Jak by asi vypadal elektrický Volkswagen Beetle, pokud se automobilka přeci jen rozhodla jej vyrobit? Jako koncept Volkswagen E-Bugster. Konstruktéři vzali pohonnou jednotku Blue-e-motion z připravovaného elektrického Volkswagenu Golf a vměstnali ji do modelu Beetle 2012.
foto: Volkswagen
Výsledek? Elektromobil s 315kg lithium-iontovou baterií pod zadními sedačkami a pod podlahou kufru. Celkem vystačí na 160 km dojezdu na jedno nabití. Dobít ji můžete všemožně včetně Level 3 rychlodobíjení na 80 % kapacity za 30 minut. Motor nabízí výkon 85 kW.
Volkswagen představí nový Beetle, včetně hybridu
Volkswagen vypouští flotilu 80 elektromobilů Golf Blue-e-motion
Proti běžné verzi Volkswagen Beetle 2012 má koncept E-Bugster o 7,5 cm nižší střechu a 20″ litá kola. Ale to je jen pozlátko, které má k elektrickému konceptu přilákat co největší pozornost.
Už skutečnost, že Volkswagen něco podobného vůbec prezentuje o lecčems svědčí. Prvním elektromobilem značky VW by měl být již brzy Volkswagen Golf Blue-e-motion jakožto hlavní konkurence pro modely Nissan Leaf a Ford Focus Electric.
Přijde později ještě něco co by se mohlo jmenovat třeba “Volkswagen e-Beetle” (protože “E-Bugster” je, přiznejme si, neprodejné) jakožto konkurence pro Smart ED a Mitsubishi iMiEV?
Podrobnější informace o konceptu E-Bugster mohou získat návštěvníci autosalonu v Detroitu.
Ten dizajn je skvost.
Ten dizajn je skvost. Jednoduchy, pekny, funkcny, vyrobitelny. Skoda len, ze clovek musi preplatit uz len to, ze si kupuje nieco so znackou „Made in Germany“.