Chcete-li zažít pořádnou dávku elektrizujícího adrenalinu, máme pro vás to správné pětiminutové závodní video. Monster Tajima v něm ve svém elektromobilu neohroženě řeže zatážky v závodech stoupání do vrchu Pikes Peak při rychlostech hodně nad 160 km/h.
Mezinárodní závody do vrchu Pikes Peak 2012 skončily. Závodní elektromobil Mitsubishi havaroval, plně elektrické závodní auto Toyota si naopak dojelo pro rekody. A mezi tím vším legendární “Monster” Tajima, dvaašedesátiletý japonský jezdec ve svém vlastním elektroautě.
VIDEO: Toyota chce vítězit v závodech elektromobilů
VIDEO: závodní elektromobil jako pro Batmana
Mitsubishi představilo závodní elektromobil i-MiEV Evolution
Video opatřené futuristickým ozvučením současného závodního elektromobilu je nervydrásajícím pohledem na neohroženou jízdu zkušeného matadora. Doporučujeme shlédnout několikrát, jen pro ten pocit!
Čau, pro koho je tento
Čau, pro koho je tento stařík matador? Buď nemá natrénováno nebo nepochopil elektrický pohon. Stačí, když se autor zaskočí podívat na závody evropského formátu elektromodelů 1/10 v kategorii Stock nebo Open a nebude se stači divit. Pak teprve pochopí, co zde říkám. Jinak nic převratného. Jen někdo s dostatkem prostředků posunul starý pohon o něco dál. Až příjdou motory v kolech, auta tím pádem bez toho hnusného zvuku převodovky, mnohem lehčí s polední generací pohonu vodík/lifepo to bude něco jiného!
Jinak dík za docela zábavný server, pěkná práce.
Co dělá „stařík“, podle
Co dělá „stařík“, podle Tebe, špatně?
Motory v kolech nejsou
Motory v kolech nejsou samospasitelné. První problém je velká hmotnost kola, kladoucí vysoké nároky na uchycení, pérování a tlumení a taky nezanedbatelný gyroskopický efekt jeho rotujících hmot. Druhý problém potom vychází z toho pevného převodu, který u vozidla, které musí podávat špičkový výkon v obrovském rozsahu otáček znamená, že se tam musí prát jak obrovské proudy, tak napětí.