Daimler ani BMW nechtějí vyrábět elektromobily pro Apple

Podle nejnovějších informací se zcela rozpadla tajná jednání mezi americkou společností Apple a evropskými automobilkami BMW a Daimler. Apple u nich chtěl vyrábět svůj elektromobil.

Koncept elektromobilu Magna Steyr Mila EV se představil už na autosalonu Ženeva 2009. Mohlo by se podobné auto stát základem pro budoucí elektromobil Apple?
foto: Magna Steyr

Od doby co se objevily informace, že Apple pracuje na vlastním elektromobilu, se internet plní nejrůznějšími teoriemi. Elon Musk říká, že je jasné, že Apple připravuje elektromobil, protože práci a hlavně najímání stovek lidé nelze utajit.

Ostatně, mnohé z nich Apple přetáhl právě z Tesla Motors. Mezitím se objevily zkazky, že základem pro elektromobil Apple by mohlo být BMW i3, protože podle všeho Apple jednal s BMW o zakázkové výrobě jejich elektromobilu.

Tato jednání se ovšem údajně rozpadla už v průběhu minulého roku (proto asi také tolik rozporuplných informací v této věci). Donedávna prý Apple jednal také s koncernem Daimler. Odtud nedávno prohlášení šéfa Daimleru, že vývoj Apple auta jde velmi dobře.

Podle německého deníku Handelsblatt ale ani tato jednání nikam nevedla. Vše prý ztroskotalo na tom, že Apple chtěl svůj robotický (?) elektromobil silně integrovat do ekosystému iCloud. To se ale evropským automobilkám nelíbilo.

Ty místo toho údajně prosazovaly vysokou ochranu uživatelských informací. Ať je to jak je to, teď prý Apple jedná v Rakousku s Magna Steyr. Jeden z největších světových výrobců automobilových součástek už v minulosti několikrát prezentoval zajímavé koncepty elektromobilů.

V jaké fázi jednání s Rakušany jsou není jasné. Jisté je, že pro Apple na elektromobilu, resp. „projektu Titan“, pracují stovky lidí v tajných vývojových laboratořích v Sunnyvale v Kalifornii a v německém Berlíně. Apple údajně chce uvést elektromobil na trh v roce 2019.

47 Comments on “Daimler ani BMW nechtějí vyrábět elektromobily pro Apple”

  1. :)) vcelku se to dalo
    :)) vcelku se to dalo očekávat hej 🙂 Tak za:
    1) bmw a daimler nechce vyrábět elektromobily protože chce dotočit svoje spalováky
    2) jsou podřízeni německé vládě a lobby a ty rozhodly že jestli elektromobily tak MOŽNÁ a až v roce 2040 😉
    3) Německé automobilky by byli sami proti sobě podporovat konkurenci a ještě k tomu americkou 😉
    4) I kdyby dělali pro epl vydělali by kuloví stejně jako čínani na ajfónech, známe epl na čem dře 😉

    Takže nejlepší by bylo kdyby se srandovní firma na přepálená vozařovátka vydal stejnou cestou jako TESLA = VOD PÍKY :)))))))

    PS: … dokať má ještě z čeho sponzorovat TITAN …
    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2017-apple-titan/

    1. ta dvojka je krapet mimo,
      ta dvojka je krapet mimo, neb od Nemecke vlady dostavali Nemecke automobilky dotace na vyvoj prave EV, a kdys jim dosla trpelivost a chteli dotace utnout, tak se automobilky uracili dat do prodeje alespon nejake EV, ty si dnes muzeme za velke finance poridit od vsech automobilek ktere ty dotace v miliardach brali, takze Nemecka vlada chtela EV a ma je i coby soucast energetickeho planu

    1. No informace že to bez
      No informace že to bez spalovacího motoru nejde je samozřejmě propaganda. Ovšem že jde, ale musí se chtít, a ono se NECHCE 😉
      Každopádně zemák neboli roztátý permafrost kerý do atmosféry spálením uvolní další teplo vyvolá jen ještě větší globální oteplování a tím pádem v ČR i míň vody 😉 CO2 je holt CO2
      Uvědomte si soudruzi, že KAŽDÝ KLASICKÝ SPALOVACÍ MOTÓR je jen STROJ NA TEPLO. Na kola jde jen 33% energie páliva … 😉

      kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/rtu/

          1. o sklenikovej efekt v osobni
            o sklenikovej efekt v osobni automobilove doprave taky nejde, nakladni doprava, letecka doprava, lodni doprava, ty vsechny vcetne prumyslu vyprodukujou tak 98% toho co ovlivnuje sklenokovej egekt a tam nijak osobni EV nepomuzou 😉

            to kde EV pomuzou je dobudoucna zlepseni zdravi nas vsech tim ze nebudeme muset dychat ruzne prachove castice ktere z fosilnich aut litaj

            1. jaak nepomůžou? kdyby se
              jaak nepomůžou? kdyby se vyměnili současný benzin/dizl za cng a k tomu se samozřejmě zlikvidovali elektro tzn převládli CNG který má navíc větší emise CO2 nez benzin/dizl tak to víž že by Global Otepl přidali…. A my potřebujem ubírat a fofrem

              novinky.cz/zahranicni/svet/401347-doba-bezstarostne-spotreby-skoncila-rekl-tajemnik-osn-pri-podpisu-klimaticke-dohody.html

  2. V samotném automobilovém
    V samotném automobilovém průmyslu pracuji lidé ve vývoji, kteří chtějí inovace, ale vedeni těchto firem nechce jít do rizika a případného neúspěchu.
    Třeba Smart byl od prvopočátku projektován pro alternativní pohon
    http://www.hybrid.cz/elektromobil-smart-ed-treti-generace-prvni-dojmy
    Trvalo léta, než se tak stalo a vozidlo bylo tímto pohonem osazeno.
    Továrna Apple
    Ve městě Detroit
    kde se v minulost vyráběly první elektromobily, je spousty nevyužitých továren, zde by mohl Apple vyrábět svůj elektromobil. Američané nemají problém se za prací stěhovat a zvučné jméno firmy by přitáhlo spousty zájemců.
    Pro mě je článek překvapením, protože Apple je synonymem pro inovace a čekal bych, že jako u předchozích produktů překvapí . Tak nějak to zavání obavou z neúspěch nebo nedostatkem financí pro uskutečnění projektu. Přenést případná rizika neúspěchu na druhou stranu ?
    Zajímavá stavba
    Apple Campus 2: April 2016 Progress Update 4K

    Steve Jobs presents the plan for the new Apple Campus (2011) LAST STEVE JOBS FOOTAGE

    Možná souvisí ? Divize BMW i neztrácí jen zákazníky, opustili ji i čtyři klíčoví lidé z vedení

    1. Cituji: ,,Tak nějak to
      Cituji: ,,Tak nějak to zavání obavou z neúspěch nebo nedostatkem financí pro uskutečnění projektu. Přenést případná rizika neúspěchu na druhou stranu ?“.

      Nemyslím si, že chtějí případný neúspěch hodit na automobilku. Podle mne se jen chtějí zaštítit zvučným jménem. Jen si to představte Apple plus Daimler (Mercedes Benz) nebo BMW. Podle mě si chtěli zajistiti určitou exklusivitu touto spolupráci a zároveň se jednoduše podělit o náklady. Nehledal bych v tom nic světoborného. Možná tam může být malá obava ze vstupu do automobilové branže, proto Daimler a spol. Přeci jen dělat telefony a tablety a nejednou auta, to je veliký rozdíl. Jinak ale platí to, co píši výše.

  3. Zde se stále a stále
    Zde se stále a stále ukazuje jak zavedené automobilky prostě nechtějí vyrábět elektromobily. Nedávno šéf Fiatu teď BMW a Daimler. Když to auto budou vyrábět pro Apple tak jim přece může být úplně jedno zda se ten elektromobil prodá, protože věřím, že by s Apple měli dohodu o vyrobených kusech a ty peníze by z toho elektromobilu dostaly.

    1. Tuším, že by si nasadili
      Tuším, že by si nasadili kukačku do vlastního hnízda. Začali by vyrábět něco, co by je mohlo v budoucnu přerůst. BMW EV „docela jde“ a Daimler zas umí robotický řízení určitě líp než aktuálně Apple (a elektro bere od Tesly?). Nemají Applu zapotřebí. V tomhle případě je z jejich pohledu Apple ten kdo něco potřebuje (továrny, know how výroby).

      Aspoň mi to tak přijde :).

      1. know how vyroby je dnes
        know how vyroby je dnes lehce ziskatelne, staci nalakat klicove zamestnance a do 2-3 let mas funkcni fabriku co bude auta stavet skoro sama

        ostatne Tesla tak zacala taky, fabrika je z dob GM a Toyoty a o vyrobu modelu S se stara byvalej sef fabriky Toyoty v Canade, stacili jen penize a ty spravny lidi, a obojiho ma Apple na rozdavani, a co nema to si muze koupit

        EV maji tu vyhodu ze postradaji to co stoji na vyvoji skoro nejvic a je pro to potreba neskutecne dobre odladit vyrobu, motor a prevodovka, jinak je auto jen skorabka s hromadou dratu, takovej trosku slozitejsi telefon

        tady mozna Apple trosku zaspal, ale v dobe krize automobilek mohl nejakou celkem levne poridit, treba Saab, ne kvuli znacce, ale prave pro onu vyrobu a zkusenosti s vyrobou, pritom Saab se prodal za necelou pulmiliardu dolaru, to bude jiste min nez kolik jiz dali do projektu Titan

          1. to tak bejva kdys se ohlasi
            to tak bejva kdys se ohlasi ze se vyda nova lepsi verze, uplne stejne klesaj prodeje i u fosilnich aut, kdys se vyda zminka o nastupce nebo kdys se objevi konkurence

            u i8 to bude i diky tomu ze se proste trh pomalu nasicuje, zakazniku co si chtej koupit GT podobne i8 zas tolik nebude, i tak byli a jsou jeho prodeje nad ocekavanim

Napsat komentář