V Evropě se za první pololetí prodalo 185 000 aut do zásuvky

Jan Horčík - 09 Srpen 2018

Pokud vše půjde dobře, prodá se letos v Evropě kolem 400 000 aut do zásuvky. Červen se stal druhým nejúspěšnějším měsícem v historii s 38 000 prodanými auty.auto elektromobil nový Nissan Leaf

Nový Nissan Leaf pomohl automobilce k rekordním prodejům v Evropě.
foto: Nissan

Pro srovnání, za celý rok 2017 se v Evropě prodalo 306 142 aut do zásuvky. Tehdy šlo o meziroční nárůst 38 % a podíl 2 % na prodeji nových aut.

Za první pololetí 2018 mají auta do zásuvky zatím podíl 2,2 %. A pokud vše půjde dobře, mohla by na konci roku být překročena hranice 400 000 prodaných kusů.

auto elektromobil nový Nissan Leaf

Tabulka nejprodávanějších aut do zásuvky v Evropě za první pololetí 2018.
foto: ev-sales.blogspot.com

Nejprodávanější jsou Nissan Leaf (3377 červen, 17 944 pololetí), (3425, 17 016), BMW i3 (2002, 11 301), Volkswagen e-Golf (1447, 9796) a Mitsubishi Outlander PHEV (2174, 9662). Tesla Model S je zatím za pololetí na šestém místě (2105, 7699).

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už aby se prodávala do Evropy i Tesla 3. Tak snad za rok už bude i v těchto statistikách, základní model za $35k se tu bude víc prodávat než ty luxusní verze.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud se domníváte, že cena bude 35 000 dolarů x 22 Kč= 770 000 Kč, tak se mýlíte. K té ceně se nabalí ještě cena dopravy, clo, DPH k dopravě, DPH k ceně vozidla, DPH ke clu, jak to stát umí a máte auto s cenou přes milion.

Nemyslim, ze se do Evropy se zakladni verzi nejak rychle pohrnou (zvlast vzhledem k tomu, ze jsme tu zvykli a ochotni vyplaznout za auto vic nez v Americe.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To si nemylím, základní verze bude v EU stát kolem 40 tis. EUR, když už někdo má dát za auto 1 mil., dá i 1.3 mil. a více. Většina aut bude mít minimálně větši baterii a autopilota.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyz z tabulky odstranim: hybridy,
e-auta od VW /ty jsou kvuli kadmiu out, vw patrne ceka zaloba kadmiumgate/, tak model S s marzi nekolik desitek procent je na ctvrtem miste prodejnosti v Evrope ovsem prni tri modely Leaf, Zoe, i3 auta s mnoha kompromisy jsou o polovinu levnejsi s minimalni marzi. Takze vitezem v Evrope je Tesla ktera si bere drtivou cast zisku z prodeju e-aut. Zadny vyrobce v Evrope nemuze Tesle konkurovat v nicem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty seš ale blboučkej, co?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kadmia je jen stopové množství, nežer to tolik ;)

Je to tak. Když uvidíte lesklé šrouby nebo vruty, které jsou někde na povětří a mají nažloutlou barvu, tak jsou kadmiované. Také se tam mohou objevit na nich takové namodralé povlaky, jako od žíhání. Nevím, čím to je, možná opravdu nějakou tepelnou úpravou. Nanáší se to ale nejspíš galvanicky.

---

hariprasad

Jasne, kdyz odstranime vsechno, co neni Tesla, tak Tesla vyhraje. Jsem netusil, ze T-ultras jsou az takovi zoufalci...

EDIT: stejne jako u sportu, ultras nejsou skutecni fanousci, ale lide, kteri si pres pseudofanouskovstvi leci nejaky osobni problem...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vy musíte mít pořádnou fobku s tý tesly když viditíte i to co nikdo nenapsal.
No, hlavně, že vám to pasuje do vašeho myšlení.
Hodně zdaru a dělejte se sebou něco.
Karel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:-D
Jaktože nenapsal? Vždyť to sedí:
Původní pisatel napsal odstraníme tohleto, protože se mi to nelíbí, odstraníme celý VW, protože zase udělali chybu, porovnáme na základě kritéria, které zrovna vyhovuje pro mé argumenty... a vyhlásíme vítěze.
:-D

Odstraníme Teslu, protože se nevyrábí v EU, pak odstraníme VW, protože jeho výrobky někde obsahují jedy... a vítězem se stává BMW!
BMW jedéééé!
:-D

Jj, fobii z fanatiku mam poradnou... A s dovolenim u ni zustanu.

A kdyz se vratime k posledni vete z puvodniho prispevku, treba male auto pro pohodlne jezdeni a parkovani ve meste, tam vic nez petimetrove S a X zarucene nemaji od evropskych automobilek konkurenci.

EDIT: Muzu se zeptat, ridil jsi nekdy nejakou Teslu? A zkusil s ni zaparkovat nekde u supermarketu mezi auta?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

<^>(-_-)<^>

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

auta od VW jiz maji jinou nabijecku a prodavaji sedal, prestavka ve vzrobe bzla necelz tyden ;)

a proc by odstranovali plug-in hybridy, kdys se jedna o auta do zasuvky?

Prodeje za červenec jsou ještě větší, alespoň v Čechách.
Pořadí je ale jiné:
38 Volkswagen
12 BMW
9 Hyundai
7 Nissan
4 Kia
3 Renault

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevíte někdo, jestli mezi těmi 9 novými registracemi u Hyundai jsou nějaký Kony EV (myslím tím jestli už jsou v ČR nějaký předváděcí vozy u vybraných dealerů) ?

LennerMotors v Říčanech (u Prahy) již Konu EV předváděcí má. Chci se tam v nejbližších dnech podívat. Dávali foto 7.8.2018 na facebook jak ji přivezli

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám objednáno dne 1.8.2018. Chtěl jsem 64kWh future. Termín dodání 1q/2019 (slíbili začátek února). Předváděcí by měly dorazit 12/2018 až 1/2019.

NEJSOU. Zatím bylo dodáno prvních 100 ks z objednaných 20.000 ks do Norska. Roční výrobu plánují 30.000 ks.
U nás počítejte tak s 5 neprodejnými kusy příští rok.

Otázka je jestli 30tis ks/ročně nemyslí celou Hyundai a tedy součet 13tis Kona + Ioniq. To by odpovídalo dřívějším zprávám o tom že koncern Huyndai/Kia vyrobí 50tis vozů ročně.

30tis ks/rok psali v článku o Koně.
https://electrek.co/2018/08/08/hyundai-kona-electric-cuv-first-deliveries-norway/

V tom článku je těch 30tis ks jen domněnka autora a navíc podle mne také mluví o celé produkci Hyundai, nikoliv pouze o KONA. Proti tomu má BussinesKorea podle mne mnohem střízlivější odhad. Tedy 13tis Kona + 12tis NIRO a zbytek do 50tis ks Ioniq + Soul. A přitom je nutné podotknout že v roce 2017 prodal celý koncern Hyundai+Kia "jen" 12 292ks elektrických vozů celkem (a to není jisté jestli tam npočítají i hybridy). Tzn. těch 50tis ks ročně je podle mne výhled nejdřív na rok 2020.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak to myslite "neprodejnymi"?

Budou to předváděčky, které mohou prodat až poté, když obdrží náhradu. Stejně je tomu u IONIQa ;) proto jsem nečekal a koupil IONIQa. Kounu počítám půjde koupit nejdříve za rok, spíše déle a to se mi nechtělo čekat. Pak mohu dát IONIQa protihodnotou a doplatkem, ale 2 roky budu jezdit :) a kdoví zda za 2 roky nebude něco lepšího...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Nejprodávanější jsou nejnovější verze Nissan Leaf s 30kWh baterií (3377 červen, 17 944 pololetí),"

A kolik se tedy prodalo Leaf 2 40 kWh?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Omlouváme se za chybu, mělo tam být pouze "Nissan Leaf", nic o verzi. Nissan bohužel ve svých statistikách jednotlivé verze Leafu nerozlišuje (zatím), takže přesná čísla nejsou známa.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky za upřesnění, ale zřejmě se prodává většinou Leaf 2. V březnu Nissan tvrdil, že vyrábí 3000 kusů měsíčně, tedy za 6 měsíců to odpovídá.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanice-SalonKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online

Newsletter