Česká vláda chce podpořit stavbu až 12 vodíkových čerpacích stanic

Jan Horčík - 12 Červenec 2017

V rámci mezinárodní konference World Hydrogen Technology Convention 2017 se v Praze uskutečnily České vodíkové dny. Zástupci české vlády tam oznámili, že se chystají podpořit rozvoj vodíkové infrastruktury.auto vodíkové Toyota Mirai ve Francii Paříž Eiffelova věž

Vodíkové auto Toyota Mirai ve Francii
foto: Toyota

Hlavním podporovatelem rozvoje vodíkové dopravy v Česku je Ministerstvo dopravy. Do roku 2023 chce do rozvoje vodíkové infrastruktury investovat 200 milionů korun.

Cílem je mít po Česku do roku 2025 až 12 plnících stanic na vodík. První vodíkové čerpačky by pak podle Jana Bezděkovského z oddělení strategie ministerstva dopravy mohly v Česku vyrůst už do roku 2019.

Vodíková auta se těší spíše neustále se tenčící podpoře velkého průmyslu. Dříve s nimi experimentoval např. i Daimler, který ale dal aktuálně od vodíku ruce pryč. A palubu postupně opouštějí i další.

Zatím jediné relativně běžně dostupné osobní auto na vodík je Toyota Mirai. Vodíkových čerpacích stanic jsou na evropském kontinentu desítky (převážně Německo a severské země), podobně jako v USA (tam jsou především v Kalifornii).

Z tohoto pohledu vypadají nové plány české vlády na víc než desítku vodíkových plnících stanic spíš úsměvně. Vodíkový pohon nemá v osobních autech příliš dobré vyhlídky, naopak je patrný jasný trend směřující od hybridů směrem k čisté elektromobilitě, která je energeticky výrazně efektivnější než vodíkový pohon.

Novinky.cz
Zpět na HybridPřidat komentář

no jo. nejak se ty rozpocty rozflakat musi. jinak by za rok bylo mene penez.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Až ministr Dan Tok posadí veřejně svý dítě do autosedačky v Mirai bude stím krámem jezdi a tankovat pak se můžeme začít bavit o budování vodíkový infrastruktury. Do tý doby to je jen DALŠÍ TUNEL!! :))))

youtube.com/watch?v=7GHju0wmgoQ

Obrázek uživatele M.Krupka

Hledal jsem crash test vodíkové Toyoty Mirai s tlakem 700barů v nádrži a nenašel jsem. Ale našel jsem jak trochu vodíku dělá jedno velké bum.
Sednete si dobrovolně na vodíkovou bombu, nebo raději sednete na baterii? Já volím raději baterii.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jde vidět, že jste se o vodíkové pohony zajímal pouze okrajově. Nádrže na vodík jsou poměrně bezpečné a jsou také testovány. Jako důkaz k podložení svých argumentů přikládám následující videa. První video ukazuje crash test automobilu s vodíkovými nádržemi při rychlosti 64 km/h. Další video ukazuje průstřel z pušky ráže 12,7 mm, kdy je nádrž sice proražena, avšak nedojde k jejímu roztržení nebo prasknutí.

youtube.com/watch?v=FgLTUbWyEa0

youtube.com/watch?v=jVeagFmmwA0

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Budete raději potkávat ve městech auta s natlakovanou vodikovou nádrží, nebo raději ty co mají baterii??

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:)))))))) pěkná šlupka

Já bych se v tomto duchu ministerstva trošičku zastal, neboť rozhodnutí o podpoře alternativních paliv a čisté mobility padlo na celoevropské úrovni již nějaký ten pátek (rozuměj roky) zpět. Tzn. národní akční plán čisté mobility již vychází z tohoto rozhodnutí a pak logicky i dotační tituly tomu odpovídají. Tzn. EU a s ní ČR se zavázala k vybudování jakési sítě vodíkových stanic.

Druhá strana mince je, že už v té době kdy se toto schvalovalo, tak nezaujatí odborníci a zdravý selský rozum jasně deklaroval že vodík stále není a v dohledné době nebude technologicky a už vůbec ne ekonomicky připraven pro individuální přepravu. Podmínečně může fungovat pro kamionovou dopravu po páteřních komunikacích a zejména pak pro veřejnou hromadnou dopravu.

Prostě to bylo politické rozhodnutí a jako takové jej samozřejmě již nelze vzít zpět. Protože přiznat chybu je pro běžného politika to úplně nejhorší co se mu může stát, tzn. ekonomické škody i ztráty na lidských životech jsou v politice přijatelné, ale uznat chybu je naprosto nemyslitelné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Do rukou veleváženého ministra Ťoka

Vážený můj pane ministře Ťok,

s velkou úctou k Vaší osobě jako odborníka na pravém místě se na Vás obracím ve veliké obavě o budoucnost dopravy v České Republice díky šířícím se zprávám o Vodíkové skupině inteligentů snažíc se o miliardový pokrok v katastrofální české diesel společnosti.

Jako prozatímní volitel ANO Vás žádám o vysvětlení investice 200 miliónů korun českých do Vodíkových Automobilů ... to byl Váš nápad ??

hybrid.cz/ceska-vlada-chce-podporit-stavbu-az-12-vodikovych-cerpacich-stanic

whtcprague2017.cz

/multimedia.ctk.cz/?setSite=foto-detail-pagein&documentId=36667985

Jistě chápete, že obecná společnost českých blbců má omezené kapacity a na bombičky vodíkové není zvědavá. Komunismus je jistě pokrok ale debilně lacinější Elektrodobíjčka by udělala větší radost :)

S radostí přicházejících voleb bez emigrace Vás zdraví český dělník.

amail.centrum.cz
Ing.Pavel.Holobradek.DiS@atlas.cz
harakrisnautoka

Proc myslis, ze by se dotycny ministr, resp. jeho urad mel vubec zabyvat mailem plnym urazek, natoz na nej jakkoliv reagovat?

Myslenka je mozna dobra, ale provedeni ji okamzite smeruje do odpadkace...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

protože ministr není debil jako ty, permanentně se třepe o své křesílko a ví do čí klece leze respektive kam jednotku jako stát což představují občané zavazuje. To není žádný eseróčko, to je zaměstnánec státu a lidi jsou jeho zaměstnavatelé a už vůbec to není soukromá osoba, ale veřejná ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo a když už voplkávat tak pořádně!! Tahle banda to spunktovala:

World Hydrogen Technology Convention 2017

whtcprague2017.cz/

... stojí za tím samozřejmě jistá lobby... A tenhle způsob života se vám češi jistě taky líbí že??

youtube.com/watch?v=kfJiKcqRisE

lepší jak hákovat na 3 směny šáde ... ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pěěěěknýýý ...

whtcprague2017.cz/industry.htm#top

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Exclusive Automobile Partner : TOYOTA

whtcprague2017.cz/industry.htm#partners

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Naše vláda opravdu dělá akorát ostudu. Vodík - nesmysl...

Je to sice hezká ekologická věc, ale nikdo na to jezdit nebude, je to drahý jako benzín a auto stojí dvakrát tolik, nehledě na výdrž palivových článků. Do podpory pro EV dali letos 60 mil. Kč, kdyby dali 60 mil. EUR, tak bych tomu trochu rozuměl i když je to stejně málo, Němci dali do roku 2020 celkem do podpory EV a nabíjecích stanic 900 milionů EUR.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To už by bylo lepší podpořit vybudování plniček vody pro parní lokomotivy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Poslušně hlásím KFNB na jižní Moravě má splněno, jenom nikdo neví kde je hlavní ventil :)

Tak mne napadá, máme v republice více provozních parních lokomotiv, nebo vodíkových vehiklů?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pěkné.
Přichází to přesně v poslední možná léta, než se úplně všude všeobecně uzná, že to vodíková technologie vůči bateriím absolutně prohrála minimálně na příštích 20 let, kdy by teprve možná mohly po případném nedostatku lithia přijít jakž takž energeticky efektivní vodík produkující vysokoteplotní jaderky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Koukám, to se zas pan Hořčík dopustil něčeho nehorázného, dát na Hybrid i nejaký jiný druh pohonu než elektriku, co? Tohle tupé prosazování jen EV, mi začíná pozvolna připomínat jiné náboženství, to dieselové-kombík co táhne vocpodu 3.14čo. A nic jinýho nemá přece právo na světě existovat a jenom já, já, já mám pravdu. Ale pozor na to i komunisti měli svoji pravdu, ať se jimi nezačnete stávat. Co se třeba smířit s tím, že v dohledné budoucnosti se bude použivat mix několika druhů pohonů. A nahradit ten drahý palivový článek, vynálezem skoro 150let starým-spalovacím motorem, dostanete poměrně levně koncept, schopný jezdit na LPG/CNG/H2+benzín. Že účinnost nebude slavná, si nebudeme nalhávat, ale né vždy se prosadí ta nejůčinnější technologie. O tom svědčí souboj z předminulého století elektřina vs. spalováky. Vždyť ta Toyota má dojezd jako benzíňáky a naplnit lze za pár minutek.
Ale ať se místní EV-fans třeba potento na kvadrát, nemůžete vodíku a Toyotě upřít nespornou výhodu, na malém objemu lze uskladnit, za relativně levný peníz, hooodně energie. A to za krátkou dobu. Že by jedno možné řešení na OZE-P2G ??
Určitě lepší uskladnit za "pár" korun ty přetoky do vodíku, než nárazově zatěžovat síť, budovanou od začátku 20.století.
Co k uskladnění vodíku je třeba, kovová nádrž s dvojitým pláštěm a kompresor, ooopravdu kosmická techologie. Asi tak jak se na benzínkách uskladňuje palivo. V tom vnějšim plášti se dá udržovat podtlak a ty úniky lze bezpečně odsávat. A tohle kvantum "zeleného" vodíku, sice vyrobeného s horší účinností, by se dalo distribuovat mezi vodíková auta, nebo třeba prohnat skrz kogenerační jednotky zpět do sítě. Zajímalo by mě jen, o kolik tahle koncepce bude levnější a mít delší životnost, než ty Mlaskovy megabaterky, co chce cpát do Austrálie, jejíž destabilizovanou síť, trápí podezdřele často blackouty.

Blábol.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud máte obyčejnou vodíkovou technologii na úrovní Hindenburgu, tak s tím velkou olympiádu neuděláte, vodík dlouho takto nevydrží. P2G je neskutečně drahá záležitost, u vodíku stojí 1MWht stojí kolem 100€ u syntetického plynu pak až 170€. To už to můžete rovnou cpát do tlakové horké vody, pro elektrárny je to jedno, pro dopravu moc ne, on ten parní stroj má mizernou účinnost, turbíny se do vlaků nehodí a taková lokomotiva s akumulací páry i při vší mohutnosti albatrosů a štokrů by ujela na plný výkon celkem málo. Jen pro zajímavost 1MWht v benzínu by měla stát kolem 120-130€.

Současná elektrizační síť o postavená od 50. do 90. let s nějakými změnami, jen některé linky 22kV jsou z počátku elektrizace.

Spalovací motory mají s plynem a vodíkem problémy, přestavby na vodík jsou prý skoro nemožné, přitom to by bylo asi nejrychlejší, když ne nejlevnější, jak rozšířit vodíkovou technologii. To byste musel do auta dát malou spalovací turbínu a ta má zase problém s převody a otáčkami, no tak by z toho vylezl asi elektrodynamický přenos. a je tu problém. Mimochodem se turbíny pro svou těžkopádnost neosvědčily na dráze ani jako parní ani jako spalovací, mám jisté pochybnosti že by ještě menší mohly efektivně pracovat v autě při všech rozjezdech a zastaveních.

Síť Austrálie je malá a destabilizovaná paradoxně "stabilními" zdroji, ve zkratce, počítalo se že plynové elektrárny mají něco umět, buď to ve skutečnosti neuměly nebo neměly plyn.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechci vam kazit pravdu vaseho nazoru...vite jak funguje diesel eletricka lokomotiva, ehm turbina?
Prave to byl a je ta lokomotiva, nez se preslo uplne na elektro, na to tahani tech 40 a vic vagonu v X tunach.
Ano dnes je to mozna prezitek, ale urcite to nebyl neekonomicky provoz.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Princip dieselelektrických lokomotiv znám, pístový motor točí elektrickým generátorem a ten pohání trakční motory v pojezdech.

O čem jsem ale mluvil já jsou lokomotivy jako TL659.0, které příliš dlouho nevydržely. V USA kde měly sice o trochu větší úspěch jejich provoz končí s růstem ceny ropných paliv na která byly provozovány.

Parní lokomotivy s tubínami také moc úspěšné nebyly, v USA měly problémy s náročností údržby a neefektivitou v nízkých rychlostech, v Evropě byly také pokusy, trochu úspěšnější ale taktéž se moc velkého rozšíření nedočkaly.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevidím důvod, proč by mělo spalování v motoru dělat nějak velké problémy. Technologicky je to stejné jako motor na plyn. Pouze musí dojít k úpravě sedel a vodítek ventilů, kvůli absenci benzínu na chlazeni a mazaní, stejně jako na plynových motorech. Samozdřejmě nejde vzít jen motor na benzín a začít do něj pouštět H2. Musí jít o motor od začátku konstruován na spalování směsi s prudkým plamenem a vysoku teplotou. Tuším došlo ke změně v kompresního poměru, motor osazen přimým vstřikem a SW v ŘJ dokázal rychle upravovat předstih, kvůli samozápalům-klepání motoru podle zátěže a vačka má upraven střih ventilů a osazeny "teplé" svíčky. BMW řadu let zpět, dokonce i jeden takový motor vyvinulo. Ale odpustili od tohoto testovacího konceptu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No problémy jsou právě ty ty věci co tu popisujete a ještě nějaké další, on je i molekulární vodík dost reaktivní, atomární ještě více a samotný proton... no to je asi nejsilnější kyselina co známe, ale to jen tak na okraj.

Stále tedy platí že konverze, což by bylo nutnou podmínkou pro rychlejší akceptaci a rozšíření technologie, by bylo zřejmě až příliš náročné. To BMW měl být, pokud myslíme oba ten stejný, motor dvojpalivový, auto mělo kryogenní nádrž na vodík a jednu na benzín, asi i jeden z důvodů proč se nechytl. Ještě jsem někde četl o nutnosti vyvložkování a dalších případných úpravách, ale to už bych asi motal více věcí dohromady.

Obrázek uživatele ozana

Haré Krišna Haré Krišna
Krišna Krišna Haré Haré
Haré Ráma Haré Ráma
Ráma Ráma Haré Haré

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Nojo dat sem vodik je svatokradez:)) Az nanotechnologie pokroci treba ani ne za naseho zivota tak treba vodik pojede..
Kazdy pohon na urcite tipy transportu ma svoje vyuziti..

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
T X 100D. http://www.hvezdarnamb.cz/

Moudro...

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Doufejme, že jim to půjde stavět tak rychle, jako nabíjecí stanice BEV a že budou hooodně daleko od lidí kvůli naší bezpečnosti.
Mohli by též udělat sólo cesty, kde by mohli pouze a jenom vodíkovci.
Viděl z vás někdo, jak je značka zákaz vjezdu cng a lpg to, aby na značce byl vodík???

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nj zákaz vjezdu vodíku ano, nejen takovou značku je potřeba pak udělat. U první vodíkový kraksny BMW Hydrogen 7 (2006) byl vodík pod tlakem jen 6 bar, byl kapalný VODÍK na teplotu -253 °C a vydržel v nádrži jen 10-12 dnů než vyprchal.

kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/a2006-bmw-hydrogen-7/

Kdo ví jak dlouho ve vodíkomobilu Toyota Mirai vydrží plná 700 bar vodíková bomba plná když se nebude jezdit??

kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/a2015-toyota-mirai/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

co je to tam za kašpary na tý fotce? bylo by dobrý to identifikovat aby se pak vědělo konkrétní odpovědný jména ;) lidi se mění a režim taky :)))

Obrázek uživatele Jan Horčík

Fotka je ilustrační, jde o předání vodíkového auta Toyota Mirai pařížské společnosti.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

aha tak to jo. jinak stát samozřejmě v danou chvíli reprezentují lidi a ty je třeba definovat k pozdějšímu možnému řešení ;) Přece si nebudeme kvůli pád zkorumpovaným debilům rozkrádat společný státní finance ;) Myslím že vzorový příklad pro čr je Izraelská filozofie přístupu odpovědnosti jinak by to pak mohlo dopadnout podle Palestinský filozofie ... a to samo od sebe a naráz ;))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

takže : Jací "Zástupci české vlády" to tam oznámili ??

Obrázek uživatele Jan Horčík

Jan Bezděkovský z oddělení strategie ministerstva dopravy .

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tento Jan Bezděkovský??

cz.linkedin.com/in/jan-bezd%C4%9Bkovsk%C3%BD-janbezdekovsky-1287935b

ministr Ťok tu párty schválil??

twitter.com/tok5934

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jan Bezděkovský z ministersta dopravy ????

multimedia.ctk.cz/?setSite=foto-detail-pagein&documentId=36667985&idx=150&select-continue=1

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vážně tento pán z ministerstva dopravy pod vedením ministra Ťoka ????

youtube.com/watch?v=ll4uqu6kRKc

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak cool on je to Adventista sedmého dne

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A to vadí? Dokud plní co je mu zadáno tak by v tom problém být myslím neměl, ne?

Jo, sekty vaděj. Bludaře nebrat.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale to není robot snad né?? tak by jen plnit neměl ale myslet by měl

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a ono mu to vážně "bylo" zadáno? no tak odpovědnost přejímá samozřejmě zadavatel, pokud nějaký vůbec bude identifikován ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

uvidíme co na to tiskovka ;)

mdcr.cz/Media

Obrázek uživatele Martin67

Už aby byly volby. (Ne, že by to něčemu pomohlo, ale horší to snad už ani být nemůže). Česká vláda je očividně banda debilů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak konečně vhodná alternativa k lithiové baterii. Pár jednoduchých vodíkových stanic a je hotovo. Náklaďáky apod. povinně na vodíkové úložiště, ostatní třeba i jen na tu lithiovou baterii. Doufám, že se tento hybridní přístup ujme a pomůže zcela vytlačit benzín a diesel z ulic.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

já se cítím na ulici být ohrožen 700 bar tlakovanou pojízdnou vodíkovou bombou

Tunel na nesmysl.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Njn ČEZko či Čechčije, to máš jedna a ta samá díra :))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dát 200 míčů do výstavby rychlonabíjecích stanic, tak je jich 50 míst se 4 stojany. A jsme za vodou.

Tak to sa teda mýliš, tu u nás v Absurdistane, potrebuješ na jednu nabíjaciu stanicu 600 000 eur a to je viac ako 15 "mičov" CZK :-).
https://ekonomika.sme.sk/c/20576934/postavia-u-nas-siet-nabijaciek-pre-elektroauta-z-eurofondov.html#axzz4mXBjFcgW

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jj, podpořit ty perspektivní technologie :), už ani Toyota tomu nevěří...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stat vidi ve vodiku moznost zdanit cerpani u zdroje. U elektriny je to horsi az nemozne. Stat nepremysli co je technicky lepsi, stat se stara aby mel co nejvic dani. Pesaci do toho nemaji co kecat.
Ale stat ma smulu, zvitezi elektrina ze solarnich kolektoru :-))

Obrázek uživatele ozana

Vsadím boty, že do konce roku 2019 nebude v provozu více než jedna veřejná čerpací stanice vodíku (nepočítá se pokud tu jednu neveřejnou v Řeži otevřou pro veřejnost). Tu jednu jedinou postaví Unipetrol z dotace, jen aby se neřeklo, že to nikdo nechce stavět ani za dotace.

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Totálně vyhozený prachy!!!

Obrázek uživatele PaRi

Jo, do luftu!

A pak spláchlý do hajzlu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak asi vyletely kominem!! Ale splachnuty, jo to pude pri dalsim planu modernizace absurdnimi projekty :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To budou v budoucnu pouzivat akorat kamiony a spis ani ty ne. Jak se budou zlepsovay baterie bude drahe prevazeni stlaceneho plynu stale vice za opicema...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To ale stavíte na předpokladu že se budou baterie zlepšovat. A proto takto optimistický předpoklad rozhodně neexistují žádné indície. Na zlepšování baterií netlačí jen relativně nová oblast působení výrobců auto ale dlouhá léta na jejich zlepšení tlačí IT (notebooky, telefony, tablety) a to nejlepší na co za celou dobu přišli jsou vodíkové články .))) Takže ten svůj optimismus zkuste trochu racionálně krotit, neexistuje k němu důvod.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ja jsem bohuzel pesimista ale pracuje se i na superkondenzatorech atd. Je toho dost a nikdo nevime co a kdy z toho bude. Rikam jen ze je to mozne. Jiste to samozrejme neni.

No tak to rozhodně existují! Stačí se podívat na vývoj baterii 10 lety dozadu. A vývoj stále pokračuje a jde vpřed. Přesně jak jste psal ne jen kvůli eautům, ale také kvůli počítačům a mobilům.
Graf už nemohu najít, ale stačí srovnat baterie mobilů, nebo eaut teď a před 10 lety. Vývoj je tam jsme viditelný.

Dnešní notebooky vydrží na baterii stejně velkou jakou dřív klidně 8 hodin, což jste si dřív o tom mohli leda tak zdát a člověk byl rád že mu velký těžký notebook vydržel 2 hodiny.
Zrovna tak baterie do aut před 10 lety dojezd 80 km (Tesla 350), před pár lety eauta dostali větší baterie s dojezdu kolem 150km, dnes jsou běžné eauta s dojezdem kolem 200km, už se začalo prodávat Bolt s dojezdem 300km.

Tak jestli nevidíte ten nárůst a výhled do budoucna tak by jste asi měl otevřít oči.

Není to žádná revoluce, ale pomalá evoluce. Ale jde o to že to jde stále do předu a indicií do budoucna je víc než dost na to aby každý viděl že za 10 let ty baterie budou zase úplně někde jinde.

Progres je prostě jasně patrný, jen to nejde přes noc jak by každý chtěl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no nevím , ale zrovna oblast chemie je zrovna nejméně probádanou oblastí a k tomu hodně patentů je uloženo v šuplíku, třeba nás mile překvapí číňani nebo indové

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to tak, někdy nevíme co máme protože o leží v šuplíku, třeba takový Lilienfeldův MOSFET už někdy z 20.-30. let, bipoláry přišly až někdy v 50. letech a oficiální mosfety později. Jenže elektronky byly novinka a všichni měli zájem jen o ně. Podobně byl ještšě prý byl zase tranzistor z galenitu, náhodný objev... A jsme třeba jenom na začátku toho co se dá dělat s oxidem titaničitým. To je tak univerzální látka, požitelná od barvy až po solární panely.

V chemii a biologii je toho obrovské množství co opravdu nevím, neznáme zdaleka všechny katalitické reakce a reakce sloučenin, vemte si že každá nová chemikálie může přidat na stovky či tisíce možnách dalších látek. Podobně v biologii se třeba dlouhé desítky let nevědělo že dvě plísně rostoucí dohromady, každá produkující antibiotikum, dohromady produkují úplně nové antibiotikum.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prosazeni MOSFETu bylo diky HI Audio elekronice, tedy priklad: KRELL zesilovac cca v koncem 90 let.Prvni a jediny zarizeni pro spotrebitele, pravda taky to bylo pekne drahy :) Byl to takovej pokus, jako ze to de..

Hustý, teflon už je taky ze 30. let a ne až z období kosmickejch letů ;)

A vůbec lidé z doby kamenné už uměli tkát látky a nebyli tak primitivní jak Kopčem a jak je kreslil Burian.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je toho dost, někdy by to chtělo posbírat a udělat z toho takovou hrubou encyklopedii, třeba to vydá i na dvacet svazků :)

Mohl byste mi dát link na ty pravěké tkalce?

Pány Štorcha a Buriana omlouvá tehdejší neznalost a pokusy o aproximaci primitivními kmeny. Ale je to celkem zajímavé jak se to liší od obecné představy o dějinách.

Pár let zpět jsem viděl myslím britskej dokument a tam to všechno bylo. Tam nějakej mladej skotskej vědec mluvil o věstonický Venuši jako o pornu své doby, čili naprostej opak toho co se nám říkali ve škole. Taky tam ukazovali řemeslnou zručnost těch lidí a vedlé krásný Burianových kreseb dávali své ošklivé, ale aktualizované. Lidé ve tkaných oblecích se sponama, čili ne v kožešinách, žíjící ve stavěných příbytcích čili ne v jeskyních atd. Prostě část mého dějepisu šla do hajzlu :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je pravděpodobné že baterií se bude vyrábět mnohem více a mnohem levněji, ale je naprosto reálné předpokládat, že jejich efektivita významně neporoste.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No hlavne aby pak nekdo nevisel az se zmeni vlada. Preci jenom kandelabry bez zasuvek vyzivaji k pouziti za tolik vyhozenych milionu ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale jo. Postavte za prachy státu pár čerpaček. Náklaďáky na jedno natankování ujedou celou republiku a pár nadšenců si koupí i vodíkový osobák... Hlavně, když už to budete stavět, tak nezapomeňte alespoň jeden stojan pro EV...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

EV už je ve stádiu kdy se hravě prosadí bez jakýhkoliv dotací. Výroba elektroauto je fakticky levnější, konkurence velmi početná, výrobci baterií staví megatovárny a připravují se na obrovské odběry ... na co to chcete dotovat ? Jediné čeho byste dotacemi dosáhli, je to, že účinost cenové konkurence oddálíte, za což vám sice výrobci poděkují, ale pro spotřebitele to žádný přínos mít nebude.

No myslím, že koko nepíše o dotacích pro auta, ale do čerpaček.

Co se týká dotací pro auta s tím naprosto souhlasím dnes jsou už zbytečné a ČR zapálí dobu.

Nicméně ohledně čerpaček to je bída. Automobilky na to kašlou, energetické společnosti také. Jediná automobilka samozřejmě ne a proto má o proti ostatním obrovskou výhodu.

Takže ano byl bych taky pro alespoň 20 rychlonabiječkach s výkony 100kW a víc po republice inteligentně rozmístěných. A aby se v nich dalo platit normálně dle doby tj hodné v 21. století, tak žádné firemní uzavřené karty. Když to umí zabudovat do sloupu elektrického osvětlení ostravská univerzita s malou nabíječkou za 10000,- Kč tak by to mělo jít i u normální nabíječky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslite TESLU ? :)
TESLA je BUH !
jojo krestane se spletli...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobily
185.66.36.26