Top Gear: budoucnost jsou auta na vodík

V posledním díle oblíbeného motoristického pořadu si trojice jeho všehoschopných moderátorů vzala do parády nejprve a posléze v podobě Honda FCX Clarity. U sporťáku si pochvalovali jeho jízdní vlastnosti a výkon, ale vzhledem k tomu, že autu se na testovacím okruhu vybily baterky už zhruba po najetí 75 km, bylo velmi nespolehlivé a plné dobití baterií zabralo 16 hodin, závěr byl ten, že elektromobily prostě nejsou budoucností automobilové osobní dopravy. Zato v případě FCX Clarity tomu bylo úplně jinak.

Honda podle nich správně odhadla budoucí vývoj. Clarity má vynikající jízdní vlastnosti, načerpání plné nádrže tekutého vodíku trvá nějaké dvě minuty a dojezd se pohybuje kolem 450 km, podle stylu jízdy. Top Gear o vozu Honda FCX Clarity říká, že „je to auto budoucnosti proto, že je stejné jako auta dnešní“. Samozřejmě, že hlavním ekologickým problémem je výroba vodíku a infrastruktura pro jeho hromadné nasazení. Nicméně Honda v tomto ohledu jistě podniká spoustu kroků, kromě jiného pracuje na domácích plnících stanicích. V USA, zejména v Kalifornii, kde je možné si FCX Clarity za pár stovek dolarů měsíčně vypůjčit, už navíc fungují první benzinky, kde je možné vodíkem auto plnit.
domácnost budoucnosti podle Hondy

vlastní, tip: vuhu

18 komentářů u “Top Gear: budoucnost jsou auta na vodík”

  1. Proboha, to chtějí
    Proboha, to chtějí zaneřádit přírodu výrobou vodíku ? Kolik energie se musí spotřebovat aby se rozložila voda na tu trošku vodíku ?
    Při dosažitelné účinnosti převodu z tepelné energie (z nafty, uhlí, plynu) pro výrobu vodíku a účinnosti spalování vodíku pro získání pohybové energie v autě je jasné, že ekologičtější, ale i úspornější jsou dnešní běžné spalovací motory. Znečištění ovzduší zplodinami se u vodíkového (ale i elektrickém) pohonu pouze přesouvá z místa pohybu auta do místa výroby vodíku. A pokud dojde nafta a nebudou atomové elektrárny, nebude ani vodík.

    1. V nákladech na výrobu
      V nákladech na výrobu vodíku spočívá největší problém. Energie vložená do výroby se téměř rovná energii vyrobené. Pochybuji, že lidé opustí ideji automobilu a začnou cestovat pěšky. Spousta toho, co nás v životě obklopuje je poháněna elektrikou. Nejsem si tudíž rovněž jistý, zda by měla dojít energie pro zpracování vodíku. Pokud by se ale vodíkový pohon neprosadil, existuje spousta jiných alternativních paliv (bio palivo, nukleární pohon, energie uložená v bateriích). Věřím, že automobilům s pohonem na vodík náleží blízká budoucnost a celkem se na ni těším.

    2. O „zaneřádení“ prírody
      O „zaneřádení“ prírody nemôže byť ani reči! Prave testujeme vodíkovú bunku ktorá spotrebuje na 1000 km len 0,8 l destilovanej vody, pričom si palivo vyrába auto samo ! Vďaka patentovanej technológií je spotreba okolo 8A. Momentálne mame pripravený k distribúcii model ktorý spolupracuje s klasickým palivom pričom ho šetrí až o 30%. V budúcnosti plánujeme 90-100% úsporu. Z výfuku ide len vodná para, čo znamená žiadne znečistenie, žiadne spolodiny, žiadny skleníkový efekt !

    1. Auta na benzín, na naftu a
      Auta na benzín, na naftu a plyn můžou taky vybouchnout. Mimochodem nádrž bude určitě dobře zabezpečená a k explozi dojde mimořádně, pouze při těžkých nehodách. Auto na vodík považuji za dnešní nejlepší vynález a doufám, že se ho podaří prosadit.

    2. Všetkým záujemcom rád
      Všetkým záujemcom rád prepošlem videosekvenciu alebo fotografie ako to vyzerá keď v aute vybuchne vodík a keď v rovnakom modele auta vybuchne benzín. Ubezpečujem vás, že v tom vodíkovom si po vymenení poistného viečka ešte, na rozdiel od benzinového, zajazdíte! Vodík je tak prudko prchavý, že ku samotnému horeniu po explózií dochádza už mimo vozidla. Nezávislé štúdie hovoria o tom že vodík je podstatne bezpečnejšie palivo ako si myslíme. Zabudnite na Hindenburg!

  2. Taky v TopGearu trošku
    Taky v TopGearu trošku balamutili, aby měli zajmavější díl…
    Tesla se plně nbije za 3,5 hodiny (jednak podle oficiální zprávy Tesla Motors a jednak podle tvrzení majitelů).
    Taky jim nedošla doopravdy šťáva, nejníž se dostali na 20%…
    S tou nespolehlivostí to taky není tak hrozné, spálili pojistku!!! při extrémní rekuperaci. Po výměně zas vše OK.

    Miluju TopGear a některé věci prostě dělají kvůli show.

    1. No jo Joe jenže v TopGearu
      No jo Joe jenže v TopGearu výslovně zdůrazňoval že se nabije za 16 hodin z DOMÁCÍ zásuvky (Anglie myslím má 220V) čili dvoufázovým prodem. Ty 3 hodiny, předpokládám, to bude pouze pokud se bude nabíjet třífázovým proudem o 360V. Takže bacha na ty správný detaily. 🙂

      Jinak TG je naprosto super pořad i s tím lehce samolibým šéfem.

      1. V Česku běžné domácí
        V Česku běžné domácí zásuvky umožňují tuším 220V/16A, takže za 15 hodin..
        Nicméně pokud jsem to dobře pochopil, tak Tesla dodává i nějakou dobíjecí stanici, kerá patrně průběžně akumuluje energii na dobití..
        Čili 3,5 hodiny „With a Home Changing Station installed operating at 70 amps.“

        Ostatně – Tesla Roadster by na plné nabití měl ujet cca 354 km..
        Takže reálně by většině lidí bohatě stačilo dobíjet 1x za týden..

  3. Že tu zrovna odkazujete na
    Že tu zrovna odkazujete na topgear, sa čudojem, videl som všetky ich diely a v nejakých dvoch troch predstavovali prius a to čo tam hovorili, by ste sem určite nenapísali. Zaujímavé bolo porovnanie na ich okruhy, kde prius mal väčšiu spotrebu ako BMW M3.
    Tiež pri tesle zobrali pre porovnanie lotus elise, z ktorého vychádza a jazdnými vlastnosťami v zákrutách sa na elise nechytal pre svoju väčšiu hmotnosť. Ale zato na rovinke to išlo o dosť lepšie ako benzínový elise.

Napsat komentář