Volvo už prodalo 5000 elektrických náklaďáků

Volvo Trucks vede po prvním čtvrtletí roku 2023 na trhu těžkých elektrických nákladních vozidel, a to jak v Evropě, tak v Severní Americe. Celkem švédský výrobce nákladních vozidel prodal téměř 5 000 elektrických nákladních vozidel ve zhruba 40 zemích. Nyní je jeho řada elektrických produktů k dispozici na nových trzích v Asii, Latinské Americe a Africe.

Během prvního čtvrtletí roku 2023 bylo v Evropě registrováno celkem 600 elektrických nákladních vozidel o hmotnosti 16 tun a více – více než čtyřnásobek ve srovnání se stejným obdobím roku 2022 (134). Největší podíl na trhu má společnost Volvo Trucks, a to 50 %, což je nárůst ve srovnání s rokem 2022, kdy tržní podíl společnosti za celý rok činil 32 %.

SOUVISEJÍCÍ: Volvo Trucks veřejně testuje elektrické náklaďáky na palivové články

Volvo Trucks si také udržuje vedoucí pozici v Severní Americe s téměř polovinou trhu těžkých elektrických nákladních vozidel. „Náš závazek k udržitelné přepravě se jednoznačně vyplácí. Jsme odhodláni úzce spolupracovat s našimi zákazníky na dekarbonizaci kamionové přepravy,“ říká Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks.

Trhy s nejvíce registrovanými elektrickými nákladními vozidly (včetně všech značek) během prvního čtvrtletí roku 2023 byly Německo, Francie, Nizozemsko a USA.

Zvýšení příjmu objednávek
Volvo Trucks zaznamenalo silný nárůst objednávek nových nákladních vozidel během prvního čtvrtletí roku 2023. Celkem bylo objednáno 486 elektrických nákladních vozidel, což je nárůst o 141 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2022. Většina těchto objednávek pocházela ze zemí severní části Evropy, včetně Nizozemska, Německa, Norska a Švédska.

5 000 nákladních vozidel ve 40 zemích

Po uvedení svého prvního elektrického nákladního vozidla v roce 2019 společnost Volvo Trucks prodala téměř 5 000 elektrických nákladních vozidel ve zhruba 40 zemích – především v Evropě a Severní Americe, ale také v zemích jako Austrálie a Maroko. Během roku 2023 začne společnost prodávat elektrická nákladní vozidla zákazníkům v Jižní Africe, Jižní Koreji, Indii a na trzích Jižní Ameriky. 

Šest elektrických modelů

V loňském roce Volvo přidalo do své elektrické řady tři nejoblíbenější 44tunová těžká nákladní vozidla: Volvo FH, Volvo FM a Volvo FMX. S těmito novými přírůstky má Volvo Trucks v sériové výrobě šest modelů elektrických nákladních vozidel, což představuje nejrozsáhlejší portfolio nákladních vozidel s nulovými emisemi výfukových plynů v tomto odvětví.

V současné době Volvo Trucks zvyšuje výrobu elektrických nákladních vozidel ve třech závodech: ve švédském Göteborgu; v Blainville, Francie; a v New River Valley, USA. Ve třetím čtvrtletí roku 2023 bude sériová výroba zahájena také v největší továrně Volvo v belgickém Gentu.

Nutná dobíjecí infrastruktura

Ke zvýšení objemu elektrických nákladních vozidel budou potřeba tisíce veřejných nabíjecích míst pro těžká nákladní vozidla. Volvo Group společně se společnostmi Daimler a Traton postaví po celé Evropě nejméně 1 700 vysoce výkonných veřejných nabíjecích stanic zelené energie.

Skupina také investuje do nabíjecího koridoru v Severní Americe. Volvo Trucks usiluje o to, aby 50 % celosvětového prodeje nových nákladních vozidel bylo v roce 2030 elektrických a do roku 2040 100 % mělo čisté nulové emise.

Pozn.: Všechny odkazy na Evropu znamenají Evropskou unii plus Norsko a Švýcarsko. Údaje o podílu na trhu a celkovém růstu společnosti Volvo pro těžká (≥16 tun) elektrická nákladní vozidla v Evropě zahrnují údaje dodané společností IHS Markit. Severní Amerika znamená USA a Kanadu. Pozice podílu společnosti Volvo Trucks na trhu pro Severní Ameriku je založena na informacích poskytnutých společností Volvo Trucks North America.

zdroj: tisková zpráva

8 Comments on “Volvo už prodalo 5000 elektrických náklaďáků”

  1. Objevil jsem nový ekonomický benefit topení dřevem. Jak hnojím záhony popelem, tak jsem v březnu rozházel nějaký i na část pastviny. Včera jsem tu pohnojenou sekal podruhé, roste to jak šílený, zatímco nehnojená ještě nedorostla na plnou sekací dálku, to čekám až tak za týden.
    Což znamená, že když po zimě využiju odpadní popel a během hodinky ho rozházím, můžu ztrojnásobit velikost stáda ovcí. Což bez jakékoliv další práce dělá rozdíl v masu cca 60-80 tisíc Kč. Takže ještě tento rok dokupuji ovce a žena už obvolává známé a domlouvá výměnu masa za med (i když budeme mít i vlastní), králíky, víno, pálenky, zamražené máslo… apod.Tedy všechno buď hodně pracné nebo lehce dále směnitelné. Aneb návrat ke směnnému obchodu 😀

    Objevil jsem, že Dřevo -> popel -> tráva -> ovce -> maso -> peníze -> dřevo…. je uzavřený ekonomický cyklus i pro ty bez vlastního lesa, jehož vedlejším produktem je topení. S vlastním lesem je to emisně uzavřený cyklus, který kromě topení vytváří i značný zisk.

    1. Koukam ze v zemedelstvi se orientujete vic nez ve vojenstvi. Tak se toho drzte a neotravujte s blbou ruzzackou propagandou, ktera vzdy vypluje na povrch jako tupa lez.
      Jinak ze hnojeni ma pozitivni vliv na rostlinou urodu je celkem znamy jev, ktery zna civilizovany svet uz nekolik tisicileti. Mozna nekde v ruzzacku se to zjistilo az ted, kdyz se mluvi o hnojeni ukrajinskych poli ruzzackymi vojaky lezicimi v blate. A ted se to doneslo i k vam.
      Tak si hlidejte ty ovecky at vam je zly vlk z Wallstreet nesezere.

  2. Nejde to nijak zvlášť rychle, ale jsou to celkem zajímavá čísla s ohledem na to, že tato kategorie je přece jen jiná, než osobní doprava. Dost mně zajímá, jak si povedou elektrické trucky na baterie ve srovnání s vodíkovým pohonem. Vzhledem k velikosti baterií a tím pádem vysoké ceně, je dost dobře možné, že vodík má šanci. Hodně záleží na FC. pokud bude životnost a spolehlivost na vysoké úrovni, tak by vodík mohl zabodovat.

    1. povedou si dobre proti vodiku, protoze ty vodikove jsou jeste drazsi a natankovat je je taky peknej orisek vesmes neslucitelnej s tim nekam dojet, aneb vodikova infrastruktura totalne schazi, kdesto nabojecky jsou dnes jiz celkem standard kdejakeho odpocivadla, sice ne primarne pro nakladaky, al enouzove proste jsou

      navic u tahace respektive kamionu je nejdulezitejsi cast TCO nikoliv porizovaci cena, ale provozni naklady, a ty jsou dnes v EU cca pul napul palivo vs. plat ridice, a jak vime vodik neni levnej, je drazsi nez elektrika a to cca 2-3 na kazdy kilometr

      vodik dava smysl jen tomu kdo ho ma jako odpadni nebo druhotny z nejaka vlastni vyrobi a umi si zajistit na vsech mistech kam posila svuj naklad plneni vodiku vlastni plnickou, co zjsou mozna tak rafienrie a nejake chemicky, vsichni ostatni to maj drazsi nez jezdit primo na elektriku z baterek

Napsat komentář