S jednoměsíčním zpožděním máme k dispozici statistiky prodejů elektrických aut v sousedním Německu. Proti stejnému období minulého roku se prodeje zvýšily téměř na dvojnásobek. Prodalo se celkem 1099 elektrických aut.
foto: Smart
Celkem 1099 prodaných elektrických aut (elektromobilů a plug-in hybridů) v Německu během září 2014 znamená tržní podíl 0,46 %. Je to velmi málo, ale je to dvakrát víc než minulý rok, kdy tato hodnota činila 0,23 %.
Nejprodávanějším elektromobilem byl překvapivě Smart ED se 186 kusy, následovaný Nissan Leaf s 176 a plně elektrickou verzí BMW i3 s 131 kusy. Na čtvrtém místě se umístil plug-in hybrid Mitsubishi Outlander PHEV s 91 kusy, za ním pak francouzská kráska Renault Zoe se 78 kusy.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
ŘÍJEN 2014: rekordní prodej elektromobilu Nissan Leaf v USA
Kanada v roce 2014: přes 9000 elektrických aut
V Evropě se prodalo už přes 28 000 elektromobilů Nissan Leaf
Šesté místo obsadil sportovní plug-in hybrid BMW i8 (64), následuje Volkswagen e-Golf (63), Renault Twizy (60), Volkswagen e-Up! (60) a Tesla Model S (56). Všechny další modely prodávané v Německu se už nedostaly ani nad 30 prodaných kusů.
Takže jen pro úplnost:
Audi A3 e-Tron (21), Volvo V60 PHEV (17), Mercedes B-Class Electric (15), Mitsubishi i-MiEV (13), VW Golf GTE (12), Toyota Prius PHEV (9), Mercedes S500 Plug-in Hybrid (7), Opel Ampera (5), Porsche Panamera S E-Hybrid (5), Porsche Cayenne Plug-in (3), Nissan e-NV200 (2), Citröen C-Zero (1), Peugeot iOn (1), Citröen Berlingo Electrique (0), Volvo C30 Electric (0), Renault Fluence ZE (0), Ford Focus Electric (0), Renault Kangoo ZE (0), Kia Soul EV (0), Chevrolet Volt (0), VW XL1 (0)
Celkově se dosud ke konci září 2014 v Německu podle odhadů prodalo 9270 elektrických aut, z toho 7475 čistých elektromobilů.
Nemci kupuju nemecke auta.
Nemci kupuju nemecke auta. Tie co nie su z nemecka aj tak kupili rodaci z inych krajin. Podobne cesi kupuju skodu, spanieli seat a pod. Len v Nemecku je to extremnejsie.
To je pro Teslu tedy velmi
To je pro Teslu tedy velmi špatný výsledek, když se i „speciálů“ jako je BMW i8 prodá víc než Modelu S – dost mě to překvapilo…. 🙁
Myslím si, že to bude
Myslím si, že to bude čekací dobou na Teslu, když většinu těch ostatních lze koupit obratem. například v ČR mohu mít skladových 7 Nissanů Leaf ihned. Teslu ani jednu.
To ale může být pouze v
To ale může být pouze v případě, že by se Tesla začala prodávat až nyní, ale v DE je už necelý rok….
vice nez rok 🙂
konkretne od
vice nez rok 🙂
konkretne od Srpna minuleho roku.
PS: sorry za slovickareni 😀
Připadá mi, že ta
Připadá mi, že ta vaše úvaha je poněkud nesmyslná.
To, jak dlouho se Tesla v Německu prodává nemá celkem nic společného s počtem prodaných vozů, pouze Němci s objednávkami „zaspali“ a předběhli je zákazníci z jiných států.
Tesla dokáže vyrobit za rok určitý konečný počet vozů, kterým musí podělit čekající zákazníky po celém světě (zřejmě podle pořadí objednávek) a čekací doba je dosti dlouhá. Takže i když prodává v Německu více než rok, tak se prostě na všechny zájemce nedostane a tím pádem se jich za rok prodá relativně málo.
Nebo máte informace o tom, že jsou někde po světě sklady, kde se hromadí neprodané/neprodejné Tesly?
Či se snad někde pletu?
Samozřejmě připouštím možnost, že jsou Němci natolik patrioti, že o Teslu jeví malý zájem.
německý trh je hodně
německý trh je hodně domácký, oni dají především na své značky a ostatním příliš nevěří, natož těm americkým. povědomí o elektromobilitě je tam také pořád ještě nízké.
To je logické 🙂 i8 je
To je logické 🙂 i8 je nadupaná(vetší Vmax., lepší sedačky, zpracování a vlastně i 4 kolka), domácí značka a furt je to o tom, že lidi nechtějí čekat u zásuvky byť jen 30min. na dlouhé cestě a za druhé to auto je prý fakt super. Porovnávat budeme moct až bude na trhu nová Tesla se 4 kolkou, to pak bude úplně jiné, stejná Vmax, větší výkon, stejná cena, nové srovnatelné sedačky, 4 kolka, 5 míst oproti 2+2, takže pak už bude opravdu jen rozhodovat jen to jestli budete čekat 30min na dobití, oproti 5 min. na béňo.
Tu i8 musíte taky dobíjet,
Tu i8 musíte taky dobíjet, jinak se žádné výkonostní orgie nekonají.