Chevrolet Bolt: prodáno prvních 579 kusů za rok 2016

Jan Horčík - 05 Leden 2017

Elektromobil Chevrolet Bolt už je k dispozici na americkém trhu, resp. ve vybraných státech. Začal se prodávat ve druhé části prosince a za tu dobu se ho prodalo 579 kusů.auto elektromobil CHevrolet Bolt

Chevrolet Bolt - katastrofální aerodynamika, ale má ho už i Steve Wozniak
foto: GM

Původně chtěla automobilka GM dodávat první kusy elektromobilů Chevrolet Bolt už během října 2016. Kvůli zpoždění se tak ale stalo teprve v polovině prosince 2016. Pro srovnání, za prosinec 2016 prodalo GM celkem 3691 plug-in hybridů Chevrolet Volt (24 739 za celý rok).

GM zatím prodává Bolt pouze v Kalifornii a Oregonu. Do všech států USA se prodej rozšíří teprve v letošním roce. Teprve letos se tedy nejspíš dočkáme opravdu zajímavých čísel. Zároveň se Bolt dostane do Evropy jako Opel Ampera-e.

Za rok 2017 chce GM prodat asi 30 000 elektromobilů Chevrolet Bolt, vyrobit jich prý ale dokáže až 90 000.

EV-Sales
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já jsem zase zvědavej kolik objednávek už bylo uděláno v Norsku, když už můžou objednávat Amperu-e ....aby nám to ty kluci skandinávský všechno nevykoupili :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen ať vykupují kluci šikovní. Aby je co nejdřív poslali na ojetinový trh. Za cenu očesanou o jejich výhody (čti dotace). Trh elektromobilů se jednou musí, co se propadu ceny oproti novému kusu týče, dostat na dnešní stav trhu rakovinových ojetin. Raději aby vyrobili 90000, těch 30000 mi připadá málo když už mají dvacetileté zkušenosti s výrobou elektromobilů. Za tu dobu by měli mít výrobní linky na milióny kusů ročně.

Obrázek uživatele ozana

Přesně tak, taky bych si pak jednu ojetinu vzal.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 54 tisíc km. G-E STROMOS

off

Tak prej FF91 posbíralo 64 124 rezervací za 36 hodin.
Rezervace jsou zdarma, ale prvních 300 premium slotů bylo za 5000 $
Aby to nebylo letadlo? Ponzi musí v hrobě rotovat :D

Cena bude odhadem startovat tak od 180 000 $.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

off

Spekulace nad konečnou cenou TM3
https://www.youtube.com/watch?v=mKCVuYiSmzg&feature=share
Elon říkal, že cena bude v průměru nějak kolem 42 000 $.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Jezis sem si rikal co to nebude, kdyz to sem davas a jedine co borec zvladl bylo vzit options u Ska, vynasobit je 0.75x a jde se spekulovat. Omg jak objevne!
Coz takhle se vice zamyslet nad tim jak musi 3ka vypadat aby Tesla zvladala dodavky v takovem objemu za tak kratky cas? Pokud si nejaky idiot mysli ze si budem konfigurovat 3ku stejne jak dneksa Sko nebo Xko tak mu to asi moc nemysli. Tesla musi 3ky chrlit, rozhodne nebude prostor pro nejake srani se s options u kazdeho zakaznika. Tipuju ze zpocaku bude mit 3ka jen 2 velikosti baterie + 1 SW limitovana. Defakto tesla bude vyrabet 2 verze M3 a sice zaklad + vylepsena verze a o zbytek rozdilu se postara SW zamykani featur.
Ale s pointou videa souhlasim. Rozhodne je treba si uvedomit ze za 35k$ clovek dostane uplne minimum ktere nemuze konkurovat Sku za 80k$. Ja pocitam ze za 3ku vysolim minimalne 50k€ a pokud bude nejvetsi velikost baterie jen u plne palby, tak jdu do plne palby, ale to uz je uplne jine auto nez u M3 za 35k$. Ja jen doufam ze i za tech 35k$to bude auto uplne jine ligy nez co si za tyhle penize kupite dnes, na tom stoji a pada cely smysl 3ky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlasim s tim, pokud to chteji masove rozjet, ze se nesmi sr.t s modularitou cehokoliv. Vybava, interier, barva, .... Moc na vyber toho nebude.

Dovolim si i zaspekulovat, ze ve finale budou vyrabet jednu baterii pro vsechny sva auta. Max dve (mysleno stejny rozmer packu, jen ruzne napechovany clankama) a budou to jen softwarove upravovat. Ono kdyz jim pleti jedna linka a bude z ni padat jeden pack pro veskera auta, tak cenove to pro ne podle mne bude nejekonomictejsi. Kdyz si vyrabi vse sami.

Ja bych rekl, ze zrovna sw omezena baterka je neco, co u T3 nebude - jednak se pri vetsim poctu aut vyplati prepnout linku ("mrtva" kapacita by s vetsim poctem kusu lezla vic do penez) a dvak se da ocekavat, ze ochota priplatit si pozdeji bude jeste mensi nez u S (vic zakazniku s omezenym rozpoctem) - uz takhle jsem videl clanek, kde si nekdo z Tesly stezoval, ze o odblokovani extra kapacity neni zajem).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja by som zas povedal, ze bude. Vlastne neexistuje EV, ktory by nemal sw obmedzenu bateriu. Preco to tak je, najdite si na google. Tolko k poznamke pre tro(t)la.

Pokud se bavime o sw omezeni, ktere muzu zaplacenim odblokovat, ne o realne vs vyuzitelne kapacite, tak si vybavuju jen Teslu (resp. Mercedes ma tlacitko na nouzove zpristupneni rozdilu realna-vyuzitelna, ale ma to jista omezeni). Ale rad si rozsirim obzory...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

půjde o to co nejrychleji nabít na xx procent (víc než 80) viz. článek o US přerozdělování. Což lze vyřešit jedině softvérově nevyužitelnou kapacitou aku.

sak i soucasne baterie v Teslach jsou stejne, a jen v nich jen urcity pocet modulu po 5.3kWh podle toho jakou si zaplatis, si jako myslis ze vyrabej jine moduly pro S a jine pro X?

Taky jsem na ně zvědavý. Spekulace - jestli bude max baterie 60kW za 50k$, tak jak chce konkurovat Boltovi?
Ty čísla jsou čirá spekulace, ale bojím se, že se Elon neudrží a 3ku zase zkomplikuje jako model X, aby dosáhl "Wow effectu". Což cenu vyšroubuje, dodávky zdrží...

Ne, boltu bude konkurovat tesla za 35k$, ktera dojede +- to co ten bolt, plus gazilion vyhod co ma tesla jako takova.

toť otázka. Za 35k$ v T3 pravděpodobně nebude baterie tak velká jako v menším Boltu, takže ten dojezd by měl být logicky adekvátně menší. Gazilion výhod asi mít bude, ale aby to zase nepřehnali jako posledně. T3 bude větší, ale zase s horším přístupem do kufru.
Ale o reálné T3 zatím víme prd, tak se rád nechám překvapit :)

Ano baterie bude menší, ovšem stejne tak i koeficient odporu vzuchu. Takže dojezd na delší vzálenosti po dálnici bude myslím velice podobný neli lepší.

k textu pod obrázkem - aerodynamika je 0,32 a to je běžný koeficient pro běžná auta, rozhodně na tom nevidím nic katastrofálního.
Pro info podobnou aerodynamiku mělo třeba Ferrari California (rv2006), Porsche 997 (1992), Škodovka na tom není o moc líp. Cx 0,32 pro takové auto není žádná hitparáda, ale určitě se nejedná o katastrofu - normální auto, normální aerodynamika. EV by mělo být normální auto bez potřeb speciální aerodynamiky, pneumatik atp. Věřím, že prodávat se bude dost dobře.

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi nas bude viacej co suhlasia...

...moje řeč, byl jste rychlejší... :)

Ioniq má dobrý dojezd teké díky dobré aerodynamice, tudíž u EV je normální dobrá aerodynamika.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hnůjdaj si to po.ral svým ekonomistickým jednáním se svými odběrateli. Rozumný zákazník který si váží své práce a času, který nechce strávit v soudní síní, se Ioniqu obloukem vyhne.

Ač chápu dealery, tak my jsme "jen" zákazníci. Nezajímají nás vaše spory...

Když někdo nabídne relevantní nabídku jako Ioniq, budeme se jí zabývat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

EV mají obecně lepší aerodynamický odpor, protože mají rovný podvozek (žádný výfuk atd..) Není to úplně tak, že by se to snažili lépe optimalizovat kvůli dojezdu, prostě to lépe vychází přirozeně.

EV nepotrebuje chladic motoru a proto ma lepsi cw. Proudeni vzduchu skrz chladic a jeste k tomu na takovem miste je hodne spatne pro dobry cw. Akorat zustava maly pruduch pro klima.

Taková Kia Soul EV se zbavila vejfuku i chladiče a stejně má hrozivý odpor vzduchu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

U toho tvaru asi ani vyfuk a chladic nic nezhorsi.

-

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Jasně, ale ne každý chce sedan/hatchback, který bude mít asi vždycky lepší aerodynamiku než MPV.

SUVčkovej krossover TMX ma údajně stejný koeficient jako sedan TMS, čili 0,24. Problém bude asi jinde. Stejnou hodnotu má i Prius 2017, zatímco MPV Prius + má velmi slušných 0,28.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

uz aby to tu bolo. potom pojdem do nissanu a hyundaiu predviest, co znamena slovo elektromobil. Aj do BMW.
Baterka 2x vacsia je konecne rodinne auto. Po Tesle jasna dvojka.
Medzi malymi autami je jednotka Zoe R400....palec hore.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zoe R400 v CR: Dovozce do CR se k tomu autu stavi jak lacnej k sr... ;o) Mam v emailu info od tiskoveho, ze R400 do CR pujde. Od te doby ticho po pesine. ;o)
Asi cekaji na uvolneni tech dotaci nejen pro mesta a kraje. ;o)

Obrázek uživatele Jan Horčík

I my to máme potvrzené.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Neverím že ich dokážu vyrobiť 90000, jedine ak bez batérie :-).

ja neverim, ze jich tolik prodaji, jedine ak se slusnou dotaci ;)

Obrázek uživatele ozana

Za tři roky levou zadní :)

---

Jezdím na proud, najeto prvních 54 tisíc km. G-E STROMOS

Nedokážou to protože nechtěj :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

+1000

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC Group