Volkswagen Polo BiFuel – Auto roku 2010 nyní na LPG

Automobilka Volkswagen před rokem představila Golf Plus BiFuel a nyní nabídku vozů kombinujících LPG a benzín rozšířila o model Polo BiFuel.

Nové Polo se stalo díky svému dynamickému vzhledu, kvalitnímu zpracování a spolehlivosti prodejním úspěchem Volkswagenu. V minulém roce se v ČR nejvíce prodávala malá auta a právě Polo, ač bylo představeno až v březnu, je s 2391 kusy pátým nejprodávanějším.

Varianta BiFuel, umožňující spalování jak benzínu, tak LPG (zkapalněný ropný plyn) by prodejní čísla mohla ještě vylepšit a to především díky průměrné spotřebě 8,1 litru LPG na 100 km, což při ceně 15 Kč/l představuje „příjemných“ 1,20 Kč na kilometr. Polo přitom disponuje čtyřválcovým motorem o objemu 1,4 litru, který v LPG režimu poskytuje výkon 82 koní a točivý moment 132 Nm – dost pro zrychlení na 100 km/h za 13,4 vteřiny a maximální rychlost 174 km/h.

Volkswagen Polo BiFuel

Polo BiFuel tak dokazuje, že vůz na LPG může být nejen mimořádně hospodárný, ale především moderní a bezpečný automobil s „běžnými“ parametry benzínového motoru a plnou zárukou od výrobce. Ani 52litrová nádrž na plyn nijak nesnižuje užitnou hodnotu vozu, protože je umístěna v prostoru pro náhradní kolo. Naopak umožňuje dojezd až 640 km na plyn a v součtu s benzínovou nádrží na jedno natankování ujedete mimořádných 1300 km.

Hybrid.cz obrázky Volkswagen Polo BiFuel

Jedinou nevýhodou tak zůstává pořizovací cena 430 000 Kč a skutečnost, že stejně jako Golf BiFuel není ani Polo BiFuel zatím nabízeno v ČR. Přitom v současnosti pro LPG pohon jasně hovoří poloviční cena paliva oproti benzínu či naftě, nulová silniční daň pro podnikatele a především hustá síť 870 čerpacích stanic.

Pokud se tedy některý ze současných 250 000 motoristů, kteří jezdí na LPG, rozhodne pro nový vůz, je nabídka na českém trhu značně omezena a sestává pouze ze Škody Octavia LPG (1.6 MPI, 72 kW, od 404 000 Kč) a modelů značky Subaru (za přípatek 64 800 Kč u Outback 2.5i, Legacy 2.0R, Forester 2.0R a Impreza 2.0R). Přitom Polo se svými „městskými“ rozměry by jistě své zákazníky našlo.

5 Comments on “Volkswagen Polo BiFuel – Auto roku 2010 nyní na LPG”

  1. Dobrý den. Pokud toto auto
    Dobrý den. Pokud toto auto má 52 l nádrž na lpg, nemůže najet 640 km, to by byla spotřeba 6,5 litrů lpg na 100 km. Vy píšete spotřebu 8,1 litrů lpg na 100 km. Každý ví, že se nádrž na lpg plní na 80 % což je kolem 41,5 litrů plynu. Pokud by bylo natankováno 41,5 litrů lpg najelo by vozidlo 510 km při spotřebě 8,1 litrů lpg. Nevím tedy jestli mám vašim recenzím věřit, myslím, že byste měli být více profesoinální. Jezdím na plyn nějakou dobu, mám nádrž 53 litrů. Množství lpg při tankování do této nádrže nikdy nepřekročilo 42 litrů lpg. Hezký den. Zdeněk

  2. To uz mali davno vyrabat.
    To uz mali davno vyrabat. Kazda automobilka aspon jeden „ekonomicky“ model na LPG. Urcite by na tom neprerobili. Sice by to asi trochu zdvihlo cenu plynu, ale na druhej strane by to zlacnilo celkovo dopravu a mozno aj ceny potravin, atd… Minule som videl na ceste do BA Hummer na LPG a za volantom sedela asi 20-rocna kocka. Bol to to taky paradox. Auto, ktore je urcene pre nesetrnych milionarov, ktori sa predsa len snazia setrit.

  3. Fakt novinka, vo Francúzsku
    Fakt novinka, vo Francúzsku i v Taliansku jazdia autá na LPG už dávno – iba u nás je potrebné nové vozidlo prerobiť u subdodávateľa.
    Nechápem prečo sa tomu automobilky doteraz bránili.
    Ak je možnosť v krajine tankovať LPG, tak chcem mať ako zákazník aj vozidlo priamo od výrobcu schopné jazdiť na LPG a so všetkými zárukami, čo k tomu patria!!!

Napsat komentář