Nový standard výpočtu spotřeby WLTP nahrazující zastaralé NEDC znamená pro řadu evropských automobilek potíže. Audi kvůli němu ukončilo prodej obou svých plug-in hybridů.
foto: Audi
Po ukončení prodeje plug-in hybridního SUV Audi Q7 e-tron zařízla ingoldstadtská automobilka i svůj úplně první plug-in hybrid, model Audi A3 Sportback e-tron. Ten přitom teprve nedávno prošel omlazením.
Během následujících 18 měsíců se na trh chystá nová generace vozu, která přijde i s novými pohonnými jednotkami. V současné době tak ale Audi nemá na trhu žádný plug-in hybrid a dokonce ani elektromobil.
Uvedení prvního elektromobilu Audi e-tron bylo zhruba o měsíc odloženo kvůli problémům se softwarem.
Audi ale není v problémech osamoceno. Podle Automotive News musel Volkswagen kvůli WLTP zastavit prodeje Volkswagen Passat GTE i Volkswagen Golf GTE. BMW už nenabízí některé své plug-in hybridy, stejně jako Porsche (Panamera E-Hybrid) a Mercedes-Benz.
Jádro problému spočívá v příliš malých bateriích těchto plug-in hybridních modelů. To má za následek, že auta mají průměrné emise nad 50 g/km. Jiní výrobci se na novou situaci předem připravili. Například Mitsubishi, když nedávno představilo novou verzi Outlander PHEV s 13,8 kWh baterií a emisemi 46 g/km.
Kvůli homologaci stejně zařízli i i3 Rex v Evropě.
Kvůli homologaci stejně zařízli i i3 Rex v Evropě.
Článek je zavádějící. Audi nemá problém s homologací
Článek je zavádějící. Audi nemá problém s homologací A3 e-tronu, že by nesplnil podmínky homologace. Jednoduše se jim to nevyplatí, vzhledem k nízkému počtu prodejů modelu. Tak ho jednoduše zařízli.
Podle Autocar.co.uk Audi oficiálně říká, že to kvůli
Podle Autocar.co.uk Audi oficiálně říká, že to kvůli prodejům není.
Tady pán od Audi z Vámi odkazovaného článku tvrdí něco
Tady pán od Audi z Vámi odkazovaného článku tvrdí něco jiného:
An Audi spokesperson said: “We will introduce new engine models during changes of generation or product upgrades. Introducing them at this stage in the product lifecycle is not constructive in economic terms.”
Volně bych to přeložil tak, že se jim uprostřed generačního cyklu nevyplatí homologovat stávající pohon, když na obzoru jsou nové generace motorů (které taktéž budou muset projít stejnou homologací)
Ja bych to spis cetl tak, ze se jim nevyplati zavadet novy
Ja bych to spis cetl tak, ze se jim nevyplati zavadet novy pohon ted a proto ho zavedou az s generacni obmenou.
EDIT: „Procedural changes“ v auto.uk clanku muze byt klidne overhead pri prepinani linky kvuli par kouskum.
Taky už prej nedosáhli na nějaký dotace s tím spojený …
Taky už prej nedosáhli na nějaký dotace s tím spojený …
Zdroj?
Zdroj?
https://electrek.co/2018/09/27/german-automakers-stop-selling-b
https://electrek.co/2018/09/27/german-automakers-stop-selling-bmw-porsche-plug-in-hybrids-losing-subsidy/
Dík za odkaz.
U tý A3 e-tronu je to nicméně zatím
Dík za odkaz.
U tý A3 e-tronu je to nicméně zatím spekulace, páč nevíme, zda se v WLTP vejdou pod těch 50g CO2/km a kvůli tomu to zařízli nebo se jim to jen nevyplatí, jak uvádí ten člověk od Audi.
Odpověď nám dá generační obměna motorů, zda tam bude i plugin verze či nikoliv.
To vždyť to píšu (jen jinými slovy).
Prostě to zařízli
To vždyť to píšu (jen jinými slovy).
Prostě to zařízli ne z důvodů technických (neprojití homologací), ale z důvodů ekonomických (moc malé prodeje, aby se jim to vyplatilo dělat teď, když u nastávající generační obměně motorů tu homologaci budou muset dělat znovu)
No příliš malé baterie…..to ale rozhodně nebyl případ
No příliš malé baterie…..to ale rozhodně nebyl případ Q7 E-tron, která měla naopak jednu z největších baterií na trhu (a dvoufázové! nabíjení). Je to (pro někoho) takřka ideální auto – přes týden čistě na baterii a o víkendu to mohlo díky naftovému šestiválci tahat i těžký přívěs (auto, koně, karavan, …apod.)
Je jen otazka času kdy se titulek zkrátí na pouhé : „Audi
Je jen otazka času kdy se titulek zkrátí na pouhé : „Audi v Evropě končí“
A pak jste se probudil s rukou mezi nohama… :-)))
A pak jste se probudil s rukou mezi nohama… :-)))
Ani bych se nedivil, skončí každý, kdo se pořádně
Ani bych se nedivil, skončí každý, kdo se pořádně neopře do EV a zvlášť v prémiovém segmentu se ten čas krátí o dost rychleji (jen letos budou prodeje EV v své cenové relaci tvořit tak 8 % a to rozhodně už není zanedbatelné). Navíc kolik z vlastníků nového Audi nemá vlastní barák či garáž – možná tak jednotky procent – takže tam je volba pak jasná.
Tak Audi se nám přestěhovala do Stuttgartu 🙂
Tak Audi se nám přestěhovala do Stuttgartu 🙂
Šotek, pardon! Opravili jsme. Díky za upozornění.
Šotek, pardon! Opravili jsme. Díky za upozornění.