Už začátkem roku 2012 Toyota začne v USA prodávat novinku v podobě Toyota Prius plug-in. Prius do zásuvky bude schopen ujet až 20 km na elektřinu. Podle našeho testu dokáže srazit spotřebu až ke 3 l/100 km. Toyota odhaduje, že za první rok prodá jen ve Spojených státech přes 16 000 kusů auta.
foto: Hybrid.cz
Toyota Prius plug-in hybrid, neboli Prius, který je možné zapojit do zásuvky a dobít, nebude prvním plug-in hybridem na americkém trhu. V tomto ohledu předběhl japonskou automobilku domácí Chevrolet Volt, který se začal prodávat koncem minulého roku.
Plug-in hybridní Prius bude však rozhodně nejlevnějším autem do zásuvky. Toyota tvrdí, že jeho cena bude o 3000-5000 dolarů vyšší proti běžnému Priusu 3. generace bez možnosti dobíjení. Ta začíná na $23 520 bez dotací.
Na Prius plug-in hybrid navíc budou moct získat federální dotaci minimálně $2500 a další místní dotace – např. v Kalifornii je to $1500. Před několika týdny začala Toyota registrovat první zájemce o auto. Dnes jich má přes 29 000 a stále přibývají.
Pro srovnání, cena hybridu do zásuvky v podobě Chevrolet Volt začíná těsně pod 40 000 dolary bez dotací. Elektromobil Nissan Leaf stojí od $35 200. Analytici očekávají, že po Prius plug-in hybridu bude velká poptávka jak na domácím trhu v Japonsku, tak v Evropě, kde se také začne prodávat příští rok.
Toyota prodala v roce 2010 ve Spojených státech celkem 140 928 hybridních aut. Letos by měla číslo ještě překonat, a to i navzdory klesajícím prodejům způsobeným problémovými dodávkami aut z Japonska z důvodu tamního březnového zemětřesení.
V USA sú ale vyššie
V USA sú ale vyššie náklady na poistné, takže je to asi nastejno. Ono, je veľmi ťažké porovnávať USA a Európu – musel by sa porovnať „spotrebný kôš“ aby sme získali porovnateľné údaje.
Podľa mňa sa ale Prius skôr oplatí firme, kde sa najazdí určite viac kilometrov ročne ako v bežnej rodine.
To ale nic nemění na tom,
To ale nic nemění na tom, co jsem napsal. Nelze prostě vzít cenu v USA a vynásobit ji aktualní cenou dolaru. U nás se Prius za 484 tisíc v žádném případě prodávat nebude. Cena bude téměř jistě vyšší než 800 tisíc, takže pro případný výpočet „ekonomické rentability“ je třeba vzít tuto českou cenu a ne cenu v USA.
Navíc pokud chcete opravdu jezdit s absolutně minimálními měsíčními náklady a nepotřebujete se před svým okolím vytahovat a ukazovat v jakém fáru to jezdíte, tak zapomeňte na elektromobil nebo hybrid. Nejvíce ušetříte pokud si koupíte na každodenní dojíždění do práce a do obchodu levné auto do 200 tisíc s minimální spotřebou nebo ještě lépe na LPG. I když budete jezdit velice často, tak za celou životnost toho auta neprojezdíte tolik paliva abyste se vůbec přiblížil ceně nového elektromobilu nebo hybridu.
Som strašne zvedavý, ake
Som strašne zvedavý, ake budú ceny, keď sa objavia na trhu hybridy od viacerých firiem aj v Európe. Inak máte pravdu, pre bežného človeka sa skôr oplatí lacné auto s malou spotrebou.
Čo sa týka rečí o ekológii, je to sebeklam – predaj spaľovacích áut, ktoré sú v doprave prevyšuje efekt z alternatívnych pohonov. Muselo by dôjsť k rapídnemu zníženiu emisií u „apaľovačov“ a súčasne k rýchlej výmene vozového parku, aby sme vôbec niečo ucítili.
suhlasim
suhlasim
Pocitam spravne plug-in
Pocitam spravne plug-in Prius: ( $23520 + $5000 ) * 17 Kc/$ = 484840 Kc?
Clovek ve meste nejcasteji jezdi kratke vzdalenosti a pri soucasnych cenach benzinu 35 Kc/l se plug-in Prius mozna brzy bude blizit ekonomicke rentabilite… + pocit ze clovek nesmrdi vsem kolemjdoucim pod nos.
Jeste dat na strechu solarni panely ktere to budou dobijet.
Z matematickeho hlediska
Z matematickeho hlediska pocitate dobre, z praktickeho vsak spatne. V CR jsou auta vyrazne drazsi nez v USA (vcetne Skodovek). Realna cena pro cesky trh je podle me tak 800 – 900 tisic Kc.
Jde o to, čemu říkáte
Jde o to, čemu říkáte ekonomická rentabilita. V případě Priusu neexistuje ekvivalentní model čistě se spalovačem, takže ta ekonomická rentabilita bude vypadat hodně různě podle toho, co považujete za kvalitativně srovnatelný spalovač.
Kromě toho, mnoho lidí si kupuje výrazně dražší auta, která mají spotřebu >>10l/100km a přesto bych se neodvážil tvrdit, že jsou ekonomicky nerentabilní, protože si namísto toho mohli koupit oktávku a benzín na desítky let dopředu 😀