC více než 50ti
            Některá auta sice mají možnost dobíjet DC více než 50ti kW viz Peugeot – ale kolik je těch nabíječek co poskytují příkon nad 50 kW???

            Kolik vlastně nabízí Renault u R110 a R135 DC ani nevím, docela dobrý dotaz. Já se zaměřil na to AC.

            A máte pravdu, nabíjecí křivka není u AC též po celou dobu konstantní, také je tam pokles, ale dalo by se to přirovnat spíš ke křivce E-Tronu – jenže tam to způsobuje ten gigantický rozdíl mezi nominální a využitelnou kapacitou baterie.

            A i3 je všeobecně známo jako velmi dobré EV, v mnoha směrech. Upřímně mě u něj trápí (důvod proč jsem jej vyřadil z výběru) ta nemožnost otevřít zadní dveře bez současného otevření předních.

            1. Ale to je jedno, kolik těch nabiječek (hlavně u nás)
              Ale to je jedno, kolik těch nabiječek (hlavně u nás) zatím je. Prostě to 100 kW nabíjení je dobrý základ pro budoucnost a sakra posun oproti 22 nebo 43 kW AC, ne? A už i u nás těch nabiječek pár je a to nemluvím třeba o Německu a síti Fastned, Ionity a pod.

              Jestli ta křivka je způsobena čímkoliv, uživatele nezajímá, on chce na cestách co nejrychleji nabíjet a jak eTron, tak ta i3 mu to umožní, na rozdíl od jiných EV,

              Tu i3 jsem přemýšlel pro manželku, ale řekla mi, že je to zbytečných půl mega, že je se stávajícím autem spokojena a na to její ježdění stačí 🙂 Má pravdu, ekonomicky je to nesmysl, jen jsem chtěl zkusit nějaké EV, abych měl představu.

              1. No já se obávám, že nyní intenzivně budujeme síť kde
                No já se obávám, že nyní intenzivně budujeme síť kde drtivě převažují nabíječky s příkonem 50 kW. A generační výměna za výkonnější 150 kW a více nenastane v optimistickém případě dříve jak za 10 let, a reálně to (zejména v ČR) vidím na dvacetiletý horizont.
                To je těsně na technické životnosti dnešních EV, a daleko za životností morální.

                Jako mít možnost 100 kW dobíjení nemůže být na škodu, cokoliv navíc se hodí, ale výhodou to bude nejdřív za těch 10 let.

                1. Ne, výhodu to má už dnes, zejména u aut s větší
                  Ne, výhodu to má už dnes, zejména u aut s větší baterkou. Dnes máte první Ionity u Berouna na D5, což je dost frekventovaný směr. Stejně tak má EON výkonnou nabíječku na Vystrkově, zase docela „profláknuté“ místo pro elektromobilisty. A EON bude stavět další, stejně jako ostatní se přidají. Ne za 10 let, ale příští rok, hlavně, když na to dostanou dotace.

                  A to nemluvím o civilizovaném zahraničí, kde to rychlé nabíjení má už dnes využití.

    1. To ZOE je o to absurdnější, že Renault uvolnil u
      To ZOE je o to absurdnější, že Renault uvolnil u starších modelů možnost si zakoupit baterii.
      Dost jsem na to auto cílil, i když shodou okolností jsme nakonec zvolili něco jiného, ale o ZOE jsem se aktivně zajímal.
      Modely Q210 a R90 s 23 kWh baterií a 23kW palubní nabíječkou jdou aktuálně i s baterkou sehnat v Evropě pod 300 000,- Kč (cena té baterii je cca 3000 EUR).
      Já cílil na model Q90 s 43 kWh baterií a 43kW palubní nabíječkou, a tu jsem i s baterií našel dva kousky pod 400k Kč.

      A to si myslím, že to po novém roce ještě dozná změn (směrem dolů).

  4. Jel jsem se tam podívat na Citigo. A musím říct, že dojmy
    Jel jsem se tam podívat na Citigo. A musím říct, že dojmy byly veskrze pozitivní. Pro řidiče dost místa. Až mě to překvapilo.

    Vzadu jsem seděl taky v pohodě (178cm). Akorát se dozadu špatně lezlo.

    Už se těším, až bude možná zkušební jizda…

  5. S místem v I.D. mi to až tak tragické nepřišlo,
    S místem v I.D. mi to až tak tragické nepřišlo, srovnání se Citigo je přinejmenším hodně odvážné. Ale to provedení interiéru – materiály, uspořádání, kombinace tlačítek, loketní opěrky – je to nejhorší, co jsem od koncernu za posledních minimálně 10let viděl. Navíc v kontextu ceny, která je u toho vystaveného bílého kusu 1,3mil Kč (bez tep. čerpadla), je to docela úlet. Jediné, co bych uvnitř možná pochválil, byly sedačky. Přeji I.D. úspěch, ale šetřit na něj nebudu.

    1. Já také seděl jak v Citigo tak I.D.3 a srovnání v
      Já také seděl jak v Citigo tak I.D.3 a srovnání v článku nesedí. V I.D. je mnohem pohodlnější sezení jak vepředu tak vzadu. Nastupuje a vystupuje se jako u SUV. Mám 180cm. Ale cenu neznali a tvrdili, že to tepelné čerpadlo má. Konfigurátor prý bude v dubnu… Jo a sedačka řidiče uměla masírovat…

  6. OFF :
    Nové nabíjecí stanice na čerpačkách MOL.
    Dnes jsem

    OFF :
    Nové nabíjecí stanice na čerpačkách MOL.
    Dnes jsem na nultém km D1 z Prahy ven u čerpací stanice Mol objevil novou nabíjecí stanici. Měla by být i na druhé straně D1 – ul Turkova.
    Obsluha má kartu, kterou nabíjení spustí a poté i vypne. Nabíjení je nyní bezplatné, ale zde pouze od 6:30 do 18:30.
    Prozatím ani vedení MOLu ani obsluha neví, jak kartu získat a jak se bude platit.
    Nicméně – jedná se nabíječky MOL Plugee a MOL je buduje zřejmě u všech svých čerpaček, které má i v zahraničí, což je super.
    Nyní jsou (možná ještě nespuštěny) na MOLkách hlavně na D1 a D5 a to v : Brně, Humpolci, Králově Dvoře, Praze 4,5,6 a 9, Varvažov, Velké Meziříčí, Vyškov, a ještě asi další čtyři.
    Tak kdo pojedete kolem, prosím proti svým zvyklostem, zajeďte na benzínku MOLku a zkontrolujte, podejte hlášení a hlavně přidávejte do PlugSharu.

      1. MOL je staví na svých čerpačkách a ty jaksi asi zrovna na
        MOL je staví na svých čerpačkách a ty jaksi asi zrovna na tebou myšlených hluchých místech nejsou.
        Takže já jim tleskám, dle názvu soudím, že jde o jejich síť nabíječek, notabene mezinárodní. Jsou první, kdo je staví (teda ještě benzína/Čez). Kdyby se tak zachovaly všechny čerpačky, je po problému.
        Zkus oslovit čerpací stanice na hluchých místech, třeba to popotlačíš

      2. rozprestierať po celej ploche je vhodné na začiatku,
        rozprestierať po celej ploche je vhodné na začiatku, následne sa stáva vhodnejšie ich stavať na jednom mieste.
        v prvom prípade aby „všade nejaké“ možmnosti nabíjania vôbec boli
        v ďalšom období aby elektromobilista nechodil z jedného konca na druhý aby našiel voľný konektor.

    1. Testoval jsem dnes obě nabíječky MOL u Vyškova. Na obou
      Testoval jsem dnes obě nabíječky MOL u Vyškova. Na obou neměla obsluha ponětí co má dělat (pobavil mě dotaz jestli mám školení na obsluhu té nabíječky). Na jedné se jim podařilo najít kartu tak jsme to šli zkusit. CCS se nepodařilo spustit – nabíječka ohlásila chybu na tomto portu a od té doby zůstal status CCS v chybě (nepomohl ani E-stop). Podařilo se aspoň pustit AC a něco nabít. Na druhé benzínce obsluha nenašla kartu a tak se nabíjení nekonalo.

        1. Další pokus u MOL Vyškov dopadl líp – obsluha už měla
          Další pokus u MOL Vyškov dopadl líp – obsluha už měla jisté tušení že bude potřeba spustit nabíjení kartou, dokonce mají 2 různé – jedna s popisem DC, druhá AC.
          Zkusili jsme DC a CCS se rozjelo, zatím zdarma (resp. obsluha se nejistě ptala jestli se za to i platí :-).
          Nabíjení na čerpací stanici je zatím docela kuriozita, okolo se potulovali nechápaví řidiči spalováků a padlo vícero dotazů jak rychle se to nabíjí, kolik to ujede…

  7. Ještě jsem i venku poslechnul jak moc hučí ten izraelskej
    Ještě jsem i venku poslechnul jak moc hučí ten izraelskej Škoda setrvačník v mechanický nabíjčce a jen si mírně bzučí pokud stojíte blízko toho kontejneru a vyloženě na to zaměříte. Spolehlivě mu koknuruje z hluk z okolních ulic a částečně i z klimatizačních větráků na boku.

  8. Tak to jsem seděl asi v jiném ID.3 než redaktor. Méně
    Tak to jsem seděl asi v jiném ID.3 než redaktor. Méně místa než v Citigo? V obou autech jsem seděl a je to nesmysl 🙂

    Dal jsem si přední sedačku dle sebe a prostoru vzadu opravdu hodně. Pak jsem si sedl i za vyššího typka a taky v pohodě. A posez lepší než ve většině EV, nesedí se tak na zemi. Třeba ten čínský JAC byl tragédie, co se týče posezu, o té motorce co se tváří jako auto ZhiDo ani nemluvě.

    Ale musím souhlasit s nic moc materiály, ten milion za verzi 1st tam není vidět. A vzadu méně místa na hlavu, to taky.

    1. Nebude to třeba tím, že Asiaté jsou menšího vzrůstu a
      Nebude to třeba tím, že Asiaté jsou menšího vzrůstu a tudíž jsou jejich auta a sedačky trochu jinak koncipovány? Byl jsem několikrát svědkem, jak u nás hlavně ženy z Vietnamu při řízení koukají na silnici skrz obruč volantu.

  9. Sed sem si dozadu do iD3 a hlava se zboku dotýkala stropu. No
    Sed sem si dozadu do iD3 a hlava se zboku dotýkala stropu. No uvnitř je místa celkem dost, ale že by to bylo jako v Pasátu to si nemyslím, hlavně vzadu pro hlavu ne. V Tesle M3 mi vzadu hrozí že se na hrbolu majznu vo zadní sklo a v iD3 vo polstrování stropu. Naštěstí je celkem měkký. Materiály uvnitř hlavně na dvěřích jsou papundklovo vixvajlantový. Potah sedaček je fajn a i se v nich celkem dobře sedělo. Výsuvná podpěra stehen u předních sedaček je fajn.
    Posed v zadních sedčkách mi připadal lepší než u M3.
    Infotaiment bylo jenom skoro neklikatelný demo, takže ten nejde hodnotit. Rádio mi nešlo spusit takže jakej to má zvuk nevim.

        1. BTW: všiml jste si někdo na jakých byl ID.3 pneumatikách?
          BTW: všiml jste si někdo na jakých byl ID.3 pneumatikách? Mám pocit, že tam byly nasazené nějaké 20″…. to asi nebude standard. Že by jen proto aby to auto vypadalo vyšší a lépe se do něj nasedalo?

          Pokud jde o prostor, vpředu i vzadu místa na nohy opravdu hodně (z mého pohledu až zbytečně. Kdyby šli zadní sedačky posunou a zvětšit tak kufr na dvojnásobek, bylo by to ideální řešení). Místo na hlavu neřešim, se svými 175cm se vejdu prakticky všude. Použité materiály – hnus a při pohledu na vnitřek jsem si okamžitě řekl, tak tohle nikdy!
          Jestli to budou němci za tu cenu akceptovat, tak se budu divit.

            1. No není to + – je to docela rozdíl. V případě 215/45 19″
              No není to + – je to docela rozdíl. V případě 215/45 19″ vs. např. 205/55 16″ (Ať tam nedávám hned 15″ jak na fábii) je rozdíl ve výšce kola cca 4,4cm a celé auto se tak zvedne minimálně o 2,2cm a ač se to nezdá, je to docela hodně znát.

                1. No hlavní nesmysl je dávat ID.3 na 19″ nebo 20″ kola !
                  No hlavní nesmysl je dávat ID.3 na 19″ nebo 20″ kola !

                2. Ale o tom debata přeci není. Debata je o tom a vy jste to
                  Ale o tom debata přeci není. Debata je o tom a vy jste to naznačil, že když se tam dají třeba 16″, tak to bude mít vliv na posez, nebo na nastupování. Ne, nebude, protože musíte +- dodržet průměr kola a je úplně jedno, jestli jsou tam 19″ nebo 16″, rozumíte?

                  A ty 19″ nejsou úplně úlet, vypadalo to na nich dobře. Ostatně, podívejte se na BMW i3, taky má 19″ a v pohodě. Jo… tím, jak jsou úzké, to vypadá trochu jako galusky, ale má to zřejmě své opodstatnění. A když se kouknete zboku, menší kola by tam nepasovala. Taky jsem si na to musel zvykat, první pohled byl, e je to nějaké divné…

                3. Mě v BMW i3 na těch 19″ padají zuby ven, při jízdě na
                  Mě v BMW i3 na těch 19″ padají zuby ven, při jízdě na kostkách 🙂

                4. Zkousel jste fixacni krem? 🙂
                  Zkousel jste fixacni krem? 🙂

                5. dnes už nik nevie aké súvislosti medzi šírkou pneu,
                  dnes už nik nevie aké súvislosti medzi šírkou pneu, profilovým číslom, priemerom ráfku a tlakom v pneu sú.
                  vonkajší priemer pneumatiky, presnejšie polomer po ktorom sa odvaľuje musí ostať rovnaký, inak sa narušia hodnoty spojené s rýchlosťou (spotreba, otáčky, točivý moment, …).

Napsat komentář