S robotickými auty aktuálně experimentují všechny automobilky. Daimler, BMW a například i Tesla Motors chtějí již brzy na trhu představit alespoň částečně autonomní vozy. Audi představí 19. října na okruhu Hockenheimring zatím nejrychlejší robotické auto.
foto: Audi
Robotické auto Audi RS 7 vyrazí na závodní okruh Hockenheimring v rámci německého finále závodů Touring Car Masters (DTM). Jedno kolo by vůz měl ujet pod dvě minuty a akcelerace dosáhne v některých okamžicích až 1,1 g.
Audi RS 7 nabízí výkon 560 koní a max. rychlost 305 km/h. Pětidveřové kupé je z velké části identické s produkčním modelem. Jediný rozdíl spočívá v tom, že systémy elektromechanického řízení, brzd, plynu a osmirychlostní převodovky tiptronic jsou ovládány zcela automaticky.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elon Musk: příští rok budeme mít auta robotizovaná z 90 %
Kamiony budoucnosti: roboticky řízené, aerodynamické a šetrné
Nová technologická platforma využívá zpřesněné koordináty GPS pro dokonalou orientaci na trati s přesností na centimetry. Data jsou přenášena dvěma způsoby najednou: s pomocí WLAN signálu ve standardu automotive a vysokofrekvenčním rádiem.
Zároveň s tím jsou v reálném čase srovnávány záběry 3D kamery s informacemi o trati uloženými přímo v autě. Srovnání těchto snímků, resp. nalézání podobných vzorců například siluet budov za tratí a podobně pomáhá dále zpřesňovat polohu vozu.
Audi není v oblasti robotických aut žádným nováčkem. Už v roce 2010 udivilo svět svým bezpilotním vozem Audi TTS, kterému se podařilo dokončit závod Pikes Peak v americkém Coloradu.
Přímý přenos z jízdy robotického Audi RS 7 bude možné sledovat na webu www.audimedia.tv/en od 12.45 odpoledne dne 19. října 2014.
Zpřesněné koordináty GPS
Zpřesněné koordináty GPS 🙂 zajímavá fráze. Jedná se o signál GPS přepočítávaný pomocí pozemních referenčních stanic se známou polohou. Pomocí tohoto výpočtu lze pak skutečně zpřesnit určení polohy na cm. V geodézii se podobné záležitosti již nějaký ten pátek používají.