Zájem o Jaguar I-Pace v Nizozemsku trhá rekordy, můžou za to daně

Jan Horčík - 20 Srpen 2018

Jen za letošní rok se v Nizozemsku očekávají prodeje 3500 elektromobilů Jaguar I-Pace. Už příští rok se tam totiž změní daně na nákup elektromobilů.auto elektromobil Jaguar I-Pace

V Nizozemsku se elektromobil Jaguar I-Pace prodává za cenu od €79 180.
foto: Jaguar

Nizozemsko patří, ač s dalekým odstupem za Norskem, mezi země s vysokým zájmem o elektroauta. Můžou za to právě i výhodně nastavené daňové podmínky.

Jenže už od 1. ledna 2019 se klíčová daň BiK vztahující se k nákupu elektromobilů změní ze 4 % na 22 % u všech elektromobilů s cenou přes €50 000 (oněch 22 % se bude počítat pouze na částku nad tuto cenovku).

Momentálně stále platí na všechny elektromobily BiK daň 4 %. Je tedy v zásadě jedno, jestli si koupíte Tesla Model S, Jaguar I-Pace nebo řádově levnější Hyundai Ioniq Electric.

Nákupem prémiového elektromobilu ještě letos mohou Nizozemci ušetřit klidně kolem €10 000. A to se vyplatí! Nizozemský importér značky Jaguar proto musel požádat o dodatečnou alokaci ze 2000 kusů na 3500 kusů.

Zpět na HybridPřidat komentář

To je rozumne a chtelo by to zavest pro vsechny auta u vsech stojanu. Dale i poplatek za dobijeni na DC na konci dobijeni baterie kdy do auta jde minimum.proudu a stacilo by aby majitel prepnul kabel na AC a pouzil palubni nabijecku a DC uvolnil pro dalsiho co ceka. Casem se tyto pravidla budou muset zavest. A zpoplatnit ta cas nebo ta kw. Ne pausalem.

Obrázek uživatele Pepa

Parádní auto!
Je pravdou že jednofázová nabíječka ho docela degraduje,ale také se pořád jedná o nesmyslně drahý dopravní prostředek!
Proto chápu i smysl dvojího zdanění.
Zatím nic pro běžného uživatele s potřebou provedení 4x4.

---

Pepa

Ale iPace je 4x4...

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Pepa

Ano to je,problém je kapku v ceně,mám 10 nápadů jak daleko líp investovat 2m než do 1 auta.Musel bych mít 200000,- měsíčně abych se nepozastavil nad takovou částkou jen na dopravní prostředek s kterým ujedu ročně ani ne 10000 km.
Chce to něco jako Suzuki Ignis 4x4 v e provedení a s cenovkou do 500000,- třeba kapku jetý.

---

Pepa

Proto brousim zatim Citroen c zero za 180t s najezdem cca 50t rocne. Vydelavam a setrim a cekam. Cekam na neco levneho s vetsi baterkou.

Jen houšt, čím víc velkobaterkáčů se prodá tím líp.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Čím víc se prodá luxusních osobních velkobaterkáčů, tím míň zbyde pro chudší na menší auta nebo elektrobusy.

Obrázek uživatele PaRi

S tou změnou daně mi to přijde dost nesystematické. Jak třeba přišli na těch 50000€, proč ně 50001? Podívali se z okna? Aby se do toho nakonec nezaplantali jak Němci s Norimberskými zákony :-/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Nizozemsku považují za luxusnější auto nad 50 000EUR, v Česku by zprůměrování názorů většiny a velké zaokrouhlení vedlo asi k 30 000EUR.
Ale u nás není v politice tak silné přesvědčení, že konzum pohání pokrok lidstva, a daleko víc jsme zaměření na to, aby se u nás co nejvíce elektroaut tradičním zajištěním levnější i nejmodernější výroby produkovalo.

Proč nesystematické, když se těch 22 % platí jenom z částky nad 50 tisíc €?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já jsem z ipace zklamán. Toužil jsem po něm, chtěl jsem ho neboť je o dost levnější než Tesla, ale jednofázová nabíječka je pro mne nepřijatelná a zhnusila mi celé auto. Nechápu jak někdo může tuto chybu opakovat po debilnim Nissanu.

Proto je prave levnejsi protoze ma malou nabijecku a usetrili. Ale co je na tom spatne? Pres noc to doma na nocni proud nebo d27 sazbu nabijete a dojezd je dostatecny. A rych dc nabijeni to ma a nabijecek je dost.

Obrázek uživatele Josef

Já to jako zásadní problém nevidím. Nabíjet 32 A není zase takový problém. V garáži mám holt 3x32 A a je to.

Pro mě to problém je taky. Nevidím důvod, proč bych měl zvedat a platit více za větší jističe, abych si dobíjel auto s 1x32A 7,4 kW, když dneska na baráku s 3x25A mohu bezproblémově nabíjet i3 s 3x16A 11kW...
Naštěstí Audi e-tron využije všech tří fází, takže nahradí i-Pace. A nejsem v tom sám. Můj otec se před pár dny rozhodl také koupit EV, kandidáty byl nový Leaf a i3 a i3 u něj zvítězilo díky nabíjení 3 fází (má FVE, kde snáž dá 3x16A než 1x32A).

Muzete si k tomu koupit dc nabijecku kterou si zapnete doma do 3 x 25A a mate dobijeni 20kw

Vím. A to se jistě vyplatí... Za nějakých 300 tisíc... A co se týče praktičnosti, to si jako mám tahat s sebou v kufru, kdykoliv se budu chtít někde nabíjet z wallboxu?

Proc porad mate tak negativni hlavu? Stoji 70t je mala.

Dobuju kdekoliv z 5 koliku a nebo z mennekes AC sloupku a i u DC obsazene nabijecky zaroven z AC mennekesu. Mam i dlouhy kabel rakze i pokud jsoz mista u nabijecky obsazena. Chytrost nejsou zadne cary. Skuste take pouzivat hlavu. Zatimco vy to zatim vymyslite teoreticky tady uz se davno jezdi nabiji a setri. Kazde elektro v provozu cca 150t kc rocne.

Mě spíše fascinuje, že někdo může obhajovat, že 1x32A onboard charger je v podstatě to samé jako 3x32A.

Já tedy za 70 tisíc DC 20 kW nabíječku neviděl, já vidím za 312 tisíc třeba tady:

https://www.trendcharge.cz/p/172/dc-fast-wallbox-20kw

A moc přenosný mi to nepřijde, když bych to měl furt s sebou tahat. To radši budu mít auto přímo s onboard 3x32A než s sebou tahat takovouto krabici neustále v kufru. Připomíná mi to časy, kdy jsem jezdil na LPG a nádrž mi zabírala půlku kufru za zadníma sedačkama...

Těmi posledními větami nevím, na co narážíte. Právě proto, že mám bohaté zkušenosti s EV, tak používám hlavu a radši volím auto s onboard nabíječkou 3x32A než auto s 1x32A a pak vozit nějakou krabici, která mi zabere půlku kufru.

Tak naschval jake auto s nabijeckou 3x32A jste si koupil a jak ho provozujete? Muzete mi odpovedet? Ja provozuji 4ks elektroaut s nabijeckou 16A jedna faze a mam s tim zkusenosti. Kazde najezd 50t km rocne navratnost investice 14mesicu. Nemam rad kdyz se teoreticky placa. Ano raky bych mel radsi velkou baterku 3 fazovou nabijecku. Pomer cena uzitek mi to zatim nedovoluje. Tak jsem pouzil hlavu na rozdil od jinych a funguju. V nv200 se 20kw baterie schova jako nic ani ae z auta nevyndava. Kabely tak dlouhe ze i obsazena nabijecka auty spalovaky ci elektro mi nevadi a i kdyz nabiji na dc tak ja nabijim AC. Pokud je prazdna tak nabijim z nabijecky 50kw DC. A C zera nabijecku malou dc chademo 10kw kdyz jedou nekam dal kde je jenom mennekes treba jenom 16A. Skuste premyslet a ne teoreticky rikat chci 109kw baterii a 3 fazovou nabijecku a to vse v aute za 500t.

Máte tu odpověď 2x. Moje odpověď je níže.

Ono nic netahate.nabijecka jw v aute a pripojite dva kabely misto jednoho. Dc chademo do auta jako delate z nabijecky a mennekes privod do nabijecky. Zadny opruz.

Nechápu zkuste mi to podrobněji vysvětlit. Mám auto s CCS2/CHAdeMO konektorem a Typ1/Typ2 1f 1x32A.
Přijedu k wallboxu 22kW (3x32A). Jak připojím AC wallbox k DC konektoru v autě, abych mohl nabíjet těch 20 kW přes DC konektor? Potřebuji přece DC charger, který připojím k AC wallboxu a pak do DC konektoru v autě. Nebo jak to chcete řešit přes 2 kabely? Nerozumím tomu.

Popsal jsem dostatecne. Dc chdemo a ccs nabijecka mobilni externi. Zapoji se do mennekes 32A a do auta se zastrci chademo ci ccs a auto nabiji 20kw. Vhodne i na cesty kde nejsou dc ale jenom AC nabijecky a pokud nemate vicefazovou nabijecku jiz zabudovanou v aute. O tom to vlakno je.

No tomu rozumím. Ale to je pak něco nadbytečného (krabice navíc), co musím neustále vozit v kufru a zabírá to místo. Vy jste tvrdil, že nic navíc se s sebou netahá.

Tak naschval jake auto s nabijeckou 3x32A jste si koupil a jak ho provozujete? Muzete mi odpovedet? Ja provozuji 4ks elektroaut s nabijeckou 16A jedna faze a mam s tim zkusenosti. Kazde najezd 50t km rocne navratnost investice 14mesicu. Nemam rad kdyz se teoreticky placa. Ano raky bych mel radsi velkou baterku 3 fazovou nabijecku. Pomer cena uzitek mi to zatim nedovoluje. Tak jsem pouzil hlavu na rozdil od jinych a funguju. V nv200 se 20kw baterie schova jako nic ani ae z auta nevyndava. Kabely tak dlouhe ze i obsazena nabijecka auty spalovaky ci elektro mi nevadi a i kdyz nabiji na dc tak ja nabijim AC. Pokud je prazdna tak nabijim z nabijecky 50kw DC. A C zera nabijecku malou dc chademo 10kw kdyz jedou nekam dal kde je jenom mennekes treba jenom 16A. Skuste premyslet a ne teoreticky rikat chci 109kw baterii a 3 fazovou nabijecku a to vse v aute za 500t.

Když se podíváte na začátek diskuze, tak diskuze byla iPace vs e-tron.
Mám objednán Audi e-tron (3x32A), který nahradí manželky Audi Q7.
Já sám mám teď i3 (3x16A) a jestli se mi z Vídně udělá p. Hasala dobrou nabídku, tak vyměním před Vánocemi i3 za Teslu 100D (3x25A) a i3 dám tchánovi.
Můj otec si příští týden vyzvedává novou i3 a jako majiteli FVE byl pro něj onen pomyslný jazíček na vahách, který rozhodl pro i3 místo nového Leafa a Ioniqa právě 3f nabíjení, aby nemusel řešit přetěžování 1 fáze, když může rovnoměrně zatížit 3 fáze a lépe využít FVE.
A pokud se mi bude dařit, tak za 3 roky bude Porsche Taycan nebo Audi GT e-tron, obojí má 3x32A onboard charger.
A kupovat si dodávku, abych v něm mohl vozit DC charger, to tedy fakt nechci.
A původní téma bylo, že na auto s baterkou 90 kWh dávat 1f onboard charger 7,4 kW je ostuda. Diskuze není o malobaterkáčích typu C Zero a nevšiml jsem si, že by iPace stál 500 tisíc, o kterém je tady diskuze, nevím, proč sem taháte něco, o čem není řeč.
Mimochodem, kde tady seženu CCS2 charger 20 kW za 70 tisíc?

Tak nevim co tu resite a travite tu na foru zbytecne cas. Az vam dodaji etron tak v nem 3 fazi s 3x 32A mate a tchan to ma take vyresene. Tak nevim co se tady resi a travi se s tim cas? Pak uz si zvednete jenom do baraku jistic na 3 x 100A aby vam ten manzelky etron sel nabijet dohromady s tou teslou. Asi moc doma s manzelkou nebyvate kdyz do u honite tak rychle nabijeni. Vidite se asi tak 3 hodiny a rychle odjezd plne nabity.pozor aby jeste neprijel.na navstevu tcchan s 3 x 16A a cele tohle nevyhodilo pojistky.

Co tady řešíme? Že se od začátku bavíme o tom, že je ostudou dávat na velkobaterkáč 1 fázovou nabíječku a pak se tady najdou jedinci co tvrdí, že 1f je totéž co 3f. :-)

Doma mám 3x25A, takže doma stále budu nabíjet 3x16A a nehodlám instalovat další wallbox (ani zvedat jističe), takže se v klidu prostřídáme, když už náhodou budeme dobíjet doma.

Rychlé nabíjení honím proto, že nabíjíme především mimo domov, buď ve firmě nebo na cestách. A mnohem častěji narazím na volný AC wallbox než DC nabíječku. Takže jestli nabíjíte 7,4 kW nebo 22 kW u auta s baterkou >90kWh, to je sakra poznat.

A proč by měl u nás nabíjet tchán, když si může nabíjet doma, to netuším. i3 nemá zas tak malou baterku, aby domů nedojel bez nabíjení. A hlavně to už je moje věc, ne vaše.

A ten zbytečný čas tu trávíte i Vy, protože nevím proč, pokračujete v diskuzi, která už od srpna spala. :-)

No tak vidite a odpovedel jste si sam. Protoze z duvodu investic pouzivame malobaterkace a potrebujeme do auta chademem nacpat rychle vic proudu a vice narazime na AC sloupky nez na DC ktere jsou navic obsazene - vide jak se zde shodujeme? Tak ja par let uz neplacu na foru a mame 20kw a 10kw dc nabijecky co vozime v autech nebo jsou na firme. Elegantni mobilni reseni. Dc 10kw vazi 13kg a jeste vam pri nabijeni vyhreje v zime c zero. A v nissanu je trochu tezsi 20kw. Mohou fungovat doma ve firme na cestach. V pohode. Pozdravujte tchana i manzelku.

Nevím, na co jsem si odpověděl. Prostě vybírám auto - buď iPace nebo e-tron. A pokud e-tron nabídne rychlejší onboard charger 22 kW, tak nevidím důvod, proč kupovat velkobaterkáče s 1f nabíječkou a ještě řešit nějaký krám, který mi bude zabírat v autě místo.
Já na fóru také nepláču, nevím na co narážíte. Prostě jako zákazník si vyberu auto, které mi nabídne silnější onboard charger.
A mohu využít plných 22 kW na AC wallboxu na cestách, aniž bych musel utrácet za další krám, co mi bude brát místo v kufru, když to mohu mít v autě přímo z výroby a za ty prachy radši vzít rodinu na dovolenou.

Za jaky prachy dovolena? Rozdil etron a jiny auto he - 1 mega a o to min dovolenych. Nabijecka uz v tom tak nehraje roli. A dovolena s elektroautem je fajn. Proto tam tu nabijecku navic mam. Pi ceste spis jenom Ac

Dovolená za těch 90 tisíc, co ušetřím za DC nabíječku, kterou bych musel tahat s sebou. Mezi I-pace a e-tronem je cenově minimální rozdíl, ty auta vyjdou prakticky nastejno.

No v obou nic moc msta. Ma to haky to jsou kravy zvenku.
Cekam na T3. Nez bude tak mi na ni ty malobaterkace vydelaji.

Na hodně místa mám V-Klasse, sice věčně stojí v garáži, ale párkrát do roka na rodinné dovolené se hodí, je to jedno z mála aut, kde nemusím řešit tetris a manželka se mne nemusí ptát, zda ten další krám, co chce s sebou vzít, uvezem. :-)

Poprosil bych o ten kontakt na prodejce toho DC chargeru, stále jste mi neodpověděl, kde ho tady sehnat. Děkuji předem.

Kupoval jsem Setec china 10kw za 70t tady za ni orodejce chce 115t + dph.
Ted beru do firmy 50kw. Tahle bude volna nebo mohu zaridit 20kw. Umi jak chademo tak ccs.

Ale od vás to bude bez záruky, že? Vy nejste prodejce, jen uživatel, jestli jsem to správně pochopil. Je to tak?
Který prodejce to tady prodává? Preferoval bych servis i se zárukou, abych nemusel řešit za rok třeba reklamaci s Čínou, ale tady v ČR.

Daji vam na to 2 roky stejne jako fabrika. To ten rozdil 45t se vyplati. Vetsinou v tom rachne nejaka blbost a to jde opravit. Prodavaji jich tisice a zadne problemy.

Www.autonabijeni.cz

Mam jeste 20kw chademo ale to si necham do nissanu nv 200 camper 40kw baterie. Potrebuju byt nezavisly na dc. Pak mi bude stacit ac

Dík za odkaz. Ale tam je naprosto jiný typ, než jste psal (lehké, malé). To je ten typ, co vozíte v kufru v autě? Tohle váží 40 kg a má to rozměry kufru na dovolenou. Nehledě na cenu, která je 200 tisíc.

Rychlonabijeci stanice 10kw vaha 20kg 115t.
No 20kw pevne namontovana v nv200 vaha 40kg samozrejme naprimo koupena za polovic. Nevim proc davat dealerovi 100% marzi

Celou dobu se bavíme o dorovnání rozdílu v nabíjení mezi 1f 7,4 kW a 3f 22 kW. Tak tahat do diskuze 10 kw verzi DC chargeru je mimo mísu. Relevantní je tedy 40 kg (abych se přiblížil k 22 kW nabíjení) a je to tedy pořádná těžká a velká mrcha do kufru. V dodávce to ještě asi jde, ale v normálním autě typu I-Pace tím zabijete min. třetinu kufru.

Kupte e trona a je to. Pro velkobatrkac nemaji udelatory cenu.

Jste celou tu diskuzi nepochopil, to nebylo o tom, jestli koupit e-trona či ne, ale proč Jaguar si dělá ostudu tím, že do I-Pace s tak velkou baterkou dá jen 1f 7,4kW.
Přeji hezký zbytek týdne!

Pochopil. Setri cenu auta. Na denni nabijenich na cestach by vam i 2 x 7.4kw nepomohlo. To nabijite u DC nabijecky 50kW. A pro domaci nabijeni to staci. Neni cestou aby si kazdy auto vozilo sebou tri nabijecky. Vyrobci v aute setri kazde kilo a misto. Take vam tam nedavaji dve rezervy. Ted uz vicemene zadnou. Takze po hopte vy realitu sveta. Navic do budoucna chteji abyste u nabijecek nechal nejakou tu korunu. Ale treba bude za priplatek jako halda jinych veci co si muzete moupit za priplatek.

Velkobaterkac ma tu vyhodu ze dobijim.prubezne. pokud doma travite alespon cas na vyspani 8hodin tak do nej pres 50kw dostanete. Pokud cely den nejezdite a jste v praci nejakou hodinu tak tam taky 40kw nabijete. A pokud nejste otrokem a kazdy den nejezdite 500km.tak vam to staci

Velkobaterkáč si nekupuju proto, abych jezdil kolem komína, na to si vystačíte třeba s i3. Ráno potřebuji jet z Plzně do Brna, tam to píchnout v hotelu na nabíječku a za 4 hodiny jet zpátky. A jestli nabiju 4x7,4 kWh nebo 4x22 kWh, tak to sakra poznám. A DC nabíječka tam nikde v blízkém okolí není, nehledě na to, že bych ze slušnosti musel za 2 hodiny přerušit jednání a jít přeparkovat, abych neblokoval rychlou.

Pres den Plzen pisek 50kw
Pak jihlava 50kw
Porad lip nez dalnice plzen praha brno. Dokud nesparavi dalnici komplet

Tak to mate docela honicku jet plzen Brno a zpet. Jak se vam stoji na dalnici? To ja radsi resim plzen jihlava Brno obcas a po ceste si dobiju na ac tou 20kw. Nehonim cas rak jako vy. Zkousel jste vrtulnik? Par kamaradu ho ma a setri tim jeste vic cas.

Plzeň-Brno většinou bez problémů. Když bych jel přes Písek a Jihlavu, tak tam strávím času mnohem více.
Tento týden ve středu do Brna a zpátky, každá cesta něco přes 3 hodiny a žádné kolony. Za mne spokojenost.
Vrtulník jsem nezkoušel, měl jsem jen PPL(A), jednak na něj nemám a jednak létání má tu nevýhodu, že je ukrutně závislé na počasí. Takže se může stát, že poletíte do Ostravy, ale zpátky budeme moct vzlétnout až za dva dny. :-)
Kolik máte kamarádů s vrtulníkem? Máte zajímavou sociální bublinu, kolem mne se moc lidí s vrtulníkem nevyskytuje... :-)

Ted jsem jel belgii a zpatky 1800km. Nejel bych to ani s velkobatrkacem. To bych nestihl. Vytah jsem po delsi dobe spalovak

Tomu rozumím. Jezdit tyhle vzdálenosti každou chvíli, tak o EV ani nepřemýšlím.

Jenom obcas drzim si octavku diesel jeste.

4 magory s vrtulnikama. Uplne na prd na cestovani. Jeden uz ma treti teslu a napospedy rostrelil i8. Ja to tahnu pomalu odspoda v klidu

Ta diskuse se zvrhla v neco uplne jineho. Ja do ni nastoupil az na konci a odpovidal jsem na konkretni prispevek.

OK. Beru.

Teď mi ještě prosím řekněte, kde tady seženu DC charger za 70 tisíc. Ve firmě máme 30 kWp FVE a nabíjet i3 s 20 kW místo 11 kW by se mi v létě docela šiklo.

Děkuji.

20kw prenosna na chademo 70t.
20kw prenosna na chademo a CCS 90t

Kde tady v ČR (nebo aspoň v EU)?

Ano tady.

Chcete nejakou?

Jo. Dejte mi nějaké URL na eshop, abych si mohl přečíst datasheet. Děkuji.

Obrázek uživatele Josef

Ale jo, já neříkám, že to není otravné řešit 32 A na jedné fázi. Je to otrava a opruz. Nicméně třeba v kombinaci s bateriovou FVE to lze relativně dobře řešit a ještě ušetřit. Do baráku si dáte jistič 1x16 A, ten je velmi levný a koupíte si 6 kW měnič Victron s až 16A přisáváním ze sítě. Rázem můžete v noci z baterií nabíjet plnými 32 A, ale je třeba správně dimenzovat a nastavit celou tu soustavu.

Mam chatu 16A jistic. Provoz zvladam i pres zimu. Pres den mi 3kw prikonu staci i na vareni na indukci. Pres noc mi funguje i infra navic 800W a rano odjizdim s plne nanitym elektrem 2.4 kw x 8hodin

Jenže to je zbytečně ještě větší investice než zvednout jistič.
Sám nabíjím v noci na nízkém tarifu z 230V a na denní ježdění to bohatě stačí. Za 8 hodin mám 120km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To máte z toho cizáckého honění.
Ten kdo si chvíli počká na rok 2020 a Škodu, dostane lepší a levnější řešení ideální pro tuzemské podmínky.

Proc bych cekal kdyz kazdy rok uz setrim nemale penize? A na skoda idealni podminky si radsi cekat nebudu. Muzete mi poslat vas koment za rok a pak za dva roky jak tota skoda idealne vymyslela? Dik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vážený pane, proč bych měl čekat ? Elektromobilem jezdím 3 roky a udělal jsem dobře, že jsem do toho šel. 3 roky poslouchám blbé kecy jak je elektromobil špatný a zatím mi nervy nepraskli. Jsem rád za každý den co elktromobil mám a neumíte si představit ten pocit když stál v servisu, bylo to jako narkoman když nemá svoji drogu.
Na VW group a jeho zdržovací taktiku opravdu čekat nehodlám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlas. Jsem na tom stejně. Jezdím a vozím materiál denně, Za 3 roky najel 50000 km většinou po Praze a vydělal mi na nový Leaf. iOn

+1

Ne vsude na svete maji lide doma 3f rozvody. Vam chybi 3f nabijecka a 10 lidi by se ptalo, proc tam jsou 3 nabijecky, kdyz muzou nabijet jen jednou. Hodne lidi by si reklo, aha, ono se to rozbiji tak tam jsou do rezervy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako vtípek dobrý :)
Leo, nehodlám si doma velkými proudy vypalovat elektroinstalaci a zbytečně mít silný 1f jistič, nelíbí se mi ani zapínací a vypínací špičky a chci nabíjet rychle zejména na cestách, proto žádám 3 fáze. Ještě jsem neviděl veřejný wallbox či veřejnou nabíječku jako jednofázovou a to i v Itálii. DC nabíječek stále není dostatek a pokud se připojím na wallbox tak bych rád aby to mělo smysl a nemusel jsem jako spousta kolegů říkat, že kvůli hodině na mennekesu nemá smysl vytahovat z auta kabel.
Dále Leo, jsme ve vyspělé evropě a ne v děrévni někde na ukrajině nebo v nějaké díře kde lišky dávají dobrou noc. 3 fázové rozvdy jsou dnes téměř všude, ano každý nemá svod třívázový, ale to není žádný problém předělat.
Je to jako koulit si na chalupu cirgulárku na polena a chtít aby fungovala na 220V. V posledním kolego, na mnoha místech i ve městech i na vesnicích v Itálii, anglii i německu jsou rozvody vzduchem na sloupech a jistě y sousedé i energetici nebili rádi kdyby jste tohle vedení zatěžoval extrémními proudy a to i víc než 25A je extrém.
Prostě když si koupím de facto průmyslový stroj tak si nechám domů natáhnout 380 !

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prave, ze v anglii mate jen jednofazove rozvody.
Do nemovitosti vede jedna, k sousedum druha a treti o dum dal. Proto si tam nikdo nepujci elektrickou sekacku na travnik a nechaji ji zapojenou u souseda.

Jsem rad ze tech debilu co nadavaji na elektro je dost a ze nas na silnici je tak malo. Budme za ne radi ze nevzali chytrost do ruky jako my ostatni co hezdime a nenakoupili si elektro. To bychom se s nimi museli jeste pitkavat u plnych nabijecek. Blby ale presto je ze jak si nekdo z nich koupi elektro tak eazem otoci. Smula. V politice lidi co voli Babise alespon porad sedi na svych zakopanych pozicich. Tady porad irtodoxbi spalovak fan co vleze do elektra bohuzel hned otoci a heste dalsi premluvy. Skoda. Za chvilku bude holt vsude plno elektroaut

CHlape proboha to nemyslíš vážně ! Smaž ten nesmysl, nebudeš za hloupího.
Kdyby jsi se chtěl hádát, tak budu několik hodin hledat fotku na které ti můžu ukázat že na sloupě je 6 drátů. Jsou to 3 fáze+Nula a Fáze+nula na veřejné osvětlení.
To že jdou do každýho baráku dva dráty a na sloupě je to zapojeno pokaždé na jiný drát, tomu se říká ROZFÁZOVÁNÍ a je to tak všude na světě.
A v lokalitách kde jsou jen až 2-3 domy např. malá farma+ pár obytných domků, tam se na sloupech vedou jen 2 dráty, ale to není 230V ani 380V, je to vysoké napětí a až u domků mají malý transformátor, je to kvůli odporu dlouhého vedení, ztrátám a ůbytku napětí na dlouhém vedení.
Osobně jsem v UK s jednou sekačkou posekal všechny zahrady v ulici a měl jsem sekačku elektrickou i na benzín, ta benzínová, je to divný ale šla i bez elektriky, teda vona vlastně měla takovou malou baterečku jak motorka :)

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to o pohledu na věc. NTS - dílo lobistických skupin distributorů neprošlo v ERÚ vo fous a už se chystá opakování s dovětkem - diskuze proběhla, nástup jsme oddálili, tak teď už stačilo a nyní to bude podle nás.
Ti kteří mají v ČR FVE mají jasno. 1 fáze je až moc. Distributoři totiž jako první v Ejropje přešli na měření po fázích a potrestali barony za troufalost. Jo a kvůli jedné cirkulárce mít a plati 3f je v době frekvenčních měničů k smíchu. V případě FVE a akumulace mohou totiž být napájeny do meziobvodu...... Prostě jiná energetika.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No k smíchu to příteli fakt není. Frekvenční měnič z 230V na 3F se dělá nejsilnější na 2,2 kW a odběr z té 1F 230V je kolem 40A !!! Kdo má doma bytový jistič v případě 230V jednofázově větší než 25A ???
Všechny FM mají kontrolu nadproudu a přetížení, ty hodně drahé mají něco jako turbo, ale vydrží tento proudový náraz jednofázová síť ?
Stačí trošku mokřejší poleno tvrdšího dřeva a FM bude vypínat. Obávám se, že napájet cirkulárku z 230 1F sítě a přes F měnič není zrovna ta nejlepší aplikace. Jinak cena tohoto FM už je zlomek toho co před 5ti lety, ale i tak jsou to desítky tisíc Kč. Takže zase jsme zpátky na začátku

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za prvé - 2,2kW na 230V není ani 10A takže se 40A jsi trochu mimo. Nebudeš Ty jeden z honičů nesmyslných kW v autech? 25A v bytě je slušných trvalých 5,75kW. Všiml-li sis, hovořil jsem o FVE, takže na té jedné fázi přidej výkon oné FVE. Akumulace je dnes tak trochu standard. K ceně FM - schválně kdo koupil FM 4kW dráž než za 6000Kč? Já ne. Nejsem pako nechat se oloupat. Jo a pokud nebude FM napájen do meziobvodu, tak autotransformátor 230/400V má doma kdekdo ;-)
Někdo je na začátku, někdo řeže na cirkulárce. Jde jen o to hledat cestu jak to jde, ne výmluvy.

Také chcete obhajovat Typ1 proti Typ2, že Typ2 je v podstatě zbytečnost, když nabíjet se dá i přes Typ1?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co to tady plácáš za blbosti ? Jsi trošku víc mimo. Asi taky teplo na hlavičku, že ?

Na hlavičku je ten, kdo v 3-fázové síti, která umožňuje rozprostřít příkon rovnoměrně mezi jednotlivé fáze, prosazuje/obhajuje zbytečné zatížení pouze jedné fáze.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pane kolego, jsem rád že jste mne nezklamal. Ano je to přesně tak, naprosto přesně. Okomentoval jsem tady Jaguar I-Pace, že mne zklamal právě tím, že má slabou a hlavně jednofázovou nabíječku a spousta chytráků mi tady oponuje svýma moudrama.
Jeden tvrdí, že 3F síť není běžná, druhý vynalézá autotransformátory které má prý každý doma, třetí frekvenční mněniče kterýma dělá z 1F fáze tři napájí je ze soláru do meziobvodu a umí je koupit za 6 tisíc (možná tak Eur) a ani nezná ohmův zákon, čtvrtý tahá kabelem 8mm2 48 ampér po dobu 6 hodin a myslí si že jsme padlí na hlavu a budeme tomu věřit, že to nežhaví jak topný kabel, že se drátek ani neohřeje...., další staví elektrovozítka a elektroniku propojuje tkaničkama do bot.
Kluci je s Váma fakt sranda :) :) :) :) jak to verete vážně.
No tolik mouder to jsem ještě nezapsal. Sorry BORCI, 30 roků se živím elektrikou, jsem jen pouhý RT plyn a elektro, ale teď si připadám jak ťulpas co nedokončil učňák a asi bych měl vrátit všechny papíry a jít dělat pomocníka k troubě do pekárny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ve světle Tvých nic neříkajících výpadů mne zajímá ten ohmův zákon - na to jsi přišel vlastní hlavou? Dáš odkaz čím se mu ten druhý zprotivil? K těm Ojrům:
aukro.cz/vysledky-vyhledavani?text=Frekven%C4%8Dn%C3%AD%20m%C4%9Bni%C4%8D
To že Ty něco neumíš neznamená, že se tím můžeš bez zostuzení chvástat. A RT co se 30 let živí něčím jen proto, že se bezmyšlenkovitě našprtali fakta která neumí aplikovat, těch mám na telefonu několik týdně. Tak vítej v jejich klubu. Sám jsi se zařadil.

kémo ten tvůj odkaz je jistě zajímavej, ale jaksi nefunguje....

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ále funguje, co ho tak zkopírovat celý?

Na váš předmět vyhledávání - aukro.cz/vysledky-vyhledavani?text=Frekven%C4%8Dn%C3%AD%20m%C4%9Bni%C4%8D - nebyl nalezen žádný odkaz.
Takže asi moc ne. :(
Jinak pár jich na tom aukru je, ale nějak nenacházím mezi nimi model který by dával do meziobvodu připojit solární FVE jak tu anonym tvrdí, navíc většinou jsou to menší typy pro celkem slabé motorky.
Ten příklad co tu někde je s cirkulárkou na řezání polen, taky jsem takovou cirguli kdysi měl, měla motor 3 kW a ať hledám kde chci fšude za takový FM chtějí cca 20. táců.
Měl jsem i cirguli s motorem 1,5kW, byla ale jen stolařská a poleno nepřeřízla na tu by se na tom aukru už měnič najít dal, ale pořád ten meziobvod jaksi chybí.....
Snad by se dal použít tzv. výtahářskej FM ke kterýmu jde připojit baterie, ale je to jen na to aby výtah v případě výpadku sítě sjel do nejbližšíko nižšího patra a to ještě pěkně pomaloučku a hodil se do režimu čekání na napájení. Neznám měnič, který by ten výtah napájel po celou dobu a zajistil normální provoz než naběhne síť. Navíc ty výtahářské FM spíš umí motor brzdit a zkratovávat energii motorem vyrobenou.
Nevím, nemám tolik zkušeností a rád se dám poučit jak do frekvenčního měniče připojit FVE.

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Me normalne funguje.
Co takhle: https://aukro.cz/vysledky-vyhledavani?text=Frekven%C4%8Dn%C3%AD%20m%C4%9Bni%C4%8D

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

díky, tento funguje.

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

taky jsi se zařadil......

Tak ono by stačilo, kdybyste se naučil používat aspoň přezdívku, aby v threadu bylo poznat, kdo odpovídá na co. Protože když si přečtu celý thread, tak asi trpíte samomluvou, protože Anonynym si povídá s Anonymem... :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a další nás zavedl do Japonska, Koreje a dalších jednofázových krajin.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Borci, všechny ty moudra jsou jen výplody hlaviček co se nám teď trošku ohřívají v tom teple.
Všem nám jde jen o to přijet s eautem k nabíječce a normálně kultivovaně se v normálním čase dobít. Normálním kultivovaným časem myslím to, že přijedu autem na exkurzi do pivovaru, dám si po prohlídce oběd s dobrým pivkem a mezi tím bych rád z wallboxu na parkovišti za ty 3 hodiny dobil baterii, tak abych měl šťávu na cestu domů a mohl si pustit klimatizaci i rádio a nemusel se cestou domů zdržovat někde na nějakých nabíječkách a nemuset si několik hodin v autě nudou kousat nechty.
Po příjezdu domů bych rád auto zapojil do wallboxu v garáži aby se mi do rána v pohodě nabilo a nechci vyžhavovat elektroinstalaci-dráty a svorkovnice v rozvaděči šílenými proudy v jedné fázi, nechci pouštět myčku a pračku až zítra, protože na 25A jistič když nabíjím auto tak to nejde.
PROSTĚ BĚŽNÝ STANDART V 21 STOLETÍ V EVROPSKÉ UNII. Nebudu ani shánět autotransformátory ani f měniče ani jiné krámy a laborovat a dělat pokusy, chci jen běžný standart a odpovídající vysledek.
V Japonsku, Ťamansku či jinde v tramtárii ať si mají a dělají co se jim líbí, třeba 100 Voltové rozvody, pro nás je to většinou nepřijatelné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak si tu síť zaplať za svý. Neboj, čas se Ti krátí. ERÚ nespí, již pilně oprašuje NTS. Jo a nechtěj aby Ti ostatní přispívali na dráty co Ti distributor dotáhnul domů. Za svý milej zlatej, za svý! Bohorovně se tu klidně rozvaluj a klidně nahlas vyřvávej co Ty považuješ za standard. Oni Tě jednou ostatní, kteří pochopili o čem je tržní prostředí, překvapí jak dokážou mít nízké náklady na energie.

Co to tady meleš za kraviny ty demente ?

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a mimo to, mám dojem že např E.On Vám Víc jak 25Ampér jednofázově nepovolí, 48 A zcela jistě NE !

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejen ejoff, i ČEZ.

Obrázek uživatele Josef

Nikdo.

Trojfazova nabijacka su de facto 3 jednofazove. Kazda jednofazova nabijacka z trojice moze byt napajana z inej fazy, alebo aj z tej istej fazy, pretoze nabijacky elektromobilov nepouzivaju medzifazove napetie ale len fazove napetie oproti nulaku. Takze ak ma auto povedzme 3F/16A/11kW nabijacku, okrem standardneho nabijania z trojfazu, moze nabijat z jednej fazy 16A, dalej zapojenim tej jednej fazy na piny prvej a druhej fazy 32A, alebo aj 48A, ked tu jednu fazu zapoji aj na pin tretej fazy.
Takze trojfazova nabijacka je univerzalnejsia. Moze byt plne vyuzita v "trojfazovom aj v jednofazovom svete". Tesla pouziva tu istu trojfazovu nabijacku v "trojfazovych krajinach" aj v "jednofazovych krajinach", len konektory na aute su ine.
Pre uplnost doplnim, ze ak v trojfazovej napajacej sieti chyba jedna faza (alebo aj dve), tak elektromobil z trojfazovou nabijackou moze stale nabijat dvoma (alebo len jednou fazou), no musi byt k dispozicii faza (L1), co napaja elektroniku wallboxu, alebo mobilneho konektora.

Kdo ma doma 1f 48A? Teoreticky mate pravdu, ale stejne by to nikdo mimo par zemi v Evrope nevyuzil. Ani v Italii neni 3f bezna.

V kazdej "jednofazovej krajine" je bezna jednofazova co zvladne 48A. Ved niekde ten vykon do domacnosti musia dostat, ked ho nemozu rozlozit na 3 fazy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kolego a ta jednofázová krajina je prosím kde ? Ano v USA to víme a dále ? V Janově (Genova) na mostě, tam asi také a dále ?
Z každé elektrárny na světě vystupují 3 fáze a každá přenosová soustava je třífázová a každá distribuční síť také...

Japonsko, Korea a t.d. jednofazova som dal do " ", veriac, ze pochopite ich zmysel. Viac sa mi o tom nechce pisat. Ja pisem fakty, nie hluposti.

Japonsko nám může být u pr*ele. Nebo jste si doma také rozvedl 100V jako Japonci doma?
Tady jsme v Evropě a máme svoje standardy. Tak jako my Japoncům nevnucujeme 230V/3 fáze, tak oni nám nemají co vnucovat 100V/1 fázi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty ...., jsme a žijeme v evropě a né někde v tingťongově u rýžových polí ! Kupujeme auta určená pro Evropu a s patřičnými standarty ! V zemích kde žerou hady a prádlo perou na kameni v řece, ať mají distribuční síť jakou chcou.
Taky se mi o tom fakt nechce více psát.

Domaci pripojka mozna, ale pripojka do graze uz asi nema 48A a nabijeci kabel na 48A uz ma asi jen malokdo. To je uz lepsi poridit DC nabijecku.

Obrázek uživatele ozana

Barák v USA má přípojku 80 nebo i 100A.
https://youtu.be/cnLn6yy-suk?t=2m35s

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

V US je v garazach bezna zasuvka 240V/40A.
Tesla UMC (mobilny konektor dodavany k teslam) v US ma 32A
https://www.tesla.com/sites/default/files/downloads/gen_2_mobile_connector_owners_manual_32_amp_en_US.pdf
TESLA HPWC (wallbox) ma istenie 100A
- je to US ekvivalent EU verzie 32A/3F
Cize ked niekto chce vyuzivat tesla wallbox na celych 22kW
tak v EU musi mat istenie 3x32A a v US 1x100A.
https://www.tesla.com/sites/default/files/blog_attachments/ms_hpwc_installation_guide.pdf

Kabel se 3 vodici (1f) na 48A musi byt dle normy 10mm2. To je uz sado-maso.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chlape proboha co to tady blábolíte za hovadiny !! Je Vám taky tak teplo ?? Vodičem s průřezem 10mm2 přenášet 48A ??!!
Pokud si to chcete zkusit prakticky, rád Vám to umožním, vemte si však ssebou azbestovou či požárnickou rukavici.
Kolego, na tom kabelu by jste za 10 minut už neudržel ruku, PVC izolace by se roztekla a ten bengál si asi neumíte představit zvláště pokud by zásuvka byla na tento proud jištěná !!!

Je mi vas tady lito vas vsech ktery jsou teoretici a jenom naschval vymysli co nejde. Kdo neni tupy a chce tak si to zaridi ze to jde.

Do baraku mame 3x25A a pres noc kdyz v dome nic nejede tak na sazbu d27 nabijime 3 obcas 4 elektroauta naprosto v pohode. Vetsi nv200 s16A a ostatni 10A. Rano vsechna auta odjizdi z garaze vyhrata a nabita na 100%. Pres den se toci u DC CEZ nabijecek nebo ve firme mame DC Chademo DC 10kw nabijecku. Tim i ty malobaterkace naskakaji denne i 300km na rozvozech obedu a pizzy. Kazde setri na nakladech cca 150t rocne, takze jsou za 14mesicu zaplaceny. Chytrost nejsou zadny cary vazeni.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Anonyme, moje el. vozítko mělo špičkové trakční proudy 50 A a průřez vodiče byl 10 mm2. Trvalé proudy za provozu byly cca 20 - 35 A, zkušební jízdy k hodnotě 50 A ale trvaly i hodinu.
Žádný znatelný ohřev se nekonal.

Milý anonyme.Myslím,že poněkud mimo jste vy.Několik let vedu 45A 3-6 hodin v kuse,50 dní v roce a zatím jsem si nevšiml,že by se 10 m dlouhé vodiče o průřezu 8mm2 zahřívaly,natož hořely.Je to má vlastní zkušenost,nemám teď čas dodávat vzorce,normy,zdroje,ale to jistě nebude problém pro Vás,když jste si tak suverénně jistý.

člověče ty jsi ale BLB !!
Nevím kde jsi vykopal kabel s průřezem 8 mm2, asi sis ho stočil sám někde na větvi.
Pro větinu aplikací, instalací a prací je dostačující např. tato tabulka průřezů vodičů a bezpečných proudů.
http://fei1.vsb.cz/kat420/vyuka/FAST/tabdimvod.pdf

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Nemusel jsem nic kopat ani stáčet, je to 4x4mm2,takže použito jako 2x8.Vůbec nechápu o co Vám jde, jestli máte trochu přehled, měl byste vědět, že reálně není žádný problém takový proud takovým vodičem přenášet, ale normy mají vždy navíc pořádnou rezervu co kdyby. Nejlepší bude se uklidnit a příště projít radši celé vlákno, abyste věděl na co a na koho odpovídáte.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevím zda je blb on, ale co jasně vidím, tak jsi ze sebe udělal neználka bez špetky představivosti a k tomu posuzuješ něco co dotyčný nenapsal ale Ty jsi si to vydedukoval. Za prvé - reaguješ na příspěvek kde není ani slovo o kabelu, ale Ty již víš, že jej vykopal. Za druhé 8mm2=2x4mm2 a vodič o kterém dotyčný píše může být klidně slaněný, či zdvojený či cokoli. Takže za mne dle příspěvku z Vás dvou diskutujících bych za blba jeho rozhodně netipoval. Tak si zase někdy veřejně naběhni tím, že nedokážeš pochopit někým jiným psaný text.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chovejte se prosim slusne.

Zkuste byt konstruktivni a reknete jaky prumer pro 48A a hlavne zdroj.

Jestli to spravne ctu, tak podle americke normy staci pulka
https://www.powerstream.com/Wire_Size.htm

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Ja zase ctu z te normy 47A awg 5 16,xmm2.

Ja bych "Maximum amps for power transmission" interpretoval jako dalkove vedeni ("prenos energie"). V "chassis wiring" ("konstrukce") je to vyrazne mirnejsi. Ale muzu se plest.

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

V evropske norme je rozdil mezi jednim vodicem a kabelem s 2 a vice vodici. Power transmission by mohlo byt pro kabel s vice vodici. Tam se zahrivani projevuje 2x. Proud tece tam i zpet. I tak jsou to znacne tluste kabely. 3f je mnohem lepsi, ale bohuzel ve svete malo rozsirene. Proto to asijske a us automobilky nepodporuji. Uvidime audi, db, vw, porsche. Tam je 3f nutnost.

U nas ne, nejvetsi elektromobilni trh (USA) ano.

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Kdyz jsem se vracel z dovolene s karavanem tak me na dalnici nad Innsbruckem predjizdel iPace s britskou znackou. O hodnou chvili pozdeji me predjizdel znovu nad Mnichovem. Asi nekde nabijel 48kWty. ;-)

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Časem přijde vystřízlivění z dinosaurskejch velkobaterkáčů a jejich majitelé pochopí krutou realitu výhodnosti tesláckýho supernabíjení a provázané sítě supernabíječek. Samotné auto tvoří jen půlku řešení, druhá půlka je propojená síť supernabíječek. Holt, pro ně bude ten výchovnej proces trochu drazší, ale konečně se dostanou do bodu, kdy budou dál než zbytek veřejnosti a konečně pochopěj posun paradigmat, který nastal už před lety ;D

... zatímco Erych si bude dál zpovykaně vykřikovat ty svoje nenávistný debility o teslahoničích :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Doufám, že ty jete iPace se budou brzy prodávat za 10% původní ceny. :-)

Nebudou, ale to jak si udrží cenu vůči konkurenci bude zajímavé.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hlavně že Tesly nabíjejí ve Vestci na nabíječkách ČEZ, zadarmo se jim to vyplatí, najednou ten čas není rozhodující :)

Nejen ve Vestci. Okupuji vsechny CEZ nabijecky. Najednou jim o cas nejde ale o penize. Pro korunu by si nechali vrtat koleno. Kdyz tam prijedete a potrebujete 10min a 5kw a stoji tam tesla na 3 hodiny to je teda zabavne. Jeste ze ten adapter chademo tesla jde odepnout. Vytahnu jim to nabiju a zase jim to zapnu. Akorat vetsinou nejaky dobehne protoze ma apku do telefonu. Pak to obcas s nekterymi byva nechutne. Ve Vestci ne. Tam jdou tesly co maji dozivotni nabijeni k Tesle stojanum a ostatni tesly k CEZ ale jsou tam 3 stojany tak se zatim vejdeme. Az dorazi ty T3 na CCS tak bude hur.

Pokud nabiji stylem "necham tam auto pres noc", tak je to bezpecnejsi, neriskuji, ze jim bude nauctovany poplatek za blokovani SC.

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Jaky poplatek ? Muzete to rozvest?

idle fee - kdyz auto zustane pripojene ke stojanu dele jak 15 minut (nebo tak neco), muze tesla vybirat poplatek za cas, kdy je auto pripojene a nenabiji. Neoficialne snad jen, pokud je obsazena alespon pulka stojanu. Ale neznam nikoho, kdo by skutecne platil.

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolBUS2BUSAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% online