BMW představuje auta na vodík

Jan Horčík - 06 Červenec 2015

Už koncem roku 2014 potvrdilo BMW vývoj vodíkových aut. Ostatně, Toyota a BMW už v této oblastí nějakou dobu spolupracují. Teď jsou tu konečně první prototypy!auto BMW na vodík i8

Nový prototyp auta na vodík značky BMW vycházející zřejmě z modelu BMW i8
foto: BMW

Není tomu tak dávno co se spekulovalo, že prvním autem na vodík od BMW by mohla být i3 poháněná palivovými články. Jenže v rámci akce Innovation Days 2015 bavorská automobilka překvapila.

Prvními vodíkovými prototypy po dlouhé době (deset let po legendárním BMW Hydrogen 7) jsou speciálně upravená verze řady 5 GT a něco, co připomíná hybrid mezi BMW i8, Volkswagen XL1 a bombardérem Northrop B-2 Spirit.

zatím s elektromobily a už vůbec ne s auty na vodík příliš nekamarádí. Ale tamní vláda by ráda, aby obojí nahradilo závislost na z ciziny dovážené ropě.

Vodík lze skvěle využít ke skladování energie za pomoci přebytkové elektřiny z , které jsou klíčovým hybatelem Energiewende neboli velkého energetického přerodu našich západních sousedů.

Auta na vodík BMW Auta na vodík BMW Auta na vodík BMW
V galerii tentokrát najdete 16 velmi zajímavých obrázků i s podrobnostmi týkajícími se vodíkových nádrží a výkonu palivových článků, doporučujeme!
foto: BMW

V diskusi o prvním vodíkovém autě Toyota Mirai se to jen hemží údivem nad tím kdo mohl vyrobit a poslat do výroby tak ošklivé auto.

Nový vodíkový prototyp vycházející z bude v tomto bezesporu zdatným konkurentem a určitě se dočká i srovnání s Volkswagen XL1.

auto BMW na vodík i8

Nový prototyp BMW řady 5 GT s pohonem na vodík, který právě dočerpává z mobilní vodíkové čerpací stanice (klikněte pro zvětšení)
foto: BMW

Podle magazínu zvládne vodíková i8 zrychlit z 0 na 100 km/h během šesti vteřin, max. rychlost je 200 km/h a vodík vystačí asi na 250 km. V případě vodíkového BMW 5 GT vystačí vodík na ujetí 450 km při max. výkonu asi 245 koní.

Co s tímhle podnikne BMW dál? Sami jsme nadmíru zvědaví. Čas vodíkových aut, ať si Toyota co chce říká, zatím stále ještě nenastal. A dva nové prototypy od BMW tomu určitě nepomůžou.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hm, pěkné auto. Viděl někdo z Vás ten motor? Ta složitost už jen toho motoru... Zlaté elektoauto s jeho jednoduchostí, přímostí a bezproblémovostí provozu proti tomuhle.

Obrázek uživatele honza.t

Když jsem viděl výrobní linku.Tak jsem si uvědomil. Kdo by chtěl tak složitý Automobil ?
https://www.youtube.com/watch?v=oOUjqxec4bA
I vodíkové dopravní prostředky mají budoucnost. Osobně vidím hlavní vyžití Vodíku v nákladní dopravě . http://www.hybrid.cz/renault-maxity-elektro-nakladak-na-vodik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když uvážíme toto celkem logické tvrzení Eleona, že vodíkový auta jsou extrémně stupidní (doplňte si před to www.)
youtube.com/watch?v=Y_e7rA4fBAo#
tak mi vysvětlete proč vůbec automobilky do týdle slepý uličky porád rvou prachy?!? To mi hlava nebere.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

chtějí zničit čistá elektro-auta
pokud se jim to povede, opět vodík zničí a zpátky na stromy pro rakovinu a astma z ropných aut, na tom se dobře rejžuje včetně podvodu zvaného famaceutická lobby

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je jednoduchý: bmw a german ojler spol se jak čert kříže děsí když pomyslí že skončí reverzní bysnys - tok peněz ropáci = automobilky když budou nadále vyrábět spalováky co žerou ojlerů ropu, a to díky elektromobilům nabíjeným doma v garáži ze soláru solarcity na střeše a baterky tesla powerpack pověšený na zdi ;) No a pak tu máme kolektivní german dohodu mekelbramboméďokonzerva, protože Německu rusáci krachli Desertek, zavírá atomovky a nemá elektřinu pro milion elektromobilů, tedy alespoň hned. A tak hraje na 2 strany, vodíkem odpoutat pozornost od elektromobilů a zároven ho používat jako úložiště elektřiny z baltských větrníkovích farem ;)
furt stejný soudruhu, jen bysnys a politika :)
kcc-hho.webnode.cz/ropa/elektrina/

Vodíkové články, ať už jako stacionární zdroj nebo jako mobilní zdroj v automobilu jsou velmi starý vynález srovnatelný stářím s objevem akumulátorové baterie. První funkční prototyp byl už na konci devatenáctého století, akumulátor jen o pár desítek let dříve. Není důvod, aby tato technologie nefungovala. Otázkou je, co nám výrobci tají. Domnívám se, že problém bude v článku samotném. Buď půjde o životnost, nebo o nějakou dětskou nemoc. Třeba příliš velkou závislost výkonu na teplotě. Tady je jakási nepřímá narážka (musí se to pořádně chladit): Green car reports. V každém případě se Mirai prodává jen v Kalifornii a zřejmě výrobce zatím získává hlavně provozní údaje.
Nebo má vodíkový pohon prostě jenom tu smůlu, že se do výroby nepustil někdo tak odvážný a fundovaný, jako je Elon Musk. Pak to může trvat ještě hodně dlouho. Tradiční automobilky vyčkávají, palivo je momentálně relativně levné a setrvačnost také.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vyborne, plne nalozenej kamion veze palivo pro dve, tri doplneni vodikoveho auta na ujeti tak 1500-2000km :D uzasna technologie

Ano, doprava vodíku není tak riziková, jako přeprava paliva do JE, ale i to by mohl být další důvod, proč tato technolgie přešlapuje na místě. Asi by to vyšlo objemově úsporněji, pokud by se vodík zkapalnil a převážel v kryogenních cisternách chazených héliem, rozhodně by se ho pak dalo převážet velké množství, ale nedokážu si ani představit, kde by pak byla cena. Na zkapalnění bude potřeba velké množství energie a pokud vím, tak i hélium je pěkně drahé a myslím, že ničím jiným se to neuchladí (kapalný dusík na to myslím nestačí). :-)

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

cisty vodik je podla mna slepa cesta. je s nim tolko problemov, ze uz tie baterie su podstatne lepsie

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já si umím představit samonosnou dopravu vodíku. No díky za ten nápad tomu článku a vzdcholoích a čtení o Graf Zeppelin, ta si nesla pohon - svítiplyn, který je lehčí než vzduch - v balonech, které poskytovaly část vztlaku. Myslím že by nemusel být problém podobn dopravovat vodík do čerpacích stanic.

Přeprava paliva do JE je spíše riziková z jinch důvodů než pro palio samotné, které čerství je radioakivní jen málo. Rizika jsu spíše od lidí, ale udělat z tyčí jadernou bombu je problém a vyžaduje huť a další věci, vyrobit špinavou lze, ale na to jso mnohem lepší jiné izotopy, které jsou užívány v nemocnicích a laboratořích.

Taková ukradená cisterna s vodíkem a malou, opravdu malou věcí, můe bt mnohem nebezpečnější než vysypan tyče do reaktoru.

Větší problém je s palivem vyhořelm, ale to se zase převáží v takových kontejnerech že se jen tak nedají odvést na káře ani na dodávce, potřebujete minimálně tatru a jeřáb. Něco co je nápadné jako samuraj mezi dnešními politiky.

Měl jsem na mysli hlavně bezpečnostní rizika. Že je jaderné palivo nebezpečné samo o sobě není až takový problém, jako ta skutečnost, že není možné, aby se to dostalo do nepovolaných rukou. Zkuste ukradnout cisternu s benzínem nebo s vodíkem. Pokud byste s tím něco chtěl provádět, tak to pravděpodobně vůbec nedopravíte tam, kam byste chtěl. To se ohlídá prakticky samo a pokud se týče vodíku, tak se zlikviduje bez jakýchkoli vedlejších dopadů na životní prostředí. Uranové pelety samy o sobě neshoří. :-)

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty peletky jsou v poměrně pevním obalu ze slitiny zirkonu, sehnat jich tolik, aby k něěčemu byly by vyžadovalo ukrást toho poměrně dost. To by se neutajilo.

Naproti tomu vodíková cisterna plně naložná by mohla udělat hodně velkou neplechu, jeden litr, jestli se nepletu má asi 2,3kWh, těch litrů má cisterna jistě tisíce a navíc tam bude pod vysokým tlakem, což jsou další litry vodíku. To by mohlo nadělat hodně velkou paseku.


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Livee-stationNabíječky elektromobilů Circontrol