Německý ministr financí Sigmar Gabriel prohlásil, že Německo podpoří rozvoj elektromobility v zemí částkou 2 mld. eur. Počítá i s dotací pro nákup elektromobilů.
foto: Daimler
Německo si už před lety, podobně jako Spojené státy, dalo za cíl mít do roku 2020 (v USA do 2015) na silnicích milion aut na elektřinu. Splnit cíle se nepodařilo v ani jedné z těchto zemí. V Německu jezdí dnes kolem 50 000 elektromobilů.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Německo už nepočítá s milionem elektromobilů do roku 2020
Německo už nepočítá s milionem elektromobilů do roku 2020
Německo v roce 2012: jen zlomek aut jsou hybridy či elektromobily
Amerika je na tom ale výrazně lépe než Německo, mimo jiné i díky federální dotaci $7500 na nákup elektromobilu a dalším státním dotacím. Německo chce jít nyní stejnou cestou a nákup elektromobilů koncovými zákazníky podpořit dotací.
Zatím ale není jasné kolik to bude. Je nicméně jasné, že Německo si to může dovolit. Rozpočet našich západních sousedů v minulém roce skončil přebytkem asi 10 mld. eur.
Kromě této podpory se chce Gabriel s pomocí zmíněných penež zasadit o zlepšení infrastruktury a přinutit, aby vláda sama nakupovala elektrická auta. Zdaleka největším evropským premiantem co do úspěchu podpory prodeje elektromobilů je Norsko následované Nizozemskem, Švýcarskem a Francií.
podporuju iba BEV alebo
podporuju iba BEV alebo vsetko ako automobil, co pohana elektromotor ? je presne stanovene co musi byt primarny a nesmie byt sekundarny zdroj ? je stanovene aka minimalna kapacita ma byt v presne specifikovanom type chemickej baterie ktora musi byt dobijatelna ?
pripomina mi to jednu staru situaciu:
spolocnost stanovi, ze bez povolenia podpisom, su dovolene len nakupy, do 100 eur. Ale akosi neuvedie, v akom casovom ramci ani co v pripade ze tu vec zakupim po suciastkach 🙂
mali aspon stanovit, ze akekolvek vozidlo, ktoreho primarny pohon je ulozeny vo vodiku alebo dobijatelnej chemickej baterii ktorej cyklus je aspon 1500 a dojazd bez „tankovania“ nad 210 km podla normy XY.
je dopravnym vozidlom v premavke aj motocykel alebo bicykel ?
moze to byt len „automobil“ do 3,5t ktory ma len 4 kolesa ?
a este jedna vec, podporuju
a este jedna vec, podporuju len lokalnych velkovyrobcov alebo aj samoprerabatelov ? pokial nepodporuju prestavby, preco ? atd ..
Automobilizmus ma minimalny dopad na znecistenie, a maju prijmy zo spotreby, aky ciel rovnaký ludia sleduju ?
Možná je to kouzlo
Možná je to kouzlo nechtěného, ale shodou okolností jsou na doprovodném obrázku pouze elektromobily firmy Daimler, tedy Mercedes B a čumák Smartu ED. Takže by to spíše ukazovalo na podporu místních výrobců, ovšem ta je v EU zakázaná. Dalším kouzlem nechtěného by mohlo být, že zlobivý dízlgejt Folksvágn tam auta nemá :-).
Automobilizmus ma minimalny dopad na znecistenie? Uznává se všeobecně kolem 25% v rámci vnitrozemí kontinentu, jenže v městských aglomeracích s centrálním vytápěním to bývá až 100%, protože nic jiného tam binec ve vzduch (vyjma kuřáků a kuchyní) nedělá.
Priklad:
kupim si lacny
Priklad:
kupim si lacny „Elektromobil“ vo vyske dotacie lebo bateria bude olovena a len par kuskov alebo to bude vysokokapacitny kondenzator, nasledne bude sucastou dodavky „bezplatny“ range extender na naftu, nabijajuci kondenzator.
Problémem hybrid.cz je, že
Problémem hybrid.cz je, že neodkazuje na původní zdroje. Tady to byl Die Zeit: http://www.zeit.de/mobilitaet/2016-01/elektromobilitaet-sigmar-gabriel-milliarden
Ale neradujte se, nic moc víc tam není. Všechno je to zatím ideový záměr. Ale dá se čekat, že tam bude nějaká podmínka ve smyslu 50km čistě elektrický dojezd nebo tak něco.
Nevím, jestli je
Nevím, jestli je zakázaná, ale třeba Francie ji praktikuje velmi dobře. Podporuje finančně pouze ve Francii vyrobené elektromobily.
preco dotacie?
preco proste
preco dotacie?
preco proste len neodpustit DPH?
stat by nic nedotoval, len by neokradol cloveka. to by bola podla mna fer pomoc pre rozvoj elektromobilizmu.
nekde jsem cetl, ze to EU
nekde jsem cetl, ze to EU neumoznuje a tak se to obchazi prave dotacemi.
to sa mi nezda. u nas mame
to sa mi nezda. u nas mame teraz nizsiu DPH len na niektore potraviny. kazdy stat ma DPH roznu a na rozne produkty. na elektromobily by taktiez mohla byt ina ako na spalovaky.
kolega vyssie pise, ze pri drahych elektromobiloch by bolo odpustenie DPH vlastne vyssia dotacia. tak staci odpudstit DPH len do urcitej sumy. ono by to bolo aj tak len docasne a len na prvych X aut. potom by to tak ci tak zrusili.
dozdilne DPH je nesmysl a
dozdilne DPH je nesmysl a jen loby za nejakym ucelem, zbytecne to pridelava praci jak tem co obchoduji, tak tem co nasledne pocitaji a kontroluji (takze vznika prostor pro spekulace a podvody s tou nizsi sazbou), sazba DPH by mela bejt na vse stejna a bez vyjimek, neco mezi tim co mame dnes a rekneme tak 16 nebo 17%
Takže potenciální kupec
Takže potenciální kupec bez dpháčka bude schánět někoho kdo platí DPH.
Proc dotace – odpusteni DPH
Proc dotace – odpusteni DPH by nejpise znamenalo vetsi dotaci nez fixne stanoveny prispevek.
Fixne dany prispevek je transparentnejsi nez danova vyjimka v DPH.
Fixnim prispevek je vice „prosocialni“ a tak stejny v absolutni vysi pro vsechny, odpusteni DPH by napriklad ne top verzi tesly byla treba za pul milionu….
to je nake divne… Ja
to je nake divne… Ja myslel ze ve Svycarsku neni (financni) podpora elektromobility
Zase jsou tam jine platy a
Zase jsou tam jine platy a emise a to nejen vuci nam.
Ve Švýcarsku je situace
Ve Švýcarsku je situace složitější, každý kanton tam má vlastní pravidla. V celém švýcarsku platí alespoň malé daňové zvýhodnění. Důležité je, jak zmiňuje diskutující níže, že celkově jsou prodeje ve Švýcarsku velmi zajímavé, minulý rok tam bylo každé 50. auto do zásuvky (připravujeme podrobnosti).