Španělská energetická společnost Endesa zkouší bezdrátové rychlodobíjení elektromobilů. Jde o klasický princip indukčního dobíjení, které dokáže baterie elektrického auta dobíjet na 80 % kapacity během 15 minut. Bez nutnosti připojovat jej do zásuvky.
Výkon Endesou testované bezdrátové rychlodobíjecí stanice je 30 kW. Podle tiskové zprávy jde o zařízení “zcela bezpečné”. Navíc není třeba auto zaparkovat úplně přesně. A především: je to velmi komfortní řešení pro všechny majitele elektromobilů.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Toyota Avalon Hybrid s bezdrátovým dobíjením
Vědci vyvinuli bezpečnou technologii bezdrátového dobíjení elektromobilů
VIDEO: Nissan Leaf umí automaticky parkovat pro bezdrátové dobíjení
Zařízení lze snadno instalovat prakticky v jakékoliv lokaci, nezávisle na počasí. Je také výrazně odolné proti vandalismu. Endesa si představuje, že jakmile bude vývoj dokončen, bude moct podobné bezdrátové rychlodobíječky instalovat např. na autobusové zastávky a terminály či servisní místa.
Výše zmíněný výzkum je společnou aktivitou energetických společností Enel a Endesa, které se taktéž angažují v celoevropském programu vývoje bezdrátového dobíjení Unplugged.
Možná že by nebylo
Možná že by nebylo špatné udělat o tom reportáž: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=M89LnPeJN8M
Podle tiskové zprávy jde o
Podle tiskové zprávy jde o zařízení “zcela bezpečné
Tak tahle věta mluví sama za sebe 🙂 Zcela dokonalé
Ve spojení se
Ve spojení se superkondenzátory dobrá věc, ale moc nevěřím, že by systém funguval i za jízdy. Pro MHD ideální – na vybraných zastávkách by se bus dobyl. Otázkou je také účinnost.
Myslíte, že o stání bude
Myslíte, že o stání bude takový zájem, že se bude muset dobývat, aby se tam člověk mohl dobít 😉
Cena bude zřejmě z říše
Cena bude zřejmě z říše snů…
Uměl bych si tyto panely
Uměl bych si tyto panely představit na dálnici….mohlo by to sloužit jako trolej,ale v zemi 🙂
V tom případě se vám
V tom případě se vám bude líbit technologie Primove od Bombardieru, která už je nějakou dobu zkoušená hlavně u tramvají: http://www.bombardier.com/en/transportation/products-services/transportation-systems/e-mobility-solution
a mělo by to tak fungovat i u autobusů. Tohle tedy není nic až tak nového.