Škoda CITIGOe iV, první sériový bateriový elektromobil v historii značky Škoda Auto, má za sebou úspěšný vstup na český trh.
foto: Škoda
Zaváděcí série 500 elektromobilů Škoda CITIGOe iV si rychle našla nové majitele a tuzemské zastoupení mladoboleslavské automobilky přichází s aktualizovanou nabídkou, která odráží dosavadní zkušenosti s prodejem elektrických vozů. ŠKODA CITIGOe iV dostává rozšířený paket výbavy EXTRA Top a další zvýhodnění v rámci tzv. „Ekologického bonusu“.
NEPŘEHLÉDNĚTE Chystá se další kolo dotací na elektromobily pro firmy, Škoda CitigoE iV je příliš levná
Ten je možné využít jako jednorázovou prémii při pořízení ekologického vozu, popř. na získání a instalaci domácího wallboxu nebo dalšího příslušenství spojeného s provozem elektromobilu.
Doporučená prodejní cena činí 479 900 Kč a představuje pro zájemce o vůz s ryze elektrickým pohonem ucelené řešení individuální bezemisní mobility za cenu, která nemá v porovnání s konkurencí na českém trhu obdoby.
Prvních 500 elektromobilů již má své majitele, kteří současně s vozem převezmou nabíjecí čip od Skupiny ČEZ. Ten jim umožňuje bezplatné nabíjení elektřinou z čistých zdrojů po dobu 1 roku u veřejně přístupných dobíjecích stanic Skupiny ČEZ.
Během pouhých sedmi týdnů přijala ŠKODA v ČR závazné objednávky na celou zaváděcí sérii 500 vozů, což překonalo všechna očekávání. Kromě očekávaného zájmu firem a institucí se ukázalo, že výhody lokálně bezemisního elektromobilu s provozními náklady kolem 50 haléřů na kilometr ocení řada soukromých motoristů. V první vlně činil podíl retailové klientely zhruba 60:40 vůči fleetovým zákazníkům.
Na základě zkušeností s dosavadním prodejem elektromobilu CITIGOe iV přichází tuzemské zastoupení značky ŠKODA s inovovanou nabídkou pro český trh. Především rozšiřuje výbavu dosavadní specifikace Style, která byla obohacena o paket EXTRA Top.
Ten byl dosud součástí volitelné výbavy za cenu 20 000 Kč. Jak ukazují dosavadní prodejní statistiky, naprostá většina všech klientů zvolila tuto variantu, a proto se nyní dostává do standardní výbavy, která se tak rozrůstá o tempomat, vyhřívání předních sedadel, odpadkový koš v obložení dveří, zadní parkovací senzory, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, vyhřívané čelní sklo, držák multimediálních přístrojů a digitální radiopříjem DAB.
Současně přichází ŠKODA v České republice s tzv. „Ekologickým bonusem“ v hodnotě 30 000 Kč, který bude moci každý zákazník využít podle svých vlastních preferencí – například jako jednorázovou prémii na pořízení nového vozu, nebo nákup a služby spojené s kontrolou připravenosti domácí sítě a instalací wallboxu, resp. některé z variant „Zákaznického balíčku eMobility“.
„Ekologický bonus“ mohou využít zájemci z řad retailových i fleetových klientů. Vyjma standardní zákonné záruky výrobce (2 roky na věcné a právní vady, 3 roky na vady laku, 12 let na neprorezavění karoserie a 8 let/160 000 km na vysokonapěťové baterie) si mohou zájemci nově pořídit, podobně jako u ostatních vozů Škoda, prodlouženou záruku v rámci paketu Mobilita PLUS.
Ve variantě 5 let/100 000 km vyjde na symbolických 2 000 Kč, ve variantě 5 let/150 000 km na výhodných 6 800 Kč. Samozřejmostí zůstávají volitelné služby Předplacený servis Standard nebo Předplacený servis Plus.
V rámci tzv. „Zákaznických balíčků eMobility“, jejichž skladba se liší v závislosti na cílové skupině (retail nebo fleet), mohou zájemci vybírat z tří různých variant (Small, Medium a Large). Pro retailové klienty jsou k dispozici např. kontrola přípojného místa včetně jističů, chytrý nabíjecí kabel, nabíjecí karta, nepřetržitý servis nebo instalace domácího wallboxu.
Pro ty nejnáročnější nabídne tuzemské zastoupení značky ŠKODA, nad rámec výše uvedeného, kompletní poradenství pro energeticky soběstačný dům s využitím fotovoltaických panelů, možnosti uchování energie a další.
Analogická možnost s přihlédnutím k potřebám živnostníků a větších firem je platná i pro fleetové zákazníky, kterým je nabídnuto zpracování individuální energetické studie firmy s ohledem na její potřeby a provoz libovolného počtu elektrifikovaných vozů. Pořízení „Zákaznických balíčků eMobility“ je možné např. prostřednictvím zmíněného „Ekologického bonusu“ v hodnotě 30 000 Kč, který ŠKODA v ČR nabízí všem zájemcům o vůz zdarma.
Zájemci z řad retailových zákazníků, živnostníků a firem mohou využít i individuální podmínky financování prostřednictvím finanční společnosti ŠKODA Financial Services. Bližší informace poskytnou autorizovaní prodejci značky ŠKODA v České republice.
Dobrý den, prosím je již nějaký kvalitní test dojezdu.
Dobrý den, prosím je již nějaký kvalitní test dojezdu. Co se píše po internetu je dojezd spíš pouze 200 km, děkuji Michal
Tak by mě jen zajímalo, jeslti ty první kousky nezkoupila
Tak by mě jen zajímalo, jeslti ty první kousky nezkoupila rovnou samotná Škodovka, resp. její dceřiná společnost. Jestli se neplatu, tak tvrdili, že po elektroscootrech Be Rider budou příští rok v ulicích Prahy následovat eCitiga… Další možnost je, že zdražení plus sleva jsou způsob jak obejít kurvení cen elektromobilů v rámci koncernu, za které dostali od majitelů z reichu vycinkáno, to by byla ještě sympatičtější varianta.
Škodovka pravděpodobně dodá jen ta auta, jinak by to mělo
Škodovka pravděpodobně dodá jen ta auta, jinak by to mělo spadat pod WeShare (nyní v Berlíně), který patří mateřskému Volkswagenu.
ok, tak ne dceřiná, ale sesterská společnost, pořád je
ok, tak ne dceřiná, ale sesterská společnost, pořád je to v rámci koncernu…
Je vidět že jim nejde o to vyrobit třeba 10x více citigo
Je vidět že jim nejde o to vyrobit třeba 10x více citigo iv než maj v plánu. Maj ho jen jako testovací hračku na zákazníky, proto hned zdražili, jak se projevil enormní zájem. Takový zájem jsem za tu cenu předpokládal a již jsem o tom i zde psal. Stále tvrdím, že pokud bude na trhu jednodduchý elektromobil velikosti fábie za cenu 400-450 tis.,tak půjde na dračku! Možná to nebude ani dlouho trvat a bude to příští rok Dácie. Renault takový podobný elektromobil(crossower Renault city K-ZE) vyrábí a prodává v číně v přepočtu za 250tis. a maj v plánu ho prodávat v evropě jako DACII. Proč by potom ta cena nemohla být okolo těch 400tis. Zatím se s tím automobilky patlaj jak s lejnem a nevědí, jak to udělat, aby se neumazali!
No pro ty co chtěli CitygoE v plné výbavě se vlastně
No pro ty co chtěli CitygoE v plné výbavě se vlastně zatím nic nemění. Je to sice o 30000Kč ceníkově výš, ale zatím Škodovka poskytuje „ekologický bonus“ 30000Kč, který je možno odečíst (nebo využít na služby typu rozšířená záruka či pořízení wallboxu domu apod.). Pořád si myslím že je to ještě nejlepší nabídka na trhu za nové auto s takovýmto dojezdem, byť malého do města. Já jsem objednal ještě v těch prvních 500…Ještě nutno dodat že ne za ceníkovou cenu, prodejci jsou ochotni dát slevu, byť tam jsou asi menší možnosti než u spalováku.
Prozradíte, kolik cca ta sleva dělala? 😉
Děkuji
Prozradíte, kolik cca ta sleva dělala? 😉
Děkuji
No orientačně se dá říct že to byla ta nejvyšší
No orientačně se dá říct že to byla ta nejvyšší výbava za cenu základu 🙂
To zdražení mě ani nepřekvapuje. Pamatujete na nového
To zdražení mě ani nepřekvapuje. Pamatujete na nového Leafa začínal na 840tis teď je kolik 950?
Ale co mě štve je proč jen 16′ kola? Na takového prcka. Menší kola větší dojezd a levnější pneu.
Je to záměr všech co se snaží zavádět do výroby
Je to záměr všech co se snaží zavádět do výroby elektromobily. Jinak základ výbava benzin citigo active je o 90tis. menší než citigo iv style! Pak je ta drahota jěště výraznější. Jasný záměr všech !
Ross Tessien křivka prodeje EV ICE aut
Začíná se
Ross Tessien křivka prodeje EV ICE aut
Začíná se nápadně vyplňovat předpověd z roku 2018.
Na odkazu je pěkná a přehledná křivka vývoje prodeje ICE a EV aut v porovnání s poklesem prdukce ropy.
https://seekingalpha.com/article/4225153-evs-oil-ice-impact-2023-beyond
Pokles světové produkce ICE aut začíná na přelomu roku 2019/2020.
Zároven proti tomu stoupá produkce EV aut. Jako S křivka se protnou někde po roce 2025 – kde bude produkce ICE strmě klesata a produkce EV strmě stoupat.
Ten chlap je fakt bedna…
Měl bych k té křivce dvě výhrady. 110 000 milionu aut v
Měl bych k té křivce dvě výhrady. 110 000 milionu aut v roce 2040 mi přijde dost málo ,tedy pokud se něco významného nestane. Pak druhá výhrada je , že existuje zákonitost osvojování výrobku , kdy vždy, když dojde k překročení hranice někde kolem 21-24 % dochází k skokovému nárůstu uživatelů a to až na dvojnásobek během relativně krátké doby , třeba dvou let. To ta křivka neodráží.
110 miliard aut pro 7 miliard lidí na Zemi 🙂
110 miliard aut pro 7 miliard lidí na Zemi 🙂
Oprava 110 mil.
Oprava 110 mil.
Škodovko jako sorry. Podpásovka. Potřebujete prodat jen
Škodovko jako sorry. Podpásovka. Potřebujete prodat jen 500vozů, tak zdražíte?? Mám z toho pocit, že je to levá. Každý výrobce umí udělat auto o 30tis.levnější.
Za 30tis.Kč může majitel s tímhle autem objet celou zeměkouli téměř dvakrát. Si jako berete předplatné na prvních 60tis.km za uvedené příplatkové nesmysly??
Sorry Škodovko, měl jsem kdysi Škodovku rád.
Chovají se logicky a tržně. I tak na to auto budou zřejmě
Chovají se logicky a tržně. I tak na to auto budou zřejmě doplácet.
Včera jsem navštívil několik mých klientů z automotive a
Včera jsem navštívil několik mých klientů z automotive a všichni co jsou závislí na evropském trhu a především koncernu VW mi potvrdili, že vstupují do recese.
Evropská unie přechodem na WLTP a euro6c v roce 2018 doslova zdecimovala nabídku výrobců, a většina se z toho už nevzpamatuje, protože nabízené alternativy se zcela míjí s poptávkou zákazníků.
Příští rok se recese v automotive rozjede naplno. A pocítí to všichni. Tyhle hry na elektromobilitu většinu z vás brzo přejdou.
Až se budete ptát, proč nemáte práci, tak důvody hledejte tady.
Recese by prisla nekdy stejne.
Recese by prisla nekdy stejne.
Ovšem. Jenže nás jako automotive country by mělo sakra
Ovšem. Jenže nás jako automotive country by mělo sakra zajímat, že ta další se projeví především v tomto segmentu.
To je pravda.
To je pravda.
A navíc nabízené alternativy se vůbec nevyrovnávají
A navíc nabízené alternativy se vůbec nevyrovnávají spolehlivostí předchozích modelů. Čím víc je v autě eko kurvítek, tím se auto dřív rozsype.
Jsem zvědavý kolik vozů se dočká nájezdů okolo 300 tis.
Staré auta většinou končili na tom, že to vzdala karoserie, ale motor furt jel.
Recese musí přijít, když vývoj vozů dospěl do bodu, kdy
Recese musí přijít, když vývoj vozů dospěl do bodu, kdy se nabízí odpadkový koš v obložení dveří a škrabka na led jako příplatková výbava.
Včera jsem navštívil několik mých klientů z
Včera jsem navštívil několik mých klientů z automotive…..
Haha tvrdí usvědceny lhář a troll..
Co ty mega ztráty v čezké přenosové síti…?
Ten ti teda leží v žaludku. Kážeš nekrmit a sám
Ten ti teda leží v žaludku. Kážeš nekrmit a sám přikrmuješ 🙂
Že ti za to stojí.
Mám dobré srdce..
Tak jsem mu hodil malou ohlodanou
Mám dobré srdce..
Tak jsem mu hodil malou ohlodanou kostičku…
Jen mě zajímalo jestli bude hrát mrtvého brouka….
Bohužel má v tomhle pravdu, firmy už brzdí, omezují
Bohužel má v tomhle pravdu, firmy už brzdí, omezují výroby a někde propouští…
Nekde se propousti, jinde se stavkuje. Je to takova evoluce,
Nekde se propousti, jinde se stavkuje. Je to takova evoluce, jedouci si po sve sinusovce. Bylo tomu tak, je tomu tak a take bude.
Recese přichází, ale rozhodně ne kvůli přechodu EU na
Recese přichází, ale rozhodně ne kvůli přechodu EU na wltp apod. Co je to zase za polopravdy? Recese se nebude týkat pouze automotive… A bude se týkat celého světa nejen Evropy!
Ty vaše informace jsou jak z Parlamentních novin…
Zákazníci vyčkávají a nechávají si svá stará auta. EV
Zákazníci vyčkávají a nechávají si svá stará auta. EV ještě nejsou pro běžného člověka dobré v poměru cena/výkon a spalováky mohou za pár let zakázat.
Hlavní vliv na recesi v automobilismu nemá elektromobilita,
Hlavní vliv na recesi v automobilismu nemá elektromobilita, ale vysoká nadvýroba automobilů. Hlavně za poslední 4 roky většina automobilek trhala prodeje a některé až o 2 ciferné procentuální navýšení, a to do nekonečna nejde! Zpřísněné normy na to nějaký vliv mají, ale není to zásadní.
Pokud v některých třídách výrobci díky omzením
Pokud v některých třídách výrobci díky omzením zredukovali nabídku o 70% (počet modelů i motorizací), tak se to prostě projevit musí zcela zásadně.
repost (delete)
repost (delete)
Po 250 tis. km baterie do šrotu, nikdy se nevyplatí krom
Po 250 tis. km baterie do šrotu, nikdy se nevyplatí krom Tesly, tak VW designuje motory i baterie, abyste se to báli koupit, krom Tesly 🙂
Leaf to už ukázal, že se nikdy nevyplatí, už jeden majitel platil jak mourovatej tuším 1/4 mega Kč za novou baterii, protože to auto, blbec, používal 🙂
Už JEDEN majitel – no to je řacha. Já blbec v tom taky
Už JEDEN majitel – no to je řacha. Já blbec v tom taky jezdím, no aspoň díky tobě vím, co mě čeká.
to víš, ne každý najede tolik km, to teprv přijde… to
to víš, ne každý najede tolik km, to teprv přijde… to ti nedošlo? 🙂
Ne. Jsem přece blbec.
Ne. Jsem přece blbec.
to se ještě uvidí, kolik jsi s tím najel? 🙂
to se ještě uvidí, kolik jsi s tím najel? 🙂
otázka:
ten JEDEN majiteľ tú sumu zaplatil? alebo je to iba
otázka:
ten JEDEN majiteľ tú sumu zaplatil? alebo je to iba článok z bulváru? cena komplet aku leafa je síce vyššia ako pôvodne stanovená (a realizovaná), ale nestúpla o viac ako 100%.
Platil, protože ten blbec ji chtěl vyměnit moc brzo. Kdyby
Platil, protože ten blbec ji chtěl vyměnit moc brzo. Kdyby počkal až mu ubyde další čárka, mohl to mít zadarmo nebo mnohem mnohem levněji.
Jestli on nepotřeboval ten dojezd…a končit mimo cíl cesty
Jestli on nepotřeboval ten dojezd…a končit mimo cíl cesty mu nevyhovovalo
Za cenu 429 tis kč se o takovém prcku dalo uvažovat.
Za cenu 429 tis kč se o takovém prcku dalo uvažovat. Současná cena je mimo.
Raději bych si za půl mega koupím ojetou kiu, i3 nebo něco podobného.
Jsem zvědavý na ty údaje z DC nabíjení. Pokud to bude jako u testovacích verzí, tak je čip od ČEZ k ničemu. Kdo dobrovolně bude čekat u stojanu hodinu, než se mu to dobije?
Hodina by nevadila u taxíků, ale na to je Citigo příliš
Hodina by nevadila u taxíků, ale na to je Citigo příliš malé. Napadá mne rozvoz pizzy nebo pokud máte dobíječku blízko domu nebo práce.
Jo, to bude super. Hodím to na DC stojan a tím ho na 8 hodin
Jo, to bude super. Hodím to na DC stojan a tím ho na 8 hodin zablokuju, než skončím v práci. Ostatní ať si trhnou nohou.
Kolik DC stojanů má jedno parkovací místo ?
Kolik DC stojanů má jedno parkovací místo ?
Bude-li někde stát 8hodin, nemusí a ani časem nepůjde na
Bude-li někde stát 8hodin, nemusí a ani časem nepůjde na DC.
1. Bude poplatek za čas nad limit.
2. Myslím, že by se po nabití na DC stejně asi mělo odpojit. Tuším, že nové vozy se tak konstrukčně řeší.
3. Existuje tlačítko STOP.
A za 4. neexistuje tlačítko Start, kterym by se to nabite
A za 4. neexistuje tlačítko Start, kterym by se to nabite auto poslalo parkovat jinam.
I na tohle existuje řešení. Dnes se tomu říká odtahovka.
I na tohle existuje řešení. Dnes se tomu říká odtahovka. 🙂
A v budoucnu to bude motivace v podobě ceny za AC a vyšší DC ceny nabíjení.
Si vzpomínám na Teslu, jak sama po parkovišti jezdí za majitelem. Jak velký problém bude pro autonomní vůz přeparkovat??
Tak odtahovku jsem jeste nevyuzil bo si vzdy nechavam rezervu
Tak odtahovku jsem jeste nevyuzil bo si vzdy nechavam rezervu na prejeti jinam 🙂
Tlacitko Start jsem myslel na stojanu, ze dokud je car pripojen, tak by mu slo dat pokyn „preparkuj“ pres komunik.piny.
Dnes tak akorat muzem apelovat na ohleduplnost. Je zajimave, ze u stojanu s fosilnim palivem nikdo neparkuje a to tam nejsou znacky omezujici parkovani. Proste se to bere tak nejak logicky. Nechapu tedy ty bezohledne jedince, co zcela jiste presedlali.
No, to bych tak netvrdil. Pár týpků kterým stálo auto u
No, to bych tak netvrdil. Pár týpků kterým stálo auto u stojanu, zatímco oni popíjeli na benzíně kafíčko už jsem potkal.
1. nechápu proč od stojanů nejsou notifikace o ukončení nabíjení. Email je zdarma a nějak počítám, že každej vlastník elektromobilu bude mít i nějakej telefon s internetem.
2. Zpoplatnění od určité doby cca 1 hodina a to znatelně, aby to lidi motivovalo se motat kolem auta a po nabití ho přeparkovat.
Citigo dobijete dříve než za 8 hodin. Ne každý musí být
Citigo dobijete dříve než za 8 hodin. Ne každý musí být celou dobu v práci. Pokud bude dobíječka blízko, tak odběhnutí si auto přeparkovat nezabere více než kuřácká pauza.