Vývojová studie Toyota FT-Bh staví na pěti základních pilířích. Snahou je maximálně omezit spotřebu paliva i hladinu škodlivých emisí skrze snížení hmotnosti; optimální aerodynamiku; hospodárnost soustavy pohonu; hospodaření s tepelnou energií a nízkou spotřebu elektřiny.
foto: Toyota
Projektovaná hmotnost studie je nižší než u třídveřového modelu Aygo, nicméně při zachování prostornosti pětidveřového vozu segmentu B (třída malých vozů) a nízké hladiny emisí v rámci cenově dostupné platformy.
Autosalon Ženeva 2012: Toyota představí tajemné hybridní auto do města
Konstruktéři proto museli zavrhnout jakékoli neobvyklé a drahé materiály či složité postupy, s preferencí pouze těch, které se v automobilovém průmyslu běžně používají.
Koncept FT-Bh je ukázkou komplexního řešení, jehož výsledkem jsou emise CO2 o 50 % nižší než je současný průměr ve třídě malých vozů. K tomu napomáhá i vylepšení aerodynamiky o 30 %, optimalizované hospodaření s energiemi a downsizing plně hybridní soustavy pohonu.
Světová premiéra konceptu FT-Bh se uskuteční na autosalonu v Ženevě dne 6. března 2012 v 10:15 hodin.