Vědci z univerzity Britské Kolumbie (UBC) vymysleli bezpečnou a efektivní technologii bezdrátového dobíjení elektromobilů. Nová technologie využívá k nabíjení od sebe vzdálená magnetická zařízení a je v současné době úspěšně testována na čtyřech nabíjecích zařízeních umístěných v areálu veřejné kanadské univerzity.
foto: UBC
„Bezdrátové dobíjení je velmi vhodným technickým řešením pro všechna elektrická zařízení od mobilních telefonů až po elektromobily. Ovšem velkým problémem bezdrátového dobíjení elektromobilů je potřebný vysoký výkon, vysokofrekvenční elektromagnetické pole a jeho případný negativní vliv na zdraví člověka,“ řekl profesor Lofne Whitehead z katedry fyziky na UBC.
VIDEO: Nissan Leaf umí automaticky parkovat pro bezdrátové dobíjení
Japonští vědci rozsvítili žárovku bez drátů skrze pneumatiky
Profesor Whitehead nicméně tvrdí, že jeho tým vyvinul způsob, jak bezdrátově dobíjet elektromobily za využití 100krát nižší frekvence, než je tomu u dnešních bezdrátových nabíjecích systémů.
Nová technologie využívá dvě od sebe vzdálená magnetická zařízení, z nichž to první je umístěno na vozovce parkoviště a je připojeno k elektrické rozvodné síti, zatímco druhé je umístěno na spodní straně elektromobilu. Vlivem otáčení venkovního hlavního magnetu dochází k rotaci magnetu vnitřního a tím i ke generování elektrické energie.
„Běžné využívání elektromobilu obsahuje každodenní povinnost nabíjet baterie nepohodlným používáním elektrických kabelů. Ovšem jediné co musíte udělat při bezdrátovém dobíjení je zaparkovat elektrický vůz na vyhrazeném místě a nabíjení už proběhne zcela automaticky,“ řekl David Woodson, generální ředitel stavebních prací UBC.
Nadějnou budoucnost nové technologie potvrzují i výsledky testů, které prokazují více než 90% účinnost nabíjení. Navíc odborníci z UBC vidí její široké využití nejen v oblasti elektromobilové dopravy, ale také ve zdravotnictví například u pacientů s implantovanými kardiostimulátory.
Kazdy normalny clovek ak ma
Kazdy normalny clovek ak ma garaz, tak radsej usetri a nabije cez kabel, co sa tyka nabijania na parkoviskach pred napr. bytovkami tak bolo by zaujmave spravit studiu, co je praktickejsie, montovat kable na parkovacie miesta a citace kariet, alebo tieto bezdratove nabijacky
Například na Britských
Například na Britských ostrovech už to ví. Pro zloděje je jednoznačně praktičtější kabel a čím hrubší a delší tím lépe !vice mědí! . U nás je taky spousty takových co si nedělají hlavu ani z toho že je to pod proudem . A hned na místě si to ještě stihnou oloupat .Ve zbjerně mu to ochotné vykoupí vždyt to je „Pepe“ známá firma ten tu chodí pořád.Taková je u nás realita a systému to nevadí .Hlavně že se ekonomika točí.
Ze života.
Když někteří chytrolíni vylezou na sloup VVN s rukavicemi a pilkou protože si myslí, že když je odpojovač rozpojený tak tam není proud .Jenže proud přicházel z druhé strany a človíček to zaplatí životem.
Nebo provoz který již léta nejede .Vypadá že jeho rozvodna je bez proudu A vede k ní takový krasný tlustý měděný kabel. Tak si jeden evropský indián řekl. Vždyt to tam leží a nikomu to nechybí tak si večer kousek uříznu.A pokus nevyšel!
Jednoznačně !
Doma kabel (menší ztráty)
Veřejná Dobíjecí stanice bezdrát.
Zůstávám u kabelu. Ono 5%
Zůstávám u kabelu. Ono 5% rozdílu ve ztrátách dává na 20 kWh celou kilowathodinu tepla.
Naopak si myslím, že je to
Naopak si myslím, že je to dobrá cesta, jak nabíjet doma v garáži, v nákupních centrech apod.. Pokud se udělá jednotný systém komunikace, nabíjení, placení apod.. potom je to na dobré cestě..
Ideální by bylo, kdyby ten nabíječ nebyl stacionární, ale dokázal si najít místo na autě, kde se dá nabíjet..
ti lidi jsou uz zdechli i
ti lidi jsou uz zdechli i chytit ten „nepohodlny“ kabel do ruky 😀
Někteří jsou až moc
Někteří jsou až moc aktivní a berou i „nepohodlné“ kabely, které jim nepatří 😀
LOL 😀
ale mate svatou
LOL 😀
ale mate svatou pravdu 😉