U elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X nehrála cena až tak důležitou roli. Proto si Tesla mohla dovolit hliníkový rám. U Tesla Model 3 už to neplatí.
foto: Tesla
Elektromobil Tesla Model 3 je primárně o ceně. I proto Tesla zvolila odlišný, levnější typ elektromotoru a také proto je Model 3 spíš z oceli než z hliníku.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla Model 3: auto bez klíčku otevřete přes mobil
Hliník je materiál sice lehčí a pevnější, ale také výrazně dražší a složitější na opravy. Uživatel „User_Juan“ z webu Reddit se nyní dostal k opravářskému manuálu elektromobilu Tesla Model 3, kde jsou i podrobné materiálové nákresy.
foto: Tesla
Z nich jasně plyne, že hliník je v elektromobilu Tesla Model 3 využíván pouze sporadicky, především v jeho zadní části. Zbytek je vysokopevnostní nebo ultra-vysokopevnostní ocel. Ta je sice těžší, než hliník, ale také levnější.
Dobrý den,
nevíte jaké jsou parametry té
Dobrý den,
nevíte jaké jsou parametry té „ultra-vysokopevnostní“ ocele? Je to poprvé, co jsem se setkal takovým superlativem, tak by mě zajímala její pevnost. Popř. co si v Tesle představují i pod „vysokopevnostní“ ocelí.
Děkuji za odpovědi a elektromobilitě zdar 🙂
Dovolte soudruzi kontrolní otázka: Kolik východoněmeckých
Dovolte soudruzi kontrolní otázka: Kolik východoněmeckých kilogramů T3 vlastně váží?
Kontrolní otázka soudruzi : Jak moc se dá s TESLA MODEL S
Kontrolní otázka soudruzi : Jak moc se dá s TESLA MODEL S brodit?? :)) tak nasávání do motóru nemá… je ta baterka vodotěsná? 🙂
youtube.com/watch?v=zzSQCfqJrYE
už ste někdy tlačili 2,5tunový Xksko k Superchargeru??
už ste někdy tlačili 2,5tunový Xksko k Superchargeru?? :)))))
youtube.com/watch?v=Zyaj3ovcu2k
„Z nich jasně plyne, že hliník je v elektromobilu Tesla
„Z nich jasně plyne, že hliník je v elektromobilu Tesla Model 3 využíván pouze sporadicky,…“
Toto není pravda a je to nepřesné.
Vloger z Tesla Model 3 users kanálu vobjel M3 magnetem a nikde na panelech se nechyt, tudíž všechny boční panely a nejspíš i kapota jsou z hliníku a z ocele je hlavně kostra auta a deformační části.
Třeba si Tesla konečně dala říct a použila osvědčené
Třeba si Tesla konečně dala říct a použila osvědčené řešení z Trabanta – plastové panely.
cca 11 minuta
https://youtu.be/dWdTpp09SK4
Řešení z
cca 11 minuta
https://youtu.be/dWdTpp09SK4
Řešení z Trabanta je na i3, koneckonců je taky vyráběná v NDR 🙂
ano ano, vsechny panely co nejsou na obrazku jsou z hliniku.
ano ano, vsechny panely co nejsou na obrazku jsou z hliniku. Takze pouzity termin „sporadicky“ v teto souvislosti je uplne debilni.
Architektura baterie M3
Architektura baterie M3 detailně
https://electrek.co/2017/08/24/tesla-model-3-exclusive-battery-pack-architecture/
Tak tento odkaz zaslouží pochvalu!
poděkování
Tak tento odkaz zaslouží pochvalu!
poděkování
Poděkování patří elektreku, já jsem se jenom probudil a
Poděkování patří elektreku, já jsem se jenom probudil a přepostnul to co na mě vyjuklo 😉
V popipisku tam chybí č 14. Čtenáři se domnívaj, že je to Flux capacitator :)))
Ale já bych zase nebyl tak skromný, třeba pro mne má tento
Ale já bych zase nebyl tak skromný, třeba pro mne má tento článek mnohem vyšší informační hodnotu než celé představení TM3, takže to že jsem na něj díky tomuto příspěvku klik asi o 10vteřin dřív než bych se na electrek jinak podíval sám je velmi cenné. dík 😉
Přesně, todle je jádro celého M3. Myslím, že všude u
Přesně, todle je jádro celého M3. Myslím, že všude u dinosaurů už obsah pilně studujou a dost možná honem překlreslujou plány, kvapně rušej některá řešení a honem otevírají další a k tomu přeskupujou vývojový týmy 😀
Konkurence je vzpruha a tězit z toho budem i my.
Velmi zaujímavé.
O tomto mal byť článok, anie o
Velmi zaujímavé.
O tomto mal byť článok, anie o fantáziách škodofky (vision E a podobné chujoviny).
Jak na tom bude ocel s antikorozní úpravou :). V Kalifornii
Jak na tom bude ocel s antikorozní úpravou :). V Kalifornii to pal čert, ale tady v tom našem pásmu v zimě slaném, často vlhkém, horkém apod :). No jsem zvědav :).
ste viděli jak Bjørn Nyland nasračku vytřískal baterku
ste viděli jak Bjørn Nyland nasračku vytřískal baterku Xkska na vodtahovku :))
youtube.com/watch?v=PLKNu-mfkIc
Apple končí s projektem samořízeného automobilu, bude se
Apple končí s projektem samořízeného automobilu, bude se soustředit jen na samostatnou technologii
fio.cz/zpravodajstvi/zpravy-z-burzy/198230-apple-konci-s-projektem-samorizeneho-automobilu-bude-se-soustredit-jen-na-samostatnou-technologii
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut Martin Hejtmánek
auto.idnes.cz/tco-naklady-na-provoz-0to-/autoservis.aspx?c=A170816_130355_autoservis_fdv
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte
auto.idnes.cz/tco-naklady-na-provoz-0to-/autoservis.aspx?c=A170816_130355_autoservis_fdv
dobře úchylná diskuze pod článkem, na Teslu X jsou
dobře úchylná diskuze pod článkem, na Teslu X jsou čtenáři Idnes doslova vysazený, holt výživná parta debílků jen co je pravda
Mě přijde spíš uchylne to nekriticke velebeni EV,
Mě přijde spíš uchylne to nekriticke velebeni EV, přehlíženi jejich nedostatků, jak je tady na diskusích zvykem 🙂 A když někdo napíše něco v kritickém duchu, ale slušně, tak se najde minimálně jeden debilek (vaše slovo), který se vulgarne projeví, bez snahy o rozumnou diskusi a argumenty.
Jinak diskusi na Idnes jsem četl a nevím, co vám tam přijde uchylne.
co tam přijde úchylné? Těch 99% procent negativních
co tam přijde úchylné? Těch 99% procent negativních komentářů přeci. Je víc než jasný že to inteligenti vašeho typu nejsou. To jsou běžní občané prostého vzdělání povětšinou zakomplexovaní svojí fosilní károu a placení trolové 😉 O zaujatosti plátku idnes toho bylo už hodně napsáno, to není žádná novinka Mladá Fronta dávno skončila že píší jak jim kdo zaplatí 😉
Fakt, že je většina komentářů negativních nebo
Fakt, že je většina komentářů negativních nebo skeptických neznamená, že je to úchylné. Svědčí to o stavu elektromobility a o tom, jak je dnes EV použitelný a dostupný jako náhrada klasického auta – nic moc.
no tak to nesvědčí. Výkvět úchylstva IDNES je
no tak to nesvědčí. Výkvět úchylstva IDNES je evidentní, je reprezentativní vzorek čtenářstva, sotva pár procent. Zbytek normálních to nekomentuje 😉
Diskutovat na iDnesu není moc s kým. Tam diskutuje celá
Diskutovat na iDnesu není moc s kým. Tam diskutuje celá řada hovádek, kteří vědí všechno nejlíp a ohánějí se nereálnými výmysly a rádoby čísly, které si však vycucali z prstu. Přitom internet je ideální médium, kde si každý všechno okamžitě může najít a ověřit. Měl jsem snahu pár hovádek uvést do reality, ale trvají si na svém, nic nedokáží odzdrojovat a jen si dokola melou svoje.
A k smíchu mi na iDnesu příjdou trollové, kteří do všech diskuzí kopírují stále stejný text s důvody, proč je elektromobilita nesmysl.
Já nikomu nic nevnucuju, ať si každý jezdí čím chce, ale když se mě redaktor zeptá na výhody, jaké v elektromobilitě vidím, tak mu je řeknu. Vždycky redaktorovi řeknu i reálné nevýhody, ale je už jenom na něm, co si z toho vezme a jak článek postaví. Text výsledného článku je už jen na redakci a i když dávám rozhovor podle mého názoru vyvážený, ve výsledku článek může vyznít jako zaujatý. Ale nemám jim to za zlé. Redaktor mi řekl, že na víc informací mu pro článek nezbylo místo.
Já to prostě beru tak, že jsem mohl alespoň nějak přispět k obecnému povědomí, že se na elektriku docela dobře jezdit dá už dnes. A to je asi tak vše.
Pokud jste schopen diskutovat o výhodách i nevýhodách EV,
Pokud jste schopen diskutovat o výhodách i nevýhodách EV, tak je to v pořádku, ale často jsem svědkem, že příznivci EV vidí slepě jenom ty výhody a pak to s nimi dopadá stejně jak říkáte vy s odpůrci EV – melou si svoje a na trozumné a slušné argumenty nakonec řeknou něco ve stylu „spalováka si dnes koupí jenom debil“. Tak mi řekněte, jestli s takovým člověkem má smysl diskutovat a jestli teda on je lepší než ti, podle vás, hovádka, na iDnes?
Na obou stranách jsou fanatici i slušní lidé.
Nikdy nemůžete brát diskutující jako úplnej
Nikdy nemůžete brát diskutující jako úplnej reprezentativní vzorek všech čtenářů. Je to stejné jako tady, nebo všude jinde. K diskuzi se odhodlá jen pár jedinců, pár grafomanů a sem tam nějakej pomatenec. Určitá část čtenářů, možná i dost veliká se k článku nevyjadřuje, nebo jen velmi sporadicky.
Čím masovější médium, tím je to více exponované a vyprofilované do extrémů. Na iDnes by jste to musel mlátit trubkou po hlavě a to pořád, ale na to nikdo nemá energii ani náladu.
Tak to je přesný! 🙂
Tak to je přesný! 🙂
„Hliník je materiál sice pevnější, ale také výrazně
„Hliník je materiál sice pevnější, ale také výrazně dražší a složitější na opravy.“
Tam bych spíše napsal LEHČÍ, i když samozřejmě při stejné váze bude pevnější než obyčejná ocel.
Máte pravdu, doplnili jsme, díky.
Máte pravdu, doplnili jsme, díky.
Trochu OT
Podle clanku na electreku, resp. podle udajneho VP,
Trochu OT
Podle clanku na electreku, resp. podle udajneho VP, ktereho nekdo potkal na SC plastove nacvakavaci kryty u „aero wheels“ zvysuji ucinnost (dojezd?) az o 10%. Pokud je to takhle jednoduche, proc to nedelaji vsichni?
Protože nejde o dojezd, ale jen tu účinnost snížení
Protože nejde o dojezd, ale jen tu účinnost snížení aerodynamického odporu a možná dokonce jen těch kol.
Primo v clanku je (sice ne s 10, ale 5 procenty
Primo v clanku je (sice ne s 10, ale 5 procenty DOJEZDU):
Tesla claimed that the wheels could increase the highway range by as much as 5%:
“Aerodynamic 19” wheels are designed to reduce wind resistance. Disc-like in shape, they channel air along the sides of the vehicle and can add up to 5% range during highway driving.”
Píší 5 % dojezd na dálnici. Tam to dává smysl, protože
Píší 5 % dojezd na dálnici. Tam to dává smysl, protože se jede rychle a vliv aerodynamického odporu bude velký. Ale rozdíl v normálním kombinovaném provozu bude spíše tak 1–2 %.
Je to tak, za krásu se platí :-). Když si např. u Tesly M3
Je to tak, za krásu se platí :-). Když si např. u Tesly M3 koupím hezčí 19″ disky, následně budu celou dobu provozu platit o 1 až 2% (na dálnici až 5%) více za palivo. A to se vyplatí…. 🙂
A když na té dálnici u té tesly zadarmo načerpám na
A když na té dálnici u té tesly zadarmo načerpám na tesla chargeru, tak se mi to opravdu nevyplatí jet o 5 procent dráž 😀