Do Evropy se možná vrátí plug-in hybrid Opel Ampera. A nejen to. Elektromobil Chevrolet Bolt se v Evropě bude prodávat jako Opel Ampera-e.
foto: Opel
Když jsme před rokem spekulovali, že Chevrolet Bolt se v Evropě bude prodávat jako Opel, ještě jsme ani neznali podobu výrobní verze přelomového elektromobilu.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Takhle vypadá výrobní verze elektromobilu Chevrolet Bolt!
Chevrolet Sonic – elektromobil s dojezdem 320 km přijde v roce 2016
Dnes už ji známe a hrnou se další nové informace. Nejnovější je ta, že Opel představí evropského bratránka Chevroletu Bolt na autosalonu v Paříži 2016 (1.-16. října 2016). Jmenovat se bude Opel Ampera-e.
HLAVNÍ KONKURENCE: Tesla Model 3
Parametry budou stejné jako u původního Boltu: výkon 203 koní, max. dojezd 320 km, zrychlení 0-100 km/h během sedmi sekund. Otázkou je jaký standard rychlodobíjení Opel zvolí. Hádáme evroský CCS. Německý Autobild.de odhaduje počáteční cenu na 33 000 euro.
Uz se tesim az se to vse
Uz se tesim az se to vse poradne rozjede a budu si moct jeden takovej kousek poridit v autobazaru a dojedu s 1 nabitim dal nez jen domu…
na to se taky těším, rád
na to se taky těším, rád bych kdyby se to uskutečnilo co nejdríve a mohl jsem elektromobilem jezdít kamkoliv 🙂 bylo by fajn, kdyby místo benzínek byly elektrinky 🙂 hned si takové auto pořídím, ale určitě z autobazaru, jelikož nové bude asi dost drahé…
Sledujem uz dlho hybrid.cz a
Sledujem uz dlho hybrid.cz a som velkym fanusikom ev, ale jedna vec mi stale vrta hlavou, bavime sa tu dookola o cene elektrickej energie, ktora nie je zdanena tak ako pohonne hmoty… dajme cisto teoreticky, (velmi optimisticky) pride rok 2020 a ev bude mat vdaka tesle, boltu a inych cca 30% podiel na cestach, vlada si uzmysli nejaky krok k zdaneniu elektrickej energie (pausalne?) a potom o kolko je vyhodnejsi ev oproti spalovaku?
pre prepocet je potom asi objektivne porovnavat ceny pohonnych hmot bez dani oproti cenam elektrickej energie (do buducnosti)
Objektivní porovnání,
Objektivní porovnání, které uvádíte, tj. porovnání cen bez daní, je objektivní jen pokud bude za Vás daně platit někdo jiný, jinak je to holý nesmysl.
Na 30% podíl je třeba v
Na 30% podíl je třeba v ČR 1,5 milionů elektromobilů. Tolik se u nás do 2020 neprodá ani automobilů celkem. A jaké budou ceny ropy, elektřiny a daní v roce 2035 asi nemá moc cenu spekulovat.
Ale to přece není o ceně
Ale to přece není o ceně elektřiny. KDyby to bylo o tom, že ušetříte za benzn, tak se neprodá ani jedno elektroauto. Jde o to, že je to čisté, tiché… cena paliva je jen jednou z výhod. Pro spoustu lidí dává e-auto smysl spolu s kolektorem na střeše.
Niekdy žasnem nad tým ako
Niekdy žasnem nad tým ako tu nejaký zaslepený kalkulačkár nákladov začne vypisovať tieto blbosti o výhodnosti !
Čo nevidíte von z okna čo sa deje ? Ako je teplo ? To si fakt stále myslíte že je to nejaká náhoda ? Že to globálne oteplenie je iba z toho že sa to deje v cykloch ? Ako tvrdí ten Vás debilný KLAUS ?
Vy si myslíte že ceny ropy sú nevyčerpateľné ? Nevidíte že práve ropa je to z čoho ťažia krajiny tretieho sveta a Rusko ? Že z toho financujú 95% toho bordelu čo sa na svete deje ? Že to vlastne nepriamo financujeme my ? Tým že kupujeme tú sprostú ropy a plyn ? To si fakt nevidíte na koniec nosa?
=========================================================
To že netušíte, že elektromobil je konceptuálne oveľa jednoduchší na výrobu a servis, to by som ešte vedel ospravedlniť, nie každý sa problematike batérií, meničov a motorov s permanentným magnetom musí rozumieť tak ako ja… lebo z dlhodobého hľadiska nemajú klasické autá oproti elektromobilom šancu. Skončí sa to presne tak isto ako keď LCD TV vytlačili klasické CRT sklenené TV a monitory. Dnes nepoznám žiadneho cvoka čo by tvrdil že klasická TV je lepšia.
Tak tu prosím Vás prestaňte zverejňovať príspevky takéhoto druhu. Nemáte ľudom čo povedať.
Je dost nevhodne tvrdit, ze
Je dost nevhodne tvrdit, ze si nevidim na konec nosa. Ja nezvyhodnujem spalovaky, keby som na elektro mal, som dalsi vlastnik, ale bohuzial moje financne moznosti su niekde pri 1 fabii. Ale oto nejde… Chcel som tu len ukazat nato ze co sa bude diat ak zdania elektriku ako pohonnu hmotu. Cakal som komentare typu ako to bude, ci zdania celoplosne alebo len stojany ci budu riesit vypadok z rozpoctu niekde inde a ostane to nezdanene… Jednoducho nejake nove info co by ma zaujimalo
Štát si nenechá ujsť peniaze za benzín, To si môžete
Štát si nenechá ujsť peniaze za benzín, To si môžete byť istý. Získajú ich z inej dane napríklad za odjazdené KM . EU už na tom pracuje. Spaľovacie auta budú platiť aj daň z paliva a aj daň za km prejdené prípadne od veľkosti batérie alebo od výkonu motora. Alebo sa bude deliť elektrina pre domácnosť a elektrina pre autá. ONI si cestu nájdu nebojte sa.
pisu ti tu len odveci. ja
pisu ti tu len odveci. ja som pochopil tvoju otazku.
treba si uvedomit preco vobec existuje nejaka extra dan na pohonne hmoty. preco nie je extra dan aj na nieco ine. (teda okrem alkoholu a tabaku. no tam je zmysel jasny. vsetci by sme boli alkoholici s rakovinou pluc kebyze su alkohol a cigy lacne.) preco teda nechceme mat lacne pohonne hmoty? no lebo je to vsetko dovoz. sice mozme ropu spracovavat u nas, ale aj tak sa vsetka musi doviest. ak by sa vsetka ropa tazila, spracovavala, … u nas tak by sme ju vobec nemuseli zdanit, lebo by peniaze ostali v nasej ekonomike.
teda ak sa vsetka el energia vyrobi u nas nebude ju dovod extra zdanovat. nebudu ani chybat peniaze z dani za pohonne hmoty, lebo ak sa nebudu kupovat tak peniaze zo systemu neodidu.
takze zvysenej dane sa bat netreba.
mam ION 2tydny najeto pres
mam ION 2tydny najeto pres 600km a na elektr.v garazi natoceno 50kw za cca 200kc,zbytek dobito Chademo a u znameho cca 20kw takze dost levne ,benzinovy Qashqai odpociva…Jo a to jezdeni na semaforech super,tezko hledam konkurenci…papa
Gratuluji. Na křižovatce
Gratuluji. Na křižovatce mě dostal jen jeden Mercedes AMG a jeden Porsche Cayenne.
Diky, co mate za auto? jen
Diky, co mate za auto? jen ze zvědavosti
Stromos AT – žádná raketa
Stromos AT – žádná raketa
Které auto bude větší?
Které auto bude větší? Tesla 3 nebo Bolt? Jestli to budou prdítka ala Fabie, tak se mě těch 900-1200tis moc chtít dávat nebude :(.
rozmery Boltu jsou davno
rozmery Boltu jsou davno zname, Fabie to opravdu neni, spise kompaktni MPV
Jednoznacne Tesla bude vetsi
Jednoznacne Tesla bude vetsi a ve všech parametrech lepsi. O tom nepochybujte.
Záleží na tom, co si
Záleží na tom, co si představujete pod pojmem „větší“. Jestli větší vnější rozměry – pak bude určitě větší Tesla Model 3. Pokud máte na mysli vnitřní rozměry – prostor pro posádku, tak bych si tipnul, že to bude srovnatelné.
Mimochodem chcete fotku Modelu 3?
Už byla zveřejněna a všichni, kteří trochu sledujete Hybrid.cz, už jste ji viděli. 🙂
spekulace a domnele fotky ci
spekulace a domnele fotky ci rendery Modelu 3 koluji stale nejen na Hybridu. Problem je, ze se jedna pouze o spekulace, nic vic.
Jde o fotku přímo z
Jde o fotku přímo z prezentace Elona Muska. Na pozadí je zašedlý elektromobil. Uložil jsem si tu fotku, zvětšil, automaticky jsem ji upravil (barvy, kontrast atd.). Podle mě je to není ani Model S, ani Model X, ale právě Model 3. Takže žádná spekulace, domnělá fotka či render. Ledaže by sám velký Elon schválně chtěl „kalit vodu“. 😉
Mělo by to svou logiku. Fotka Roadsteru tam je, fotka Modelu S i Modelu X tam je. Model 3 je tam naznačen – jednak jako platforma, jednak jako provedení (sedan a crossover). Co jiného by to na pozadí mělo být? Přece něco, co tam jinak není. Model 3.
Nejlíp jsou vidět kola – podle mě to není zmenšenina kol Modelu S nebo X.
podla mna ide o prototyp
podla mna ide o prototyp modeluv S z roku 2010 ktory mal prave tak zahnuty predny spojler.
link sa mi cez mobil davat nechce.
Prošel jsem si fotky
Prošel jsem si fotky prototypů Modelu S… a zřejmě máte pravdu. Na fotkách prototypu Modelu S je vidět absence otvorů pro mlhovky, které jinak Model S běžně má. A totéž je i na té fotce z prezentace. Takže zase nic. 😉
Už aby byl ten 31.březen!!! 🙂
ano na pozadi je koncept
ano na pozadi je koncept modelu S z roku 2010/11.
jinak slusny prehled spekulaci a renderu Modelu 3 je zde.
.
.
Dokud ELEKTROauto (nikoliv
Dokud ELEKTROauto (nikoliv HYBRID!) bude stát tolik – ceny „elektrovozů“ se pohybují kolem 700 000 Kč, resp. 25 000 dolarů (což je asi 600 000 Kč) – tak to ztrácí smysl.
Nikdo z běžné populace lidí si ho totiž nemůže dovolit ze svého měsíčního platu.
Oficiálně stanovená „Průměrná mzda“ za 1. až 3. kvartál 2015 v ČR – viz: Sdělení MPSV č. 355/2015 ze dne 4.12.2015 – je 25 903 Kč (dvacetpět tisíc devětsettři korun českých).
Takovou drahou hračku budou moci kupovat jen milionáři, aby se v nich „blejskli“.
ano je potřeba zákonem
ano je potřeba zákonem stanovit kolik spalovací popelnice poškodí životů lidí a na kolik ze zdravotního pojištění to přijde a kolik je tím pádem zdanit
AUTEM NA SILNICI V ČR 2016 = 1-DNOU NOHOU V KRIMINÁLE 2-HOU ČUCHAT KE FIALKÁM
S tím nesouhlasím. Stačí
S tím nesouhlasím. Stačí se podívat na kolik aut s cenovkou nad 700.000 se běžně prodává. Ano souhlasím, některé jsou třeba v plné výbavě a nepoměrně větší, různá SUV apod. Ale i tak jsem přesvědčen že si svoje zákazníky bez problémů najde a v současné chvíli jsem dokonce přesvědčen, že poptávka bude výrazně převyšovat kapacitu výrobce.
A o tom to je, kdyz bude mit
A o tom to je, kdyz bude mit nekdo ny vyber male auticko vs poradne velke auto, v cenovce 700k kč a vice, tak se bude rozhodovat podle „reprezentativnosti“, coz dokazuje i uspech Muska, a jeho elektromobilu…
Trh je o tom co chteji lide koupit, a teprve pak kdyz se dostatecne napakuji a poptaqvka opadne se prodava levnejsi zbozi plebsu…
Lidi jako nechapu, v teto zemi tolik ekonomu a zde stale pisou pohadky o tom, ze je to o „rozvoji techniky“, prd. je to o tom co je exluzivni…
video.aktualne.cz/dvtv/mereni
video.aktualne.cz/dvtv/mereni-emisi-v-cesku-je-mimo-realitu-je-to-byznys-normy-nesp/r~fd6e8e4eb3c111e5bc8c002590604f2e/
zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-
zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/vedeni-vw-pry-o-hrozbe-emisniho-skandalu-vedelo-uz-v-roce-2014
To je pořád
To je pořád dokolečka.
Pane Ferdinande, prostě se smiřte s faktem, že elektromobil, ať už high-end nebo low-end, si nekoupí každý. Koupí si ho ten, kdo na něj má, a nekoupí si ho ten, kdo na něj nemá.
To ovšem neznamená, že by to nemělo smysl. Kdyby tomu tak bylo, nemělo by smysl vyrábět žádné auto od La Ferrari až po Škodu Superb a celý svět by jezdil v kategorii aut od Filcky přes Dacii Logan až ke šlapací tříkolce.
Já třeba nemám na vrtulník, tak ho nemám, i když bych rád. A nemám ani na Teslu Model S, kterou bych si fakt šíleně přál. Ale prostě nemám na ni, tak nebude. S největší pravděpodobností, dokud nesplatíme Leafa, tak nebudu mít ani na Model 3 nebo Chevy Bolt. Těm, co je mají nebo budou mít, to přeju. Pro ně to smysl určitě má.
A k těm milionářům – zkuste si přečíst článek Majetek za milión má 62 % domácností a pak mudrujte, jak je to s těmi milionáři. Ženy samoživitelky si EV určitě nekoupí, i když i jim by se určitě náramně hodil.
Pod pojmem „milionář“ já
Pod pojmem „milionář“ já myslím typ lidí, kteří si za 1 rok, respektive za 1 měsíc vydělají 1 milion či více Kč. Nikoliv lidi, kteří si za celý svůj život nahromadili majetek v (dnešní) hodnotě kolem 1 miliónu Kč. 🙂
OK, takže podle Vašich
OK, takže podle Vašich měřítek nejsem milionář. Přesto jezdím na elektřinu.
Ja myslím že těch 800k-1M
Ja myslím že těch 800k-1M na Bolta/Teslu schrastí „kde kdo“. I kdybych vydělávval 30 kachen/mesíc, tak lze chvíli šetřit a zbytek financovat půjčkou. Ano, zaplatíte na úrocích, ale to je o prioritách. Prostě pokud je pro člověka prioritou jezdit v e-aute, tak to není nedosažitelný cíl pro 90% populace, jen chtít. Ale myslím, že lidi jako vy doufají, že jim někdo zaparkuje v garáži teslu za za 300.000 kč nebo já nevím co.
Ale jo, schrastí. Nicméně
Ale jo, schrastí. Nicméně když srovnatelné auto koupí za polovinu, tak se bude intenzivně rozmýšlet, jestli do toho půjde. Ale jinak souhlas.
No nasetri, i pokud budes
No nasetri, i pokud budes moct davat stranou 10k (s 30k platem dost iluzorni), tak na 700k budes setrit (nebo splacet pujcku) 6 let…
cos vpodstate neni nic
cos vpodstate neni nic nezvykleho, na bezne dieselove/benzinove ojetiny se casto lide zadluzuji podobnou castkou na dobu 5 let
otazkou tak bude jak rychle bude klesat cena jak u novych modelu tak u ojetin behem pristich rekneme 10 let
navic Cesky obcan a jeho prumerny plat je rekl bych automobilkam zabyvajicich se EV zcela u rite, momentalne maji v hledacku obcany a firmy s krapet jinejma prijmama nez je prumerny cesky plat, v hledacku maji spise prumerne az nadprumerne vydelavajici obcany a hlavne firmy zemi jako je Nemecko, USA, Francie, severske zeme, proste mista kde prumerny plat je 2-3 nanasobek toho Ceskeho a kde jsou lide zvikli na nakup novych aut v techto cenovych hladinach 🙂
No svama nema smysl
No svama nema smysl debatovat, on se bavi o Cr, a Vy do toho hned celou zapadni evropu… A co jako? V nemecku mluvi nemecky u nas cesky, takze abychom meli jecjih palty musime mluvit nnemecky a tak si koupili elekjtromobil i my nebo jake bludy myslite?
Fakt, bez dotaci, jsou nove elektrobili za 700kkč, fakt další, že za tuto cenu je to luxusni auto a ne auto „spotrebak“, fakt ze za benzinovou ojetinu se zadluzi na 5 let ale koliduje s jeji cenou, takze to porovnavat s novym elektromobilem je jeste vice mimo realitu, cena za 10 let klesne, ale budete muset koupit nove akumulatory, coz pokud meklesne cena na polovinu se rovna cene spalovaku, takze dalsi blud.
Chlape, kdyz uz debatujes nad budoucnosti, nepis bludy. Ja elektromobilite fandim a doufam, ze investici se snizi vyrobni naklady ci prijdou nove technologie, ale zase nejsem blazen jako fanatici ci demagogove(jako ty), abych psal bludy co spise rozvoji skodi. Musk pochopil narozdil od lidi jako ty, ze nove technologie musi prodat bohacum jako hracky, aby se zaplatil vyvoj (jako to platilo vzdy napr. u televize apod.), teprve pak snizovat cenu, aby to rozsiril do nizsi vrstvy, a pak diky nahodne prelomove technologii, kdy se do vyroby zacali drat vsichni se snizila cena na minimum, ale to krome bludu, chce pouzit selsky rozum, ne psat pohadky, ze za 10 let bude moci rodina z 2 detmi mit ojete lektromobil… To neplatilo u zadne technologie, a neverim, ze pres tvoje „demagogicke psani“, ze se na tom neco zmenilo…
z tveho postu se moc
z tveho postu se moc pochopit neda, ale i z toho mala pises vpodstate to co tu pisu jiz nekolik mesicu 😉
nikde nepisu nic o levnych elektromobilech, ja chapu proc Musk sel cestou nejprve luxusnich cen, udelal bych to uplne stejne 😉
o nemcine nic nepisu, a netusim jak si na to prisel? ale proste faktem je ze CR nikoho v tehle oblasti nezajima a zajimate nebude
ekonomice celkem „rozumim“ mam ji vystudovanou, ale nemam na ocich ruze=ove brylky, proste realita je takova ze elektromobil neni pro kazdeho a jeste hooodne dlouho pro kazdeho nebude, tak jako neni pro kazdeho kazde auto co je dnes na trhu, a napasovat Ev do oblasti low-end vozidel zabere jeste hoodne dlouho dobu a to nejen z duvodu drazsich baterii, ale i z duvodu potrebne infrastruktury, z duvodu ze ne kazdy EV chce nebo ze automobilky samotne nemaji ve vetsine duvod se hned ted hnat do EV a delat jen EV, byla by to pro ne ekonomicka sebevrazda a vpodstate na to ani nejsou kapacity
proč by se po 10-ti letech
proč by se po 10-ti letech měli kupovat nové aku ? to je blud nebo zkušenost?
Přijde mi, že jste si
Přijde mi, že jste si úplně spletl příspěvek, na který reagujete. To co píšete je přesně to co píše saman.
Úplně v klidu. 😀 dá se
Úplně v klidu. 😀 dá se i 20. Ale to už neumi každý.
…to určitě ne, nikdo ti
…to určitě ne, nikdo ti v garáži nezaparkuje nic ani za 300 tisíc Kč. To musíš zaparkovat sám. Ale není jedno, kolik zaplatíš za „parkovné“.
Ano, jde o to, masově rozšířit používání elektromobilů, které jsou VŠEM cenově dostupné. Jinak to bude jen další hračka pro snoby (kteří budou hlásat – anebo lépe řečeno hlásají – něco jako: „Cha-chá, volové, vidíte, co JÁ mám? Vy to nemáte, co? Čumte, debilové!“). 🙁
Protože pokud bude většina obyvatel Země (a v ČR na smraďochy-ojetiny za 30 tisíc Kč) jezdit na smraďochy, tak se tu všichni udusíme. Co se stane, když v zavřené garáži pustíš motor auta a budeš tam dlouho? No udusíš se. Zeměkoule je jedna veliká zavřená garáž…
Este co sa tyka ceny EV. Pri
Este co sa tyka ceny EV. Pri spalovakoch je nacase zohladnit ich realnu cenu, ktoru teraz platime vsetci zdravim. Potom sa mozme rozpravat, co je drahe.
Kupujte Češi české
Kupujte Češi české výrobky, minimalizujte vývoz své měny a lépe se vám povede a více si toho budete moci koupit. Jako němci, taky nekupují americké automobily i když na to mají 😉
Říká se tomu zdravý NACIONALISMUS 🙂
ČÍM VÍC BUDETE VYVÁŽET DOMÁCÍ MĚNU A NEPODPOROVAT DOMÁCÍ EKONOMIKU A ZAPRODÁVAT SE, TÍM HŮŘ VÁM BUDE !! I TEN NEJLEPŠÍ KÁMOŠ V SKRYTU DUŠE PŘEMÝŠLÍ JEN JAK VÁS VODRBAT !! To je evoluce 😀
PS: zkuste začít každý den v prodejně potravin 😉
nedostatok meny nesposobuje
nedostatok meny nesposobuje nizku hodnotu, a nizka cena neznamena nizka hodnota. mena a peniaze su len informacny sprostredkovatel ohodnotenej prace(veci). chybajuca mena sa fyzicky prenesie tam kde je potrebna, alebo sa vytlaci. ak sa neprenesie alebo vytlaci viac nez je inflacia, ide o krach krajiny ako takej = ludia nepracuju alebo su preplacany. Menu poskodzuje iba to ak nie je pokrytá, vacsinou cez pozicky kde sa pripisuju cisla bez fyzickej existencie penazi (hodnoty meny). t.j. Vznika rast dlhu exponecionalne bez moznosti splatenia voci hodnote, ide o kupovanie si buducej prosperity. To je jediny efekt ktory treba obmedzovat, co neznamena ze sa podpori nakup drahokamov, to by nikam neviedlo, a socializmus je tiez k nicomu. Tazko zit bez otrokarstva, co ti poviem 🙂
Za komančů stála
Za komančů stála Škodovka asi 70000. Při měsíčním platu 3000 to je řekněme 24 platů. To odpovídá autu za 650000 s dnešním průměrným platem 26000.
Nechapem. Takze radsej date
Nechapem. Takze radsej date tych 30 000 Eur za EV s dojazdom 120km? Ved niekto musi zaplatit ten vyvoj, technologie a infrastrukturu a to vzdy zacinaju ty bohatsi. Tiez ste si nemohol kupit prvy smartfon co bol na trhu, lebo za to pytali nehorazne peniaze ale tak po 5-7 rokoch to uz nebol problem. A keby aj teoreticky stali tie EV povedzme polovicu, tak kto vam ich vyrobi. Ved tie linky by nestihali a to hovorim hlavne o vyrobe baterii. Vsetko treba robit pekne postupne ale hlavne robit a nie sa iba chvalit co predstavime o 5-10 rokov ako to robia ine automobilky. Tesla im vsetkym „vytrela kocura“ tym, ze ukazala, ze sa to da. Mozte mi verit, ze o 5 rokov po predstaveni tychto EV, resp. ich uvedeni do vyroby a predaja budu ceny inde nez su uvadzane teraz. Dopyt pojde velmi rychlo hore a tym padom aj ponuka.
Btw. to co vy tu opisujete nema nic spolocne s EV. Vela ludi si nemoze dovolit kupit ZIADNE auto a nie len EV. Ze su jazdenky? Treba pockat par rokov a aj EV budu jazdenky a navyse kvalitnejsie nez tie co su dnes. Cely ten bussines zacne v dalsom desatroci. Toto desatrocie iba ukazuje, ze sa to da. Cize treba pockat a setrit.
Ja bych spis rekl, ze Tesla
Ja bych spis rekl, ze Tesla nasla cilovou skupinu ochotnou zaplatit a byla pro ne dost cool (coz by „klasici“ nebyli) – ePassat za 3M by zrejme nikdo nekoupil, protoze je od „zle“ firmy…
O ePassat by byl naopak
O ePassat by byl naopak jeste vetsi zajem, protoze VW lidi znaji. Kor Nemci…
Víte vůbec kolik aut v
Víte vůbec kolik aut v ceně 700.000 a víc brázdí naše silnice? Podle tohoto kritéria jsme velmi bohatý národ…
V takové průměrné domácnosti žijí většinou dva lidé, jejich průměrný příjem tedy bude 51.806 korun. Měsíční splátka za auto v ceně 700.000 může být kolem 12.000. To si myslím, že se zvládnout dá i když ten skutečný příjem bude podprůměrný, resp. dva podprůměrné. Obyčejný spalovák by byl sice za polovinu, ale kupovat benzín, daleko dražší servis atd… Když já jsem ještě jezdil na fosílie, dal jsem ročně za palivo 75.000 což je měsíčně 6.250. Není tahleta částka náhodou rozdíl, mezi splátkou fosila a elektromobilu? Co že to ztrácí ten smysl?
A vy to víte? Jak jste to
A vy to víte? Jak jste to spočítal? 🙂
Při měsíční splátce 12000 Kč vychází, že auto se bude splácet 58 měsíců (skoro 6 let). Ovšem, pokud uvažujeme opravdu reálně, a přiznáme si, že skutečné příjmy většiny domácností v ČR je kolem 40 000 Kč, tak jsme jindy… Na splátky – po uhrazení všech potřebných stálých poplatků (i nečekaných výdajů) – jednoduše nezbyde. Anebo zbyde 2000 Kč (což je podle vlastního dlouholetého zkušenosti (je mi 57 roků) málo pravděpodobné, ale budiž), který si rodina šetří na letní rodinnou dovolenu, kam se dostanou jednou za X let…
Hele, já osobně nejsem řidič, ani nemám auto. Ale na budoucnosti mých dětí a mých vnuků mi sakra záleží!
No tak pokud někdo dokáže
No tak pokud někdo dokáže napsat, že 58 měsíců je skoro 6 let, tak už vím, proč mu ty propočty jaksi nevychází…
Šmarjá, čče, tak jsem
Šmarjá, čče, tak jsem ťuknul vedle, namísto 5 jsem zmáčkl 6. Seš ale šťoura… Sory a kaju se.
Dobrý? 😉
Ale to co píšete platí
Ale to co píšete platí pouze pro „malá“ auta.
Pro luxusní limuzíny a střední třídu aut je cena elektro vs spalovák srovnatelná.
Viz Tesla Model S vs Mercedes AMG, BMW, AUDI, kde cena spalováku je i větší.
Pro střední třídu jako Nissan Leaf vs Škoda Otavia.
Například Nissan Leaf 750 tis. vs Škoda Octavia za 600-800 tis.
Ve srovnatelné výbavě je cena téměř shodná a podle výbavy můžte mít spalovák i dražší.
Co tu ještě chybí je třída miniaut do města jako je citigo, eUP, C1, punťa apod. tam cena elektroauta je stále 2x víc než spalováku.
cca 450 tis. za elektro vs 200-250 tis. za splalovák.
Ale to se podle mne změní do cca 2 let, kdy se rozjede sériová výroba i menších aut a tím pádem klesne cena i pro ty málá „prdítka“ pro socky jako jsem třeba i já.
Je přeci jasně vidět vývoj. Nejdřív se dělají luxusní vozy, ty dráhé na kterých se to vyzkouší a zaplatí a pak se může investovat do velkovýroby. Stejně tak začínali všechny automobilky i automobily.
Dá se CCS nabíjet doma?
Dá se CCS nabíjet doma?
Leda když si domů
Leda když si domů pořídíte nabíjecí stojan se standardem CCS.
nějaký wallbox existuje?
nějaký wallbox existuje?
asi ano, ale levné to
asi ano, ale levné to nebude
ABB DC home charging
Anebo něco jako bylo
Anebo něco jako bylo mobilní CHAdeMO fy Schrack. To ovšem vyšlo na podobnou cenu jako celý elektromobil.
Myslím, že upozornění
Myslím, že upozornění ABB dostupnost tohoto typu řešení jasně vysvětluje větou: These products are only available in high volume to electric vehicle OEMs
To byl jen příklad, že to
To byl jen příklad, že to existuje.
Myslím, že pan Kubiš
Myslím, že pan Kubiš určitě něco vymyslí, najděte si na netu firmu Inchanet.
Wallbox, pokud není chytrý
Wallbox, pokud není chytrý a nespolupracuje s domem a s elektrárnou a neumí nabíjení / vybíjení elektromobilu je k ničemu. Plně ho pak nahradí ho průmyslová zásuvka pětikolík 400V 16A nebo 400V 32A. A k ní potřebujete jen propojovací kabel k vozu za +-6 tisíc Kč s DPH.
Nejdříve jsem váhal, ale dnes mám standardní k vozu dodávaný kabel 230V 10A pověšený trvale doma na zdi v běžné zásuvce, zapojený přes spínací hodiny (výkon max. 2,3 kW, dobije max. 2,3 kWh za hodinu nabíjení, auto má baterii 16 kWh, to je z nuly do plna za +- 7 hodin). Dojedu, mrknu na přístrojovou desku na zbývající dojezd a buď kabel zapojím do auta, nebo ne. Ráno vyndám a jedu s plně nabitým. Sebou pak vozím ten silnější, co jsem si koupil od pana Richtra, 230V 16A (výkon max. 3,68 kW, dobije max. 3,68 kWh za hodinu nabíjení, auto má baterii 16 kWh, to je z nuly do plna za +-4,5 hodiny). Ten používám na rychlejší nabíjení na cestách, na pomalých veřejných nabíječkách nebo v práci.
Můj názor je, že toto je
Můj názor je, že toto je již konečně „lidový“ elektromobil a pro běžné použití ani rychlonabíjení jen 45kW nebude problém…
Už aby to prodávali…
musim uznat ze 60kWh baterka
musim uznat ze 60kWh baterka v peknom aute za 33tis eur by uz bola zaujimava ponuka.
greenway uz ma vsade okrem chademo aj ostatne standardy, teda ja horim ano a tesim sa na bud.rok ☺
Ještě co se týká
Ještě co se týká nabíjení. Myslím že 320ks je dostatečný dojezd pro většinu běžný lidí z práce, do práce, pro děti a na nákup a ještě zbyde polovina jako rezerva. přes noc doma v klidu nabít.
Na delší cesty po republice a mimo ní to bude pro nadšence, ale jako druhé auto ideální.
A ceny všech nových e-aut to bude tlačit neskutečně dolů !
i cca 150km je pro většinu
i cca 150km je pro většinu lidí dostatečný dojezd. Mrkněte na – http://www.auto.cz – . Pak najednou zjistíte, že z třetího auta v rodině se stane první.
Uznávám – dojezd 300km je lepší… 🙂
Tak jsem Zbyňku bádal, co
Tak jsem Zbyňku bádal, co tím odkazem myslíte, a asi toto http://www.auto.cz/nevyslo-valentyna-92915 Nevyšlo to na Valentýna? Sbalte řidičku Nissanu. Ovšem to ho to elektroauto přijde setsakra draho :-).
Jo – takhle jsem to zrovna
Jo – takhle jsem to zrovna nemyslel, ale taky dobrý. Musím to dát přečíst manželce… 🙂
Tak jsem si vzpomněl, že jste nedávno psal, že přemýšlíte jestli Leaf nebo eSoul nebo něco podobného většího – takže teď už je rozhodnuto? bude to Nissan?
M.j. ač dle dealera se to nevyrábí a pro kolegy „leafáky“ to byla příjemná novinka, tak mám originál střešní nosič Thule přímo dělaný na Leaf a to zase EV posunuje kousek dál… 🙂
Zatím jsem nenašel
Zatím jsem nenašel elektromobil se slušným dojezdem nahrazující osobní benzínový Citroen Berlingo v plné výbavě (hlavně co se praktičnosti týče). Bohužel elektrické Berlingo se dodává jen jako Van a s naprosto tristním dojezdem. Ale nevzdávám to. Kia Soul EV byla kandidátem, ovšem trpí syndromem předělávky ze spalováku. Tedy má brutální poloprázdný přední kufr na spalovací motor(skoro metr a půl ze čtyřmetrového vozu), nádherný vnitřní prostor pro lidi na délku, výšku i šířku (byť 3 dětské sedačky vzadu jako Berlingo nepojme, ale to nepotřebuji), ale pidi zavazadlový prostor. Ani po vyhození podlážky a nesmyslné přihrádky na kabely, pod nimiž je ještě prostor po náhradním kole, nevyhoví. Jsa zhýčkám, nechce se mi jít do zahrádek a rakví na střeše, snažím se vše nacpat do auta, jak jsem 8 let zvyklý.
no já to mám na lyže a
no já to mám na lyže a kola, protože Leaf nemá homologaci na zadní závěs. Pasuje tam sice závěs z N Juke, ale to nechci riskovat.
Už jsme v Leafu vezli i rozloženou 2m postel a matrace, na střeše palubky atd. prostě Leaf je doma zapojen do práce.
Určitě máte pravdu, ovšem kombík asi ale hned tak nebude k mání (můj odhad min. r.2020). Tak zatím „slouží“ Leaf – i když jednoho diesel kombi doma máme, ale s tím jezdí manželka a já už jsem elektrikou zhýčkaný, tak raději položím zadní sedadla. Zatím ovšem jezdím Leafem vypůjčeným, protože ten náš se stále po nehodě opravuje… 🙁
Snad nebudu považován za
Snad nebudu považován za zlomyslného človíčka…ale šlo by o tom napsat nějaký miničlánek, popř. fotku a kdo co jak a za kolik opravil?
nějaký fotky mám –
nějaký fotky mám – prostě na první pohled rozbitý nárazník a páté dveře + zbytek co vidět hned není. Škoda cca 150tis – platila pojišťovna viníka nehody a opravoval autorizovaný servis Nissan.
Děkuji.
Bylo to spíš z
Děkuji.
Bylo to spíš z principu třeba rozbite VN vedení etc…
Takto to spíš vypadá na karosářské práce.
No alespo%n že to nebournul nějaký zfetovaný idiot bez SPZ…
Jsem v úplně stejné
Jsem v úplně stejné situaci, co místo spalováku.
Máme Škoda Roomster kterému odešel motor, (velká slabina, ale bohužel před více než osmi lety v nabídce jiný než HTP A D1.4) ale jinak pracant, 150 000najeto slušný kufr. pohyblivé a vyndavací mzadní sedačky. Odvezl jsem vše.
Pokukoval jsem po Kia Soul EV ale ten kufr je tristní.
Stejně je to ale to nejlepší co se dá koupit. Holt si asi musíme ještě počkat. Jak to sleduji, tak asi dlouho, nic jako rodinný nákladáček s alespon <=200km dojezdem se nechystá.
To máte Lubomíre štěstí
To máte Lubomíre štěstí v neštěstí. Zkuste se domluvit s EVC group http://www.evcgroup.cz/ , Roomstery uměli předělávat na elektro a měli pro ně i homologaci.
Co treba:
Co treba: http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Renault-Kangoo-Maxi-Z.E.-ohne-Batterie/vhc:car,pgn:27,pgs:10,srt:price,sro:asc,ful:electricity,dmg:false/pg:vipcar/221213812.html
bez baterie, kde ji bude
bez baterie, kde ji bude shánět?
Ano, jen se obávám
Ano, jen se obávám jediného… že automobilka podcení výrobu a čekací lhůta bude 6-9 měsíců. Takže než se pořádně rozjede výroba, nasmlouvají další baterie, bude rok 2018. Ale každopádně víc takových! O tohle už se vážně vyplatí uvažovat.
Jak jsem psal pod jiným
Jak jsem psal pod jiným článkem – to je podle mého názoru zpráva dne! Pokud tedy prodej začne ještě letos nebo začátkem příštího roku, pak je to rozhodně velký náskok před konkurencí. Velikost baterie je super (čti konečně použitelná) a hádám, že i cena bude oproti Tesle 3 (se srovnatelnou baterií) nižší. Jediný mínus je tedy výkon rychlodobíjení (reálně 45 kW) oproti Tesle (reálně 115 kW).
Ta limitace by mela byt
Ta limitace by mela byt pouze na strane nabijeci stanice. CCS jako takovy by mel byt schopny dorucit 100kW a dokonce nekde probehl clanek, ze tesla bude instalovat ccs na svych superchargerech. Kdovi, jak bude mit nabijeni reseny model3. Kazdopadne vykon stanic se urcite zacne zvysovat, takze uplne bych se nebal:).
O přidání CCS konektorů
O přidání CCS konektorů na Supercharger jsme zde nedávno spekulovali.
tou cenou pod Teslou 3 si
tou cenou pod Teslou 3 si nejsem as tak uplne jistej, Bolt je v USA nacenej vejs nez jakou cenou pro model 3 potvrdila Tesla
ale uvidime, jako momentalne u me vede taky spise Bolt alias Ampera-e, Tesla by u me vedla jen pokud by v CR do te doby vznikli alespon 3 rozumne umistene SC, Praha je asi jista, ale bral bych jeste nejakou okolo D1 smer Olomouc, takze nejlip nekde u Brna nebo mezi Brnem a Olomouci, na zbyle trasi co jezdim by me 320km bohate stacilo, nad 320km mam vpodstate jen jedinou trasu kterou jezdim pravidelne
Taky jsem ve svém
Taky jsem ve svém příspěvku na chvíli propadl nadšení, že Tesla Model 3 bude levnější než Bolt.
Chevrolet Bolt: $37 500
Tesla Model 3: $35 000
(ceny před dotacemi)
Ale pak jsem se vzpamatoval, protože pokud máme srovnávat srovnatelné, tak podle článku Tesla Model 3: spekulace o ceně a bateriích mají být 3 verze Tesla Model 3 označené jako 344, 366D a 366PD. Základní cena verze 344 bude $35 000, kapacita baterie 44 kWh, dojezd 352 km (EPA).
A Chevrolet Bolt má mít baterku 60kWh, takže srovnatelný spíš s Teslou Model 3 366D, která bude určitě dražší.
u Boltu se zase uvadi dojezd
u Boltu se zase uvadi dojezd 320km, je dost otazkou jak zmaknute to bude co se techniky tyce, samotna kapacita baterie jeste nemusi bejt vsechno
Podle mě dojezd 352km u
Podle mě dojezd 352km u Modelu 3 s baterkou 44kWh není reálný. Buď těch 352km není dojezd pro verzi s 44kWh baterkou, nebo je těch 352km dáno metodikou EPA, která je sice asi bližší reálu než NEDC, ale pořád je to jen metodika. V reálu baterka 44kWh bude mít využitelnou kapacitu kolem 40kWh, takže při spotřebě cca 15kWh/100km bude reálný dojezd kolem 270km. Aby měl Model 3 reálný dojezd 352km, tak by musel mít při spotřebě cca 15kWh/100km využitelnou kapacitu cca 52.8kWh, takže celkovou kapacitu cca 58kWh.
Naopak Bolt s baterkou 60kWh bude mít využitelnou kapacitu cca 54kWh, takže při spotřebě cca 15kWh/100km bude reálný dojezd kolem 360km. Pokud Chevrolet udává 320km, tak zřejmě počítá se spotřebou kolem necelých 17kWh/100km, což zahrnuje jízdu včetně topení, nebo klimatizace. Čili podle mě jde o hodnoty ještě bližší provozování auta, tak jak jsme zvyklí.
tak hlavne Bolt jeste zadny
tak hlavne Bolt jeste zadny realny dojezd nema, rekl bych ze dojezd podle nektere metodiky se dozvime as z prodavanych kousku, a totez Tesla 3, zatim neni vpodstate nic jiste, vse okolo modelu 3 jsou jen spekulace, zadnou z cifer krome zakladni ceny a data kdy ukazou jednu z verzi Modelu 3 Tesla nepotvrdila
70D ma dojezd cca 440km, ale model S 70D je taky sakra tezkej autak, lehce nad 2 tuny, a vaha a aerodinamika bude hrat hodne velkou roli pri dojezdu
No kapacita baterie (ještě
No kapacita baterie (ještě lépe její využitelná část) je údaj který mi je schopen říct jaký budu mít přibližně dojezd. Se všemi našimi auty jsem měl průměrnou spotřebu léto 15-18 (Tesla 21) a zima 18-20 (Tesla 25)kWh/100km = u těchto typů aut budu tedy počítat 18kWh/100km – takže z toho si umím představit dojezd u 44kWh baterie (využitelně cca 40kWh) cca 220km a u 60kWh (využitelně cca 55kWh) cca 300km!
Tak by se to mělo
Tak by se to mělo počítat.
A automobilky by měli udávat pouze využitelnou kapcitu auta z ní se dá velmi jednoduše podobným hrubým přepočtem zjistit reálný dojezd. Protože ten dojezd udávaný automobilkami je údaj vycucaný z prstu, viz spotřeba pro benzíny.
jak vubec muzete spekulaci
jak vubec muzete spekulaci nejakeho typka srovnavat se skutecnymi podklady ke konkurencnimu vozu? 🙂
Nemluve o tom ze bych vazne chtel videt auto ktere na 44kWh baterii uveze 5 lidi 300km.
Původním účelem
Původním účelem srovnání bylo srovnat cenu a kapacitu baterky. Kdybych v citaci vynechal údaj o dojezdu, tak by se následující diskuze podle mě pravděpodobně ubírala jiným směrem.