Toyota udělala hrubou strategickou chybu, když místo elektromobility investovala do vývoje vodíkového auta. Na konci roku 2016 ale chybu rozpoznala a chystá vlastní elektromobil.
foto: Toyota
Automobilka Tesla stála v letech 2007-08 na pokraji krachu. Zachránila ji investice a úzká spolupráce se společnostmi Daimler (také již ukončená) a následně Toyota.
Toyota zprostředkovala prodej továrny NUMMI, bývalého společného podniku s GM ve Fremontu, ze které se stala továrna Tesla. Zároveň do Tesly investovala $50 mil. a nechala si dodávat elektrický pohon pro novou Toyota RAV4 EV.
Když byla v roce 2014 výroba Toyota RAV4 EV zastavena (na silnicích je asi 2500 kusů), Toyota zároveň odprodala většinu svých akcií Tesly – s vysokým ziskem. Ovšem ne tak vysokým, jaký mohl být, pokud by akcie prodala nyní (blíží se rekordní ceně $350).
Zbytek akcií Tesly prodala Toyota koncem minulého roku, což aktuálně potvrdil mluvčí japonské automobilky Ryo Sakai. Samotný Elon Musk, šéf Tesly, si pro nějakou další budoucí spolupráci vždy nechával otevřená zadní vrátka.
Jenže velké automobilky už teď Teslu vnímají spíš jako nebezpečnou konkurenci než jako někoho, s kým by mohly chtít (znovu) spolupracovat. A Tesla už vlastně ani spolupráci nepotřebuje – o Tesla Model 3 je enormní zájem a Musk a jeho parta mají na další roky práce dost a dost.
ELON MUSK : „VODÍK JE BLBOST“
¨
AŤ ŽIJE TA SPRÁVNÁ
ELON MUSK : „VODÍK JE BLBOST“
¨
AŤ ŽIJE TA SPRÁVNÁ STRANA AMERIKY = TESLA 😉
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/
Elon Musk investoval do baterií, je jasné že bude
Elon Musk investoval do baterií, je jasné že bude jakýkoliv konkurenční nápad kritizovat a označovat za blbost i kdyby to nebyla pravda, musí přece chránit svou investici a zajistit návratnost od poslušných oveček které ho budou papouškovat.
Musk investoval do baterií právě proto, že už byl
Musk investoval do baterií právě proto, že už byl přesvědčen o tom, že vodík je blbost. Kdyby si to nemyslel už tenkrát, investoval by do vodíku. Vaše úvaha nedává smysl.
Taky fandím více bateriím, páč momentálně je to
Taky fandím více bateriím, páč momentálně je to použitelnější technologie. Nicméně můj bývalý pedagog a majitel Brano Group pan Juříček mne minulý měsíc na veřejném fóru přesvědčoval, že jediná budoucnost je vodík a on to musí vědět, protože v USA dává dohromady továrnu za miliardu na vodík. A silně špinil elektromobily, stejně jako většina přítomných kapitánů průmyslu. Samozřejmě nikdo z nich vodíkem nepřijel, všichni v naftě. Jen já v elektromobilu. Přitom se konference konala v hotelu ParkIn v Ostravě, kde týden předtím rovnou před okna restaurace instalovali Destination Charger Tesla a nabíjecí sloupek se zásuvkami k 2 vyhrazeným nabíjecím parkovacím místům. A do té restaurace jsme se po diskusi v sále všichni přesunuli na oběd v ceně. To jsou paradoxy, co?
Aby nebyl pan podnikatel nakonec jen za další oškubanou
Aby nebyl pan podnikatel nakonec jen za další oškubanou kavku ;D
https://archiv.ihned.cz/c1-65406990-cesi-investuji-v-usa-miliardu-do-odpadniho-vodiku-unikatni-zarizeni-zpracuje-plyn-pro-automobily
Bingo, to je on a ono.
Bingo, to je on a ono.
Jo tedle článek mi utkvěl v paměti, tak schálně jak bude
Jo tedle článek mi utkvěl v paměti, tak schálně jak bude pán otimistickej s tou svou milijardou za pár let?
Kolik bude stát kilo toho jeho odpadního vyčišteného
Kolik bude stát kilo toho jeho odpadního vyčišteného vodíku vyrobeného ze zemního plynu? A kolik kilometru na 1kg H ujede? A kolik toho za miliardu Kč vyprodukují, t.j. kolik km s tím vodíkové „elektromobily“ celkově ujedou?
Do čísel jsme při debatě vůbec nešli, padala jen klišé
Do čísel jsme při debatě vůbec nešli, padala jen klišé o tom, jak je elektromobilita k ničemu – například jiný přítomný podnikatel prohlásil, že si půjčil BMW i3, měl to 30 km domů a málem nedojel. Prostě vodík má být best of the best a hotovo. „Kvalitní“ diskuse 🙂
čili místo abychom jezdili na ten nejběžnější prvek ve
čili místo abychom jezdili na ten nejběžnější prvek ve vesmíru budeme ze země pracně dolovat až do posledníhou kousku litia abychom si mohli tlouct do prsou jací jsme eko-přeborníci, něco mi říká že preference elektrických baterií před vodíkem nemá vůbec žádný ekologický důvod 🙂 spíš to vypadá na další vítězství tupých spotřebitelských mas před uvážlivým návrhem inženýrů …
Nejběžnější neznamená nejvýhodnější, má spoustu
Nejběžnější neznamená nejvýhodnější, má spoustu nevýhod vyplývajících z fyziky a ani milion inženýrů tyto nevýhody neodstraní.
celé je to teď zřejmě o tom, že neúprostná ekonomika je
celé je to teď zřejmě o tom, že neúprostná ekonomika je nyní opět jen nastavena na likvidaci dalšího neobnovitelného zdroje velmi vzácné suroviny. O ekologii zjevně nikdy nešlo, a kdo si to namlouvá by se měl možná ještě jednou hluboce zamyslet. Lithiové doly jsou nyní velmi cenné a důkladně proinvestované, to je hlavní důvod. Tak jdeme směle plenit, jsme v tom nejlepší, šlo nám to s dinosaury, půjde to i s lithiem jehož jeden jediný atom připadá na každou miliardu atomů vodíku 🙂
nicméne vyhráli jste, není třeba se hádat do krve. Budete
nicméne vyhráli jste, není třeba se hádat do krve. Budete mít svou lithiovou mobilitu, jen jsem zvědav jak dlouho nám vydrží a zda má vůbec na to se alespoň na chvilku rozšířit masově…
To píšete z mobilu či notebůku s lithiovou baterií? 😀
To píšete z mobilu či notebůku s lithiovou baterií? 😀
jasně!! teds mě to připoměl, takhle na něj!
jasně!! teds mě to připoměl, takhle na něj! 🙂
youtube.com/watch?v=7_-v6pyz7tA
to co predvedl není argument, že se lithium používá v
to co predvedl není argument, že se lithium používá v telefonech prostě není důvod proč jimi pohánět záoceánské parníky. Vše je o rozumné míře.
Ty s nim chceš pohánět záoceánský parníky? Ty si
Ty s nim chceš pohánět záoceánský parníky? Ty si blázen 😀
myslíte že notebook jich potřebuje srovnatelně stjené
myslíte že notebook jich potřebuje srovnatelně stjené množství jako automobil ?? 🙂 srovnáváte, lithia pro globální mobilitu prostě není dostatek.
Řekl kdo?
Řekl kdo?
Na rozdíl od vás nemyslím a něco si o tom nejdřív
Na rozdíl od vás nemyslím a něco si o tom nejdřív zjistím.
Na světě je asi 5,5 mld mobilů. Jen ty představují cca 40 GWh baterií!
Po světě jezdí asi už 2 milióny elektromobilů, které řekněme odhadem můžou mít 60 GWh.
Už jen toto vám musí být jasné že to co říkáte je nesmysl. Elektromobili probíhají ale zrovna tak přibývá ostatních zařízení sice s menší kapacitou zato s o dost větší kvantitou.
Plus připočte notebooky, tablety, počítače, hodinky, televize a mnoho dalších zařízení které mají v sobě lithiovou baterii.
Dostanete se na mnohonásobně víc než nějaké elektromobili.
Takže ano notebooky, mobily a jiné potřebují mnohonásobně víc lithia než elektromobily.
Takže ta vaše drancování probíhá už dnes a elektromobily za to až tak nemůžou.
Že vás to nezajímá u těchto ostatních přístrojů? Proč tedy používáte mobil, notebook, tablet, nebo počítač, když vám najednou tak tolik vadí?
Tyoe co to blábolíš? prosím tě si to konečně nastuduj
Tyoe co to blábolíš? prosím tě si to konečně nastuduj jo …
kcc-hho.webnode.cz/ropa/elektrina/
… páč se ty tvoje vejblitky už nedají se zdravým rozumem číst 😉
… vaše hospodské vyjadřování agresivního vypatlance se
… vaše hospodské vyjadřování agresivního vypatlance se čte rozumem mnohem lépe
moje vyjádření odpovídá tvý otázce. na pytel záplatu,
moje vyjádření odpovídá tvý otázce. na pytel záplatu, zkus se polepšit, studovat at už nejseš tak blbej :)))
… za to to vaše hospodské vyjadřování agresivního
… za to to vaše hospodské vyjadřování agresivního vypatlance se dá číst jen když člověk úplně vypne mozek.
Cipisek je v lecčem fanatik, ale dnes s musím souhlasit
Cipisek je v lecčem fanatik, ale dnes s musím souhlasit 🙂
A cipisek odpovídá: „děkuji náčelníků že jsi se mě zastal“ :-)))
Vědci se snaží vyvíjet akumulátorové články se sírou
Vědci se snaží vyvíjet akumulátorové články se sírou místo lithia.
A zdroj? Tady mi něco nehraje.
A zdroj? Tady mi něco nehraje.
Tak asi ne úplně nahradit,
Tak asi ne úplně nahradit, ale
https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium%E2%80%93sulfur_battery
https://youtu.be/av89jwCNXLU?t=34m35s
No to nic, to se občas stane. 🙂
No to nic, to se občas stane. 🙂
Proč likvidaci? Lithium se da z baterií separovat a použít
Proč likvidaci? Lithium se da z baterií separovat a použít na výrobu nové. Že to v současnosti není ekonomické je věc druhá. Rozhodně se v případě lithia nejedná o drancovaní neobnovitelného zdroje.
Podle stejne teorie dnes (ne)funguje recyklace plastu. Baterie
Podle stejne teorie dnes (ne)funguje recyklace plastu. Baterie se recyklovat nebudou, nebot vyroba novych bude vzdy levnejsi. Proste se misto tezby ropy budou drancovat zasoby jinych surovin. Je to byznys jako kazdy jiny.
Recyklace článků není jen o lithiu, získáte minimálně
Recyklace článků není jen o lithiu, získáte minimálně i měď a grafit.
Aby se recyklace vyplatila, musí být dostatečný objem a to pár dalších let ještě nehrozí. Snad za 5 let.
Máte možnost si kúpit vodíkomobil, aby ste si mohli
Máte možnost si kúpit vodíkomobil, aby ste si mohli overiť správnost (nesprávnost) vašej teórie. Nikto vám v tom nebráni.
A okrem iného vodíkomobil potrebuje na svoje fungovanie omnoho drahší a vzácnejší prvok. A pri jeho ťažbe o ekológii nemôže byť reč.
A můžete mi říct, kde že na Zemi se nachází ten
A můžete mi říct, kde že na Zemi se nachází ten „nejběžnější prvek ve vesmíru“ vodík v takovém stavu aby se bez potřeby další energetických výdajů jen vytěžil a rozvážel? Nehledejte to. Nikde. Aby jste totiž získal ten „nejběžnější prvek ve vesmíru“ musíte do něj nejdříve energii vložit. Úplně stejným způsobem jako do baterie. Jenom více. Spíš to vypadá na prohru fyzikou nepolíbených myslitelů.
auto.ihned.cz/novinky/c1-65755570-toyota-prodala-vsechny-sve-ak
auto.ihned.cz/novinky/c1-65755570-toyota-prodala-vsechny-sve-akcie-tesly-ze-spojencu-jsou-rivalove
Kuk = Jan Horčík
Kuk = Jan Horčík
Vyndej si tu vrtuli z hlavy 😀
Vyndej si tu vrtuli z hlavy 😀
Toyota investovala do elektromobility, ale ne do svý. Bylo to
Toyota investovala do elektromobility, ale ne do svý. Bylo to 50 milijonů $ do automobilky Tesla. Po 7 letech podíl prodala a napěchovala kapsy k prasknutí. Teď ty prachy může dál utápět ve vodíku :)))
kdybyste byl inženyr, vase blaboleni o utapeni by mohlo mit
kdybyste byl inženyr, vase blaboleni o utapeni by mohlo mit nejakou vahu, ale takto proste jen prezentujete nazor bez jakychkoliv teoretickych znalosti ktere by hod podporovali, vy proste jen VERITE ze vodik nema sanci, nevite to, jste jen technologický věřící :-))) gratuluju
naproste blaboly, pane horciku. obcas je to mezi radkama
naproste blaboly, pane horciku. obcas je to mezi radkama citit, ale ted jste se projevil v plne parade. vase nazory moc vyvracet nebudu, protoze nejsou podporeny zadnymi argumenty, takze neni moc co vyvracet. jsou podlozene pocity. a s dovolenim zde moje pocity: za prve: toyota mela elektromobil, kdyz ten vas uctivany elon musk tahal kacera po dvore. toyota akorat kolem toho nedelala tolik medialniho humbuku. bere vec daleko racionalneji. za druhe. toyota porad moc dobre vi, co je elektromotor, a baterky. montuje to do svych hybridu (tak se jmenuje i server, na kterem pisete, vsimnete si) a hybridy prodava uspesne. v nasobcich toho, co predvadi vas vsemocny elon. za treti: to, ze tesla prodava hodne elektromobilu jeste neznamena, ze je v zisku. a neznamena to ani, ze bude kdyz ten obrovitansky zajem o tm3 uspokoji. a neznamena to ani to, ze elektromobil je pro kazdeho a neznamena to ani to, ze je ve vestine pripadu ekonomictejsi a ekologictejsi. za ctvrte: to, ze toyota udelala strategickou chybu investici do vodiku je vas nazor nic vic. dukladne podlozeny jenom vasim pocitem. a vite jak je to s nazorem. kazdy ho ma. ja taky. ale jiny. rozdil mezi vami a mnou je ten, ze vy svuj nazor prezentujete jako zrpavodajsky clanek. co je nefer. nazvete ho komentarem a bude vsechno v poradku. jinak z tohoto servru delate bulvar a propagandu. a to se vam drive nebo pozdeji vymsti. premyslejte nad tim drive, nez to prijde.
v prvý řadě japko tojóta zaprodaný sráš v 270%
v prvý řadě japko tojóta zaprodaný sráš v 270% ekonomicky zadlužený zemi bez vize budoucnosti a všechno ostatní je podružný, asi tak mínění tojóta :)))
Váš písemný projev je jak od žáka zvláštní
Váš písemný projev je jak od žáka zvláštní školy.Záměrné chyby používají nevyzrálí lidé, kteří chtějí být zajímavý, ale v podstatě jsou jen velmi plachý a na veřejnosti mají velmi slabý mluvený projev.Doporučuji navštívit ordinaci psychiatra.
Dobrý den, pokud kritizujete písemný projev, tak sám
Dobrý den, pokud kritizujete písemný projev, tak sám nedělejte hrubky, prosím. 🙂
Ok.
Ok.
Tak si dovolím reagovat na Váš příspěvek a taky trochu
Tak si dovolím reagovat na Váš příspěvek a taky trochu Vaše pocity.
Ano jsou relevantně označeny, ale stále tu je jeden nesporný fakt, Musk se svými firmami a svým vizionářským přístupem skutečně změnil automobilový svět (a nejen ten že ano SpaceX atd…) a skutečně chce něco nového dokázat a dokázal!
A ani Toyota (pro mě nejlepší automobilka světa) by s tím nic neudělala, protože dělá pořád převážně spalovací auta.
Tak proč se vzdát svého kréda, dělat nejlepší auta, nejspolehlivější auta a postupně zařazovat do svého portfolia alternativní pohony (hybrid, elektro, vodík).
Ale nemůže to udělat ze dne na den, přišla by o post kde se nachází!
Pokud by nebyla TESLA, tak VW nám tu bude servírovat ty svoje rakovinotvorné TDI dalších 50.let s žádnou evolucí možná ani inovací!!
Za to môže NEDC. Keby sme mali normálny systém na meranie
Za to môže NEDC. Keby sme mali normálny systém na meranie spotreby a škodlivín z výfukových plynov áut, tak kopu malých turbomotorov ani nevznikne.
Nezlobte se ale NEDC je jen kapkou v moři a co tvoří NEDC
Nezlobte se ale NEDC je jen kapkou v moři a co tvoří NEDC či kdo to by mohla být zajímavá otázka.
Snad vzhledem ke všem kauzám a jak se celý komplex VW staví vůči zákazníkovi tak je to jasné!
Jsou prakticky jediní, kteří se uchýlily k naftě místo benzínu a rýžují z toho maximum. I to, že většinový zákazníci tvoří zkratky států: D,A a další ze střední Evropy, kteří nesmyslně TDI kupují!
Jak to, že Japonci normy NOx a CO2 bez problémů splňují se svými atmosféry….takže to není problém NEDC, ale neochota VW group.
Oni mají skvěle zvládnutý management a momentálně výrobu společné platformy + výrobu (mimochodem Toyota je v minulosti částečně zachránila se systémem úspory nákladů ve výrobě…hlavně Porsche před krachem).
To není věcí VW ten na jiných kontinentech běžně
To není věcí VW ten na jiných kontinentech běžně nabízí kvalitní spolehlivé benzínové motory, a v Číně okamžitě po příkazu vlády staví nové továrny na elektroauta.
Největší světový průšvih s 30 lety osobních dízlů a 10 lety ještě totálněji nesmyslného vývoje už u všech motorů, je čistě jen a jen chyba EU byrokratického trapnostánu.
Tim ze reknete je to chyba evropy, jste nerekl nic, to jste
Tim ze reknete je to chyba evropy, jste nerekl nic, to jste mohl rict ze je to chyba trapnoPlanetyZemě a dozvěděli bysme se stejné prd, budte konkretnejsi kdyz uz neco pisete at to ma nejaky smysl …
tak tak: prdelolezectví, předposranost, komediantství a
tak tak: prdelolezectví, předposranost, komediantství a byrokracije toť doména €jropolitiků ;)))
+1
+1
Není nic hezčího než svoují tučnou snůškou pocitů a
Není nic hezčího než svoují tučnou snůškou pocitů a blábolů vyvracet pocity někoho jiného. :)))
Ty si úplně jak ten kůl v plotě :)))
Spíš jako páté kolo u vozu, tudíš zbytečný.
Spíš jako páté kolo u vozu, tudíš zbytečný.
Ten míraj je neuvěřitelně ošklivé auto. A ještě k tomu
Ten míraj je neuvěřitelně ošklivé auto. A ještě k tomu vodík…
ta 870 bar tlakovaná podprdelová vodíkovka byla dělaná
ta 870 bar tlakovaná podprdelová vodíkovka byla dělaná schválně ošklivě pro korupšn vodíkový loby a na dotace 😉
kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/a2015-toyota-mirai/
me se libi. i fiat multipla se mi libi. i nissan juke se mi
me se libi. i fiat multipla se mi libi. i nissan juke se mi libi. googlete. podle vsech jsou to oskliva auta.
Ošklivý k ošklivému, svůj k svému.
Ošklivý k ošklivému, svůj k svému.
nevnucujte svůj subjektivní názor na vzhled ostatním,
nevnucujte svůj subjektivní názor na vzhled ostatním, pokud se vám nelíbí, může to stále znamenat že většině připadá design zdařilý a vy jste ten ošklivý exot, který marně hledá své k svému 🙂
Tak to máš docela smůlu, moje výtvory konzumuje tisíce
Tak to máš docela smůlu, moje výtvory konzumuje tisíce lidí denně už několik desetiletí a dost možná se tomu dneska nevyhneš ani ty ;D
Až mě za ty nevkusnosti přestanou platit dám ti vědět ;D
Objednal jsem si dovoz Toyoty RAV4 EV z Kalifornie, tak
Objednal jsem si dovoz Toyoty RAV4 EV z Kalifornie, tak doufám že jsem tímto rozhodnutím taky neudělal hrubou strategickou chybu:-)
s kraksnou rav4 machroval kdejaký managér už před 10ti
s kraksnou rav4 machroval kdejaký managér už před 10ti léty na ustředí v práglu stodůlkách a podivej se na silnice, vidíš snad nějakou japkofóbii?? To spíš germanizováně přebramborováno X5 :)))D
Vážený pane Anonyme,
asi jste špatně pochopil můj
Vážený pane Anonyme,
asi jste špatně pochopil můj příspěvek, proto dovysvětlím: nemám v úmyslu ani zapotřebí se vytahovat, pouze propaguji jeden ne moc známý elektromobil, který vznikl ve spolupráci firem Toyota a Tesla. Nic jiného v tom tedy prosím nehledejte.
To je Cipísek toho můžete s klidem ignorovat 🙂
To je Cipísek toho můžete s klidem ignorovat 🙂
hlavně klid vyKuku, to si vyřídím sám 😉
hlavně klid vyKuku, to si vyřídím sám 😉
pardón pane, já to nijak ve zlým nemyslel 🙂 určitě se
pardón pane, já to nijak ve zlým nemyslel 🙂 určitě se Vaše zkušenosti z dovozem RAV z ameriky někomu hodí i jako zajímavost stojí za pozastavení. A jesi je to jak píšete za cenu jetýho LEAFa tzn do půl mega tak to by byla velice zajmavá zkušenost kdybyste se o ni snámi podělil nebo rovnou zdejšímu redaktorovi Horčíkovi o tom pak napsat, třeba by to dalo na pár článků a podob dik 😉
Až to bude aktuální, určitě se o praktické zkušenosti s
Až to bude aktuální, určitě se o praktické zkušenosti s tímhle autem rád podělím.
To gratuluji. Nemáte obavy ze servisu kdyby se pokazilo něco
To gratuluji. Nemáte obavy ze servisu kdyby se pokazilo něco od elektriky?
Na kolik takové dovezené autíčko vyjde? Pokud to není tajné.
Díky. Servis mechanických částí je v pohodě. S tou
Díky. Servis mechanických částí je v pohodě. S tou elektrikou je to trochu komplikovanější, buď teda Tesla a nebo nějaký šikovný elektrikář. Auto by mělo být ještě v záruce 8let/100tisíc mil, ale zase není jisté, jestli to v Evropě uznají. Na druhou stranu je to kvalitní značka, tak doufám, že se tam moc věcí kazit nebude.
Auto bude stát cca podobně jako u nás koupený ojetý Leaf nebo Soul 2013/2014. Kdybyste chtěl bližší info, piště na kfrey@centrum.cz
Tudle Toyotu už tu někdo má.
Tudle Toyotu už tu někdo má.
Vy víte o nějakém majiteli tohoto elektromobilu v ČR? V
Vy víte o nějakém majiteli tohoto elektromobilu v ČR? V tom případě bych byl vděčný za jakýkoliv kontakt. Já jsem četl na fóru (myrav4ev tečka com) pouze o jednom Norovi a jednom Rakušanovi, kteří se odvážili tohle auto si z USA do Evropy dovézt.
Nemel tu nejake elektricke Toyoty pred lety CEZ (nebo mozna
Nemel tu nejake elektricke Toyoty pred lety CEZ (nebo mozna nektery z operatoru?)? Ale uz se nepamatuju zadne detaily, ani co to melo byt za model, jen, ze nektery „terenak“, mozna ne RAV4, ale Land Cruiser.
EDIT: zadnou online informaci se mi o tom najit nedari 🙁
Jeden se tady a na autorevue se o tom zmiňoval, ale jeho
Jeden se tady a na autorevue se o tom zmiňoval, ale jeho přezdívku si nepamatuju, možná Fany, Fanda nebo Tom???
„Toyota udělala hrubou strategickou chybu, když místo
„Toyota udělala hrubou strategickou chybu, když místo elektromobility investovala do vývoje vodíkového auta…“
Minulý týden se tu psalo jak je vodík palivem budoucnosti …
…a navždy ním zostane. Niečo také, ako keď je v krčme
…a navždy ním zostane. Niečo také, ako keď je v krčme napísané „na sekeru dávame zajtra“.
ja to same rikam o baterkach.
ja to same rikam o baterkach.
Vidíte, a já na ně už 4.rok jezdím. Asi žiju v
Vidíte, a já na ně už 4.rok jezdím. Asi žiju v budoucnosti 🙂
anebo bude ta budoucnost nekde uplne jinde. hodne napovi nazev
anebo bude ta budoucnost nekde uplne jinde. hodne napovi nazev tohoto servru. budoucnost je proste hybridni. pro nekoho benzin, pro nekoho nafta, pro nekoho elektro, pro nekoho vodik a pro nekoho hybrid. co dava hybridu dalsi vyznam.
…pro někoho //brilliantlightpower.com/
…pro někoho //brilliantlightpower.com/
Řekl bych že hybrid bude budoucnost na maximálně pár let,
Řekl bych že hybrid bude budoucnost na maximálně pár let, pak už to bude jen elektro ať už tu elektřinu bude čerpat odkudkoli.
Řekl bych že hybrid bude budoucnost na maximálně pár let,
Řekl bych že hybrid bude budoucnost na maximálně pár let, pak už to bude jen elektro ať už tu elektřinu bude čerpat odkudkoli.
A kolikpak skoků od nabíječky k nabíječce musíte udělat
A kolikpak skoků od nabíječky k nabíječce musíte udělat s vaším verglem aby jste dojel třeba k moři?
Vždyť to se nedá nazvat ježděním, ale jen skákáním!
Tak mnoho zdaru místní skokane!
Víte, já k moři létám letadlem. Třeba k Rudému do
Víte, já k moři létám letadlem. Třeba k Rudému do Egypta na korály a zvířenu kolem nich. Nepatřím mezi ty šílence v nekonečných kolonách, co se noc a den dostávají k pobřeží na to vše chudého Středozemního. Nic proti nim, jejich volba.
Klidně trolujte dále…….
souhlas s váma, loni sme u Karlovace potkali
souhlas s váma, loni sme u Karlovace potkali několikahodinovou 20-ti kilometrovou kolonu že sme to jen s klimou nevydrželi a jelikož sme neměli na tydle situace veledůležitýho autopilota tak to vzali objížďkou vokrskama přez místní minový pole 😉 Strašný zážitek a navíc Slovinci ani letos 2017 ještě nemají hotovou dálnici. Každopádně i tak sme na několika čerpačkách potkali čirou náhodou CHADEMO dobíječky 😉
Do Chorvatska a autem jezdí jen naprostí zoufalci.
Zde
Do Chorvatska a autem jezdí jen naprostí zoufalci.
Zde musím s Radovanem souhlasit.
Von ještě někdo jezdí do Chorvatska? :)))
Von ještě někdo jezdí do Chorvatska? :)))
Jak vidíš, tak Cipísek určitě ano. 🙂
Jak vidíš, tak Cipísek určitě ano. 🙂
hoši i do Řecka!! A jen co Slovinci a Srbové dodělají
hoši i do Řecka!! A jen co Slovinci a Srbové dodělají poslední kousky dálnice v trase, bude to od Vídně kde nahodíš Tesla Autopilot až k moři brnkačka. Jen bych to ještě vylepšil na 160kmh. Mimosezónu tam stejnak všici běžně jezdí 140-160 cajta nevidět ;))))
Když chcete stošedesátkou tak sedněte na vlak o
Když chcete stošedesátkou tak sedněte na vlak o Štýrského Hradce a pak dál. Popravdě než se štrachat celou tu štreku v autobuse to bych radši jel v lůžkáči.
Litat do Egypta? to uz rovnou podporuj třeba VW to je
Litat do Egypta? to uz rovnou podporuj třeba VW to je stejny….:-(
má recht !! Egypt a Turecko je nacionální autovka soudruzi
má recht !! Egypt a Turecko je nacionální autovka soudruzi 😉
Nějak jsem si nevšimnul, že by v továrnách VW byly
Nějak jsem si nevšimnul, že by v továrnách VW byly korálové útesy se spoustou živočichů a teplé moře. Ale zajeďte si tam. Podívat se na perutýna naživo v přirozeném prostředí, na trnuchy (takový malý barevný plejtváček) a až se k Vám při šnorchlování kousek od pobřeží připojí delfíní rodinka, možná pochopíte. Některé věci jsou nepřenositelné, musíte je zažít.
Radovane, Radovane…. takovej chytrej kluk a nepochopil jak
Radovane, Radovane…. takovej chytrej kluk a nepochopil jak sem to myslel?
asi takhe polopate: miluju Rude more, byl sem tam cca 30x potapim se tam a je to nejbliz a levno… ALE…. ty pojeba.y musl..aci delaj akorat bordel v celym svete, to kvuli nim se ted musime pomalu svlikat na letistich, to kvuli nim ted je vse drazssi, vic kontrol, vic buzerace atd… a nikdy nevis kdy ti nakej dement zabije dite nebo vyhodi letadlo do vzduchu… a ja se TE PTAM? Proc jim tam vozit prachy? aby si za ne nakoupili dalsi zbrane kterejma nas potom zabijou? Je to nadnesene receno, ale uz z principu: NASRAT… To radsi Izrael Eilat tam je taky kousek rudaku… kdyzb uz to musis mit…. 🙂
Ale tak jistě, akorát že ta letoviska tam většinou
Ale tak jistě, akorát že ta letoviska tam většinou vlastní cizinci (a postavili je) a potraviny i spoustu služeb dodávají cizí koncerny, ostatně dopravu obstarávají celou, i organizaci. Takže jejich lidé, Egypťané bez rozdílu vyznání, dostanou tak maximálně nějaké mzdy a bakšiš.
Ten bezpečnostní průser je důsledek levičáků ve vedení EU, ti se vždy uměli postarat jen o buzeraci vlastních lidí, ale nikdy je ochránit před těmi z venku. Takže natahat si je do Evropy, nechat je segregovat, neřídit se zákony hostitelské země atd. V posledních pár letech ještě navíc tolerují nepovolené překročení hranic EU (na normálních hranicích se zatýká nebo střílí, proto existují), zločince nazývají uprchlíky a dokonce jim poskytují taxi službu – vozí je loděmi od afrických břehů místo zpátky k nejbližšímu břehu až do EU. A přiznejme si, mafie a vlády Afriky by byli blázni, aby na tom taky nevydělávali. A jejich občané by byli hloupí, aby se nešli nechat se živit zdarma k tlustému bílému muži. V tom je celý problém.
ty říkáš spoustu kravin
ty říkáš spoustu kravin
„kravin“ … to si musím poznačit to byl od vás dnes
„kravin“ … to si musím poznačit to byl od vás dnes nejpádnější věcný argument 🙂 bravo, překonáváte se.
je potřeba odlišovat články pana redaktora o fikce redakce
je potřeba odlišovat články pana redaktora o fikce redakce ;)) U tebe taky každý den nepršet říkat dědeček :)))