Tesla Model 3: více oceli, méně hliníku

U elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X nehrála cena až tak důležitou roli. Proto si Tesla mohla dovolit hliníkový rám. U Tesla Model 3 už to neplatí.

Z čeho je vyrobený rám elektromobilu Tesla Model 3? Šedivá barva je hliník, modrá ocel, žlutá vysokopevností ocel, červená ultra-vysokopevnostní ocel.
foto: Tesla

Elektromobil Tesla Model 3 je primárně o ceně. I proto Tesla zvolila odlišný, levnější typ elektromotoru a také proto je Model 3 spíš z oceli než z hliníku.

Hliník je materiál sice lehčí a pevnější, ale také výrazně dražší a složitější na opravy. Uživatel „User_Juan“ z webu Reddit se nyní dostal k opravářskému manuálu elektromobilu Tesla Model 3, kde jsou i podrobné materiálové nákresy.

Materiály použité při výrobě elektromobilu Tesla Model 3

Materiály použité při výrobě elektromobilu Tesla Model 3
foto: Tesla

Z nich jasně plyne, že hliník je v elektromobilu Tesla Model 3 využíván pouze sporadicky, především v jeho zadní části. Zbytek je vysokopevnostní nebo ultra-vysokopevnostní ocel. Ta je sice těžší, než hliník, ale také levnější.

35 Comments on “Tesla Model 3: více oceli, méně hliníku”

  1. Dobrý den,
    nevíte jaké jsou parametry té

    Dobrý den,

    nevíte jaké jsou parametry té „ultra-vysokopevnostní“ ocele? Je to poprvé, co jsem se setkal takovým superlativem, tak by mě zajímala její pevnost. Popř. co si v Tesle představují i pod „vysokopevnostní“ ocelí.

    Děkuji za odpovědi a elektromobilitě zdar 🙂

  2. „Z nich jasně plyne, že hliník je v elektromobilu Tesla
    „Z nich jasně plyne, že hliník je v elektromobilu Tesla Model 3 využíván pouze sporadicky,…“

    Toto není pravda a je to nepřesné.
    Vloger z Tesla Model 3 users kanálu vobjel M3 magnetem a nikde na panelech se nechyt, tudíž všechny boční panely a nejspíš i kapota jsou z hliníku a z ocele je hlavně kostra auta a deformační části.

        1. Ale já bych zase nebyl tak skromný, třeba pro mne má tento
          Ale já bych zase nebyl tak skromný, třeba pro mne má tento článek mnohem vyšší informační hodnotu než celé představení TM3, takže to že jsem na něj díky tomuto příspěvku klik asi o 10vteřin dřív než bych se na electrek jinak podíval sám je velmi cenné. dík 😉

          1. Přesně, todle je jádro celého M3. Myslím, že všude u
            Přesně, todle je jádro celého M3. Myslím, že všude u dinosaurů už obsah pilně studujou a dost možná honem překlreslujou plány, kvapně rušej některá řešení a honem otevírají další a k tomu přeskupujou vývojový týmy 😀
            Konkurence je vzpruha a tězit z toho budem i my.

  3. Apple končí s projektem samořízeného automobilu, bude se
    Apple končí s projektem samořízeného automobilu, bude se soustředit jen na samostatnou technologii

    fio.cz/zpravodajstvi/zpravy-z-burzy/198230-apple-konci-s-projektem-samorizeneho-automobilu-bude-se-soustredit-jen-na-samostatnou-technologii

  4. Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do
    Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut Martin Hejtmánek

    auto.idnes.cz/tco-naklady-na-provoz-0to-/autoservis.aspx?c=A170816_130355_autoservis_fdv

    Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

    auto.idnes.cz/tco-naklady-na-provoz-0to-/autoservis.aspx?c=A170816_130355_autoservis_fdv

      1. Mě přijde spíš uchylne to nekriticke velebeni EV,
        Mě přijde spíš uchylne to nekriticke velebeni EV, přehlíženi jejich nedostatků, jak je tady na diskusích zvykem 🙂 A když někdo napíše něco v kritickém duchu, ale slušně, tak se najde minimálně jeden debilek (vaše slovo), který se vulgarne projeví, bez snahy o rozumnou diskusi a argumenty.

        Jinak diskusi na Idnes jsem četl a nevím, co vám tam přijde uchylne.

        1. co tam přijde úchylné? Těch 99% procent negativních
          co tam přijde úchylné? Těch 99% procent negativních komentářů přeci. Je víc než jasný že to inteligenti vašeho typu nejsou. To jsou běžní občané prostého vzdělání povětšinou zakomplexovaní svojí fosilní károu a placení trolové 😉 O zaujatosti plátku idnes toho bylo už hodně napsáno, to není žádná novinka Mladá Fronta dávno skončila že píší jak jim kdo zaplatí 😉

        2. Diskutovat na iDnesu není moc s kým. Tam diskutuje celá
          Diskutovat na iDnesu není moc s kým. Tam diskutuje celá řada hovádek, kteří vědí všechno nejlíp a ohánějí se nereálnými výmysly a rádoby čísly, které si však vycucali z prstu. Přitom internet je ideální médium, kde si každý všechno okamžitě může najít a ověřit. Měl jsem snahu pár hovádek uvést do reality, ale trvají si na svém, nic nedokáží odzdrojovat a jen si dokola melou svoje.
          A k smíchu mi na iDnesu příjdou trollové, kteří do všech diskuzí kopírují stále stejný text s důvody, proč je elektromobilita nesmysl.
          Já nikomu nic nevnucuju, ať si každý jezdí čím chce, ale když se mě redaktor zeptá na výhody, jaké v elektromobilitě vidím, tak mu je řeknu. Vždycky redaktorovi řeknu i reálné nevýhody, ale je už jenom na něm, co si z toho vezme a jak článek postaví. Text výsledného článku je už jen na redakci a i když dávám rozhovor podle mého názoru vyvážený, ve výsledku článek může vyznít jako zaujatý. Ale nemám jim to za zlé. Redaktor mi řekl, že na víc informací mu pro článek nezbylo místo.
          Já to prostě beru tak, že jsem mohl alespoň nějak přispět k obecnému povědomí, že se na elektriku docela dobře jezdit dá už dnes. A to je asi tak vše.

          1. Pokud jste schopen diskutovat o výhodách i nevýhodách EV,
            Pokud jste schopen diskutovat o výhodách i nevýhodách EV, tak je to v pořádku, ale často jsem svědkem, že příznivci EV vidí slepě jenom ty výhody a pak to s nimi dopadá stejně jak říkáte vy s odpůrci EV – melou si svoje a na trozumné a slušné argumenty nakonec řeknou něco ve stylu „spalováka si dnes koupí jenom debil“. Tak mi řekněte, jestli s takovým člověkem má smysl diskutovat a jestli teda on je lepší než ti, podle vás, hovádka, na iDnes?

            Na obou stranách jsou fanatici i slušní lidé.

            1. Nikdy nemůžete brát diskutující jako úplnej
              Nikdy nemůžete brát diskutující jako úplnej reprezentativní vzorek všech čtenářů. Je to stejné jako tady, nebo všude jinde. K diskuzi se odhodlá jen pár jedinců, pár grafomanů a sem tam nějakej pomatenec. Určitá část čtenářů, možná i dost veliká se k článku nevyjadřuje, nebo jen velmi sporadicky.
              Čím masovější médium, tím je to více exponované a vyprofilované do extrémů. Na iDnes by jste to musel mlátit trubkou po hlavě a to pořád, ale na to nikdo nemá energii ani náladu.

      1. Primo v clanku je (sice ne s 10, ale 5 procenty
        Primo v clanku je (sice ne s 10, ale 5 procenty DOJEZDU):

        Tesla claimed that the wheels could increase the highway range by as much as 5%:

        “Aerodynamic 19” wheels are designed to reduce wind resistance. Disc-like in shape, they channel air along the sides of the vehicle and can add up to 5% range during highway driving.”

Napsat komentář