Automobilka Volkswagen vydala tiskovku, v níž vyzývá k tomu, aby se Evropa stala technologickým lídrem v oblasti elektrické mobility.
foto: Volkswagen
Evropa se už letos lídrem elektromobility stala – prozatím alespoň v oblasti prodejů. Ani co do technologií na to nejsme špatně. Všechny hlavní evropské automobilky elektromobily prodávají a právě Volkswagen patří doma na starém kontinentu k lídrům, společně s aliancí Renault-Nissan.
Špatně se nevede ani BMW, Audi, Volvu, Mercedesu. Jenže žádné z nabízených aut není vyloženě technologická špička, kterou dnes přestavuje americká automobilka Tesla Motors s elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Čeští vědci pomáhají vymýšlet robotická auta pro Volkswagen
„Skupina Volkswagen chce, aby průmyslové společnosti a tvůrci politiky pracovali v užší kooperaci na budoucnosti mobility v EU,“ píše se v tiskové zprávě Volkswagenu. Evropa podle nového šéfa koncernu Matthiase Müllera potřebuje převzít technologické vedení v budoucích oblastech automobilového průmyslu.
Ať už jde o digitizaci, robotické řízení nebo elektrickou mobilitu, má podle něj Evropa nastatovat kurz spíš než jej následovat. Stejně tak v oblasti infrastruktury a legislativě. „Nesmíme tohle hřiště přenechat Křemíkovému údolí,“ řekl Müller doslova na tradiční novoroční recepci Volkswagen v Brusselu v jasné narážce na Teslu.
Koncern chce, aby automobilový průmysl a politici lépe spolupracovali na digitální transformaci elektrické mobility. Jinými slovy: Volkswagen si je dobře vědom obrovského nebezpečí které dnes představuje neustálá konektivita automobilů, robotické řízení a služby jako Uber.
„Skutečný průlom v elektrické mobilitě bude dosažen jen když politika, společnost a autority budou pracovat společně,“ řekl dále Müller. Jako příklad zmínil nedostatek nabíjecí infrastruktury. Evropa podle něj nezbytně potřebuje rozsáhlou síť 150kW rychlonabíjecích stanic. Tedy něco podobného, co má Tesla ve své síti Supercharger.
Müller v Bruselu řekl, že díky aféře dieselgate je nyní ten nejlepší příležitost využít krizi k přestavění Volkswagenu od základů. „Cítím, že máme nyní šanci postavit nový a lepší Volkswagen,“ dodal. Do roku 2020 chce koncern představit 20 nových aut do zásuvky.
Zároveň doplnil, že je potřeba nastavit zcela nová pravidla měření spotřeby a tedy i emisí aut.
Evropa se musí stát
Evropa se musí stát lídrem elektromobility?
Statistika je asi taková:
1) v ČR jsem potkal cca 20elektromobilů
2) viděl jsem cca 6 nabíjecích stanic(jednu v Německu)
3) vím o třech prodejcích co mají alespoň na ukázku na skladě elektromobil
4) v ČR si můžete koupit Nissana Leafa, BMW I3, E-Upa,E-Golfa a když budete hodně chtít tak Teslu.
Závěr?
Statisticky elektromobil většina lidí viděla jen v TV.
Veřejné nabíjení v ČR „téměř“ neexistuje.
Nabídka aut je mizerná.
Podpora elektromobilů ze strany politiků, měst, obcí, podniků nula.
No a co by jste v zemi
No a co by jste v zemi Škody Auto, TPCA, Hyundai motors, Tatra, SOR Libchavy a Iveco chtěl, že jo? 🙁
No jasne! Je to hnusne
No jasne! Je to hnusne spiknuti a ne prakticka nepouzitelnost soucasne produkce jako „hlavniho“ auta. O cene nemluve. A ted tu o Jenickovi a Marence.
A Vy by jste v zemi
A Vy by jste v zemi výrobců spalovacích aut jako politik propagoval podporu elektroaut? Vidíte snad jasně, že CNG se začalo podporovat až v okamžiku kdy ho začala vyrábět a prodávat Škoda auto. A hned si ho začaly kupovat státní a polostátní firmy. Prostě já na bráchu, brácha na mně. To není o spiknutí, to je realita peněz.
A ta reálná nepoužitelnost? Většina referentských aut úřadů, institucí a ministerstev nenajede denně více než 100 km. Tak proč potřebují spalovák s dojezdem 600 a více? Když elektro si přes noc dobijí do plna ze zásuvky úřadu, kde stojí na svých parkovacích místech?
Pokud by to davalo smysl z
Pokud by to davalo smysl z ostatnich hledisek tak klidne. Podle meho vetsina toho, co se tu vyrabi/montuje je relativne nezavisla na tom, cim je auto pohanene (plechy, plasty, kabelove svazky, pneu…). Cili pri zachovani objemu produkce by tak mozna zrusili motorarnu (a prevedli lidi na elektromotorarnu) a jinak by skoro vsechno zustalo.
To je hezke, ze by jim to stacilo, ale zadny soudny (voleny) urednik nenakoupi (v mnozstvi vetsim nez malem) auta za 800 misto za 200 (pripadne 3 misto 1 milionu pro ty „nahore“), pokud chce byt jeste nekdy zvolen. A to nehospodari za sve. Celkova nakladnost je diskutabilni, „zelene“ argumenty fungovat nebudou, zvlast ne pote, jakou reputaci si tu zelene strany vybudovaly.
O „normalnich“ rodinach nemluve. Druhe auto na jezdeni do prace si za 800k muze dovolit tak mozna 1% populace.
Zrušili by toho daleko
Zrušili by toho daleko více. Motorárna, převodovkárna, palivový systém, výfukový systém, katalyzátory, filtry, minimálně se opotřebovávají i brzdy a obložení, prostě to elektroauto nepotřebuje spousty věcí. A padlo by mnoho dodavatelů mnoha výměnných součástek, které u spalováků běžně měníme v rámci garanček. Bohužel, to je realita.
Soudný úředník by ta auta nakoupil v nezkorumpovaném výběrovém řízení a k nim taktéž dodávku elektřiny. Tedy ne za 700 třeba nový Nissan Leaf, ale za 500. No a povoz s proudem s cenou kolem 1 Kč za 1 kWh je pak u Leafu o 15,- Kč za palivo na 100 km. Že má na úřadě na střeše navíc FV panely, to beru už jako bonus.
Rodiny kupující ojeté spalováky si budou muset počkat na ojeté elektromobily a nabíjecí infastrukturu, pokud nemají rodinný domek nebo možnost nabíjet v práci. Jinými slovy nic tady nebude přes noc, ostatně průměrné stáří aut v ČR je 14 let.
Ja bych to tak cerne
Ja bych to tak cerne nevidel, kdyz ti zacnou vedle nadsencu jezdit i „Blby Franta Uzivatel“, tak zvladnou rozbit veci, ktere by te v zivote nenapadly (typu baterie prorazena o sutr, stejne jak doted olejova vana). Tlumice se porad rozmlati na dirach, sul bude zrat podvozek. Nabijeci kabel obcas prekouse pes, nabijeci budku nekdo naboura… Budes potrebovat budovat nabijeci stanice i ty solarni elektrarny (ktere zacnou davat konecne jiny smysl nez tezba dotaci)… Je fakt, ze nevim, jak by to presne vyslo, ale nemyslim si, ze by to byla takova katastrofa pro ekonomiku.
Zkratka v tomhle jsem docela optimista, jen by mi prislo logictejsi na zacatku dotovat vyzkum misto dotovani prodeje „zastaralych“ technologii (kde dotace zablokuje pokles cen). Penize v obou pripadech dostanou ty same firmy, ale u vyzkumu je muzu podminit vysledky.
Urady, cetl jsem, ze ve vyberovem rizeni musi alespon 51% roli hrat cena. Pokud to tak vazne je, tak se jen tak zmeny nedockame. Navic, ktery z nich vidi dal nez za 1 volebni obdobi? 😉
Konecne si velke automobilky
Konecne si velke automobilky zacali uvedomovat, ze jim ujizdi vlak. Podle me jich spousta skonci jako Nokia v mobilech.
zdravim — neprodal by
zdravim — neprodal by nekdo za rozumnou cenu kabel Yazaki—Mennekes?chci jezdit dale a co nejdriv,na netu od 4tis.Nebo dejte dobry tip,Děkuji!! Zapadocech
Co k tomu říci? Snad jen
Co k tomu říci? Snad jen prastaré: „Drzé čelo lepší nežli poplužní dvůr.“
přesně – prostě točí se
přesně – prostě točí se jak fouká vítr…
– rok 2010 – prohlášení VW: elektromobil (Tesla) nemá šanci na úspěch
– rok 2012 – vyrobit pár desítek tis vozů neznamená zahájit velkosériovou výrobu. Prodat víc jak 100tis vozidel / rok chce úplně jiný přístup (než Tesla)
– rok 2014 – 2015 – mlčení
– rok 2016 – VW chce být opět liederem, tentokrát v EV
Dohnat a předehnat ! – kde já to už slyšel ??!!
Ovšem jako myšlenka / prohlášení to opět nezní špatně. Jestlipak si to přečetl taky někdo u ČEZu. Infrastruktura Chademo se za poslední 2 roky ani nepohla.
:DD jo čez, když atomovky
:DD jo čez, když atomovky víc sežerou než vyrobí 😉
cez.cz/edee/ww3/cs/akcie/akcie.jsf
tohleto je bingo hošíí 😉
zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/nemecka-sit-nestiha-naklady-na-regulaci-vykyvu-loni-dosahly-miliardy-eur
kcc-hho.webnode.cz/business/germany/
Jen pro informaci miliarda
Jen pro informaci miliarda EUR za regulační služby odpovídá při výrobě 650 TWh asi 1,6 EUR/MWh neboli 40 Kč/MWh neboli 4 halíře/kWh. Buráky.
vůbec ti nerozumím, ale
vůbec ti nerozumím, ale dokať se bude spalovat levný uhlí tak nepůjde o levnou ELEKTRIKU
zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/nemecka-sit-nestiha-naklady-na-regulaci-vykyvu-loni-dosahly-miliardy-eur
ale o životně důležitou VODU 😉
novinky.cz/ekonomika/392411-polsky-dul-odsava-ceskou-vodu-naprava-prijde-na-dve-miliardy.html
nadavame nadavame
ale ted si
nadavame nadavame
ale ted si predstavte ze VW jak jsme ho doted znali byla firma s uplne jinym vedenim, dieselgate proste zmenila strukturu koncernu a jeste ji par let menit bude, ano tiskova zprava pusoby stylem dejte nam vice penez, jeste vice nez jste nam na alternativni pohony davali, ale nadruhou stranu VW ma v EU asi nejvetsi sanci to opravdu zmenit a tu dobu EV opravdu priblizit, kdysi tu sanci mel Renault kterej vyhazel jen tak miliardy na nesmyslu zvanem stanice na vymenu baterii
ted jen aby VW neuslo na vavrinech s rukama natazenyma pro penize ktere asi neprijdou
Aniz bych chtel VW nejak
Aniz bych chtel VW nejak hajit, nezapominejme, ze uz dneska maji realne v prodeji 2 „lidove“ (pod mega) ciste EV modely. Bozstvo na T ma jeden pro nadsence, co nehledi na penize, druhy stejne drahy model slibeny a ten lidovy (ktery zrejme pod mega nebude) je zatim „neviditelna jitrnice stokrat slibena“…
EDIT: VW ma tu nevyhodu, ze EV auto za 3M od nej nikdo nekoupi, protoze to neni dost cool a alternativni firma (vyrobit prestavbou Passata by neco podobneho S urcite slo).
ok – jenže VW je v jiné
ok – jenže VW je v jiné pozici jak Tesla. VW je zavedená a fungující automobilka, Tesla začala od 0 a nemůže si dovolit investovat a čekat, jestli se jí investice za cca 10let vrátí. Proto Tesla musela začít co nejdražšími auty.
Ocividne jim to funguje, tak
Ocividne jim to funguje, tak to spatne nebude.
Ale Tesla koneckoncu donedavna byla „soukroma hracka“, nestal za ni dav akcionaru ocekavajicich pravidelne zisky. To se do (potencialne prodelecnych) experimentu pousti o dost snaz.
VW muze zalovit ve vodach
VW muze zalovit ve vodach Audi a Porsche, a taky ze to delaji, tam ty EV za 2+ mega jiste budou, Passat je zatim v podobe GTE, tedy na elektriku jen 50km, ale i to je myslim pro dnesni dobu zajimava alternativa k EV, ac podle me v podani Passatu znacne predrazena
„Nesmíme tohle hřiště
„Nesmíme tohle hřiště přenechat Křemíkovému údolí,“
Keď to ihrisko vznikalo, tak oni sa bavili v kaluži vyliateho oleja a smiali sa.
A zrazu to Tesle a pod. nechcú prenechať. Môžu byť radi ak im dovolia sa s nimi zahrať.
Cituji: „Volkswagen si je
Cituji: „Volkswagen si je dobře vědom obrovského nebezpečí které dnes představuje neustálá konektivita automobilů, robotické řízení a služby jako Uber“
U toho „obrovského nebezpečí“ by mě zajímalo, co tím myslí. Uber je fajn a spolu s robotickým řízením přinese snížení počtu vozů na silnicích a zvýšenou bezpečnost provozu. Samé pozitiva a životní jistoty. Leda by to nebezpečí cítili v tom, že pokud se budou válet tak jak doposud, půjde k lizu někdo jiný. Jo, jo, časy se mění a slovy klasika: „Kdo chvíli močil, již močí opodál…“.
Mezi řádky je myšleno,
Mezi řádky je myšleno, nebezpečí pro naše koryto. Lidem to samozřejmě pomůže… 😉
To „strašné“ nebezpečí
To „strašné“ nebezpečí spočívá v tom, že si lidé nebudou vůbec auta kupovat. Místo taxíků použijí Uber nebo robotické auto a na dovolenou si nějaké pronajmou.
staci sa niekedy ist pozriet
staci sa niekedy ist pozriet na ich predstavu utopie kde ma kazdy osobne auto, parkovisko nekonecne velke, stale preplnene, neustale sa do pola rozsirujuce. taka buducnost nie je mozna.
Na základě usnesení XIX.
Na základě usnesení XIX. sjezdu KSČ se naše společnost stane nejrozvinutější a nejpokrokovější společností celého světa již v následující pětiletce …
Přesně. 2 stádia
Přesně. 2 stádia komunizmu. „Dohnat a předehnat“ se mění na „hlavně neztratit stopu“ Taky mi to připomělo proklamace na sjezdu té strany. Bohužel hospodářství na proklamace sjezdů libovolné strany nereaguje. Je hezké, že chce být lídrem elektromobility, ale o tom se rozhodovalo tak před 5ti-7mi lety. Tehdy, když jsme v diskuzích upozorňovali, že Evropě utíká rozvoj elektrotechnologií a koncern se tomu hlasitě smál. Dnes už tězko budou lídry. Možná se jim s velkým úsilím podaří dohnat skutečné lídry.
A kdo že je tím
A kdo že je tím skutečným lídrem? Kromě Tesly žádného nevidím.
Nissan s jejich
Nissan s jejich „elektromobilem za rozumnou cenu“ jehož stávající generace fakticky končí, zatímco VW s touto generací teprve začíná. A GM s jejich Boltem, který uź je hotov zatímco VW se s podobnou koncepcí pohybuje v oblasti konceptu.
Už sa im lídrov dohnať
Už sa im lídrov dohnať nepodarí. Budú radi ked im uvidia zadné svetlá. Celé roky bojovali proti elektromobilom a teraz chcú byť lídri:))))) ?
To víte, soukromé firmy v
To víte, soukromé firmy v podstatě na plánech a direktivním řízení jsou založené, tam to nijak nejde a srovnávat to s komunistickým zřízením státní správy je z principu nesmysl, ačkoliv paralely tam logicky jsou.
Osobně mi nepřijde vůbec nic divného, když si nějaká firma stanoví třeba 5 letý plán, v kterém je stanoveno, že předeženou konkurenci. To, jestli je reálný, je už věc jiná.
EU je nějak v
EU je nějak v limbu,nekonečně dlouho trvá něco pochopit,uznat za dobré až nutné,tepre pak jak už jsou cítit následky liknavosti,tak se rozjede debata na několika úrovních a teprve pak,možná se začne něco i dít?!?!
das auto – was e auto?
ved toto, a vo vsetkom. az
ved toto, a vo vsetkom. az mi toto niekto prijatelne vysvetli bude konecne spokojny. len to ze su to skratka blbci na nespravnom mieste, mi nestaci, taky blbec snad nie je nikto ? ci hej ?
Mám pro VW dobrou zprávu
Mám pro VW dobrou zprávu !!! Česká republika už na tom začala intenzivně pracovat:
1) Nově se za elektřinu bude platit podle velikosti jističe, takže se české energetické společnosti konkurence od Uberu a podobných služeb nemusí bát (prostě platíte až už elektřinu spotřebujete nebo ne)
2) Následovat budou vodárny, platit bude podle velikosti vodovodní trubky která vám vede do baráku (spotřeba není důležitá)
3) Plynárny už takto dávno fungují, pouze zvýšíme paušál na 3x násobek
Atd., atp.
Na nás si Křemíkové údolí nepřijde.
Ano, jestli to projde,
Ano, jestli to projde, zabije to elektromobilitu v ČR definitivně.
a to jako proc? nejaky
a to jako proc? nejaky duvod, nebo si to jen myslis?
Protože domácí dobíjecí
Protože domácí dobíjecí stanice znamená velký jistič, který ale plně využijete jen párkrát v měsíci. To je přesně režim, který je považován ČEZem za nežádoucí a novými tarify patřičně prodražen. Tento režim připomíná ono „chalupářské“ připojení, které v nových tarifech zdražuje elektřinu až několikanásobně. Každý si to může na ERU spočitat.
a je ti jasne ze pokud i jen
a je ti jasne ze pokud i jen parkrat v mesici vyuzijes nabijeni EV, tak mas zaroven vetsi spotrebu a zaroven levnejsi elektrinu na celej barak a pravdepodobne zacnes diky vetsimu odberu spadat do vyhodnejsiho pasma? prave lidi co maj velkej jistic a zaroven velkou spotrebu (a ze s EV ji mit budes) tak se jich to dotkne jen minimalne a je dokonce mozne ze jim v celkove sume elektrina zlevni 😉
nejvetsi zdrazeni bude pro lidi kteri maj velkej jistic a naprosto minimalni spotrebu 😉
vypada to slibně propocital
vypada to slibně propocital jsem si to na sobě- vice na http://www.novatarifnisoustava.cz
oprava –
oprava – http://www.novatarifnistruktura.cz/
2) vodarny tak funguji jiz
2) vodarny tak funguji jiz asi 5 let
3) plyn je dnes stale levnej, od doby co plynem topime a ohrivame vodu, tak rocne usetrime cca 15 tisic, a nezda se ze by mel plyn zdrazovat, naopak letos ma zase zlevnit
1) je to jednoduche, ten kdo ma dnes elektromobil a nebo se chysta mit elektromobil a ma dostatecne jistice, tak na cene elektriny a jejim dodavani spoise vydela
a od kud ten tvůj zemní
a od kud ten tvůj zemní plyn je? z RUSKA??
a vadilo by to snad necemu?
a vadilo by to snad necemu? ale jinak by mel bejt od MND
z RUSKA?? no jistě že
z RUSKA?? no jistě že geopoliticky vadilo. Čím víc budeme spalovat zemák tím víc se ohřeje planeta a tím víc roztaje sibiřský permafrost s tím víc ho budou těžit, víš kdo? 😉
prtedpokladam ze ty
prtedpokladam ze ty
nj a určitě ti je známo
nj a určitě ti je známo jak se bude žít v český kotlině bez vody 😉
už i poláci nás vysávaj a myslíš že je to snad zajímá??
novinky.cz/ekonomika/392411-polsky-dul-odsava-ceskou-vodu-naprava-prijde-na-dve-miliardy.html
jak souvysi Polskej dul s
jak souvysi Polskej dul s Ruskym plynem? ty ses fakt magor 🙂
3) A to proboha srovnáváte
3) A to proboha srovnáváte s čím?
s ucty za vodu a „dalkove“
s ucty za vodu a „dalkove“ topeni v dobe pred rekonstrukci? a po 2 letech po rekonstrukci a prechodu na plyn co se tepla a teple vody tyce?
Aha, v „paneláku“. Tak to
Aha, v „paneláku“. Tak to je možné, tam nevím, jak to vychází. Myslel jsem, že v rodinném domku a nebylo mi jasné, čím jste teda topil předtím…:-)
Vložil/a Drake, Po,
Vložil/a Drake, Po, 2016-02-08 10:29
…sice to není přímo řečeno, ale pořád je z toho cítit takové to „pyčo naval prachy daňovejch poplatníků“
_________________________________________________________
Líp bych to nenapsal, zkoncentrovaný smrad cítí prašulky, tak preventivně mění i taktiku, aby se zapomnělo na to jaké smrady ten koncern vyrábí.
Btw. už by mohli konečně doplatit na své arogantní chování a spotřebitelé kteří ho kupují se nad tím zamyslet!!
CHACHACHACHACHA ha
CHACHACHACHACHA ha CHACHACHACHACHA ha CHACHACHACHACHA ha CHACHACHACHACHA ha CHACHACHACHACHA ha CHACHACHACHACHA ha CHACHACHACHACHA ha CHACHACHACHACHA ha CHACHACHACHACHA ha CHACHACHACHACHA ha CHACHACHACHACHA ha CHACHACHACHACHA ha CHACHACHACHACHA ha CHACHACHACHACHA ha CHACHACHACHACHA ha
to je ale dobrý vtip od konzervy, že by začala sekat dobrotu??
Tak soudruzi, ruku na srdce, jesi €jro chce udržet krok, nic jinýho mu ani nezbývá :)))))))))))))))))))))))
jedno dolezite info. VW nic
jedno dolezite info. VW nic nevyraba ani nemontuje, je to obchodna spolocnost, ktora ma hned vedla seba a dava aj do prenajmu, haly. vsetko vyraba a dodava exerny dodavatel, vsetko montuje externy dodavatel, jedne co VW este mozno robi vo vlastnej rezii, ze spoji motor s karoseriou, priladne nejake podvozkove casti. VW ma hlavne velke nizke budovy a v nich velmi vela kancelarii s ludmi. diva svina nevie naco, vyskum to rozhodne nie je. asi najvacsie je uctovne oddelenie. ked sa tam prejdes, je tam kopa ludi, naozaj vela v kancelariach, zopar v jednej hale, a trosku v nejakej skusobni.
ci maju vo vlastnej rezii spajanie hlavnych dielov neviem, mozno niekde este ano.
Už jsi konečně
Už jsi konečně navštívil psychiatra?
Těch tiskových zpráv
Těch tiskových zpráv mají asi připravených hodně.
Je potřeba vymýt mozky nevěřícím.
krásne povedané 🙂
Ale
krásne povedané 🙂
Ale radšej nech idú peniaze daňových poplatníkov na EV, inteligentné siete a rýchlonabíjačky, než na vodíkové somariny.
VW som nikdy nemal rád, ale ak začnú vyrábať EV a PHEV za „normálne“ penieze, možno sa to raz zmení.
Len sa zobúdzajú príliš neskoro, kto by čakal na rok 2020, ked už o rok-dva budú v ponuke EV s 50kWh až 60kWh baterkami 🙂
oni su drzitelmi znaciek a
oni su drzitelmi znaciek a organizatormi, rozhodne nic uz davno nevyrabaju. existuje nejaky nimi neurceny standart ako ma co vyzerat a do seba zapadat. tienidlo, sedadlo, volant, podvozok, …vsetko to na objednavku doda hotove a poskladane tretia strana, uplne nezavisla od VW. ci sa to niekde spaja este v ramci VW uz neviem, toto si dobre strazia.
nakoniec aj prve auto vyrobene v Bratislave, prislo z nemecka uz zmontovane vo vagone 🙂
Tak ako ma KIA postavenu tovaren od Toyoty, a Nissan v skutocnosti uz ziadne vlastne motory nema a Jaguar uz nema nic spolocne s Anglickom.
Vyvrsovat sa a zanevierat na VW uz nema ziaden vyznam, je to globalne a decentralizovane s nejakym prezidentom uplne mimo diania, tam to cele funguje samospadom samoorganizovanim ludi len tym ze ich umiestnia do nejakeho systemu s nejakymi pravidlami.
sice to není přímo
sice to není přímo řečeno, ale pořád je z toho cítit takové to „pyčo naval prachy daňovejch poplatníků“
Něco jako nedávná zpráva, v překladu znějící „Právě jsme si rozdělili čvrtmiliardový grant a stačilo slíbit jenom pár patentů (což se sfoukne nějakýma nesmyslama). Když se doktorandi nebudou flákat, vytřískáme z toho i několik citací, takže nám za pár let připlujou další granty“
palec nahoru +
palec nahoru +
je to tak, 1.5% narast HDP v
je to tak, 1.5% narast HDP v EU je nedostatocny, takze je to cesta ako vytvorit dopyt po novom produkte. nastastie je to produkt, ktory znizi mnozstvo emisii a v dlhodobom horizonte, zlepsi zdravotnu uroven populacie, takze im to v tomto pripade tolerujem
len nech už konečne niečo
len nech už konečne niečo životaschopé vyprodukujú. doteraz len samé koncepty s nulovým prínosom…