V březnu 2017 se v Evropě prodalo téměř 29 000 aut do zásuvky. Za první čtvrtletí to celkem dělá 65 000 plug-in hybridů a elektromobilů.
Rozhodně nejprodávanějším elektromobilem v Evropě zůstává Renault Zoe, kterého se v březnu prodalo 3762 kusů, celkem za první čtvrtletí jen těžko dostihnutelných 9220!
Renault Zoe se díky nové 41kWh verzi prodává opravdu dobře, zejména doma ve Francii (5191, 70% podíl na registracích nových elektroaut), ale i na dalších trzích. Meziročně je to pro Zoe 57% nárůst.
Na druhém místě je Nissan Leaf, který zase ženou kupředu velké slevy v přípravě na příchod nové generace. Za březen si připsal 3188, celkově za 2017 už 5911.
Na třetím místě je plug-in hybrid Mitsubishi Outlander PHEV se skóre 3129 a 5375 celkem. Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi si mne ruce a potvrzuje svou jasně vedoucí pozici v oblasti elektromobility co se týká prodejů.
Na čtvrtém místě je v evropských prodejích BMW i3, opět zejména díky nové 33kWh verzi. Za březen přidal elektromobil 1784 prodaných kusů, celkem je na 5065.
Skvěle se vede i elektromobilům Tesla. Tesla Model S si připsal za březen 2060, celkem má 3715; Tesla Model X skóroval 2016 a celkem má 2902. Pro zajímavost, Hyundai Ioniq Electric se za březen prodalo 492 kusů na celkově skromných 1125.
tak na koľko tipujete toho roku predaje
tak na koľko tipujete toho roku predaje BEV/PHEV?
celosvetové predaje sú zatiaľ +36%, to by dávalo cca 1,1 miliona.
Plus uvidime, čo Tesla 3.
Moj typ by bol aj +100% – paci sa mi dvojkovy geometricky rad
Moj typ by bol aj +100% – paci sa mi dvojkovy geometricky rad 🙂
Ale uzkym hrdlom budu vyrobne kapacity, ci skor tazba Litia pre baterky 🙁
Spíše grafit a kobalt.
Spíše grafit a kobalt.
tipovať sa nedá z (S)prostého dôvodu
– taký R ZOE sa mal
tipovať sa nedá z (S)prostého dôvodu
– taký R ZOE sa mal predávať na slovensku … na autosalóne mali ZOE vystavené (požičané u osterajchu), v kufri farebné publikácie, mladík mal v ruke pokrčený výtlačok (z pc?) s špoecifikáciami, mal to z veľkej časti naučené, čo nevedel, mi ukázal, … predajcovia mimo bratislavy mi povedali, že u nich ani náhodou, predvádzacie jazdy nula, dostupnosť konfigurátora nula, termány nula;
– hjunday ionic electric má oneskorenie ako kedysi favorit, predajcovia DÚFAJÚ že objednané dostanú do decembra t.r.;
VW nemajú hornú hranicu ceny;
– kia stojí;
– leaf sa snaží, ale …
– ostatní hrajú mŕtveych chrobákov.
– a s nabíjaním sa hýbe (pracujú aj v so, ne, sviatok!) iba TESLA (dokonca uvažujú nad otvorením „národných“ predajní cz-sk-hu)!
A to si sebral kde o těch národních Tezla prodejnách?
A to si sebral kde o těch národních Tezla prodejnách?
Prodejny budou, jedna z nich v Jičíně.
Prodejny budou, jedna z nich v Jičíně.
A bude se to jmenovat U Rumcajze 😀
A bude se to jmenovat U Rumcajze 😀
Kdepak, U Cipíska.
Kdepak, U Cipíska.
Pravda 😀
Pravda 😀
Kdepak bude to v rámci kampaně ministryně práce Marxové
Kdepak bude to v rámci kampaně ministryně práce Marxové genderově vyrovnaně U Manky. Protože TA TESLA 🙂
pani ministerka si už objednala demonštrantov, ktorým (ako
pani ministerka si už objednala demonštrantov, ktorým (ako hlasu ľudu) vyhovie?
Paní ministrině už je na dlažbě 🙂
Paní ministrině už je na dlažbě 🙂
od pracovníka teslapredajne viedeň. začínajú nestíhať –
od pracovníka teslapredajne viedeň. začínajú nestíhať – bol to servis, neskôr pridali objednávanie (konfiguráciu), nedávno „výdajné miesto“ (po model S,X netreba chodiť do tilburgu) a majú priestorové problémy. keď sa pridá model3, … asi tak.
Díky za upřesnění.
Díky za upřesnění.
to s rumcajzom je dobré, lenže tesla je napriek pokrokovosti
to s rumcajzom je dobré, lenže tesla je napriek pokrokovosti konzervatívna.
Extrapolacia pre Slovensko +540%
2016: 59 predanych
Extrapolacia pre Slovensko +540%
2016: 59 predanych elektromobilov (bez PHEV)
2017 (01-04/2017): 125 elektromobilov (bez PHEV)
2017 (extrapolacia na 01-12/2017): 375 BEV
zdroj ZAPSR: https://www.zapsr.sk/podpora-elektrickych-vozidiel/informacia-o-alokovanych-prostriedkov/#bxe_green_line
Je to jednoduchý jak facka, kdo chce prodávát dá do auta
Je to jednoduchý jak facka, kdo chce prodávát dá do auta velkou baterii, kdo chce brzdit prodeje kašle na to.
Měsíc jezdím s Ioniqem a 220-230 km je pro něj vcelku v
Měsíc jezdím s Ioniqem a 220-230 km je pro něj vcelku v pohodě. Pro Nissan i Bmw těžko dosažitelných. Hyundai i s menší baterií umí divy. Ale zároveň to hyundai netlačí do velkých prodejů. Dlouhé termíny dodání apod. Asi to dělá pouze z nutnosti. Ale povedlo se jim to.
U nás je k dodání prý až koncem roku. Kdyby opravdu
U nás je k dodání prý až koncem roku. Kdyby opravdu chtěli prodat spousty elektroaut tak stačí dát do Ioniqu 60 kWh baterku ;D Ale to se jim evidentně zatím nechce, budou přidávat pěkně pomaloučku jako Nissan.
Já myslím, že problém není dojezd ale velká baterie.
Oni
Já myslím, že problém není dojezd ale velká baterie.
Oni nemají a nestíhají vyrábět baterie do stávajících (malých) počtů kusu aut, kdyby zvětšily baterii v autě tak těch aut vyrobí polovinu. Takže ještě míň než by jsme si a možná i oni přáli.
Takže kdo bude mít dost baterií bude mít i dost aut.
A to snad kromě Tesly zatím nikdo nemá a asi dlouho mít nebude.
Uzkym hrdlom sa skor stava nedostatok materialu – najtazsie
Uzkym hrdlom sa skor stava nedostatok materialu – najtazsie zvysite tazbu Litia potrebneho na baterky.
Jednoduchsie sa uz potom da zvysit samotna kapacity vyrobnych liniek 😉
Uz aj HP ma totiz problemy s dodavkami obycajnych notebookov a odovodnuje to chybajucim materialom. Tie ich baterie su tiez LiOn
Ne, ne.
Hlavní problém je teď v nedostatku kobaltu.
Ale je
Ne, ne.
Hlavní problém je teď v nedostatku kobaltu.
Ale je pravda, že i litium by při navyšování výroby dost rychle docházelo, automobilová elektrorevoluce se prostě konat až tak brzo nebude.
Minimálně 10-20 let se budou muset těžaři těchto kovů dorovnávat na masovou úroveň hledačů nafty z doby před skoro sto lety.
No zdaleka ne kazdy vyrobce pouziva do svych baterek kobalt
No zdaleka ne kazdy vyrobce pouziva do svych baterek kobalt ne? Zatimco lithim je ve vsech modernich akumulatorech…
Všechny aktuálně používané chemie katody článků pro
Všechny aktuálně používané chemie katody článků pro EV (kromě celkem okrajového LiFePO4) používají kobalt.
Objednat sa Ioniq da uz teraz 🙂 Ale cakacia doba je 6-7
Objednat sa Ioniq da uz teraz 🙂 Ale cakacia doba je 6-7 mesiacov (objednal som pred 2 tyzdnami) 🙁
Vyroba je len v Juznej Korei, a len preparava lodou + potom z pristvu trva 2 mesiace (zapocitane v tych 6-7)
Jednoduchý, protože hloupý spotřebitel sleduje jen
Jednoduchý, protože hloupý spotřebitel sleduje jen parametr „dojezd“.
Stačilo by narvat na nějaký pick-up 1500 kg akumulátor a hurá, máme dojezd přes 1000 km.
Ale když ho chytrej anonym poučí, že mu malá baterka
Ale když ho chytrej anonym poučí, že mu malá baterka bohatě stačí tak v tu ránu stoupnou skokově prodeje :))) Tak kdy začneš s tou svou osvětou? Prodejci aut se o tebe začnou přetahovat :))