Volkswagen: Evropa se musí stát lídrem elektromobility

Automobilka Volkswagen vydala tiskovku, v níž vyzývá k tomu, aby se Evropa stala technologickým lídrem v oblasti elektrické mobility.

Elektrická auta Volkswagen míří do budoucnosti a s nimi i celá automobilka, která na 72 místech Evropy zaměstnává 440 000 lidí
foto: Volkswagen

Evropa se už letos lídrem elektromobility stala – prozatím alespoň v oblasti prodejů. Ani co do technologií na to nejsme špatně. Všechny hlavní evropské automobilky elektromobily prodávají a právě Volkswagen patří doma na starém kontinentu k lídrům, společně s aliancí Renault-Nissan.

Špatně se nevede ani BMW, Audi, Volvu, Mercedesu. Jenže žádné z nabízených aut není vyloženě technologická špička, kterou dnes přestavuje americká automobilka Tesla Motors s elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X.

„Skupina Volkswagen chce, aby průmyslové společnosti a tvůrci politiky pracovali v užší kooperaci na budoucnosti mobility v ,“ píše se v tiskové zprávě Volkswagenu. Evropa podle nového šéfa koncernu Matthiase Müllera potřebuje převzít technologické vedení v budoucích oblastech automobilového průmyslu.

Ať už jde o digitizaci, robotické řízení nebo elektrickou mobilitu, má podle něj Evropa nastatovat kurz spíš než jej následovat. Stejně tak v oblasti infrastruktury a legislativě. „Nesmíme tohle hřiště přenechat Křemíkovému údolí,“ řekl Müller doslova na tradiční novoroční recepci Volkswagen v Brusselu v jasné narážce na Teslu.

Koncern chce, aby automobilový průmysl a politici lépe spolupracovali na digitální transformaci elektrické mobility. Jinými slovy: Volkswagen si je dobře vědom obrovského nebezpečí které dnes představuje neustálá konektivita automobilů, robotické řízení a služby jako Uber.

„Skutečný průlom v elektrické mobilitě bude dosažen jen když politika, společnost a autority budou pracovat společně,“ řekl dále Müller. Jako příklad zmínil nedostatek nabíjecí infrastruktury. Evropa podle něj nezbytně potřebuje rozsáhlou síť 150kW rychlonabíjecích stanic. Tedy něco podobného, co má Tesla ve své síti Supercharger.

Müller v Bruselu řekl, že díky aféře dieselgate je nyní ten nejlepší příležitost využít krizi k přestavění Volkswagenu od základů. „Cítím, že máme nyní šanci postavit nový a lepší Volkswagen,“ dodal. Do roku 2020 chce koncern představit 20 nových aut do zásuvky.

Zároveň doplnil, že je potřeba nastavit zcela nová pravidla měření spotřeby a tedy i emisí aut.

tisková zpráva

60 Comments on “Volkswagen: Evropa se musí stát lídrem elektromobility”

  1. Evropa se musí stát
    Evropa se musí stát lídrem elektromobility?
    Statistika je asi taková:
    1) v ČR jsem potkal cca 20elektromobilů
    2) viděl jsem cca 6 nabíjecích stanic(jednu v Německu)
    3) vím o třech prodejcích co mají alespoň na ukázku na skladě elektromobil
    4) v ČR si můžete koupit Nissana Leafa, BMW I3, E-Upa,E-Golfa a když budete hodně chtít tak Teslu.

    Závěr?
    Statisticky elektromobil většina lidí viděla jen v TV.
    Veřejné nabíjení v ČR „téměř“ neexistuje.
    Nabídka aut je mizerná.
    Podpora elektromobilů ze strany politiků, měst, obcí, podniků nula.

        1. A Vy by jste v zemi
          A Vy by jste v zemi výrobců spalovacích aut jako politik propagoval podporu elektroaut? Vidíte snad jasně, že CNG se začalo podporovat až v okamžiku kdy ho začala vyrábět a prodávat Škoda auto. A hned si ho začaly kupovat státní a polostátní firmy. Prostě já na bráchu, brácha na mně. To není o spiknutí, to je realita peněz.
          A ta reálná nepoužitelnost? Většina referentských aut úřadů, institucí a ministerstev nenajede denně více než 100 km. Tak proč potřebují spalovák s dojezdem 600 a více? Když elektro si přes noc dobijí do plna ze zásuvky úřadu, kde stojí na svých parkovacích místech?

          1. Pokud by to davalo smysl z
            Pokud by to davalo smysl z ostatnich hledisek tak klidne. Podle meho vetsina toho, co se tu vyrabi/montuje je relativne nezavisla na tom, cim je auto pohanene (plechy, plasty, kabelove svazky, pneu…). Cili pri zachovani objemu produkce by tak mozna zrusili motorarnu (a prevedli lidi na elektromotorarnu) a jinak by skoro vsechno zustalo.

            To je hezke, ze by jim to stacilo, ale zadny soudny (voleny) urednik nenakoupi (v mnozstvi vetsim nez malem) auta za 800 misto za 200 (pripadne 3 misto 1 milionu pro ty „nahore“), pokud chce byt jeste nekdy zvolen. A to nehospodari za sve. Celkova nakladnost je diskutabilni, „zelene“ argumenty fungovat nebudou, zvlast ne pote, jakou reputaci si tu zelene strany vybudovaly.

            O „normalnich“ rodinach nemluve. Druhe auto na jezdeni do prace si za 800k muze dovolit tak mozna 1% populace.

            1. Zrušili by toho daleko
              Zrušili by toho daleko více. Motorárna, převodovkárna, palivový systém, výfukový systém, katalyzátory, filtry, minimálně se opotřebovávají i brzdy a obložení, prostě to elektroauto nepotřebuje spousty věcí. A padlo by mnoho dodavatelů mnoha výměnných součástek, které u spalováků běžně měníme v rámci garanček. Bohužel, to je realita.

              Soudný úředník by ta auta nakoupil v nezkorumpovaném výběrovém řízení a k nim taktéž dodávku elektřiny. Tedy ne za 700 třeba nový Nissan Leaf, ale za 500. No a povoz s proudem s cenou kolem 1 Kč za 1 kWh je pak u Leafu o 15,- Kč za palivo na 100 km. Že má na úřadě na střeše navíc FV panely, to beru už jako bonus.

              Rodiny kupující ojeté spalováky si budou muset počkat na ojeté elektromobily a nabíjecí infastrukturu, pokud nemají rodinný domek nebo možnost nabíjet v práci. Jinými slovy nic tady nebude přes noc, ostatně průměrné stáří aut v ČR je 14 let.

              1. Ja bych to tak cerne
                Ja bych to tak cerne nevidel, kdyz ti zacnou vedle nadsencu jezdit i „Blby Franta Uzivatel“, tak zvladnou rozbit veci, ktere by te v zivote nenapadly (typu baterie prorazena o sutr, stejne jak doted olejova vana). Tlumice se porad rozmlati na dirach, sul bude zrat podvozek. Nabijeci kabel obcas prekouse pes, nabijeci budku nekdo naboura… Budes potrebovat budovat nabijeci stanice i ty solarni elektrarny (ktere zacnou davat konecne jiny smysl nez tezba dotaci)… Je fakt, ze nevim, jak by to presne vyslo, ale nemyslim si, ze by to byla takova katastrofa pro ekonomiku.

                Zkratka v tomhle jsem docela optimista, jen by mi prislo logictejsi na zacatku dotovat vyzkum misto dotovani prodeje „zastaralych“ technologii (kde dotace zablokuje pokles cen). Penize v obou pripadech dostanou ty same firmy, ale u vyzkumu je muzu podminit vysledky.

                Urady, cetl jsem, ze ve vyberovem rizeni musi alespon 51% roli hrat cena. Pokud to tak vazne je, tak se jen tak zmeny nedockame. Navic, ktery z nich vidi dal nez za 1 volebni obdobi? 😉

    1. přesně – prostě točí se
      přesně – prostě točí se jak fouká vítr…
      – rok 2010 – prohlášení VW: elektromobil (Tesla) nemá šanci na úspěch
      – rok 2012 – vyrobit pár desítek tis vozů neznamená zahájit velkosériovou výrobu. Prodat víc jak 100tis vozidel / rok chce úplně jiný přístup (než Tesla)
      – rok 2014 – 2015 – mlčení
      – rok 2016 – VW chce být opět liederem, tentokrát v EV
      Dohnat a předehnat ! – kde já to už slyšel ??!!

      Ovšem jako myšlenka / prohlášení to opět nezní špatně. Jestlipak si to přečetl taky někdo u ČEZu. Infrastruktura Chademo se za poslední 2 roky ani nepohla.

      1. :DD jo čez, když atomovky
        :DD jo čez, když atomovky víc sežerou než vyrobí 😉
        cez.cz/edee/ww3/cs/akcie/akcie.jsf

        tohleto je bingo hošíí 😉

        zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/nemecka-sit-nestiha-naklady-na-regulaci-vykyvu-loni-dosahly-miliardy-eur

        kcc-hho.webnode.cz/business/germany/

          1. vůbec ti nerozumím, ale
            vůbec ti nerozumím, ale dokať se bude spalovat levný uhlí tak nepůjde o levnou ELEKTRIKU

            zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/nemecka-sit-nestiha-naklady-na-regulaci-vykyvu-loni-dosahly-miliardy-eur

            ale o životně důležitou VODU 😉

            novinky.cz/ekonomika/392411-polsky-dul-odsava-ceskou-vodu-naprava-prijde-na-dve-miliardy.html

  2. nadavame nadavame
    ale ted si

    nadavame nadavame

    ale ted si predstavte ze VW jak jsme ho doted znali byla firma s uplne jinym vedenim, dieselgate proste zmenila strukturu koncernu a jeste ji par let menit bude, ano tiskova zprava pusoby stylem dejte nam vice penez, jeste vice nez jste nam na alternativni pohony davali, ale nadruhou stranu VW ma v EU asi nejvetsi sanci to opravdu zmenit a tu dobu EV opravdu priblizit, kdysi tu sanci mel Renault kterej vyhazel jen tak miliardy na nesmyslu zvanem stanice na vymenu baterii

    ted jen aby VW neuslo na vavrinech s rukama natazenyma pro penize ktere asi neprijdou

    1. Aniz bych chtel VW nejak
      Aniz bych chtel VW nejak hajit, nezapominejme, ze uz dneska maji realne v prodeji 2 „lidove“ (pod mega) ciste EV modely. Bozstvo na T ma jeden pro nadsence, co nehledi na penize, druhy stejne drahy model slibeny a ten lidovy (ktery zrejme pod mega nebude) je zatim „neviditelna jitrnice stokrat slibena“…

      EDIT: VW ma tu nevyhodu, ze EV auto za 3M od nej nikdo nekoupi, protoze to neni dost cool a alternativni firma (vyrobit prestavbou Passata by neco podobneho S urcite slo).

  3. Cituji: „Volkswagen si je
    Cituji: „Volkswagen si je dobře vědom obrovského nebezpečí které dnes představuje neustálá konektivita automobilů, robotické řízení a služby jako Uber“

    U toho „obrovského nebezpečí“ by mě zajímalo, co tím myslí. Uber je fajn a spolu s robotickým řízením přinese snížení počtu vozů na silnicích a zvýšenou bezpečnost provozu. Samé pozitiva a životní jistoty. Leda by to nebezpečí cítili v tom, že pokud se budou válet tak jak doposud, půjde k lizu někdo jiný. Jo, jo, časy se mění a slovy klasika: „Kdo chvíli močil, již močí opodál…“.

    1. Přesně. 2 stádia
      Přesně. 2 stádia komunizmu. „Dohnat a předehnat“ se mění na „hlavně neztratit stopu“ Taky mi to připomělo proklamace na sjezdu té strany. Bohužel hospodářství na proklamace sjezdů libovolné strany nereaguje. Je hezké, že chce být lídrem elektromobility, ale o tom se rozhodovalo tak před 5ti-7mi lety. Tehdy, když jsme v diskuzích upozorňovali, že Evropě utíká rozvoj elektrotechnologií a koncern se tomu hlasitě smál. Dnes už tězko budou lídry. Možná se jim s velkým úsilím podaří dohnat skutečné lídry.

    2. To víte, soukromé firmy v
      To víte, soukromé firmy v podstatě na plánech a direktivním řízení jsou založené, tam to nijak nejde a srovnávat to s komunistickým zřízením státní správy je z principu nesmysl, ačkoliv paralely tam logicky jsou.
      Osobně mi nepřijde vůbec nic divného, když si nějaká firma stanoví třeba 5 letý plán, v kterém je stanoveno, že předeženou konkurenci. To, jestli je reálný, je už věc jiná.

  4. Mám pro VW dobrou zprávu
    Mám pro VW dobrou zprávu !!! Česká republika už na tom začala intenzivně pracovat:
    1) Nově se za elektřinu bude platit podle velikosti jističe, takže se české energetické společnosti konkurence od Uberu a podobných služeb nemusí bát (prostě platíte až už elektřinu spotřebujete nebo ne)
    2) Následovat budou vodárny, platit bude podle velikosti vodovodní trubky která vám vede do baráku (spotřeba není důležitá)
    3) Plynárny už takto dávno fungují, pouze zvýšíme paušál na 3x násobek

    Atd., atp.

    Na nás si Křemíkové údolí nepřijde.

        1. Protože domácí dobíjecí
          Protože domácí dobíjecí stanice znamená velký jistič, který ale plně využijete jen párkrát v měsíci. To je přesně režim, který je považován ČEZem za nežádoucí a novými tarify patřičně prodražen. Tento režim připomíná ono „chalupářské“ připojení, které v nových tarifech zdražuje elektřinu až několikanásobně. Každý si to může na ERU spočitat.

          1. a je ti jasne ze pokud i jen
            a je ti jasne ze pokud i jen parkrat v mesici vyuzijes nabijeni EV, tak mas zaroven vetsi spotrebu a zaroven levnejsi elektrinu na celej barak a pravdepodobne zacnes diky vetsimu odberu spadat do vyhodnejsiho pasma? prave lidi co maj velkej jistic a zaroven velkou spotrebu (a ze s EV ji mit budes) tak se jich to dotkne jen minimalne a je dokonce mozne ze jim v celkove sume elektrina zlevni 😉

            nejvetsi zdrazeni bude pro lidi kteri maj velkej jistic a naprosto minimalni spotrebu 😉

    1. 2) vodarny tak funguji jiz
      2) vodarny tak funguji jiz asi 5 let
      3) plyn je dnes stale levnej, od doby co plynem topime a ohrivame vodu, tak rocne usetrime cca 15 tisic, a nezda se ze by mel plyn zdrazovat, naopak letos ma zase zlevnit

      1) je to jednoduche, ten kdo ma dnes elektromobil a nebo se chysta mit elektromobil a ma dostatecne jistice, tak na cene elektriny a jejim dodavani spoise vydela

                1. jak souvysi Polskej dul s
                  jak souvysi Polskej dul s Ruskym plynem? ty ses fakt magor 🙂

  5. Vložil/a Drake, Po,
    Vložil/a Drake, Po, 2016-02-08 10:29
    …sice to není přímo řečeno, ale pořád je z toho cítit takové to „pyčo naval prachy daňovejch poplatníků“
    _________________________________________________________
    Líp bych to nenapsal, zkoncentrovaný smrad cítí prašulky, tak preventivně mění i taktiku, aby se zapomnělo na to jaké smrady ten koncern vyrábí.
    Btw. už by mohli konečně doplatit na své arogantní chování a spotřebitelé kteří ho kupují se nad tím zamyslet!!

  6. CHACHACHACHACHA ha
    CHACHACHACHACHA ha CHACHACHACHACHA ha CHACHACHACHACHA ha CHACHACHACHACHA ha CHACHACHACHACHA ha CHACHACHACHACHA ha CHACHACHACHACHA ha CHACHACHACHACHA ha CHACHACHACHACHA ha CHACHACHACHACHA ha CHACHACHACHACHA ha CHACHACHACHACHA ha CHACHACHACHACHA ha CHACHACHACHACHA ha CHACHACHACHACHA ha
    to je ale dobrý vtip od konzervy, že by začala sekat dobrotu??
    Tak soudruzi, ruku na srdce, jesi €jro chce udržet krok, nic jinýho mu ani nezbývá :)))))))))))))))))))))))

    1. jedno dolezite info. VW nic
      jedno dolezite info. VW nic nevyraba ani nemontuje, je to obchodna spolocnost, ktora ma hned vedla seba a dava aj do prenajmu, haly. vsetko vyraba a dodava exerny dodavatel, vsetko montuje externy dodavatel, jedne co VW este mozno robi vo vlastnej rezii, ze spoji motor s karoseriou, priladne nejake podvozkove casti. VW ma hlavne velke nizke budovy a v nich velmi vela kancelarii s ludmi. diva svina nevie naco, vyskum to rozhodne nie je. asi najvacsie je uctovne oddelenie. ked sa tam prejdes, je tam kopa ludi, naozaj vela v kancelariach, zopar v jednej hale, a trosku v nejakej skusobni.
      ci maju vo vlastnej rezii spajanie hlavnych dielov neviem, mozno niekde este ano.

  7. krásne povedané 🙂
    Ale

    krásne povedané 🙂
    Ale radšej nech idú peniaze daňových poplatníkov na EV, inteligentné siete a rýchlonabíjačky, než na vodíkové somariny.

    VW som nikdy nemal rád, ale ak začnú vyrábať EV a PHEV za „normálne“ penieze, možno sa to raz zmení.

    Len sa zobúdzajú príliš neskoro, kto by čakal na rok 2020, ked už o rok-dva budú v ponuke EV s 50kWh až 60kWh baterkami 🙂

    1. oni su drzitelmi znaciek a
      oni su drzitelmi znaciek a organizatormi, rozhodne nic uz davno nevyrabaju. existuje nejaky nimi neurceny standart ako ma co vyzerat a do seba zapadat. tienidlo, sedadlo, volant, podvozok, …vsetko to na objednavku doda hotove a poskladane tretia strana, uplne nezavisla od VW. ci sa to niekde spaja este v ramci VW uz neviem, toto si dobre strazia.

      nakoniec aj prve auto vyrobene v Bratislave, prislo z nemecka uz zmontovane vo vagone 🙂

      Tak ako ma KIA postavenu tovaren od Toyoty, a Nissan v skutocnosti uz ziadne vlastne motory nema a Jaguar uz nema nic spolocne s Anglickom.

      Vyvrsovat sa a zanevierat na VW uz nema ziaden vyznam, je to globalne a decentralizovane s nejakym prezidentom uplne mimo diania, tam to cele funguje samospadom samoorganizovanim ludi len tym ze ich umiestnia do nejakeho systemu s nejakymi pravidlami.

  8. sice to není přímo
    sice to není přímo řečeno, ale pořád je z toho cítit takové to „pyčo naval prachy daňovejch poplatníků“

    Něco jako nedávná zpráva, v překladu znějící „Právě jsme si rozdělili čvrtmiliardový grant a stačilo slíbit jenom pár patentů (což se sfoukne nějakýma nesmyslama). Když se doktorandi nebudou flákat, vytřískáme z toho i několik citací, takže nám za pár let připlujou další granty“

Napsat komentář