Toyota chce elektrifikovat všechny své modely, čisté elektromobilitě ale pořád nevěří

Jan Horčík - 11 Leden 2019

Japonská Toyota má k elektromobilům dlouhodobě nevalný vztah. Jako jedna z mála světových automobilek stále nemá žádný takový vůz v nabídce.auto Toyota Prius Plug-in Hybrid

Už na konci roku 2017 Toyota jasně řekla, že do roku 2025 chce elektrifikovat každý model ve své nabídce. To ale podle ní znamená především hybridy a plug-in hybridy, elektromobily budou spíše okrajovou záležitostí. Navzdory tomu, že na autosalonu v Ženevě ohlásila urychlení jejich vývoje. Nejspíš ale především kvůli Číně.

V aktuálním rozhovoru pro CNBC řekl Bob Carter, výkonný vice prezident Toyota Motor North America, že Toyota přistupuje ke své modelové nabídce jako k portfoliu. "Nemyslíme si, že jedna technologie je to nejlepší možné řešení pro každého zákazníka," řekl doslova.

Toyota předpokládá, že v roce 2020 budou hybridy a plug-in hybridy společně s vodíkovými auty tvořit asi 15 % prodejů automobilky. V roce 2030 už to ale má být 50 %! Navíc dodal, že podle interních odhadů Toyoty budou elektromobily v letech 2025-2030 tvořit pouze 4-6 % z celkového automobilového trhu.

To je výrazně méně, než předpokládá většina nezávislých analytiků, ale i kolik předpokládají odhady jiných automobilek. Např. Volkswagen odhaduje, že do roku 2025 bude až čtvrtina jeho prodaných aut elektromobily.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toyota ma tiche spojenectvo aj s korejskymi znackami. Tovarne pre KIA a spol pri stavbe dohliadali inzinieri z Toyoty pocas zmien a uprav za behu. Toyota predava na trhoch ktore sa neriadia Americkymi a Europskymi normami. EU nie je stredom vesmiru. Toyota ma vysoke predaje pretoze za rozumne peniaze predava auta vo vybave ktore maju povest spolahlivosti. Napriek tomu ze podvozky Toyoty lahko prekona rovnaka trieda napriklad od Renoltu. To sa lahko pozna pri jazde na dialnici nad 100 km/h pokial ste zvyknuty na lepsi podvozok, poznate to hned a musite si taky rok zvykat. Toyota ma H-EV, a mala B-EV napr. RAV. Toyota ma najspolahlivejsie vlastne povodne Niklove sady baterii. Na Lithiove prechadzala pomali. Je to velmi racionalna spolocnost ktora si razi vlastnu cestu uz velmi dlho a tiez raz moze urobit kiks ako VW, Mitsubishi a ine. Nissan Leaf a dalsie tu je pre kazdeho, kto chce B-EV. Cas ukaze.

Obrázek uživatele Radovan

Vždycky zbystřím, když dinosauří manažer použije spojení elektrifikovat modely ve své nabídce. Protože v lepším případě to znamená PHEV, v horším HEV a v nejhorším parodie typu mild-hybrid. Který nám hrdě ukazovali minulý týden v Hyundai v Nošovicích na SUV Tucson. Prostě něco jako elektrický startér, který chvíli po rozjezdu pohání kola a pak teprve nastupuje spalovák, jak to pro jednoduchost popsali. Aby tu část, kdy má spalovák nejhorší charakteristiku a emise, odpracoval elektromotor. Což mi připomnělo Start&Stop systém a podobné spalovací úchylky. Ale fakt tohleto někdo chceme nebo chceme konečně jezdit čistě, tiše, bez jedů, dýmu a vibrací?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 69 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 27 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vzhledem k poměru prodejů je tohle přesně to co chceme za současného stavu techniky a z toho plynoucích cen.

+1

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toyota je fikaná,prius je elektromobil,až na to přijde,jenom vysmaží toho benzínového smraďocha a přidají baterek :-))

Obrázek uživatele Radovan

Byl by to logický krok, ovšem ne s jejich stávajícími bateriemi. Ty jsou právě ideální na HEV a PHEV. Snad mají i něco jiného, ostatně do USA dodávali třeba RAV4 plný BEV.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 69 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 27 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano máte pravdu,ravky měli v Americe čistě El už před dvaceti lety a

Radeji se mel priznat ze Ghosn jim kazil ksefty a tak ho nechali sejmout.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

věří nevěří to sou furt ty samý uondávací keci. prostě pečou s amerikánským ropákem a elektromobil by jim to rozházel, takže se jim nechce, nic mimořádnýho na japkovských ostrovech :))) To už i ten VW je pak lepší tak proč REJŽADLA DOVÁŽET Z DRUHÝHO KONCE SVĚTA ŽEEE :)))))))
navíc náhradní díly dovezený z japonska sou notně dražší jak vod soustruhu z germánie zakopcem ;))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toyota v první řadě NEMUSÍ. Nemusí dělat EV proto, aby plnila limity, ty plní i s hybridy. A zájem o hybridy je velký, je to jejich odzkoušená technologie, spolehlivá a uživateli žádaná. Tak proč se z jejich pohledu pouštět do elektrického dobrodružství za stávajících podmínek/omezení, které tato technologie přináší?

+1

Obrázek uživatele honza.t

Souhlas
Přesto těch Plug-in-hybridů by mohlo být víc

Naprostý souhlas!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ono to tak moc není o tom, že by Toyota "chtěla"... ale obdobně jako všichni ostatní v Evropě kvůli nesmyslným zeleným ekoblábolům musí :(

Obrázek uživatele Josef

Nemusí. Toyota zvládá plnit jen hybridy a plug-in hybridy.

Obrázek uživatele PaRi

Mít akcie Toyoty, tak se jich po takovém prohlášení hledím co nejrychleji zbavit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To by mě zajímalo, podle čeho tak soudíte? Spíš naopak. Být akcionář, byl bych rád, že automobilka přemýšlí racionálně. Je fajn vyrábět elektro auta... a komu je prodá?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To by mne zajimalo, jakou maji hightechnology a ekonomickou a nezalozenou na el.en pro palivo na ten hybridni H2 automobil.

"podle interních odhadů Toyoty budou elektromobily v letech 2025-2030 tvořit pouze 4-6 % z celkového automobilového trhu"
To je úlet. Loni to bylo 2,5 %, letos už (i ty nejpesimističtější analytici) odhadují téměř 4 % a Toyota to vidí o 6 až 11 let později? By mě zajímalo, kdo mohl vyplodit takovou koninu.

dva a pul procenta? odkud mate tu statistiku?

Prodeje EV za 2018 byly okolo 2 milionů (zatím jsou statistiky do listopadu, tak je to odhad, ale neměl by se lišit o víc než 30 tisíc)
a produkce osobních aut 75 milionů (opět zatím neznáme za 2018, tak jsem bral o trochu víc než v roce 2017, kdy to bylo 73,5 milionů).
Pokud bychom do statistiky brali i komerční vozidla, pak je to 100 milionů a EV by tak měly podíl 2 %, bez nich je to 2,6 až 2,7 %.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ten, ktory nemal vytvoreny produkt a chce usetrit.

.

Proč myslíte, že se Toyota tak vyhýbá (až brání) plně elektrickým modelům? Slyšel jsem teorii, že prostě nemají technologii baterií, že ty co užívají do hybridů se na plnou elektrifikaci technologicky nehodí, ale moc se mi tomu nechce věřit. Jenže co jiného by za tím mohlo být?
Proč nechtějí alespoň pár modelů udělat plně elektrických? Co by tím ztratili?

Obrázek uživatele Josef

Hádám, že to chtějí rozjet až se solidstate bateriemi s tuhým elektrolytem. Nedávno jsem četl články o tom, jezdí jim na tyto typy baterií ve fabrice v Japonsku už pár vozítek, ale zatím je problém v tragické životnosti. Nikdo zatím SSD baterie úplně nerozlouskl, vždycky tam něco chybí. Buď nízká kapacita nebo pomalé nabíjení a vybíjení nebo malý počet cyklů nebo se přehřívají, deformují apod.

Jde o byznys. Baterie do EV by jistě musely dát jiné než stávající.
Rozjedou to ale, až bude třeba. Více lidí dá dnes přednost hybridu před čistým EV.

Proč by někdo dával přednost hybridu se všemi jeho nedostatky spalováku?
Snad jedině kvůli dojezdové vzdálenosti, ale:
1) Skutečně je o tolik větší než u EV? A co za dva roky?
2) Skutečně je ten dojezd tak potřeba?

Odpověděl Vám už Marek. Lidi prostě chtějí hybrid (NE - PHEV) a EV nechtějí.
I zde na Hybridu jsou lidé, kteří prodali EV a koupili hybrid.
add1) Ano, je. Dva roky je dlouhá doba, pak třeba prodají hybrid a koupí EV...
add2) Ano, pro někoho je.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Statistky prodejů jasně říkají, že lidi dávají přednost hybridům před čistým EV. A to i hybridům, které nejde nabíjet ze zásuvky. Taková je realita trhu.

Problémem není jenom malý dojezd EV, ale i dlouhé nabíjení (u obyvatelů paneláků i nemožnost nabít za levno doma) a hlavně vysoká cena oproti hybridu.

PS:
Jestli ten dojezd je nebo není potřeba, neřešte. Každý má svoje priority. Vám stačí městské EV, většině lidí ne.

No rozhodně máte pravdu, že tomu odpovídají statistiky. A verze Plug In s dojezdem čistě na elektřinu takovým, aby zvládlo celodenní popojíždky po městě tak cca 50km už je velmi rozumná volba pro toho kdo k tomu pravidelně potřebuje i dlouhouhou vdálenost. Třeba celý týden jezdit po městě na elektřinu a pravidelně o víkendu jet někam daleko.
Jen hybrid si prostě pořád vozí sebou ten spalovák se všemi jeho kapalinami, filtry, pohyblivými částmi a prostě se vším co je na spalovácích to blbé. Takže Plug In asi jo, ale třeba Mild je podle mě blbost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, PHEV má velký smysl, dovedu si to doma představit. Třeba známý teď kupoval nové auto. Jezdí v týdnu do práce, vozí děti, nákupy a tak a celkově by se do těch 50km denně vlezl. Pak jezdí na hory a na dovolené, tam by se uplatnil spalovák. Jenomže nabídka je slabá a cena vysoká, tak koupil dieselové SUV, skladovka za dobrou cenu :-)

Já mám třeba taky hynrid (HEV), ale motivací nebyla nějaká ekologie, nedělám si iluze, že HEV je ekologický. Chtěl jsem pohodlné a výkonné auto, ale zároveň i úsporné a nechtěl jsem diesel. A oproti modernímu spalováku je i jednodušší, i když na jednoduchost čistého EV nemá.

No kdyby to určité procento zákazníků nechtělo, tak to nebudou vyrábět, že?
Já jen, že hybridy si sebou vždy vezou buď přítěž v podobě neběžícího spalováku, a nebo baterii v podobě závaží pro spalovák.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale to prece vubec neni pravda. Podivejte se na statistiky prodanych "aut do zasuvky". PHEV podil se neustale zmensuje. Jedine, ze mate na mysli hloupe hybridy, ty ovsem umrou taky, jakmile se cena EV dostane blize nakupni cene rakovinometu.

Psal jsem hybridy :)
Hybridy postupně nahradí téměř všechny fosily. A pak je budou nahrazovat čisté EV. Než se ale tak stane, tak si myslím, že Toyota plní funkci "řádného hospodáře".
PHEV bude více, či méně jako doplněk.

"Hybridy postupně nahradí téměř všechny fosily"
No zatím to jde Toyotě dost pomalu. Hybridy začala prodávat v roce 1998, nějaké větší prodeje (>100 tisíc/rok) nastaly v roce 2004, přes milion se dostali v roce 2012 a za 2018 jsou někde u 1,7 milionů.
Takže Toyota má šanci se dostat na nahrazení všech čistých spalováků jako jediná a bylo by to možná tak v roce 2030, ostatní automobilky tak o 10 let později a to už nemá cenu s tím ani začínat.

Cestou hybridů jdou, nebo půjdou téměř všichni mnohem více než cestou čistých EV. EV je pro ně nutnost a snížení zisku. Až nastane doba "elektrická", rychle se všichni přizpůsobí. Bral bych to také jinak, ale snažím se na to podívat z druhé strany. Je to všechno velký boj.
Říkám si ale, že důležité je že už jezdím v druhém čistém EV a přemýšlím o dalším ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Konečně někdo normální, a né zfanatizovaný ekofašista... jak zde bývá dobrým zvykem... Čtu tento web rád, ale většina diskutujících.... škoda...

Obrázek uživatele Josef

Souhlasím s předřečníkem, zase tolik fanatiků na tomhle serveru není, spíše jsou hodně aktivní, viz chechta, jenja, vondrák apod.

Není to většina, jen jsou někteří holt aktivnější a nebo se vám více vryjí do paměti.
Zkuste k webu přistupovat jako k oběti, ignorovat co vám není po chuti a budete mít klidnější život ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prodávají nejvíc v USA a rozvojovém světě, kde nejsou tak velké daně na benzín jako v EU a Číně, kde naopak dominuje VW.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Protože stejně jako 90% populace věří tomu, že elektromobily za pár let bud vyšumí, nebo se stanou okrajovou záležitostí.

Ta procenta "90" jste vzal kde?

podla mna elektromobilita a baterie + OZE budu uz len zrychlovat. Cena baterii klesa, energeticka hustota rastie. Prist s lepsou (lacnejsou) bateriou je obrovska prilezitost na trhu. Keby ju dnes niekto mal, utrhaju mu ruky. Jednoducho je lacnejsie prevadzkovat elektricke auto ako spalovacie. Hoci zatial len v urcitych pripadoch.

---

30.000 km s Citroen c-zero :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlasím, že kdyby někdo přišel s výrazně lepší bateriovou technologií, tak mu utrhnou ruce, ale to samé se už 50 let říká o jaderné fúzi... a stejně se to nikam nepohnulo.
Takže na jednu stranu, super, že s tím Elon nečekal až.... (podobně jako čekali všechny automobilky světa). Na druhou stranu, očekávat automaticky, že za 5 let, budou baterie mít 2x takovou kapacitu a budou 4x levnější prostě nelze (může se stát ale taky nemusí).

Pokud jde o Toyotu... té momentálně prodeje raketově rostou.. jen v ČR tuším asi o 20%... ti svoje investovali už před 20ti lety a teď lízají smetanu. A nevěřím že jejich research team jen sedí a pije kafe a plácá se po zádech jak to tenkrát před 20-ti lety skvěle vymysleli.

Obrázek uživatele spetak

Absolutně souhlasím s poslední větou a to nejezdím toyotou ani nejsem akcionář. Podle mne EV vyvíjejí, testují na svých hybridech, šmírujou ostatní a poučí se z jejich chyb.
A může být, že za pár let vypustí takovou raketu, že ostatním výrobcům padne brada. A budou zase vepředu, jako jsou dnes s hybridy (přestože hybridy nemám rád - je to kočkopes, ale chápu, že pro někoho je to OK).
A vyhnou se tak všem různým rapidgejtům.

Docela by mě zajímalo, co by podle vás byla za pár let "taková raketa, že ostatním padne brada" (pomineme-li samořízení a podobné), protože EV se tolik jako spalováky neliší - není třeba ladit převodovku, výkon, emise, spotřebu, odhlučnění motoru a mnoho dalšího, je to když to přeženu kastle, elektromotor a baterie. Toyota svoji továrnu na baterie nemá, takže stejně bude mít baterie, ke kterým budou mít přístup i ostatní výrobci, elektromotory jsou s účinností skoro na limitu, tam je rozdíl maximálně jednotky procent a interiér, ze kterého by ostatním spadla brada asi taky neudělají. Naopak pro ně bude problém se odlišit, což se jim nyní s hybridy velmi dobře daří (v podstatě hybrid=Toyota asi podobně jako teď elektromobil=Tesla) a za 3-5 let budou mít problém (teď myslím všechny automobilky, nejen Toyota) vůbec se odlišit od čínských aut.

Obrázek uživatele spetak

To je právě to, že niiikdo pořádně neví, co bude za dva roky.
Nechme se překvapit.

Kdyz maji/umi plugin, tak s temer 100% jistotou maji vsechny komponenty potrebne pro BEV uz vyvinute.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale za poslednich 5 let se s bateriemi stalo presne to co pisete :), a ted se to bude dit jeste par cyklu co 23 roky. Muzete si dohledat rozhovory s vyvojarema baterii, obcas je nekde clanek kam se posunuli a ze stejne jsou na zacatku...
Ale ja vice mene souhlasim ze elektromobil zatim jako doplnek (sam mam jeden jako druhe auto v rodine). Za 10 let se vsak nemusime bavit o dojezdech v 100-kach km. ale o tom ze to auto staci nabit 1x za 2 mesice pro bezne uzivani.

Samozrejme pokud by se vyvoj zastavit tak ne. Jde o to do ceho se bude investovat, ale Vy mate nejakou lepsi technologii na kterou by se lidi meli zamerit? Nemam rad srovnani spalovacich aut a elektromobilu, kazda ma za sebou uplne jine casove obdobi vyvoje, ladeni, testovani.

A budme radi ze mame na vyber z vice pohonu... kazdy si vybere co mu vyhovuje.... Napriklad muj nazor je ze jeste mozna 8 let nebudou elektromobily vyhodne pro lidi co nemaji doma kde nabijet (nemaji garaz, nebo dvur).

Obrázek uživatele Josef

Já bych se mírnil. Podle toho, co jsem poslední dobou četl, nás teď čeká jen jeden připravený krok k NMC811, který je prakticky už hotový. Pak má přijít SSD baterie, ale zatím ji nikdo nemá a do cíle se nikdo úplně neblíží.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zase takový posun to není, trochu zlevnili díky masové výrobě např. u TESLY/Panasonic. Ale za posledních 5 let se vlastně moc nezměnilo... Tesla začínala s baterií 60kWh v roce 2012. v roce 2018 byl průměr řekněme nějakých 90kWh ale na druhou stranu to auto stojí ještě o něco více než dříve s 60kWh baterkou. Takže takový posun to zase není. ZA 5 let budou mooožna baterie 200kWh... ale cena bude pořád tam kde je dnes nebo výše.
Samozřejmě díky masivní výrobě půjde cena za kWh dolů, ale není to tím, že by někdo vyvinul lepší technologii ! To se od uvedení Tesly v roce 2012 zatím nestalo.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Group