Chevrolet Bolt EV se mezi „dostupnými“ elektromobily pyšní zatím největší baterií – 60 kWh. Automobilka aktuálně odhalila, že cena baterie je $15 734, v přepočtu asi 360 000 Kč.
foto: Chevrolet
Informaci o ceně baterie elektromobilu Chevrolet Bolt EV nedávno potvrdil mluvčí značky Chevrolet Fred Ligouri. Je to cena pro koncového zákazníka za případnou výměnu baterie mimo záruční dobu.
Nejde tedy o výrobní náklady. Baterii pro GM vyrábí a dodává jihokorejská společnost LG Chem, chemické složení a design ale navrhuje GM. Automobilka pak platí $145/kWh za články a skládá si je sama do baterií.
Při výše zmíněné koncové prodejní ceně to pak vychází na $262/kWh. Pro srovnání, Tesla už minulý rok zmínila, že výsledná cena za baterii je pod úrovní $190/kWh. A díky gigatovárně chce jejich cenu ještě o třetinu snížit.
Důležité je si ale připomenout, že GM přiznalo, že na prodeji elektromobilů Chevrolet Bolt EV prodělává. Kolik není přesně jasné, ale hovoří se až o $9000! Prodejní cena přitom začíná před dotacemi těsně pod $38 000, v hrubém přepočtu kolem 900 000 Kč.
Self-driving Chevrolet Bolt EV in
Self-driving Chevrolet Bolt EV in production
https://www.youtube.com/watch?v=E_hQXVy1Jng
https://www.youtube.com/watch?v=1kCCpFWZR6w
V clanku nie je uvedene, ze „Prodejní cena přitom začíná
V clanku nie je uvedene, ze „Prodejní cena přitom začíná …pod $38 000“ je BEZ DPH …
V článku je upozorněno, že vám ji za tuto cenu prodají
V článku je upozorněno, že vám ji za tuto cenu prodají pouze výměnou za starou.
Pokud by se dal koupit akumulátor za šest tisíc na
Pokud by se dal koupit akumulátor za šest tisíc na kilowatt, tak jdu hned do fotovoltaiky a zruším přípojku. Toť můj sen zatím nereálný.
No to by ani nepokrylo vyrobni naklady…. jeste si pockas…
No to by ani nepokrylo vyrobni naklady…. jeste si pockas…
Pokud myslíte 1kWh za 6000Kč, tak to už můžete mít teď,
Pokud myslíte 1kWh za 6000Kč, tak to už můžete mít teď, ale musíte si to sám zbodovat z 18650 článků. Aktuální maloobchodní cena kvalitnějších článků vychází kolem 200€ za 1kWh bez VAT.
Nebýt tam ty baterie, tak to, co je pod kapotou v motorovém
Nebýt tam ty baterie, tak to, co je pod kapotou v motorovém prostoru, vypadá jako spalovák. To je vcelku hrůza.
Typickej zkotnatělej syndrom motoru a chladičově masky u
Typickej zkotnatělej syndrom motoru a chladičově masky u autodinosaurů. Ješte by mohli dozadu lepit falešnej vejfuk i s reproduktorem aby to dělalo brm brm 🙂
O frunku nikdy neslyšeli, to jim připadá jak z jiného světa :)))
BMW ho v pohodě vykouzlil i u malé i3.
Vždy, když se podívám do kufru s motorem nějakého
Vždy, když se podívám do kufru s motorem nějakého elektromobilu mimo trojčata (IMiev, Ion, Zero) a Teslu, tak žasnu, kolik je tam blbin a jak je přecpaný. I Leaf tam nemá nic moc místa navíc, o eGolfu nemluvě. Koukám na ten GM zázrak a nechápu – baterka v podlaze, ještě krabice nad zadní nápravou a přední kufr narvaný až po víko. Divné.
Typickej horror vacui aneb strach z prázdna :)))
Syndrom
Typickej horror vacui aneb strach z prázdna :)))
Syndrom všech manažerů a předopos.anejch omezenců 😀
gmoutletparts.com/oem-parts/gm-battery-24278905
gmoutletparts.com/oem-parts/gm-battery-24278905
Tady se ukazuje obrovska lez automobilek. Pry cena baterie je
Tady se ukazuje obrovska lez automobilek. Pry cena baterie je duvodem pro vysoke ceny EV. eGolf z roku 2016 ma baterku +/-24 kWh a to odpovida 6500 USD. Smesna cena oproti predrazenym EV typu eGolf. Duvod vysokych cen EV je neochota vyrabet velke mnozstvi. Preju vsem propagatorum rakovinovych vehiklu brzky krach.
Přesně tak, konečně to vyplulo na povrch, co už dávno
Přesně tak, konečně to vyplulo na povrch, co už dávno všichni vědí.
Pro ty „malý“ auta typu eGolf pak cena vychází v nákladech 50 až 80 tisíc a koncová cena pak 120-150 tisíc Kč !
Kde jsou ty co tu vykřikují, že elektromobili jsou drahé hlavně kvůli baterii?
eGolf 1 000 000, Kč a z toho baterie 150 000,- Kč? Tak to je ta polovina ceny! Co tu dávají jako argument proč to nikdo nechce…. Od začátku to byly lži.
Je to přesně tolik kolik jsem psal už minimálně před rokem, cca 1/5 až 1/7 z celkové ceny auta. Tj. zanedbatelná částka vzhledem k celkové ceně.
Ano takovýto malý elektromobil je dražší než spalovák ale ne 4x víc, ale měl by být tak „pouze“ o 50-100 tisíc Kč. Zbytek jde na vrub umělé vysoké ceny automobilky z důvodu zdržování a neochoty prodávat elektro. A samozřejmě také proto že nemají svojí baterkarnu.
No moment, tak berme tu nejnizsi oficialne nekym deklarovanou
No moment, tak berme tu nejnizsi oficialne nekym deklarovanou cenu za aku – 190 dolaru od tesly, to je cca 5 000 korun za kWh.
Pro golf aktualni to mame 36 kWh (nevim jestli je to celkova kapacita baterie nebo vyuzitelna?) tj jen za baterku je to cca 180 000. Vyrobni naklady na vlastni egolf mimo baterku nebudou o nic mensi nez pro spalovak, navic je tu obri efekt male vyroby (par tisic egolfu oproti oproti o nekolik radu vyssi produkci spalovacich pribuznych)….
Je nutne si uvedomit, ze prime vyrobni naklady tvori cca 30 – 50% finalni cenikove ceny auta. Tzn kdyz jen baterka bude stat 180 000, vyroba zbytku auta 200 000, tak cenikovka milion je uplne standarni cena v autoprumyslu….
Takže Dacia se dá vyrobit za 60 tisíc, ale Golf bez baterky
Takže Dacia se dá vyrobit za 60 tisíc, ale Golf bez baterky nejméně za 200 tisíc?
Kdes na to prisel?
Kdes na to prisel?
30% z ceny nějaké Dacie = cca 60tisíc
30% z ceny nějaké Dacie = cca 60tisíc
Tak ono cim vetsi low cost, tim vetsi podil vyrobnich nakladu
Tak ono cim vetsi low cost, tim vetsi podil vyrobnich nakladu na cene, a dacia je uplne extremne pripad (maji I oproti jinym automobilka nestandardne nizke marze pro prodejce apod – proto na dacii prakticky nedostanete slevy. Tzn by tam uazoval spis tu vyssi hranici rozsahu (50%). Tzn jsme na nejakych 100 000 za zakladni dacku, a 180 tisic za solidne vybavene maloserioveho elektrogolfa….. no uprimne si myslim, ze ten rozdil ve vyrobni cene bude mezi tou dackou a elektrogolfem jeste vetsi…
Aha, takze podle vas maji automobilky zacit vyrabet EM ve
Aha, takze podle vas maji automobilky zacit vyrabet EM ve velkem aby snizii cenu a nedelaji to proto, ze sami jen nechteji.
Jednak vyroba EM rozhodne nebude o nic levnejsi nez vyroba klasickeho vozu. Auto neni jenom motor, ale i vsechny ty technologie a bezpecnostni prvky dokola. Dalsi vec je, ze jsou limitovany poctem vyrobenych baterii, kdyz k tomu pripoctete cenu , tak je najednou rozdil mezi EM a klasikou smazany. Motor vcetne prevodovky a spojky ma vyrobni naklady zhruba polovicni.
Hlavni duvod pro rychlost vyroby je ale mnozstvi baterek.
To je celkem dobrá cena za Kwh, zvláště pak, kdyby bylo
To je celkem dobrá cena za Kwh, zvláště pak, kdyby bylo možné koupit si jen články a baterii si sám poskládat. Jenže u nás by k tomu byla ještě cena dopravy, clo, DPH, další DPH k dopravě a celková cena bude navýšena o 30 až 40 %.