40 let elektromobilů BMW: Active E (2010)

redakce - 22 Leden 2013

Na počátku roku 2010, přibližně rok po debutu , učinilo BMW Group další velký krok vstříc sériovému elektromobilu. Představilo studii BMW Concept ActiveE. Tento vůz, postavený na základě BMW řady 1 Coupé, disponoval předsériovou podobou elektromotoru a akumulátorů určených pro vyvíjené vozidlo MCV.BMW Active E

Elektromobil BMW Active E
foto: BMW

Od roku 2011 bylo do dnešního dne vysláno do služby na tisíc kusů elektromobilu BMW ActiveE. S výkonem 125 kW a maximálním točivým momentem 250 Nm dokáže auto sprintovat z klidu na 100 km/h za pouhých devět sekund, zatímco nově navržené lithium-iontové akumulátory umožňují dojezd přibližně 160 kilometrů.

BMW ActiveE BMW ActiveE BMW ActiveE

Mezitím BMW Group oznámilo, že své MCV bude prodávat prostřednictvím nově vzniklé značky BMW i od roku 2013 jako BMW i3. Elektromotor, převodovka i napájecí elektronika byly kompletně vyvinuté přímo společností BMW Group.

BMW Active E (2010): Technické údaje
Motor hybridní synchronní elektromotor s permanentními magnety
Výkon/max. výkon 125 kW
Akumulátory li-ion
Kapacita 32 kWh
Hmotnost 450 kg
Jízdní parametry
Max. rychlost 145 km/h
Zrychlení 0-80 km/h 9 s
Dojezd v městském provozu 160 km
tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Potvrzuji, opět podobný problém jako u Mini, prostě s takto výkonným motorem je to strašně pomalu.

přímo BWM udává:

9sec na 0-100km/h
8,5sec na 0-60mph

dále ten dojezd 160km je "real-life", EPA uvádí 151km. Pro srovnání dle NEDC má pro městský provoz "cyklus URBAN" spotřebu pouze 10,5kWh/100km, tedy teoreticky až 300km.

Obrázek uživatele honza.t

Výkonný elektromotor hlavně plní funkci výkonného generátoru při intenzívním brždění.U elekto scootru je většinou slabý elektromotor a ten při rekuperaci jen scooter spomalí a nedokáže učině zužitkovat kinetyckou energii a musí přijít na řadu klasické brzdy.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za doplnění. Čerpáme z oficiální tiskovky BMW.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Tak to jsou ty tiskovky pěkné peklo :) Já když vidím něco nepřiměřeného, tak rovnou zavítám na stránky výrobce s tech spec, což je poslední instance, kde by to měli mít už opravdu dobře.

Jinak s tím dojezdem je opravdu důležité udávat "podle čeho" to je měřeno. Tahle to totiž může vypadat, že BWM s 32kWh baterií ujede jen 160km, kdežto Leaf s 24kW až 175km.

v proporcích je to takto dle metodik:

Leaf: 175km NEDC-combined / 117km EPA / 160km Nissan
active E: 228km NEDC-combined / 154km EPA / 160km BMW

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máte tam chybu. To zrýchlenie je z 0 na 50 mph, teda 80 km/h.

Obrázek uživatele Jan Horčík

díky za upozornění, upraveno

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele honYa

Zdravím do redakce, chválím, že jste začali na naše popudy u recenzí a zpráv uvádět kapacity baterie vozidel.

Další neméně důležitá poznámka je vystříhat se vět "díky nové baterii umožňuje BMW dojezd až 160 km" a nahradit je za formulaci "nová baterie je instalována v kapacitě umožňující dojezd až 160 km"). Díky tomu by mohla ustat klišé, že EV ujedou nejvýše 100mil/160km, respektive dotazy "jak to, že ten starý Peugeot trhl rekord >500 km?".

Díky a e-mobilitě zdar.

---

honYa


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol