Elektromobil Volkswagen ID.3 bude výrobně o 40 % levnější než e-Golf

Volkswagen očekává, že výroba elektromobilu Volkswagen ID.3 bude na výrobu až o 40 % levnější, než odcházející e-Golf.

Výroba elektromobilu Volkswagen iD.3 v továrně Volkswagen Cvikov
foto: Volkswagen

O podrobnosti týkající se nákladnosti výroby elektromobilu Volkswagen ID.3 se aktuálně s investory podělil šéf koncernu Herbert Diess. Zprávu přinesla agentura Reuters.

Překvapivě většina šetření vychází podle Diesse z článků a baterie. Asi 5-10 % pak z toho, že celá továrna byla upravena pro výrobu elektromobilů (myšleno Cvikov).

Především jde ale bezesporu o úspory z rozsahu. Zatímco e-Golfu se prodaly odhadem vysoké desítky tisíc, elektromobilu Volkswagen ID.3 se mají nakonec vyrobit miliony.

Co je však důležitější: ID.3 je postaven na univerzální platformě MEB, kterou využijí až desítky modelů aut nejen koncernu Volkswagen. Volkswagen si je proto jistý, že dokáže na elektromobilech dosáhnout stejné marže, jako na autech se spalovacími motory.

Jak upozorňuje magazín InsideEVs, asi nejdůležitějším výsledkem platformy MEB je ale to, že existuje, a že jde o velkosériovou výrobu. Tím pádem budou muset do stejných projektů investovat i ostatní světové automobilky – anebo se dohodnout s Volkswagenem.

Od podzimu 2020 se model Volkswagen ID.3 bude vyrábět také ve „Skleněné továrně“ v Drážďanech. Po Cvikově tak bude druhou továrnou pro výrobu elektromobilů ID.3.

Volkswagen chce do roku 2029 uvést na trh 75 elektromobilů a 60 hybridů. Do roku 2029 chce koncern prodat celkem 26 milionů elektrických aut.

Reuters, VW

73 Comments on “Elektromobil Volkswagen ID.3 bude výrobně o 40 % levnější než e-Golf”

        1. Takový drobný detail, že se v předpovědi na 12 let
          Takový drobný detail, že se v předpovědi na 12 let dopředu sekli již v prvním roce (letos budou globální prodeje EV téměř stejné jako loni). Tento graf je na úrovni žáka základní školy, který se právě naučil, že Excel umí udělat hezké grafy i ze tří čísel a s predikcí nemá lautr nic společného, to by totiž muselo zahrnovat alespoň nějakou studii a ne jen protáhnout graf z čísel z minulosti, aby to vypadalo hezky.

    1. i s 10ti násobnou brazilskou produkcí??
      i s 10ti násobnou brazilskou produkcí??

      https://www.idnes.cz/technet/technika/cena-ropa-nafta-benzin-2020-2021-naleziste-guyana-kanada-norsko-brazilie.A191114_141125_tec_technika_mla

      pokud nechají benzin a tu odpadní sračku pro póvl diesel zlevnit pod 25 tak to těžko se bude chytat i lpg natož přepálený elektrokáry ;))

  1. Ale musím dát Runnerovi za pravdu v tom, že elektromobily
    Ale musím dát Runnerovi za pravdu v tom, že elektromobily můžou způsobit propad poptávky po automobilech. Nemá to nic společného s emisema, ale přímo s elektromobily a s ekonomickým jevem, jehož název si teď nevzpomenu.

    Lidé přestávají kupovat starou technologii a vyčkávají než nová technologie zlevní. To samé se stalo když nastupovaly dotykové mobily. Prodeje tlačítkových mobilů se propadly a lidé čekali na pokles cen dotykáčů.

    U elektromobilů se s tím taky počítalo, ale spíše se očekávalo, že dramatický pokles můžeme očekávat až někdy kolem roku 2025. Zřejmě to začlo o poznání dříve.

    1. prodeje tlacitkovych telefonu se co do poctu opravdu
      prodeje tlacitkovych telefonu se co do poctu opravdu nepropadli nijak vyrazne po uvedeni smartphonu, to je nesmysl ktery se da snadno vyvratit po par klicich na google , propadli se trzby, protoze lide kteri kupuji nove spickove modely presli hned z tlacitkovych na smartphony, coz byl pripad treba Nokie, kde trzby delaly modely ktere nebyli levne a nejprodavanejsi kusy meli marze minimalni

      mimochodem dodneska si tlacitkove telefony drzi cca 35-40% trhu, jenze se jedna vesmes o modely s cenama $25-45

  2. Strávil jsem teď dva týdny s klienty z automotive, kteří
    Strávil jsem teď dva týdny s klienty z automotive, kteří mají velmi napilno a doslova panikaří a s nimi začínají panikařit EU ekonomové.
    Dám vám pár čísel:

    Jen v roce 2020 kvůli emisním restrikcím, elektromobilitě a totálnímu kolapsu poptávky (forecast -20% jen 2020) propustí automotive a přidružené společnosti v ČR 100 tisíc zaměstnanců (20% přímo automotive).

    Forecast pro 2022 je -25% pod hranicí dna z roku 2010, což znamená největší poválečnou krizi.

    Tak moc velká gratulace všem zeleným hlavám, dokázali jste to! Doufám, že umíte žrát trávu.

        1. to ťumpík si vzal na kobereček póvla a hůčel do něj
          to ťumpík si vzal na kobereček póvla a hůčel do něj hůčel vo snižování úroků to aby :
          a) vyhrál volby ??
          b) vánoční umělá rellíííí 2019 ???
          c) anebo ten svět dočista dojebal ???? ;))

          https://www.nytimes.com/2019/11/18/business/economy/trump-powell-fed.html

          cééje správně soudluzi :))))))))))

        2. Před přibližně šesti lety jsem mluvil s pánem který v
          Před přibližně šesti lety jsem mluvil s pánem který v té době pracoval jako analytik v Německé bance, už si nepamatuji v jaké, ale tvrdil že Německu dochází peníze a to vlivem sociální, energetické a dotační politiky. Jeho odhad byl 20-25 let, tak třeba nám to ještě pár let vydrží.

        1. Vysvětli mi jak mají emisní restrikce vliv na poptávku?
          Vysvětli mi jak mají emisní restrikce vliv na poptávku? Jediný způsob jak by k tomu mohlo dojít je skokové zvýšení ceny vlivem zvýšených výrobních nákladů. A k tomu nedošlo.

          Takže pokud se v Reichu panikaří kvůli propadu poptávky tak to nemá nic společného s emisema, ale s tím, že Tesla (a možná i Číňani) germánům vykrádá prémiový trh s vysokýma maržema. Jo to nasere ale na tom není v zásadě nic špatného. To je prostě konkurence a je to to samé co udělali Němci Britům před pár desetiletími

          Anebo běžný ekonomický cyklus konjunktury a recese, ale to taky není žádná novinka a museli s tím počítat. Německá ekonomika zpomaluje a lidi nekupují autíčka.

          Ale ať tak či tak, s emisema to nemá společného vůbec nic.

          1. Modely, ktere prisly za posledni rok na trh byly zpravidla
            Modely, ktere prisly za posledni rok na trh byly zpravidla dost drazsi, nez jejich predchudci. Namatkou… Mazda 3, Rapid->scala, auris -> corola Vsechno alespon o 100tis. drazsi modely. Legislativni predpisy predpisy (nejen na emise) urcite prokazatelne auta prodrazuji.

            1. Nabídka motorů je menší, čekalo se na spoustu
              Nabídka motorů je menší, čekalo se na spoustu homologací. Spousta lidí v mém okolí žije v nejistotě, co vlastně legislativa přinese a tak zejména ti, pro ktéré je pořízení vozu výrazná zátěž, vyčkávají se starými vozy až se situace nějak stabilizuje. Tohle poptávku myslím ovlivňuje zcela určitě. Člověk co si kupuje auto na deset let z něj nechce za rok dva platit nějakou ekologickou daň, nebo mít zakázán vjezd do města a o tomhle všem se teď mluví. Navíc některým výrobců se nedaří sladit auta podle nových emisních norem. Za všechny třeba příklad audi a6 a a7 kde je kooperace motoru a převodovky trestuhodná.

                1. Mám tě v imaginární blokaci. Dej si mě tam taky. Dík
                  Mám tě v imaginární blokaci. Dej si mě tam taky. Dík

                2. Rád ocením když mě budeš ignorovat, protože tě
                  Rád ocením když mě budeš ignorovat, protože tě považuju za tu největší spodinu na místním webu.

                3. Zvláštní je že máš pořád potřebu na mne přesto
                  Zvláštní je že máš pořád potřebu na mne přesto reagovat. Pro mě je spodina ten, kdo na druhého útočí ikdyž přichází s návrhem smíru.

                4. A už je to tu zase. Ten ignore list ti nefunguje. Oprav si to
                  A už je to tu zase. Ten ignore list ti nefunguje. Oprav si to

              1. Legislativa ani emisní normy nejsou důvodem proč lidé
                Legislativa ani emisní normy nejsou důvodem proč lidé nekupují nová auta. Tím důvodem je spolehlivost která se stále řítí někam dolů. Vidím tenhle trend ve svém okolí kde je dost lidí co by si pořídili nové auta, ale mají z nich obavy. Jeden do toho šel a pořídil fungl nové čistě spalovací auto. Po roce a půl se ho rychle zbavoval a pořizoval jiné. Tentokrát hybrid. Další kolega se zbavil nového vozidla po třech letech, když zjistil že se v jeho motoru rády rozpadají rozvody. Zbytek lidí tohle vnímá a protože nekupují vozidlo na méně jak 6 let, tak raději zůstávají u svých starých relativně spolehlivých vozidel.

                1. Tuhle zkušenost nemám. Problémy se spolehlivostí též ne,
                  Tuhle zkušenost nemám. Problémy se spolehlivostí též ne, ani neznám nikoho z okolí s novým autem kdo by je měl.

            1. vice nez 60% jsou agenturni „jelita“ ktery bydlej na
              vice nez 60% jsou agenturni „jelita“ ktery bydlej na ubytovnach a na vejkendy jezdej i 800km nekam do Polska a Madarska, jo jasne, budem potrebovat stesti aby nahodou bylo malo prace a nebyli potreba dalsi „jelita“ z dovozu, nestiha se vyrabet, je extra podstav kdy se berou i lidi co by v Boleslavi nedostali misto na uklizeni skladu, ale runner42 preje stesti

              stesti bude, pokud se tyhle dovozovy „jelita“ podari zase casem odvezt zpet domu a bude tady klid jako bejval 😉

              a to prosim mame tak sileny benefity ze pred 10 lety by se lidi urcite vsazeli ze neco takoveho nikdy zamestancum nemuzou davat 😀 takovej drsnolend o pracovniky to ted je, jo k pasu na montovani se berou i lidi co neumej temer nic a berou za to vic nez kdejakej profesor s 30 letou praxi n auniverzite 😉

                1. Mě by spíš zajímal jeho nový odhad data krachu Tesly –
                  Mě by spíš zajímal jeho nový odhad data krachu Tesly – myslím, že když má teď ten pokles nálady, tak by si měl založit pár shortových pozic na akcie Tesly, aby se mu zvedla nálada. 🙂

                2. Nový odhad? Myslíš, že letošní listopad už Tesla
                  Nový odhad? Myslíš, že letošní listopad už Tesla nestihne zbankrotovat? Ještě mají 10 dní 🙂

    1. Trolle, vzkaž těm tvým imaginarnim klientům ať si vezmou
      Trolle, vzkaž těm tvým imaginarnim klientům ať si vezmou příklad např ze Saska,
      V důsledku ev propustí cca 5t z 90t v automotive, avšak očekávají 6t nových míst,
      baterie, výkonová elektronika…
      panika ani blackout se nekoná…

    2. To je sprostost. Trh s autami pada kvoli presytenosti a
      To je sprostost. Trh s autami pada kvoli presytenosti a slabnucemu exportu a naviac rastie zadlzenie obyvatelstva, takze nove auta kupuju neskor. A aj tak naci by ich kupovali, ked nemaju co nove ponuknut. EV sektor bude rast a tym sa budu znizovat ceny EV. Do 2025 klesnu ceny EV bez dotacii pod 30000 eur, cim sa s dotaciami vyrovnaju spalovakom. A potom kti su este kupi spalovak. Predpokladam ze ceny EV bez dotacii sa do 10 rokov vyrovnaju a spalovaky zacnu byt drahsie.

    3. A hele dinosaurský chudinky co celý léta podváděli, měli
      A hele dinosaurský chudinky co celý léta podváděli, měli megakartely, záměrně bránili nástupu nízkoemisních opatření, jen brali milijardy od státu na ekoauta, který nedodali a místo toho nám cpali ještě víc zfixlovanejch rakovinometů dokud to neprasklo, teď zkoušej hru na pláč (pokolikátý už?), citově vydíraj a házej vinu na každýho jen ne na sebe, svou zabedněnou hrabivost a totální lenost cokoliv změnit k lepšímu kromě stavu svýho konta. Víš co? Nas3rt3 si a zalkněte se těma prachama co jste si za ty léta nahrabali, zatímco jste vykřikovali že elektroauta nikdo nechce a že je to nesmysl i když Nissan a Tesla dokázali naprostý opak a to ještě v historicky rekordním zájmu. Jste jen banda namyšlenejch kašparů, která je vlastní vinou 10 let pozadu a zaslouží padnout pořadně na hubu zatímco vás jiný nahraděj. Fňuky fňuk, bež si fňukat nad ropnej vrt, funus už je připravenej. Zatímco vy propustíte, Tesla v Berlíně bude nabírat. Pá pá. Beztarostný kopání se do zadku ve zlatý kleci skončilo. Čína vám dala koule do svěráku už dávno a todle kvílení je jen následek toho jak utahujou. Nějak ti ten bankrot Tesly zase nevyšel. Spíš to bude bankrot dinosaurů. Ups. 😛

      Hlavně si při tý panice neušlapejte.

    1. Já si myslím že z toho časem udělají kult. Ošizenému
      Já si myslím že z toho časem udělají kult. Ošizenému interiéru se bude jako u tesly říkat minimalistický a požadavky na tyhle části aut prostě půjdou stranou. Řekne se že to je ekologickou výrobou a ty úspory ve výrobě se stanou u části zákazníků vlastně cool.

      Hrozná mi přijde ta móda nízkoprofilových pneumatik.

  3. Dokud výbavou elektromobil nebude takovej jako nejlevnější
    Dokud výbavou elektromobil nebude takovej jako nejlevnější spalovák, tak se nikdy nemůže dostat cenou na rozumnou úroveň.
    Většinou tam nacpou v základu příplatkovou výbavu za 100 tis, aby ospravedlnili cenu 800 tis u auta, které ve spalovací vezi začíná na 300 tis.

  4. VW si myslí, že teď mají něco lukrativního a všichni
    VW si myslí, že teď mají něco lukrativního a všichni ostatní výrobci si tu skvělou platformu okamžitě musí od nich koupit. Je ovšem otázka, co na to zákazníci VW. Sám VW si je vychoval tak, že i pomyšlení na elektromobil je úplně špatně a najednou by se měli přeorientovat? Kdo ví, jak se jim bude chtít. Jen na nich závisí, kolik se vůbec těch VW elektromobilů prodá. Kdo elektromobil chtěl, už ho dávno má a dost pravděpodobně je z jiné fabriky než VW. Ono asi nestačí, že se změní výrobce, musí se právě změnit i ten zákazník, aby se prodalo tolik kusů, co si VW vybásnil. Ty nejpodstatnější zákazníky si VW už dávno nechal utéct. Třeba do Leafů, Ioniqů, i3 a hlavně TM3. A třeba já bych se z pohodlí nerad vracel do VW.

    1. Tak to si tedy vůbec nemyslím. Koupí si to jeden, ukáže
      Tak to si tedy vůbec nemyslím. Koupí si to jeden, ukáže druhému, a tak to pojede. Podívej jak se rozšířily hybridy toyoty. Už se holt obecně ví, jak dobrý a spolehlivý je to pohon. A až si Pepa v autosalónu prohlédne ID3, sveze se…to se bude nabalovat.
      Co je „nejpodstatnější zákazník“? Já třeba hodlám prius dojezdit dokud to jde, a pak elektromobil. A klidně to bude VW, když to bude dobré auto.

      1. Když jsem si pohrával s myšlenkou koupit si první
        Když jsem si pohrával s myšlenkou koupit si první elektromobil, hodně aut jsem si potřeboval přinejmenším osahat. A právě první elektrický Golf na mě udělal dojem, že VW chce lidem říct, že elektrická auta jsou špatný směr. To auto bylo úplně celé šílené, nic tam nefungovalo tak, jako třeba v Leafu. Ukazatel dojezdu dokázal doslova kouzlit s čísly, člověk se vlastně vůbec nic nedozvěděl. Rychlonabíjení nebylo. Navigace uměla najít jen benzínky. Kdybych si nevyzkoušel C-Zero nebo Leaf, opravdu bych asi věřil, že elektromobily jsou takhle tragické. Věřím, že ID elektromobily budou už aspoň držet krok s konkurencí, ale stále nevěřím tomu, že dokážou oslovit řidiče Toyot, Nissanů, Renaultů nebo PSA. Ti jsou zvyklí na úplně jinou ergonomii a na pohodlí. Nezajímá je struktura povrchu silnice a nepotřebují vědět o každém kamínku na silnici. Chtějí se naopak pohodlně svézt.
        Stejně tak si nemyslím, že se z ID stane mainstreamové auto, jako je dnes třeba Fabia nebo Octavia. Ti, co je kupují, si na poslední chvíli ještě půjdou pro novou, než aby si koupili ten strašný elektromobil, co nikam nedojede, nemůže se v něm topit, nabíjí se dva týdny a do roka a do dne shoří.
        Tuhle náladu vidím všude okolo sebe. Lidé mají pocit, že elektromobily vymyslela EU a teď je lidem nutí. A my, Češi, přece výmysly EU moc nemusíme. Možná to mají jiné národy jinak a těch VW ID se prodá dost, ale stále ne tolik, abychom jich za 5 let na silnicích potkávali víc než Fabií.

        1. Pak mi je záhadou proč se toho eGolfu prodá v Evropě
          Pak mi je záhadou proč se toho eGolfu prodá v Evropě zhruba tolik, co Leafa a asi 3x tolik, co Ioniq. Když je tak špatný.

          Vlastně výrazně lépe se prodává jenom Tesla 3 a Zoe, i3 a Leaf jsou na tom +- podobně a ostatní už jsou na tom jenom hůř, co se prodejů v Evropě týká.

          1. To je stejné i s Fabiemi. Kdo jezdí opravdovým autem a
            To je stejné i s Fabiemi. Kdo jezdí opravdovým autem a sedne do Fabie, sám sebe se ptá, jak hluboko může klesnout prostý lid, který Fabii považuje za normální automobil. A prodává se dobře, ale já bych si ji nekoupil. Naopak bych si raději koupil Ioniq než Golf. Teď je otázka, jaká skupina lidí bude zrovna v blízké budoucnosti nakupovat auta. Ta, co má Fabie, to právě nejspíš nebude.

            1. O vidíte a v Evropě si toho eGolfu vybralo 3x víc lidí.
              O vidíte a v Evropě si toho eGolfu vybralo 3x víc lidí. Nemyslím si že si schválně koupili horší auto za stejné peníze. Viděl jsem recenze a žádná tragédie to není. Že nevyhovuje vám, je OK, spoustě lidí ale ano. A pro výrobce jsou právě ty prodeje podstatné 🙂

              1. Asi jste Fabii nevyfasoval k notebooku. Já ano a chvíli jsem
                Asi jste Fabii nevyfasoval k notebooku. Já ano a chvíli jsem se učil jezdit 130 po dálnici a nemít strach. A pořád ten červíček hlodá. Nabourat s Leafem si ještě dovedu představit, stejně tak s Ioniqem, ale s Fabií? Vždyť je to jak z papíru. To auto nemá s ergonomií nic společného. Když víc bouchnu dveřma a mám v kapse ve dveřích 1.5 l flašku Dobré Vody, vypne mi to víčkem světla a vzhledem k tomu, že k nim není žádná kontrolka na palubovce, ani o tom nevím. Když si chci setřít čelní sklo, vezmu za páčku a počítám 1-2-3 a pak teprve začne lézt kapalina z trysek. Auto se za jízdy celé třese, o každém kamínku na silnici vím. Tím, jak se třese, se uvolnil v předním nárazníku senzor pro front assist, takže teď čumí do země a Fabia si jen postěžuje, že nemá rozhled. Ještě že tak, protože na úzkých cestách to už málem zabilo cyklistu, když to začalo samo brzdit. Jednoho jsem bez problémů předjel, druhého to zmerčilo a začalo to jančit, takže to tomu předjetému před nosem zašláplo brzdy a on se nestačil divit. Teď už to nefunguje a já mám klid, ještě že to samo upadlo (najeto bylo asi 12 tisíc).
                To jsou z mého pohledu těžké bezpečnostní přešlapy. Nic takového jsem u Ioniqa nebo Leafa nepotkal. Tam se nad výrobou přemýšlelo a chtěli to vymyslet co nejlépe za dobrou cenu. Koncern naopak vymýšlí, co kde odrbat, aby se co nejvíc ušetřilo a ještě aby zákazník přijel půl roku po záruce.
                Vtipné je, že jsem si koupil na Benzině sluneční brýle a ty se nevejdou do přihrádky na brýle ve Fabii – je moc nízká.
                Pokud koncern srovnáváte podle zkušeností při nájezdu přes 60 tisíc ročně, pak máte úplně jiné nároky, než když chcete líbivé auto s nápisy „RS“ nebo třeba „no fear“, se kterým najedete 15 tisíc za rok po nákupech a na chatu. To totiž ani nepoznáte, jak pekelně z toho bolí záda. Navíc z třesení plyne dost velká únava. Když najedu 400 km Leafem, ještě bych se někam jel klidně projet. Když je najedu Fabií, raději jdu dřív spát.
                Teď mi dali zimní gumy a já začínám mít problém s řazením. Slyším tak 5000 otáček a podvědomě chci zařadit, jenže ten bzukot není od motoru, ale od kol. Motor točí třeba 2000, ale ten zvuk od kol mě mate. Je to cítit i na volantu, jako bych jel po kolech ozubených.
                Fabia opravdu není vhodným kandidátem pro srovnání s Ioniqem. To je úplně jiná liga. Co na Fabii můžu ocenit, to je ovládání rádia. Jinak nic víc. Mluvím o dlouhé Fabii 05/2019, TSI, aktuálně najeto asi 24 tisíc.

                1. Pravda je, že s Ioniqem jsem nejezdil, ale zato s Konou a to
                  Pravda je, že s Ioniqem jsem nejezdil, ale zato s Konou a to je pekáč k pohledání, tedy předpokládám, že je to stejná „liga“ jak říkáte. A v tom případě děkuji, nechci. Co se týká Leafa, tak toho jsme měli na víkend s manželkou, než jsem jí koupil eGolfa. Je to taková vyšší krabice, spíš pojízdné křeslo se špatným nabíjením. Když pominu, že to auto je možná praktické, ale ošklivé a já opravdu nepotřebuji v osobáku nic moc vozit, na to mám dodávku, tak ta ošklivka opravdu má problém s nabíjením a to je pro mne podstatné. Fábii měla manželka z roku 2003 a ta byla slušná, tedy alespoň v poměru cena / výkon ( užitná hodnota ). Také jsem si původně myslal na Jaguár I Pace a nakonec jsem si pořídil Teslu 3. Kvůli nabíjení. Když elektrické auto, tak je priorita beterie, BMS a nabíjení. Ostatní je nepodstatné. Mějte se

                2. Kona a Ioniq jsou každý v jiné třídě. Kona je opravdu
                  Kona a Ioniq jsou každý v jiné třídě. Kona je opravdu spíš nafouknutá Fabie nebo Yeti. Ioniq působí jako auto za „vyšší statisíce“. Leaf je pohodlný, ale s tím nabíjením máte pravdu. Ošklivý se mi zdál, ale poslední dobou už se mi líbí :-).
                  Fabii 2003 jsem měl také a nebyla špatná, ta nová je podstatně horší a je na ní vidět, jak moc se šetří.
                  TM3 je jedna z mých cest. Buď to bude Ioniq, nebo TM3. Ještě tomu dám čas a budu rád, když si třeba za rok povíme, jestli byla TM3 dobrá volba. Přeji Vám, aby byla.

                3. Děkuju, zatím se to tak jeví. I když také jsou tam
                  Děkuju, zatím se to tak jeví. I když také jsou tam chybky. Třeba když je mráz a vlhko, tak občas jdou hůře vyklopit kliky. Při otevírání automaticky sjíždí okéno ( bezrámové dveře ). Tak to má někdy tendenci přimzat. Ale pokud si nezapomenete zatopit před odjezdem ( na dálku telefonem ) není to problém. Ovšem sníh do kufru ze střechy při otevření padá, pokud se z prosklenné střechy poctivě neodstraní. Mám najeto zatím lehce přes 4.000 km. Jinak je to super. Spotřeba nyní i s tou zimou na Příbrami je 173 Wh/km. Nabíjení bez problémů a rychlé. Mějte se

                4. Fabia je o třídu níž, tady je řeč o eGolf vs. Ioniq. A
                  Fabia je o třídu níž, tady je řeč o eGolf vs. Ioniq. A tam, myslím, evropský zákazník dal jasně najevo, čemu dává přednost. A i ten Leaf, co říkáte, že je lepší, se nějak extra moc lépe neprodává. Na to, že to Nissan tlačí a VW vlastně eGolf vyrábí „jen tak mimochodem“, tak je až s podivem koik se ho prodá.

          2. Řeč se vedla o e-Golfu první generace (do roku 2018) — a
            Řeč se vedla o e-Golfu první generace (do roku 2018) — a ten byl opravdu katastrofální a měl, dle mého mínění, za účel zákazníkům ukázat, že elektromobily nemají chtít. A stál 900 tisíc Kč. Od roku 2018 VW vyrábí hóódně jiného e-Golfa (cena je v podstatě stejná – rozuměj stejně katastrofální), který však zvenku vypadá téměř stejně … a toho „starého“ mají, aspoň v ČR, k vyzkoušení v půjčovnách, aby tam dále odrazoval zákazníky. Fuj, hnus technickej i marketingovej ….. Jestli e-Golfa, tak jedině od r.v.2018

Napsat komentář