Volvo Trucks veřejně testuje elektrické náklaďáky na palivové články

Nákladní vozidla s palivovými články na vodíkový pohon emitující pouze vodní páru. Budou důležitou součástí produktového portfolia společnosti Volvo Trucks s nulovými emisemi výfukových plynů. Vozidla nyní prošla důležitým milníkem – konkrétně byla testována na veřejných komunikacích.

V loňském roce společnost Volvo Trucks poprvé představila svá elektrická nákladní vozidla s palivovými články. Tato nákladní vozidla s nulovými emisemi výfukových plynů využívají vodík k výrobě vlastní elektřiny na palubě, mohou jezdit na delší vzdálenosti, díky čemuž jsou vhodná pro dálkové přepravní úkoly.

Nyní byla nákladní vozidla poprvé testována na veřejných komunikacích. Ale ne na ledajaké veřejné komunikaci. Aby to bylo extra náročné, testy byly provedeny za polárním kruhem na severu Švédska – v extrémně chladném klimatu.

„Nákladní vozidla jsou v provozu sedm dní v týdnu a za každého počasí. Drsné podmínky na veřejných silnicích v severním Švédsku s ledem, větrem a spoustou sněhu jsou ideálním testovacím prostředím,“ říká Helena Alsiö, viceprezidentka Powertrain Product Management společnosti Volvo Trucks. „S potěšením mohu říct, že testy probíhají dobře, což potvrzují výsledky a testy, které jsme provedli dříve, jak digitálně, tak na naší uzavřené testovací dráze poblíž Göteborgu.“

Elektrická nákladní vozidla na palivové články poháněná vodíkem budou vhodná zejména na delší vzdálenosti a tam, kde není možné používat pouze baterie: například v oblastech bez nabíjecí infrastruktury.

Komerčně dostupná v druhé polovině tohoto desetiletí

Volvo v současné době nabízí nejširší produktovou řadu bateriových elektrických nákladních vozidel se šesti modely v sériové výrobě, které zajišťují velmi širokou škálu přeprav ve městech a mezi nimi.

Elektrická nákladní vozidla s palivovými články budou k dispozici ve druhé polovině tohoto desetiletí. Testy s dopravci začnou několik let před komerčním spuštěním výroby. Aby se vývoj urychlil, skupina Volvo spojila své síly se společností Daimler, aby vyvinula a vyrobila systémy palivových článků, které jsou šité na míru pro těžká nákladní vozidla.

Již dnes je možné snížit CO2

Dopravcům, kteří chtějí nabízet přepravu s nulovými emisemi výfukových plynů, nabízí společnost Volvo Trucks v současné době šest různých bateriových elektrických modelů a také nákladní vozidla, která využívají obnovitelná paliva, jako je bioplyn.

„Musíme jednat hned, abychom zastavili globální oteplování. Bez ohledu na dopravní úkoly nebo kde ve světě naši zákazníci působí, čekání nepřichází v úvahu. Za několik let budou naši zákazníci schopni zcela eliminovat emise CO2 ze svých nákladních vozidel,“ říká Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks.

Nákladní vozidla Volvo na vodíkový pohon s palivovými články budou využívat dva palivové články s kapacitou pro výrobu 300 kW elektrické energie. Zelený vodík je nekonečný zdroj, který se vyrábí pomocí obnovitelných zdrojů energie, jako je vítr, voda a slunce.

zdroj: tisková zpráva, foto: Volvo Trucks

67 Comments on “Volvo Trucks veřejně testuje elektrické náklaďáky na palivové články”

  1. ta vodikova slatanina za kabinou je uzasna, skoro jak v Asii kde maj nakladaky za kabinou takto lahve na LPG a LNG, jen to nemaj vetsinou tak pekne zakrytovane, pri nehode je to pak uzasny pohled na rozmackanou kabinu plnou tlakovych lahvi a kdesi mezi nima cosi co zbylo z ridice a pripadne spolujezdce

    „Zelený vodík je nekonečný zdroj, který se vyrábí pomocí obnovitelných zdrojů energie, jako je vítr, voda a slunce.“

    a ja bych to klidne napsal jinak

    Elektřina je nekonečný zdroj, který se vyrábí pomocí obnovitelných zdrojů energie, jako je vítr, voda a slunce.

  2. PLANETA ZEMĚ PLODÍ VODÍK

    „Představy o termodynamických a chemických podmínkách nitra naší planety nás přivádějí k tomu,
    abychom v nich rozpoznali prostředí příznivé pro přítomnost těles na bázi vodíku.
    Zde aktivita chemických reakcí klesá, kyslík rychle mizí,
    začínají převládat kovy typu železa a množství vodíku se zvyšuje.
    Současně se zvyšuje teplota a tlak.
    To by v těchto hloubkách mělo vést k uchování vodíkových sloučenin, včetně vodíku vázaného v kovech,“
    napsal svého času Vladimír Ivanovič Vernadskij, člen Akademie věd SSSR.

    V osmdesátých letech minulého století se objevila
    „hypotéza složení zemského jádra z hydridových kovů“
    známého sovětského geologa Vladimíra Larina.

    Podle této teorie se jádro skládá ze sloučenin vodíku a kovů.
    V tomto prostředí se nejlehčí plyn ve vysoce stlačeném stavu nachází rozpuštěný v krystalických mřížkách kovů.
    Molekuly vodíku, které unikají z tohoto zajetí, zaujímají 550 krát větší objem,
    přitom se uvolňuje teplo potřebné k ohřevu naší planety.
    Následuje protlačení vodíku pláštěm
    a téměř nepřetržité vyvěrání vodíku vzhůru přes mnoho kilometrů hornin do atmosféry.
    Současně se pod zemí vytvářejí dutiny, které jsou naplněné uvolněným vodíkem a jeho sloučeninami.“

    https://protiproud.azurewebsites.net/politika/4347-zeme-se-nam-rozpina-pod-nohama-jsou-plovouci-desky-mylnou-teorii-hydridova-teorie-vzniku-kontinentu-ropa-a-zemni-plyn-nejsou-fosilie-jejich-zdroje-jsou-nevycerpatelne-naucime-se-vyuzivat-vodik.htm

  3. TĚŽBA ZEMNÍHO VODÍKU

    04.01.2018 / 09:23 | Aktualizováno: 04.08.2019 / 17:20

    „Díky unikátní geologické stavbě
    je první prakticky využitelné ložisko zemního vodíku na světě v Mali
    a zásobuje vodíkem místní elektrárnu.

    Dle posledního hodnocení malijské těžební společnosti Pétroma
    je za velmi slibné považováno naleziště zemního vodíku v lokalitě Bourakébougou,
    cca 60 km severozápadně od Bamaka, hlavního města Mali.

    Není to první případ výskytu přírodního vodíku ve světě, ale zřejmě první prakticky využité ložisko.
    U jiných nálezů, například na dně oceánů či v USA nebo v Rusku,
    se údajně zatím jednalo pouze o netěžitelné výpary,
    kdežto v Mali je to skutečné ložisko využitelné čerpáním z vrtů.
    Zvláštní geologická stavba toto ložisko dostatečně utěsnila
    a zabránila vyprchání vysoce těkavého vodíku k povrchu, což překvapilo odborníky i vědce.

    Uvedené ložisko bylo náhodně objeveno již v roce 1987 při navrtávání vodních pramenů,
    ale vrt byl tehdy zabetonován.
    Po rozsáhlejším geologickém průzkumu se na jeho využití začalo pracovat v roce 2012.
    Složení těženého plynu je 98 % vodíku a 2 % metanu.

    Nyní už je v provozu experimentální elektrárna,
    která v přilehlé obci zásobuje proudem veřejná místa a některé domácnosti.

    Václav Žilka, ekonomický rada, Velvyslanectví ČR Alžír “

    https://www.mzv.cz/algiers/cz/republika_mali/mali_prvni_tezba_zemniho_vodiku_na_svete.html

  4. To je pořád dokola. Zelený vodík se vyrábí z elektřiny. Elektřinu lze rovnou nabít do baterie a bez velkých ztrát a problémů s vodíkem a jeho vlastnostmi. Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě, neefektivně, problematicky a draze. Použití převodu elektřiny na vodík a zpět na elektřinu je silně ztrátové, drahé a bez speciálního vybavení nemožné. A co se týká emisí, tak všichni co tvrdí, že elektromobil má vyšší nebo aspoň stejné emise jako spalovací vůz, tak si musí uvědomit, že pak vodíkový elektromobil má emise skoro 3x vyšší.

    1. Je to pořád dokola. Už asi posté píšu, že baterie se vzhledem ke svým vlastnostem – nízká hustota energie – ke dlouhodobému skladování nehodí. Jsou vhodné pro krátkodobé uskladnění, tam se to vyplatí, ale čím je doba uskladnění delší, tím je to dražší, protože baterii potřebujete cyklovat kvůli stabilizaci a spotovým cenám.
      Pro dlouhodobé skladování potřebujete médium, které má co největší hustotu energie a dá skladovat levně. Pak se začne vyplácet i malá účinnost při konverzi tam a zpět (PGP). Dokonce se ukazuje, že účinnost bude ještě horší, protože jako vhodné médium se testuje amoniak v kapalném skupenství. Takže PGLGP. Dost složité, že, ale zase amoniak tak snadno neunikne jako vodík a dá se dobře dopravovat.

      1. To je sice vsechno pravda, ovsem vubec to neznamena, ze zrovna nakladaky musi skladovat tu energii a to jeste ve forme vodiku. Takze skladovani urcite ano, vodik mozna, ale vubec ne nezbytne pro pohon vozidel. Jinak jako vyzkum a vyvoj fajn, proc ne, ovsem take tomu moc neverim. Je to prilis slozite a velmi traskave. Za par let to baterie stejne prevalcuji a bude vyreseno.

      2. Vodík má ale nižší hustotu energie než baterie.
        V 1 m3 je při skladovacím tlaku 250 bar jen 22 kg vodíku, tedy 740 kWh energie, jenže to je třeba obalit dostatečně dimenzovanou nádrží, to jsme na 500 kWh max a z toho dostaneme přes palivový článek přinejlepším 300 kWh.
        V bateriích současné generace můžeme mít i 700 kWh/m3 a z toho efektivně přes 600 kWh, tedy dvojnásobek.

        1. Amoniak má v tekutém skupenství 15.6 Mj/l, tj asi 4.3kWh. Do m3 se tedy vejde 4.3 MWh. Ale o tohle nejde. Jde o cenu za skladování. Vezměte si, že 700kWh stojí asi 70M dolarů. Znovu a znovu. Aby se baterie zaplatila MUSÍ často cyklovat v režimu levně koupil, se ziskem prodal. Jinak se to nevyplatí a to ani v případě levnějsích Na-ion.

        2. spravne, malokdo vi, ze vodik ma malou energetickou hustotu na m3. Vsak taky skladovani vodiku je nejlepsi v podzemi, ne v nadrzi auta. akorat ze ten prostor nadrze je mnohem levnejsi, nez prostor baterie 🙂 takze ano, jedine rozumne skladovani je v podzemi. zkapalneni vodiku je pri 33 stupnich, to je taky blby a kapalny vodik ma taky mizernou energetickou hustotu

      3. Vůbec přeci nejde o dlouhodobé skladování. To jste si nevšiml, že se jedná o kamion, který jezdí denně a jde pouze o to aby v jednom kuse ujel 1000 km a kvůli tomu k elektrickému pohonu a bateriím, navíc přidávají další velmi drahé, na údržbu a provoz, náročné zařízení, které spaluje se špatnou účinností drahý zelený vodík, což je ekonomický nesmysl.

        1. Samozřejmě. V případě automobilové dopravy je to o něčem jiném. Psal jsem o skladování proto, že My energii potřebujeme jak v létě, tak v zimě. Takže potřebujeme skladovat. Tím se nevýhody elektrických trucků poháněných elektřinou z H2 Fuel Cell poněkud stírají. Vžycky jde o poměr cena/výkon. Může to být ekonomicky zajímavé.

                1. Je 10. května před půlnocí, takže buď A) Wagnerovci se stáhli z Bachmutu nebo B) Pituru dřevěnka prostá skočila na špek západní propagandě.

                  Uvidíme ráno, zatím to vypadá na solidní Béčko.

                  Ale aby ses necítil jako idiot sám, můžeš se podívat na idiota Klička, jak se natáčí s kusem tvarově a velikostně neodpovídajícího šrotu, který vydavá za sestřelený Kinžál.
                  https://www.aktualnikonflikty.cz/download/file.php?id=34459

                  To je ale blbec takhle podrazit vlastní propagandu. Zatím největší prdel dne.

                2. behno, dej mi sem prosim muj vyrok, podle ktereho usuzujes, ze jsem skocil zapadni propagande na spek. zajima me to, dik

                3. @lavrov42. Kinzal neni nic jineho nez upraveny iskander a muze byt vypousten z letadla a diky tomu ma vyssi rychlost. Spicka Kinzalu odpovida tomu sestrelenemu kusu ktery ukazuje Klicko. Na webu jsou fotky kde je spicka hezky videt. Co se vam zase nelibi? Sestrelit kinzal ve finalni fazi nebude zase tak tezke, pokud bude Patriot v blizkosti dopadu. Rakety PVO netrefi nikdy cil primo, ale exploduji pobliz cile a vytvori kulovity oblak strepin a kdyz kinzal proleti timto oblakem, tak se znici. Prave ta vysoka rychlost prispeje ke zniceni. Vemte satelity na obezne draze, pri jejich rychlosti staci prachova castice a satelit jde do haje. Chapu vas smutek, ze ruzzacka Wunderwaffe byla sestrelena a ze to ruzzaky hodne boli. Tak si lizejte ranu a trenujte. Bude hur. Ruzzaci dostanou poradnou nakladacku.

                4. „Je potřeba soudruhu, aby ses na to podíval v širších souvislostech. Tak nějak víc dialekticky.“ (Bílá paní, rež. Zdeněk Podskalský) 🙂

                5. Leoši, Kh-47M2 skutečně vychází z Iskanderu. Od špice do poloviny střely se rozšiřuje.
                  To vedle čeho se fotí a natáčí blbec Kličko je půltunová varianta protibunkrové bomby BetAB-500, podle toho co leží hned vedle na zemi v provedení BetAB-500ShP.

                  Jestli toto: hxxps://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c4/2018_Moscow_Victory_Day_Parade_66.jpg
                  má být toto:

                  hxxps://www.aktualnikonflikty.cz/download/file.php?id=34456&mode=view

                  tak neodpovídá velikost, tvar a především z tloušťky navrtaného pláště je vidět, že je to kinetický penetrátor.

                6. behno, ty uz jsi tady vypustil takovych nesmyslu, ze ti nikdo neveri, i kdyby jsi mel nahodou pravdu. cely zivot se ridim jednoduchym pravidlem, ktere me nikdy nezklamalo: jakykoliv vyrok komouse nebo rusaka a podobnych zmrdu (ano, patris mezi ne) je treba nejdrive logicky negovat, aby byla sance na jeho pravdivost. Takze ja to ctu, ze to kinzal je. Dekujeme ti za potvrzeni 🙂

                7. Ty vole Pituru, používej někdy tu bambuli, co ti sedí na ramenou. Stačí jediný pohled na to Kličkovo ocelové těžítko a každému s IQ 50+ je naprosto jasné, že tohle nikdy nemohlo atmosférou letět Mach 13.

                8. @lavrov42. Patriot leti rychlosti Mach6. A to smerem nahoru. Kdyby se odpaloval z letadla smerem dolu, tak by dosahnul zrejme Mach9 nebo 10. Ten kinzal vyuziva zemskou gravitaci. Maximalni rychlost kinzalu je Mach10. M13 dosahuje akorat ruzzacky sen a lavrovska „pravda“. Ta spicka musi byt hodne masivni aby se trenim vzduchu nepropalila. A rychlost uvadena v jednotce Mach je zavadejici. Pri teplote -50°C odpovida x-nasobku 300m/s a pri +25°C 346m/s. A kdo vi pri jake teplote ruzzaci uvadeji rychlost. Zrejme pri -150°C. ruzzak je od prirody podvodnik, lhar a ted i vrah a nacista.

                9. K tomu mám následující faktické připomínky:
                  1) Ukrajina dostala 2 baterie Patriotů s raketami PAC-2. PAC-2 nebyla navržena jako primárně protiraketový systém, ale protiletadlový. Maximální rychlost je jen 4,7 Machu, a to až v duhé polovině trajektorie, přičemž operační vzdálenost je v takovém případě jen 40km.
                  2) Kinžal nemá kulatou špici, ale velmi ostrou a nikoliv tlustou ocelovou, ale tenkou krytou keramickým pláštěm. Kulatou špici a kinetický penetrátor může mít Iskander-M, ze kterého je Kinžal odvozen. Iskander může mít tuto konfiguraci, protože poletí maximálně 5,9 Machu. Pokud raketa neměla ostrou špici a keramický štít, nemohla letět Mach10 a zcela jistě to není Kinžal.

                  Dokud tato lež byla jen ve slovní úrovni, bylo možné připustit hypotetickou variantu, že PAC-2 zasáhla Kinžal. Teoreticky to možné je. Kličko to ale totálně zabil, protože to co ukazuje nemohlo dosahovat rychlostí Kinžalu ani omylem a nemá to ani konfiguraci Iskander-M s explozivní hlavicí. Je to jednoznačně kinetický penetrátor s tupou špičkou, takže něco co buď jen padalo, nabo letělo maximálně Mach2. Pak dává i smysl, že to teoreticky mohla PAC-2 zasáhnout.

                10. @lavrov42. Ze ta spicka uz neni spicata je proto, ze vysokou rychlosti vznika vysoka teplota a povrch se opotrebovava a tudiz se spicka zakulacuje. ruzzacke blaboly ukazuji to obrovske zklamani, ze zase to byl jen ruzzacky sen a Wunderwaffe opet neni.
                  Edit. GB dodala UA nekolik cruise missile s doletem 300km. To bude v ruzzacku zase mrzenicka.

                11. Teď jsem si poprskal monitor.
                  „Ze ta spicka uz neni spicata je proto, ze vysokou rychlosti vznika vysoka teplota a povrch se opotrebovava a tudiz se spicka zakulacuje.“
                  Tohle je na nějakou cenu… Bavič týdne.

                  Co se týká těch Storm Shadow, tenhle relikt studené války, který britové a francouzi dotáhli k jakž takž použitelnosti s klasickým třicetiletým zpožděním a nemají pro něj uplatnění, slupne ruská obrana jako malinu. Britové to tam stejně posílají jen proto, aby zjistili, jestli to Rusové jsou schopni sundat čistě elektronicky jako Tomahawky, co si odvezli ze Sýrie.

                12. @lavrov42. Tak si to po sobe uklid abys mohl videt na monitoru jak ruzzaci budou utikat. Nekteri zustanou statecne lezet v blate.
                  Jinak se tomu rika eroze materialu. Kdyby to letelo o neco rychleji, tak se to vypari jako padajici meteorit v atmosfere. Teplota na spici je vic nez 1500°C.

                13. behna tady nedavno publikoval totalni nesmysly ohledne ukrajinske migrace. ted jsem narazil na statistiku: https://ec.europa.eu/eurostat/en/web/products-eurostat-news/w/DDN-20230508-1

                  co z to vyplyva? migrace do EU 4 mil osob vrcholila v zime (logicky kdyz se fasisti snazili ukrajince vymrazit) od jara lehce klesa.
                  dale je to jen potvrzeni, ze behna je dobytek prolhanej, ktery neustale zasira zdejsi prostor totalnima hovadinama. to hovado by vazne zaslouzilo blokovat, nebot to dela schvalne a ucelove, jen skodi, ostatne jako kazdy rusomil.

                14. Z toho vyplývá, že jsi prostě idiot, který naprosto nechápe obsah psaného sdělení. Což tady snad už nikoho nepřekvapí.

                  8,207,977 je oficiální počet uprchlíků, přičemž toto číslo je i podle OSN pravděpodobně o 10-15% nižší, než je skutečnost. Číslo ukazuje rozadíl mezi odchozími a příchozími na území Ukrajiny, přičemž sice roste pomaleji, než před rokem, ale roste stále.
                  Z těchto všech emigtantů je 5,093,606 počet uprchlíků, kteří požádali o zařazení do programů pro uprchlíky zemí EU a non-EU.
                  Čísla k 9. květnu 2023.
                  Zdroj OSN hxxps://data.unhcr.org/en/situations/ukraine

                  Prostě jsi korunovaný blb.

                15. behno, klidne mi nadavej, od takove spiny jako ty to je pro me pochvala, diky za to.

                  jinak reagoval jsem na tvoje zamerne zvasty zde: „Co ale víme díky OSN naprosto přesně, je že emigrace z Ukrajiny nepolevuje a v létě bude mít již jen 23-25 milionu obyvatel“

                  Takze mi ukaz, jak jsi k tomu cislu dospel, at se pobavime. Ja tvrdim, ze je to naprosty nesmysl ty prolhanej chudaku.

                16. Ukrajina v roce 2021 = 41 milionů obyvatel
                  Emigrace cca -9,3 milionu.
                  Obyvatelstvo separatistických republik cca -5 milionů.
                  Obyvatelstvo které zůstalo v nově anektovaných územích -1 milion (viz aktuální populace Mariupolu, Melitopolu a dalších anektovaných sídel).
                  Přirozený úbytek -500 tisíc (viz úbytek v roce 2021).
                  Nadměrná úmrtnost v důsledku války -200 tisíc až -500 tisíc (můj odhad).

                  To by si s pomocí kalkulačky mohl zvládnout, ne?

                17. @runner
                  Ty zase vůbec nechápeš co vidíš za data, ale hlavně že je interpretuješ.

                  8,207,977 je oficiální počet REGISTROVANÝCH uprchlíků nikoliv lidí co zůstávají mimo UA. Třeba počet registrací Ukrajinských uprchlíků od začátku války je v ČR cca 515 tisíc, ale podle ministerstva vnitra jich aktuálně je na našem území cca 325 tisíc. Lidi prostě přichází, registrují se a někdo zůstane a někdo se po čase vrátí.

                  Ono když klineš na hraniční zemi, tak tam máš i údaje o příchozích a odchozích. Rozdíl je u Polska 2,25 mil., Slovensko 280 tisíc, Maďarsko podle podobného poměru cca 700 tisíc a Rumunsko 406 tisíc. To je cca 3,7 milionů a když vezmeš ty co utekli přes Rusko nebo do Ruska, tak se dostaneš možná na 5 milionů.

                  Úbytek obyvatel o 23-25 milionů je úplně mimo, ale máme tu svobodu, tak si tomu klidně věř.

                18. @lavrov42. I kdyby ty nesmyslna cisla byla pravdiva, tak je hezky videt, ze mala zeme dovede zesmesnit a pomalu likvidovat nejvetsi stat na svete. Jak je to mozne? Protoze ruzzaci jsou vyvrhel lidstva a potrebuji poradny vyprask.

                19. Je tezke rici, zda je behna takovy idiot a nechape smysl cisel co uvadi, nebo takovy zmetek, ze zamerne klame. Tezko rici.

                  Podstatne je, ze rusaka je treba vyhnat co nejdrive, aby se mohli ukrajinci vratit domu. Cim dele to bude trvat, tim horsi bude navrat.

                20. Jaký úbytek obyvatelstva o 25 milionů?? Vy teda dneska jedete fakt bomby, jeden nenaučil číst, druhý počítat, a třetí je blbec od narození.

                21. Ukrajina měla před válkou 45 mil obyvatel. běhna tvrdí, že počet klesne k létu na 21. To je pokles o 24 mil. když je mu to připomenuto, tak dělá že to není pravda a že jsme hlupáci. běhna je prostě kretén, co jen záměrně lže. diskuse s ním není vůbec přínosná, je to jako se bořit v kýblu sraček. doporučuji všem na nej nereagovat, jen ho to dezoláta povzbuzuje k dalšímu rozesirani diskuse.

                22. „počet klesne k létu na 21“
                  Můžeš mě citovat, analfabete?

                23. pro Runnču… Nechci tohle téma řešit, ale všiml jsem si, že si pituru všechna ta čísla vymyslel, aby mu to vyšlo. Ohnul si to cca o 7mil…
                  Je to opravdu zajímavý psycho-patologický fenomén tenhle pituru 😃😁

                24. @vostep&runnca. Koukam ze ruzzacka spina se v krizi sblizuje a nezne se oslovuje a pritakava si. Vsak take pujdete ruka v ruce do hajzlu i s putinem a celym ruzzackem. Dejte si pusu a hus hus do pryc.

                25. pro Nazibambula…. Nikdy jsem neměl problém uznat pravdu komukoli, bez ohledu na jeho kádrový profil… Dokonce i toho debila pituru jsem už jednou, dvakrát pochválil…
                  Runnerovi říkám ,,Runnča“ už hodně dlouho a mělo to být pseudo něžné…
                  Ty buď rád, že jsem ti udělil čestný titul, běž si zahajlovat k domácímu oltáříku a neotravuj 😜

                26. kdyby jste nebyli dva dezoláti, tak by jste si všimli, že požadovaná citace je jen o pár příspěvků výše v tomto vlákně 🙂 a v té citaci je napsáno 23 milionů, takže se omlouvám za mírné zkreslení. ovšem jako správní dezoláti máte selektivní vidění i myšlení a už vůbec si nepamatujete všechny svoje lži, takže jste bez šance něco pochopit.

                  v každém případě, já svůj socio-psychologicky experiment konverzace s proruskymi dezoláty ukončuji. žádného živého dezoláta neznám, tak mě zajímalo, co je to za lidi. myslím že už to stačilo. běhne a drvostepovi děkuji a dál už nemám potřebu na vás dva přímo reagovat. i kydat hnůj je intelektuálně přínosnější, než se s vámi dál zdržovat. hasta la vista, baby

                27. @runner
                  runner42 napsal:
                  11. 5. 2023 (13:33)

                  „Co se týká těch Storm Shadow, tenhle relikt studené války, který britové a francouzi dotáhli k jakž takž použitelnosti s klasickým třicetiletým zpožděním a nemají pro něj uplatnění, slupne ruská obrana jako malinu.“

                  Tak už se asi ví co byla ta raketa co to narvala do té základny před 8 hodinami v Luhansku.

                  hxxps://t.me/rian_ru/202634

                  2 dny a zase jsi za blbce. Takový fofr jsem nečekal jestli teda Rusové zase nekecají. 😀

                28. @Venca. ruzzacka PVO ma ted plne ruce prace v ruzzackem pohranici s Ukrajinou a na Krymu. Porad jim tam letaji nejake vrtulniky Mi-28, Mi-8 a SU-34. A maji docela uspech a presnou musku. K dnesnimu dni uz 4 kousky.
                  Na nejake zastarale cruise missile prece nebudou plytvat rakety 🙂

                29. @Leodendula
                  Nojo, rozkaz zněl jasně. 😀
                  Údajně ale hledají záškodníky s MANPADy, takže PVO je v tom možná nevinně.

                  Je také možné, že se začíná projevovat nedostatečná údržba motorů. Už Sověti měli problém s nízkou životností a Ruské letectvo není na takovou intenzitu letů vůbec stavěné.

                30. Do jaké základny? 😀
                  No vždyť jo. Ukrajinci vystřelili jednu Storm Shadow, ta uletěla cca 90km než byla nad Luhanskem zasažena PVO, načež to zaparkovala do kancelářské budovy realitky Servis100 a obalové fimy PoliPak, naštěstí po pracovní době.
                  Nevypadá to nijak moc zajímavě, narozdíl od tohoto:
                  hxxps://twitter.com/IuliiaMendel/status/1657274297763741697
                  Takhle vypadá pořádný zásah.

                31. @lavrov42. Samotni ruzzaci mluvi o dvou Storm Shadow. Tak nepomlouvej ruzzackou armadu, mohl bys vyfasovat 15 let.
                  A jeste k tomu Kinzalu. Pry to byla protibunkrova bomba. A jak doletela az do Kyjeva? Takova bomba se musi shodit kousek od cile z letadla. Jen lavrov muze vyplodit takovy nesmysl. Byl to kinzal a byl sestrelen. Basta.

                32. Leoši, kdyby dopadly dvě rakety, se skoro tunou RDX v hlavicích, tak tam není nic. Přitom je tam jen zhroucený kus budovy, požár a přes ulici vymlácená okna. Vypadá to jako typický obrázek když Ukrajinci „sestřelují“ ruské rakety. Nejdřív dva výbuchy protiraket a pak exploze po dopadu zasažené rakety na nějaký barák, většinou s velkým požárem z paliva.
                  Ten zasažený objekt není nijak velký, pokud by byl cílem, měl doslova zmizet.

                33. @lavrov42. Copak ruzzaci nekdy ukazou pravdive obrazky a podaji pravdive info? Kdo vi co nafotili a predhodili vam ruzzomilum abyste kvakali nesmysly.
                  A co bomba v Kyjeve co ji musi letadlo shodit kousek od cile? To uz neplati? Kdyby se nejake ruzzacke letadlo odvazilo do blizkosti Kyjeva, tak by uz lezelo na poli. Ale nelezi, protoze tam zadne neletelo a byl to kinzal.

                34. Leoši, pozitivum vidím v tom, že už i tobě je jasné, že to nejsou zbytky Kinžálu. A když je tvrzení o Kinžálu prokazatelně lživé, proč by měla být pravdivá informace o nalezení těch zbytků v oblasti Kyjeva?

                35. @lavrov42. ruzzaci oznamili umrti dvou vysokych dustojniku na vychode UA. Tak to vypada, ze Storm Shadow zlikvidoval nejake nacisticke doupe v Luhansku. Ukazovali video zraneneho poslance ruzzacke dumy ktereho vyvadeli ze zasazeneho objektu. Tomu rikam dobre investovana strela, hubi a deratizuje vrahy ktery to primo ridi. ruzzacko patri zahrabat pod zem a zabetonovat tu diru natrvalo.

                36. Kterých důstojníků? Jméno, hodnost, jednotka?
                  Porovnám to se zveřejněnými záznamy.

                37. @runner
                  Takže raketa uletí desítky km územím pod kontrolou UA a minimálně 90 km Ruskem kontrolovaným územím, což při její rychlosti dává minimálně 5 minut, ale spíše 8 minut na reakci (naprostá věčnost pro PVO které by ji mělo podle tebe „slupnout jako malinu“) a ti vykukové si počkají, aby ji mohli sestřelit až nad největším městem v oblasti, protože asi šetří svá pole. Tomu jako fakt věříš? 😀

                  Půlka možná 5 patrového baráku skoro neexistuje a druhá je rozmlácená, ale jinak se vlastně vůbec nic nestalo. Určitě vyráběli obaly. 😀

                  hxxps://twitter.com/GeoConfirmed/status/1657508647839186944

                38. @lavrov42. Wjatscheslaw Makarow und Jewgeni Browko. ruzzacky se pisou asi trochu jinak, je to z nemeckeho zdroje. Ale udelali dobry skutek a uz neskodi⚰🗑👏👍

                39. A tenhle Václav Mikulecký a Jan Barták je jako kdo? Zatím je to vypovídající asi jako spatření bílé dodávky.

                40. Storm Shadow ruská PVO zasáhla v okamžiku, kdy se přiblížila k cílové oblasti a z letových 40m začala zase nabírat výšku, načež to slavně zapíchla do továrny na klobásové obaly.
                  hxxps://www.poly-pack.com.ua/about

                  Sláva ukrajinským a britským hrdinům 😛

                  Ta administrativní budova měla tři patra, ta stará vedlejší jedno. Nevím co přesně by kdo chtěl vyrábět 80km od fronty, ale na samostatnou výrobu čehokoliv vojenského je to moc malé a na zpravodajské centrum zbytečně blízko fronty.

                41. @lavrov42. Z ruzzackeho „Nas mnogo“ bude brzy „Nas mnogo neprezilo“🤣⚰👏👍

                42. „Podle Niny Južaniny, členky výboru Rady pro finance, daně a celní politiku, měla Ukrajina v době míru 17,4 milionu práceschopných obyvatel, ale po začátku konfliktu byl jeden milion lidí mobilizován a 4,6 milionu lidí je v zahraničí (včetně 3,2 milionu žen v produktivním věku). A 1,3 milionu práceschopných lidí zůstává na území nekontrolovaném vládou.“

                  Jen aktuální doplnění k dokreslení stavu.

              1. Pro Hariprasad …Vodíkové energetice se asi nevyhnem. Jestli se nepletu mají už podepsané smlouvy o vodíkoduktu mezi Španělsko, Portugalsko, Francie, Německo. Bude se vyrábět z přebytků OZE na Pyrenejským poloostrově…
                No tak dobře…. Problém vidím, aby H2 šmejdi nezačali vnucovat a protlačovat i do silniční dopravy, kde je vodík debilita… Akorát by to znamenalo další zabrždění Evropy.
                Doufám, že aspoň v osobních autech se už nemaj šanci proti baterkám chytnout, ale nějakou ostrou kampaň proti baterkám očekávám.
                Kdo ví… Třeba ještě uslyšíme Leodendulu řvát: ,,,,Komu vodík nevoní, je ŽŽluťáckej pročíňák a zaslouží uvařit zaživa ☠️…““ 😃😁

                1. zadny vodik z prebytku neni a dlouho jeste nebude. soucasne elektrolyzery potrebuji velky koeficient vyuziti. prebytky jsou zatim jen v radu desitek, casem asi stovek hodin za rok, na to zadna soucasna technologie neni pouzitelna.

                2. pro pituru…. O tom se s tebou nehádám… Mluvím o podpisech mezinárodních smluv na vládní úrovni….

Napsat komentář