Baterie elektromobilu Tesla Model 3 odhalena v detailech

Jan Horčík - 25 Srpen 2017

Magazínu Electrek.co se podařilo dostat k podrobným informacím a nákresům nové baterie elektromobilu Tesla Model 3. Proti Model S/Model X obsahuje např. výrazně nižší počet modulů.auto elektromobil Tesla Model 3 baterie modrá

Baterie elektromobilu Tesla Model 3 je navržena tak, aby byla co nejlehčí a nejlevnější.
foto: Tesla

Elektromobil Tesla Model 3 se bude dodávat ve dvou kapacitních verzích, a to s baterií 50 kWh a 74 kWh. První se skládá z 2976 bateriových článků formátu 2170.

Z každých 31 článků se vytvoří jedna "cihla" a tyto cihly jsou uspořádány do čtyř samostatných modulů. Tento typ baterie se ale začne vyrábět až koncem letošního roku.

Prozatím Tesla vyrábí větší, 74kWh baterii. Ta obsahuje 4416 článků, v jedné cihle je jich tam 46, moduly opět čtyři.

Redaktoři magazínu Electrek.co si všímají, že v architektuře baterií elektromobilů Tesla Model 3 a Tesla Model S/Tesla Model X jsou zásadní rozdíly. Např. nejnovější 100kWh baterie pro S/X obsahuje 8256 článků formátu 18650 v 16 modulech.

Tesla také dříve experimentovala s možností rychlé výměny baterie ve výměnných stanicích a Model S/X na to připravila. Ne tak Model 3, u kterého rychlá výměna baterií nepřipadá v úvahu.

Zároveň baterie Modelu 3 nemá externí topné těleso, které pomáhá baterii zahřát na optimální teplotu v případě mrazů. V Modelu 3 toto zastane elektromotor, který si auto dokáže "na neutrál" samo spustit např. při nabíjení.

Zpět na HybridPřidat komentář

Včera jsem se stavil ve Vestci, docela to tam postoupilo, teď se asi bude čekat na nabíječky DC CHaDEMO a CCS (doufám :) ) Tedy klasika co jsem říkal, 8 stojanů Tesla a 3 stojany pro ostatní auta. Myslím, že s předváděcím centrem Tesla a motorestem vedle nabíjecích stanic to bude důstojný stánek u Prahy, kde se může člověk v pohodlí rozptýlit u kávay, notebooku a najíst se.

http://www.imgup.cz/images/2017/08/28/IMG_20170827_1035297.png

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Kuk

off

Bjorn se píchnul s notebůkem přes CAN bus do baterky jeho rozklíženýho Xka a koumaj zda je baterka opravdu rozbalancovaná.
https://www.youtube.com/watch?v=F3tF0i98MpI

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

k tomu spôsobu "kúrennia" - v bojovom vozidle potrebovali zohrievať "vzdialené pracovisko", nechcelo sa im ťahať hrubé drôty, mali v blízkosti hydraulické potrubie (stále pod tlakom), tak pripojili hydromotor spriahnutý s autom. alternátorom, ktorý "poháňal" tri špirály. A BOLO TEPLO!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

sáákra tady to ale frčí ;)

alza.cz/nissan-leaf-d5092180.htm

Obrázek uživatele Kuk

Hlavně se mi líbí, jak tam maj pod Leafem napsáno "Klíčové vlastnosti elektromobilu Kia Soul EV" :-)))))))))))))

"Karbonová střecha" - odkdy? To slyším poprvé.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jj berou to tam hákem ctrl+c / v
:))))

Obrázek uživatele Kuk

A taky nabízej

Dodávku Nissan E-NV 200
Amperu-e
iOn
e-up!
Soul
a kombíka BYD-e6!

A k tomu německé e.Go life, Tazzari, Yogomo, Aixam nebo prase skůtra Čezetu :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Rozlišoval bych mezi slovesem "nabízet" a "těšit se" ;-)
Skutečně asi nabízejí k prodeji jen ty s uvedenou cenou...
Moc mě zaujala titulní fotka Opelu Ampera-e, mrkněte, co jsem jim napsal do diskuze a co mi odpověděli :-)
Trošku mě zaráží, že 2 dny zatím nestačily na zaútočení klávesou delete na titulní obrázek a posunout na jeho místo některý z těch správných :-D

Ale až/jestli u těch všech doplní ceny, bude to zajímavé srovnání.

clanek krasne ukazuje jak se stava elektromobil diky nedokonalosti baterie slozitym strojem. a take krasne ukazuje, ze elektromobily maji jeste hodny kus vyvoje pred sebou na to, aby se stali realnou alternativou pro masy.

Spis se ukazuje kdo je tu debil :)

Obrázek uživatele Kuk

Zasek se ti gramofón.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

gramofón je v poriadku, to ihla preskakuje v drážke. analógové zariadenie sa zacyklilo!

Obrázek uživatele Michelin

Zatimco auta se spalovacim motorem jsou (obzvlaste v dnesni dobe) jednoduchost sama.
Budete prekvapen jak to pujde rychle.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Josef

Mě to zase tak složité nepřijde. Co je složitého na ohřívání baterie?

Obrázek uživatele Kuk

Zase si mu skočil na návnadu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A těch 31 článků má společný balancér? Tedy 31 článků je nejmenší sledovaná jednotka.

Z uvedených info to vyzerá že je to tak..2976 článkov po 31 v module dáva 96 modulov po 4,2V (max.napätie) 4,2V *96 - max.napätie batérie 403,2V. Ak je 50kwh udávaná celková kapacita vychádza to 50000/2976- 16,85 Wh v jednom článku. To pri nominálnom napätí 3,6-3,7V dáva kapacitu článku 2170 na cca 4500-4700mAh.Ak je udávaná kapacita 50kWh len využitelná a celková je povedzme 55kWh tak jeden článok má 4950mAh až 5170mAh.
Takže tesla len zmenšila počet článkov a spojov ale žiaden posun v kapacite na jednotku objemu a váhy asi nenastal.

Tady je problém zakopán v tom že Tesla dosud nezveřejnila konkrétní kapacitu ať už využitelnou, nebo skutečnou, všechny vyjádření jsou typu "okolo". Ono se již chvilku mluví o tom, že Tesla už označovat modely podle kapacity baterie snad ani nechce. Tudíž skutečná kapacita LR baterie se dostala na svět až z testovacího protokolu EPA a ta kapacita je 230Ah. Takže články jsou opravdu 5Ah a tím pádem celková kapacita LR baterie je cca 80kWh.

Mimochodem německá společnost BMZ má již 21700 články s kapacitou 5Ah rovněž ve výrobě, takže tím se jen potvrzuje že Tesla opět nemá v ruce žádný zázrak, ale opět "jen" použila nejlepší snadno dostupnou technologii tak jako tomu bylo už u 85kWh i 90kWh baterie.

Obrázek uživatele Josef

Ta větší baterie má celkovou kapacitu 81,3 kWh a využitelnou 75 kWh. Co se týče kapacity, to ví bůh.

Kapacita je daná tým výpočtom..čiže žiaden posun v kapacite na objem a váhu nenastal. Tá kapacite je +/- väčšia o toľko percent o koľko je väčší článok 2170 od článku 18650.
Tak ako nenastal žiaden posun v hustote energie pri batérii bmwi3, iba namiesto zastaralej batérie v prvej verzii použili články moderné, ktoré však stále zaostávajú za riešením 18650/2170.
Ja sa len snažím poprieť tvrdenie že kapacita li batéríí rastie tempom +5% za rok. Nič také nenastáva a od roku 2012 sme sa v podstate nikam neposunuli.
Zároveň tvrdím že už dnešné batérie stačia pre elektromobily, jediné čo je ešte mimo je cena!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako, že motor ohřívá baterií?

Podla zdroja clanku sa Tesla rozhodla vyhodit ohrievac baterii a miesto neho sa budu baterie ohrievat len teplom z pohonu a to aj v pripade ze auto stoji. Riadiaca jednotka vysle signal do invertora aby sa zapol a posielal prud cez motor pre produkciu tepla, pricom sa motor nerozbehne, t.j. nulove otacky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajímavé, no když bude motor zabržděn, tak se veškerá energie přemění v teplo. Ale životnosti motoru to nepřidá, nehledě na to, že zbytečně zahřeju hmotu motoru... Malé topné tělísko by fungovalo rychleji... Asi toho moc nevíme jak je to tam udělané...

To jo, víme prd. Ale je smutný, že se baterka musí ohřívat. Taky je smutný, že se musí chladit. Snad se to s vývojem technologií zlepší.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

i rakovina se musí ohřívat, tam je to dokonce mnohem nebezpečnější točit na studený motor, tedy EV i v tomto posun mílovými kroky vpřed, tam stačí křivka povolených otáček dle teploty a řidič se nemusí o nic starat

No to je fakt, že u spalováků to je schované v té jejich celkové mrzké účinnosti. V zimě se mi diesel zahřeje až po sakra hodně kilometrech. :-(

Obrázek uživatele Kuk

Takže motor se zahřeje a kolem něj proudí chladící/ohřívací kapalina a ta pak ohřeje baterku, nebo jak to fyzicky funguje?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

Podle mě používají motor jako přímotop. Jednoduše se pouští do vinutí zabržděného motoru (ve zkratu) proud a tím proudí chladicí kapalina, která pak ohřívá baterie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když se do vinutí motoru pustí stejnosměrný proud(to invertor umí), tak se nevyvíjí kroutící moment ale jen teplo.

Obrázek uživatele Josef

Ok, v podstatě říkáte to samé, jen jste mne doplnil. Díky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ještě maličkost. Snaha o zlepšení účinnosti elmotoru vede výrobce ke konstrukci s co nejmenší vzduchovou mezerou mezi rotorem a statorem. Takže předehřátí motoru před tím než se roztočí může v konečném důsledku znamenat menší vzduchovou mezeru a tím i malinko vyšší účinnost.

Ale zase si předehřátím motoru malinkato zkrátíte dobu jeho možného přetěžování.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U kapacity baterie jde o jednotku kWh, nikoli kW, v tom se často chybuje :-)

Obrázek uživatele Jan Horčík

Překlep, omlouváme se.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V pohodě, stane se, ale ještě jeden výskyt unikl "74kW baterii. Ta obsahuje 4416 článků"

veľmi často sa v tom chybuje. Ovšem práve na stránkach hybrid.cz je to zarážaúce !

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak sem nelez, když Ti to vadí ! Nikoho Tvé hloupé připomínky nezajímají, pane Bezchybný...

Ale ano, pane kolego, zajimaji..a dost..

---

heros

a navyše môj komentár padol na úrodnú pôdu, text bol opravený, tak si o sebe nemysli , že si pupok sveta. pokora.

ale vidím, že teba to zaujíma, som rád že som natrafil na niekoho, koho to zaujíma. Stránky, ktoré robia osvetu by ju mali robiť správne , hold východná európa.


veletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil