Chevrolet Bolt EV si převzali první zákazníci – ve Fremontu!

Značka Chevrolet dodala prvním zákazníkům elektromobily Chevrolet Bolt EV. A asi ne úplně náhodou se tak stalo ve Fremontu, kde má svou továrnu i konkurenční Tesla.

Že si GM/Chevrolet vybral k předání prvních tří kusů elektromobilu Chevrolet Bolt EV právě Fremont podle nás rozhodně není náhoda…
foto: Chevrolet

Když se koncept Chevrolet Bolt EV objevil před dvěma lety na autosalonu v Detroitu, brali jsme to pořád ještě takové půl na půl. Může být, ale nemusí. Projevila se zde ale síla General Motors, jedné z největších automobilek světa. A ukázalo se, že když se chce, tak to jde.

GM slibovali elektromobil s dojezdem přes 300 km za cenu pod $30 000 (s dotacemi). A to se, kupodivu, také povedlo. Chevrolet Bolt EV ujede po dálnici až 305 km a cena začíná na $37 495. Předání prvních tří kusů v dealerství Chevroletu ve Fremontu je jasný vzkaz pro Teslu a její připravovaný Tesla Model 3.

Zatím je Chevy Bolt EV dostupný jen v Kalifornii a Oregonu. V celých bude auto dostupné během poloviny příštího roku. Už začátkem příštího roku se ale objeví v Kanadě, jmenovitě provinciích Ontario, Québec a Britská Kolumbie.

Není bez zajímavosti, že první tři majitelé Boltu jsou už zkušenými elektromobilisty. William “Bill” Mattos, penzionovaný policista z Fremontu, přidává Bolt EV k vozům Chevrolet Spark EV a druhé generaci plug-in hybridu Chevrolet Volt.

Bobby Edmonds, softwarový vývojář, nahradí Boltem elektromobil BMW i3. Steve Henry s ním zase nahradí Toyotu Prius.

InsideEVs

23 Comments on “Chevrolet Bolt EV si převzali první zákazníci – ve Fremontu!”

  1. Zkušenost z testovací
    Zkušenost z testovací jízdy z Fremontu

    „Few observations;
    – it was the premium rim so pretty jazzed up. Leather seats felt great. Lots of leg room. I tried all 4 seats. I am 5 11 and had the driver seat adjusted quite far back. I could still for in the back seat with a couple of inches to spare.
    – trunk is fairly big. Little smaller than the leaf but with seats folded down you can carry a lot. My bike would fit.
    – drive was great. I was expecting it to be a little more peppy given the 200 horses. But I didn’t get lurch I get with the leaf.
    – Lots of features on the console. I was told even my Google maps could be projected over from my phone to the main console which is pretty decent sized. I didn’t try that though.
    – about breaking, the regenerative breaking felt a little soft when I had to do a quick stop. Couldn’t figure out if there was an option to turn that off for harder stops.
    Overall impressed. Since they don’t have in-stock they couldn’t quote me a price yet. Definitely on my list of finalists for my next car. My leaf lease expires in late February.“

    1. Tak to musel abap
      Tak to musel abap zdevalvovat 🙂 Pred par lety se rikalo, ze 100 hrubeho (coz je cca prumer toho policejniho dustojnika v US – $50.000/rok) neni problem, protoze to nikdo delat nechce…

      Ale je fakt, ze americanovi zbyde o neco vic, co rikal kolega, tak stat tam z hrube mzdy sezere (po ruznych danovych ulevach a odpoctech) cca 15 procent.

      1. v US desne zalezi kde clovek
        v US desne zalezi kde clovek zije, v Kalifornii je draho a treba na Floride je naopak docela levno, treba s $50k rocne bys treba v SF v centru bydlet skoro nemohl, studio tam vyjde v prumeru na $3000+, a pokud chces treba neco jako 2+1 a vetsi tak se pod $4000 mesicne nedostanes jen za najem 🙂 o koupi vlastniho ani nemluve, jeste 20mil za SF a „na“ feery najem porad za vcelku normalni 2+1 okolo $3500

        1. Proto je tam to slovo prumer
          Proto je tam to slovo prumer – nicmene tipnu si, ze dustojnik ve Freemontu na konci kariery bude spis na tom hornim konci – viz treba tady, z jine stranky vypadlo skoro stejne cislo, takze predpokladam, ze je verohodne.
          Jojo, SF je silene, ex-kolega jezdi skoro hodinu (jedna cesta) ze San Jose, tam uz je to za rozumnejsi ceny.

      2. teoreticky ak lepsi hruby
        teoreticky ak lepsi hruby rocny prijem na CR/SR je 24 000 EUR co je dajme tomu 18 000 EUR cisty prijem lebo dane co je po odpocte beznych nakladov a hypo dajme tomu rocny prijem 8 000 EUR, v ramci rezerv a nepredvidatelnych nakladov dajme tomu 3 000 EUR, je to malo na vydaj 35 000 a oprimalne pre vydaj 15 000 EUR a menej ako odpis pre spotrebny wagen na obdobie od 5 do 7 rokov.

        viac sa rocne sice usetrit da, ale na ukor inej nudze, kedze na stat socialne istoty sa spoliehat neda.

        jedine ze by bola priemerna dlzka zivota u cloveka na miesto 60, 120 rokov. Ano teraz je to 60r. Kedze nemam srdce zapocitavat cast zivota ked uz clovek prichadza o rozum, telo, a pracovat po 60r. znamena len ze naco som potom zil ? ked do smrti iba pracujem.

      1. hej ? a kde ? ako samostatny
        hej ? a kde ? ako samostatny zivnostnik so zodpovednostou co si najde ludi a povedie si to sam mozno, ako narazovka na 1.mesiac v roku. mam prehlad tak sa cudujem, som aj na linked in, ale taku ponuku ziaden kolega a ani ja sme nikto nikdy nedostali.

        akonahle chces viac ako 2000 v hrubom aj to jedine v hlavnom meste, vsetci hned spozorneju, ze .. what ? osobna skusenost.

    2. v jedné rozhlasové
      v jedné rozhlasové reportáži na ČRo jsem slyšel jak byla reportérka v Mexiku, kde je obrovská chudoba, kterou svět neřeší a Mexičané kolikrát nemají jinou možnost, jak zkoušet se ilegálně dostat do USA, obchodovat s drogami atd. a mj. státní úředníci tam prý mají neuvěřitelně nízké platy, které dosahují pouhých cca 2000 USD/měs…..
      Je to prostě o úhlu pohledu.

  2. Nádhera.
    Jen se bojím

    Nádhera.

    Jen se bojím toho, že jich vyrobí jen pár aby se neřeklo. No ale za to můžou ty normy na spotřebu. Normální člověk by řekl – flotila má mít průměr emisí 120g CO2/km, takže vezmem všechna prodaná auta, sečtem jejich emise, vydělíme počtem a máme průměr.

    Ovšem jejich normy – vezmeme všechny typy, sečtem spotřebu, vydělíme počtem typů – to je zvrhlost

    1. podle prodanych kusu se to
      podle prodanych kusu se to vpodstate neda pocitat z mnoha ohledu, reexporty, nakup na salony a podobne, tam v pripade USA muzou litak klidne stovky tisic prodanych aut rocne kterych by se nikdo nikdy nedopocital, a kam by je pak meli zapocitat? s takovym postupem by se zacalo i relativne rychle „podvadet“, protoze ony ty cachry s cislama jsou vpodstate legalni

      vpodstate legalni cesta je i vyrabeni na ucetni sklad, kdy dana auta vyrobis jen ucetne, ale v realu zadny auta vubec nevzniknou, a kdys vzniknou tak putuji za hranice, tady se dosebe misej dva svety, globalni obchod a lokalni statistika ze ktere se ti pocitaji sankce nebo dotace

      museli by si to vyresit tedy treba jako to hodlaj udelat v Cine, zavest presna procenta kolik ceho musi dodat lidem, a kontroluje se to ne podle udaju od vyrobce, ale podle udaju registraci koncovych majitelu, coz by v USA znamenalo prekopat celej system jak to maj dnes, mimochodem v USA se vyraby extremne na sklad, lidi jsou tam zvykli auta kupovat jinak nez treba my v EU, oni tak jako my konfiguruji auta jen asi z 10%, ten zbytek proste jde do autosalonu kde maj na place treba 200 aut a proste si jedno z nich vyberou, zaplatej a jeste ten den odjizdej

    2. Zvrhlost to do jiste miry
      Zvrhlost to do jiste miry je. Jenze jak je donutit, aby na trh kazdy vyrobce dal alespon nejake EV.
      Proto maji dotace a maji je jen na prvnich x prodanych kusu. Na to slysi kupujici i vyrobce.
      Kdyz si koupite EV, tak pak uz si nekoupite vetsinou nic dalsiho. Nac taky ze? A zakaznik jde k druhemu vyrobci, ktery si bude chtit urvat rovnez neco z kolace na trhu.
      Pokud vim, dotace je v Kalifornii omezena na 200tis.kusu aut, proto take zacal Bolt prodavat prave tam v Kalifornii.

      Kdyz si vzpomenu, ze nafta stala 2Kcs/litr a doma se s ni i topilo. Dnes stoji 30Kč/litr. Az bude stat 90Kč/litr a do mesta Vas s tim nepusti, tak si radi koupime EV.

Napsat komentář