Baterie elektromobilu Chevrolet Bolt EV stojí $15 734

Chevrolet Bolt EV se mezi „dostupnými“ elektromobily pyšní zatím největší baterií – 60 kWh. Automobilka aktuálně odhalila, že cena baterie je $15 734, v přepočtu asi 360 000 Kč.

Pohled „pod kapotu“ elektromobilu Chevrolet Bolt EV
foto: Chevrolet

Informaci o ceně baterie elektromobilu Chevrolet Bolt EV nedávno potvrdil mluvčí značky Chevrolet Fred Ligouri. Je to cena pro koncového zákazníka za případnou výměnu baterie mimo záruční dobu.

Nejde tedy o výrobní náklady. Baterii pro GM vyrábí a dodává jihokorejská společnost LG Chem, chemické složení a design ale navrhuje GM. Automobilka pak platí $145/kWh za články a skládá si je sama do baterií.

Při výše zmíněné koncové prodejní ceně to pak vychází na $262/kWh. Pro srovnání, Tesla už minulý rok zmínila, že výsledná cena za baterii je pod úrovní $190/kWh. A díky gigatovárně chce jejich cenu ještě o třetinu snížit.

Důležité je si ale připomenout, že GM přiznalo, že na prodeji elektromobilů Chevrolet Bolt EV prodělává. Kolik není přesně jasné, ale hovoří se až o $9000! Prodejní cena přitom začíná před dotacemi těsně pod $38 000, v hrubém přepočtu kolem 900 000 Kč.

20 Comments on “Baterie elektromobilu Chevrolet Bolt EV stojí $15 734”

    1. Typickej zkotnatělej syndrom motoru a chladičově masky u
      Typickej zkotnatělej syndrom motoru a chladičově masky u autodinosaurů. Ješte by mohli dozadu lepit falešnej vejfuk i s reproduktorem aby to dělalo brm brm 🙂
      O frunku nikdy neslyšeli, to jim připadá jak z jiného světa :)))
      BMW ho v pohodě vykouzlil i u malé i3.

      1. Vždy, když se podívám do kufru s motorem nějakého
        Vždy, když se podívám do kufru s motorem nějakého elektromobilu mimo trojčata (IMiev, Ion, Zero) a Teslu, tak žasnu, kolik je tam blbin a jak je přecpaný. I Leaf tam nemá nic moc místa navíc, o eGolfu nemluvě. Koukám na ten GM zázrak a nechápu – baterka v podlaze, ještě krabice nad zadní nápravou a přední kufr narvaný až po víko. Divné.

  1. Tady se ukazuje obrovska lez automobilek. Pry cena baterie je
    Tady se ukazuje obrovska lez automobilek. Pry cena baterie je duvodem pro vysoke ceny EV. eGolf z roku 2016 ma baterku +/-24 kWh a to odpovida 6500 USD. Smesna cena oproti predrazenym EV typu eGolf. Duvod vysokych cen EV je neochota vyrabet velke mnozstvi. Preju vsem propagatorum rakovinovych vehiklu brzky krach.

    1. Přesně tak, konečně to vyplulo na povrch, co už dávno
      Přesně tak, konečně to vyplulo na povrch, co už dávno všichni vědí.
      Pro ty „malý“ auta typu eGolf pak cena vychází v nákladech 50 až 80 tisíc a koncová cena pak 120-150 tisíc Kč !

      Kde jsou ty co tu vykřikují, že elektromobili jsou drahé hlavně kvůli baterii?
      eGolf 1 000 000, Kč a z toho baterie 150 000,- Kč? Tak to je ta polovina ceny! Co tu dávají jako argument proč to nikdo nechce…. Od začátku to byly lži.

      Je to přesně tolik kolik jsem psal už minimálně před rokem, cca 1/5 až 1/7 z celkové ceny auta. Tj. zanedbatelná částka vzhledem k celkové ceně.

      Ano takovýto malý elektromobil je dražší než spalovák ale ne 4x víc, ale měl by být tak „pouze“ o 50-100 tisíc Kč. Zbytek jde na vrub umělé vysoké ceny automobilky z důvodu zdržování a neochoty prodávat elektro. A samozřejmě také proto že nemají svojí baterkarnu.

      1. No moment, tak berme tu nejnizsi oficialne nekym deklarovanou
        No moment, tak berme tu nejnizsi oficialne nekym deklarovanou cenu za aku – 190 dolaru od tesly, to je cca 5 000 korun za kWh.
        Pro golf aktualni to mame 36 kWh (nevim jestli je to celkova kapacita baterie nebo vyuzitelna?) tj jen za baterku je to cca 180 000. Vyrobni naklady na vlastni egolf mimo baterku nebudou o nic mensi nez pro spalovak, navic je tu obri efekt male vyroby (par tisic egolfu oproti oproti o nekolik radu vyssi produkci spalovacich pribuznych)….
        Je nutne si uvedomit, ze prime vyrobni naklady tvori cca 30 – 50% finalni cenikove ceny auta. Tzn kdyz jen baterka bude stat 180 000, vyroba zbytku auta 200 000, tak cenikovka milion je uplne standarni cena v autoprumyslu….

              1. Tak ono cim vetsi low cost, tim vetsi podil vyrobnich nakladu
                Tak ono cim vetsi low cost, tim vetsi podil vyrobnich nakladu na cene, a dacia je uplne extremne pripad (maji I oproti jinym automobilka nestandardne nizke marze pro prodejce apod – proto na dacii prakticky nedostanete slevy. Tzn by tam uazoval spis tu vyssi hranici rozsahu (50%). Tzn jsme na nejakych 100 000 za zakladni dacku, a 180 tisic za solidne vybavene maloserioveho elektrogolfa….. no uprimne si myslim, ze ten rozdil ve vyrobni cene bude mezi tou dackou a elektrogolfem jeste vetsi…

      2. Aha, takze podle vas maji automobilky zacit vyrabet EM ve
        Aha, takze podle vas maji automobilky zacit vyrabet EM ve velkem aby snizii cenu a nedelaji to proto, ze sami jen nechteji.

        Jednak vyroba EM rozhodne nebude o nic levnejsi nez vyroba klasickeho vozu. Auto neni jenom motor, ale i vsechny ty technologie a bezpecnostni prvky dokola. Dalsi vec je, ze jsou limitovany poctem vyrobenych baterii, kdyz k tomu pripoctete cenu , tak je najednou rozdil mezi EM a klasikou smazany. Motor vcetne prevodovky a spojky ma vyrobni naklady zhruba polovicni.

        Hlavni duvod pro rychlost vyroby je ale mnozstvi baterek.

  2. To je celkem dobrá cena za Kwh, zvláště pak, kdyby bylo
    To je celkem dobrá cena za Kwh, zvláště pak, kdyby bylo možné koupit si jen články a baterii si sám poskládat. Jenže u nás by k tomu byla ještě cena dopravy, clo, DPH, další DPH k dopravě a celková cena bude navýšena o 30 až 40 %.

Napsat komentář