Výroba hybridu Lotus Evora 414E: zase o kus reálnější

Lotus Evora 414E, jenž je prvním této britské automobilky, debutoval na autosalonu ve švýcarské Ženevě už v roce 2010. Od té doby se do mědi oděný hybridní sporťák s rozšířeným dojezdem posunul z předváděcích mol k ostrému testování.

Lotus Evora 414E Hybrid se prozatím prohání pouze po testovacím okruhu.
foto: lotuscars.com

Pokud vezmeme v úvahu pohonnou jednotku , jedná se o podobně řešený automobil jako je například nebo . V případě Lotusu je vůz vybaven malým zážehovým tříválcem o objemu 1,2 litru schopným spolykat nejen benzín, ale i metanol nebo etanol.

doplňuje dvojice elektromotorů pohánějící skrze převodovku Xtrac zadní kola. Celkový výkon pohonné jednotky je možné vyšroubovat až na 304 kW, přičemž točivý moment dosáhne 1000 Nm. Takové množství síly dokáže závodní hybrid rozjet stokilometrovou rychlostí za pouhé čtyři vteřiny, a poté ještě dále zrychlovat až na rychlost 209 km/h.

Zmiňovaný spalovací motor ovšem v Lotusu neslouží k přímému pohánění kol, ale lze jej využít k dobíjení baterií anebo k přímému napájení elektromotorů. lze rovněž dobít z elektrické (jde tedy zároveň o ). S plnou nádrží a maximálně dobitými bateriemi ujede Lotus Evora 414E Hybrid bezmála 500 kilometrů bez nutnosti zastavení. Z ujeté vzdálenosti pak bude asi 48 km patřit čisté elektrické bezemisní jízdě.

popisfoto: lotuscars.com

Jedním z mylníků automobilky je vyprodukovat při jízdě v hybridní Evoře 414E maximálně 55g CO2 na kilometr, měřeno v novém evropském jízdním cyklu NEDC.

Jak už bylo zmíněno na začátku článku, Lotus Evora 414E Hybrid nyní prochází v sídle automobilky ve ostrým testováním dynamiky a odolnosti vozu. Je li tento krok předzvěstí spuštění sériové výroby můžeme v této chvíli pouze spekulovat.

lotuscars.com

Napsat komentář